LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MENO KŪRĖJO IR MENO KŪRĖJŲ ORGANIZACIJŲ STATUSO ĮSTATYMO NR. I-1494 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2020-06-15 Nr. XIIIP-4447(5)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.              Projektu keičiamą Meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymo 10 straipsnį siūloma papildyti nauja 5 dalimi ir joje nustatyti, kad meno kūrėjų organizacijos veiklai, kūrybinėms programoms bei projektams finansuoti valstybės biudžeto lėšos skiriamos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymo ir Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nuostatomis. Teikiamas siūlymas diskutuotinas.

Projekte siūloma nustatyti, kad valstybės biudžeto lėšos skiriamos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymu ir Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymu. Tačiau pažymėtina, kad minėto Kultūros rėmimo fondo įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gaires, kuriose nustatoma fondo rėmimo sritys ir jų prioritetai, rėmimo ir vertinimo kriterijai, projektų teikimo, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarka, tvirtina kultūros ministras. Taigi, meno kūrėjų organizacijų finansavimas valstybės lėšomis vykdomas pagal vieną iš Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų programų „Strateginis meno kūrėjų organizacijų finansavimas“, kurios finansavimo sąlygos nustatytos Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2017 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. ĮV-904 „Dėl Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių patvirtinimo“, 7 priede. Pažymėtina, jog minėtame teisės akte nustatytos ne tik šios programos, tačiau ir įvairių kitų programų, kurioms paraiškas taip pat gali teikti meno kūrėjų organizacijos, finansavimo sąlygos, sprendimų dėl lėšų skyrimo priėmimo tvarka, lėšų išmokėjimo ir atsiskaitymo už jas tvarka. Atsižvelgus į tai, kas išdėstyta, projekto nuostatos tikslintinos, aiškiau įtvirtinant meno kūrėjų organizacijų finansavimo valstybės biudžeto lėšomis pagrindus. Iš kitos pusės, svarstytina, ar tokia nuostata apskritai nebūtų perteklinė, nes meno kūrėjo organizacijos, kaip ir visi kiti pareiškėjai Kultūros rėmimo fondo lėšoms gauti, lėšas gali gauti tik tuo atveju, jei atitinka kultūros ministro nustatytas finansavimo sąlygas.

2.              Nėra aišku, kokius poįstatyminius teisės aktus, numatytus projekto 2 straipsnio 2 dalyje, turėtų tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybė, nes projekto tekste tokie neminimi.

3.              Projekto 2 straipsnio 3 dalyje reikėtų patikslinti, kokia apimtimi (ir turiniu) nėra taikoma šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyta Lietuvos Respublikos meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymo 10 straipsnio 5 dalis, nes joje iš esmės nėra atskleistos jokios naujos specifinės valstybės biudžeto skyrimo meno kūrėjų organizacijoms sąlygos. Be to, pateikiamoje nuorodoje tikslintinas įstatymo pavadinimas išbraukiant žodį „suteikimo“ kaip perteklinį.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                              Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Dulevičiūtė – Akimovienė, tel. (8 5) 239 6164, el. p. akvile.duleviciute@lrs.lt

E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6356, el. p. [email protected]