LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS CENTRINĖS KREDITO UNIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-1682 2, 3, 8, 9, 10, 11, 22, 23, 24,  31, 34, 37, 41, 42, 47, 50, 53, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 65, 66 STRAIPSNIŲ, ĮSTATYMO PRIEDO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 511 IR 541 STRAIPSNIAIS IR 28, 29, 30, 33, 38, 39 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2014-11-21 Nr. XIIP-2514

Vilnius

 

             

Vertindami projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 9 straipsniu keičiamo įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad Centrinė kredito unija, jei ji yra svarbi dėl savo dydžio, organizacinės struktūros ir veiklos pobūdžio, apimties ir sudėtingumo, turi sudaryti rizikos, skyrimo ir atlygio komitetus. Šio straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad Centrinės kredito unijos komitetų sudarymo ir veiklos tvarkos bei kompetencijos reikalavimus gali nustatyti ir priežiūros institucijos teisės aktai. Atkreipiame dėmesį, kad 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2013/36/ES dėl galimybės verstis kredito įstaigų veikla ir dėl riziką ribojančios kredito įstaigų ir investicinių įmonių priežiūros, kuria iš dalies keičiama Direktyva 2002/87/EB ir panaikinamos direktyvos 2006/48/EB bei 2006/49/EB, 76, 88 ir 95 straipsniuose yra nustatyti reikalavimai rizikos, skyrimo ir atlygio komitetų nariams, komitetų atliekamos funkcijos ir kompetencija. Pastarosios minėtos direktyvos nuostatos projektu nėra perkeliamos į Centrinės kredito unijos įstatymą, o priežiūros institucija, kaip jau buvo minėta, pagal projektu siūlomas keičiamo įstatymo 24 straipsnio 3 dalies nuostatas savo teisės aktais galėtų, bet neturėtų pareigos nustatyti tokių Centrinės kredito unijos komitetų sudarymo tvarką bei apibrėžti jų kompetenciją. Atsižvelgus į tai, kas išdėstyta, svarstytina galimybė atitinkamas direktyvos nuostatas perkelti į įstatymą.

2. Projekto 9 straipsniu keičiamo įstatymo 24 straipsnio 1 dalies nuostata, kad Centrinė kredito unija pripažįstama svarbia dėl savo dydžio, organizacinės struktūros ir veiklos pobūdžio, jeigu ji atitinka Priežiūros institucijos nustatytus kriterijus, diskutuotina, atsižvelgiant į tai, jog pagal keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalį Lietuvos Respublikoje vienu metu gali veikti tik viena Centrinė kredito unija. Svarstytina, ar jos statusas (svarba) neturėtų būti nustatytas įstatymo projekte.

3. Pastebėtina, kad projekto 13 straipsniu siūloma kita 31 straipsnio 1 dalies redakcija nei nustatyta Lietuvos Respublikos centrinės kredito unijos įstatymo Nr. VIII-1682 17, 25, 31, 32, 59, 70 ir 73 straipsnių pakeitimo įstatyme Nr. XII-1106, kuris įsigalios 2015 m. sausio 1 d. Tobulinant įstatymo projektą į tai reikėtų atsižvelgti.

Analogiška pastaba taikytina projekto 30 straipsnyje dėstomos keičiamo įstatymo 59 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostatoms.

4. Tikslintinas projekto 24 straipsnyje keičiamo įstatymo 53 straipsnio pavadinimas bei atitinkamų dalių tekstas, atsižvelgiant į tai, jog šis straipsnis reglamentuoja priežiūros institucijos teises, o ne pareigas.

5. Siekiant išlaikyti keičiamo įstatymo priede nurodytų Europos Sąjungos teisės aktų išdėstymą chronologine tvarka, siūlytina projekto 35 straipsnyje nustatyti, kad Įstatymo priedo 3 punktas pripažįstamas netekusiu galios, ir papildyti Įstatymo priedą atitinkamu 6 punktu.

6. Iš projekto 37 straipsnio nuostatų nėra aišku, iki kada priežiūros institucija turėtų priimti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Siekiant, kad įstatymas pilna apimtimi galėtų būti taikomas nuo jo įsigaliojimo, t.y. 2015 m. sausio 1 d., įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai taip pat turėtų būti priimti iki jo įsigaliojimo. Atsižvelgus į tai, projekto 37 straipsnyje po žodžio ,,institucija“ reikėtų įrašyti žodžius ,,iki 2015 m. sausio 1d.“

 

Teisės departamento direktorius                                                                      Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daina Petrauskaitė

Sigita Ščajevienė

Saulius Švedas