LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MENO KŪRĖJO IR MENO KŪRĖJŲ ORGANIZACIJŲ
STATUSO ĮSTATYMO NR. I-1494 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2020-06-15 Nr. XIIIP-4447(5)
Vilnius
Įvertinę
projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1.
Projektu keičiamą Meno kūrėjo ir meno
kūrėjų organizacijų statuso įstatymo 10 straipsnį siūloma papildyti nauja 5
dalimi ir joje nustatyti, kad meno kūrėjų
organizacijos veiklai, kūrybinėms programoms bei projektams finansuoti
valstybės biudžeto lėšos skiriamos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos
Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymo ir Lietuvos Respublikos asociacijų
įstatymo nuostatomis. Teikiamas siūlymas diskutuotinas.
Projekte
siūloma nustatyti, kad valstybės biudžeto lėšos skiriamos ir naudojamos vadovaujantis
Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymu ir Lietuvos Respublikos
asociacijų įstatymu. Tačiau pažymėtina, kad minėto
Kultūros rėmimo fondo įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gaires, kuriose
nustatoma fondo rėmimo sritys ir jų prioritetai, rėmimo ir vertinimo
kriterijai, projektų teikimo, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas
tvarka, tvirtina kultūros ministras. Taigi, meno
kūrėjų organizacijų finansavimas valstybės lėšomis vykdomas pagal vieną iš
Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų programų „Strateginis meno kūrėjų
organizacijų finansavimas“, kurios finansavimo sąlygos nustatytos Kultūros
rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių, patvirtintų Lietuvos
Respublikos kultūros ministro 2017 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. ĮV-904 „Dėl
Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių
patvirtinimo“, 7 priede. Pažymėtina, jog minėtame teisės akte nustatytos ne tik
šios programos, tačiau ir įvairių kitų programų, kurioms paraiškas taip pat
gali teikti meno kūrėjų organizacijos, finansavimo sąlygos, sprendimų dėl lėšų
skyrimo priėmimo tvarka, lėšų išmokėjimo ir atsiskaitymo už jas tvarka. Atsižvelgus
į tai, kas išdėstyta, projekto nuostatos tikslintinos, aiškiau įtvirtinant meno
kūrėjų organizacijų finansavimo valstybės biudžeto lėšomis pagrindus. Iš kitos
pusės, svarstytina, ar tokia nuostata apskritai nebūtų perteklinė, nes meno
kūrėjo organizacijos, kaip ir visi kiti pareiškėjai Kultūros rėmimo fondo
lėšoms gauti, lėšas gali gauti tik tuo atveju, jei atitinka kultūros ministro
nustatytas finansavimo sąlygas.
2.
Nėra aišku, kokius poįstatyminius teisės
aktus, numatytus projekto 2 straipsnio 2 dalyje, turėtų tvirtinti Lietuvos
Respublikos Vyriausybė, nes projekto tekste tokie neminimi.
3.
Projekto 2 straipsnio 3 dalyje reikėtų
patikslinti, kokia apimtimi (ir turiniu) nėra taikoma šio
įstatymo 1 straipsnyje išdėstyta Lietuvos Respublikos meno kūrėjo ir meno
kūrėjų organizacijų statuso įstatymo 10 straipsnio 5 dalis, nes joje iš esmės
nėra atskleistos jokios naujos specifinės valstybės biudžeto skyrimo meno
kūrėjų organizacijoms sąlygos. Be to, pateikiamoje nuorodoje tikslintinas
įstatymo pavadinimas išbraukiant žodį „suteikimo“ kaip perteklinį.
Departamento
direktorius Andrius
Kabišaitis
A. Dulevičiūtė –
Akimovienė, tel. (8 5) 239 6164, el. p. akvile.duleviciute@lrs.lt
E. Mušinskis, tel. (8 5)
239 6356, el. p. [email protected]