2016-05-31
(data)
PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VAIKO MINIMALIOS IR VIDUTINĖS PRIEŽIŪROS ĮSTATYMO NR. X-1238 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (NAUJA REDAKCIJA)
Nr. XIIP-4284
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|
6 |
1 |
2 |
Argumentai: Delinkventinio elgesio vaikams ypač reikalingi sportiniai užsiėmimai. Sportinėje veikloje judrūs vaikai dažnai pasiekia gerų rezultatų, atranda tikslą, motyvaciją, kas teigiamai įtakoja jų elgesį. Siūlau minimalios priežiūros priemonę, įpareigojančią vykdyti naudingą veiklą bendruomenėse, praplėsti naudinga darbine veikla ugdymo ar kitose viešojo sektoriaus institucijose.
Pasiūlymas: Pakeisti 6 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) lankyti vaikų
dienos centrą ar kitą NVO, švietimo, kultūros,
|
6 |
1 |
4 |
Argumentai: Žr. 6 str., 1 d., 2 p.
Pasiūlymas: Pakeisti 6 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) dalyvauti sporto, menų ar kitoje terapijoje, konkrečiose valstybės, savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ir nevyriausybinių organizacijų vykdomose neformaliojo vaikų švietimo, elgesio keitimo, socialinio ugdymo, prevencijos programose, kuriomis siekiama įgyvendinti šio įstatymo tikslus ir galima teigiamai veikti vaiko elgesį; |
6 |
1 |
5 |
Argumentai: Vaikai iki nepilnametystės dar nepilnai suvokia, kas jiems yra gerai, tuo labiau negali nuspręsti, koks gydymo metodas jiems yra tinkamas. Pasiūlymas: Pakeisti 6 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: 5) gydytis
psichikos ir elgesio sutrikimus dėl psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo,
patologinį potraukį azartiniams lošimams, kitus įpročių ir potraukių
sutrikimus |
6 |
1 |
7 |
Argumentai: Žr. 6 str., 1 d., 2 p. Pasiūlymas: Pakeisti 6 straipsnio 1 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip: „7) atlikti bendruomenei arba ugdymo ar kitai viešojo sektoriaus institucijai naudingą darbinę veiklą. |
7 |
1 |
|
Argumentai: Bendravimo su vaikais tobulinimo kursai turi būti viena iš kompleksiškai teikiamų pagalbos šeimai priemonių.
Pasiūlymas: Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Kai dėl vaiko tėvų ar kitų jo atstovų pagal įstatymą pozityviosios tėvystės, socialinių arba kitų įgūdžių stokos ar jų nebuvimo, kitų socialinės rizikos veiksnių ar aplinkybių gali būti (yra) neveiksmingas vaikui paskirtos minimalios priežiūros priemonės vykdymas, vaikui ir šeimai kompleksiškai teikiama švietimo pagalba, socialinė parama, sveikatos priežiūros paslaugos ir pozityviosios tėvystės kursai tėvams švietimo ir mokslo ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka. |
9 |
1 |
|
Argumentai: Būtina dirbti ne tik su vaiku, bet ir su tėvais, nes dažnu atveju vaiko delinkventinio elgesio priežastys glaudžiai susijusios su netinkamu tėvų gyvenimo būdu, tėvų turimų žinių ar įgūdžių stoka, nepalankia vaiko vystymuisi aplinka, sunkumais ar krizėmis, kurias šeima išgyvena. Tėvams ar vaiko įstatyminiams atstovams siūlau sudaryti sąlygas gydytis nuo priklausomybės nuo alkoholio, narkotikų ir kitų psichiką veikiančių psichotropinių medžiagų; dalyvauti reabilitacijos programose; dalyvauti reintegracijos programose; integruotis į darbo rinką.
Pasiūlymas: Pakeisti 9 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Vaiko atstovams pagal įstatymą (išskyrus vaikų globos įstaigą), kai vaikui skiriamos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės, gali būti siūlomos kitos pagalbos priemonės: 1) lankytis pas specialistą; 2) lankyti bendravimo su vaikais tobulinimo kursus; 3) dalyvauti meno ar kitoje terapijoje, pozityviosios tėvystės ugdymo, elgesio keitimo, prevencijos ir kitose programose ar mokymuose; 4) dalyvauti taikinamojo tarpininkavimo (mediacijos) procese; 5) gauti mobilios pagalbos grupės, kurią sudaro įvairių sričių specialistai, paslaugas; 6) gydytis nuo priklausomybės nuo alkoholio, narkotikų ir kitų psichiką veikiančių psichotropinių medžiagų; 7) dalyvauti reabilitacijos programose; 8) dalyvauti reintegracijos programose; 9) integruotis į darbo rinką.
|
12 |
1 |
1 |
Argumentai: Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus pareigybė yra perteklinė. Tiek mokyklose, tiek socializacijos centruose labai trūksta psichologų, socialinių darbuotojų, specialiųjų pedagogų, todėl manytina, kad daug efektyviau būtų steigti papildomus šių specialistų etatus, o ne tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus etatus.
Pasiūlymas: Pakeisti 12 straipsnio 1 dalies 1 punktą. Atitinkamai išbraukti žodžius „Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius“ ir kituose įstatymo projekto straipsniuose. 1. Į vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos direktorių su prašymu dėl: 1) vaiko
minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės skyrimo turi teisę kreiptis
vaiko atstovai pagal įstatymą, teritorinė policijos įstaiga, mokykla,
savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas asmuo |
12 |
11 |
|
Argumentai: Jeigu vaiko elgesys kelia realų pavojų jo paties ar kitų žmonių gyvybei, sveikatai ar turtui, tuomet siūlau, sprendimo dėl priežiūros priemonės skyrimo terminą sutrumpinti iki 5 darbo dienų.
Pasiūlymas: Pakeisti 12 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip: 11. Jeigu vaiko
elgesys kelia realų pavojų jo paties ar kitų žmonių gyvybei, sveikatai ar
turtui, savivaldybės administracijos direktorius šio straipsnio 9 dalyje
nustatytą vieną iš sprendimų priima ne vėliau kaip per |
12 |
13 |
|
Argumentai: Vaikui skiriant vidutinę priežiūrą būtina, kad teismas turėtų kuo išsamesnę informaciją apie vaiką, o vaikų ir paauglių psichiatro išvada padėtų teismui objektyviai priimti galutinį sprendimą ir paskirti socializacijos centro tipą.
Pasiūlymas: Pakeisti 12 straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip: „13. Savivaldybės
administracijos direktoriaus prašyme teismui dėl leidimo skirti vaiko
vidutinės priežiūros priemonę arba pratęsti vaiko vidutinės priežiūros
priemonės vykdymo terminą turi būti nurodyti argumentai, kuriais grindžiamas
prašymas, vaiko vidutinės priežiūros priemonės terminas, informacija apie
vaiko nuomonę dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo ar pratęsimo,
apie vaikui skirtą (skirtas) Baudžiamajame kodekse nustatytą (nustatytas)
auklėjamojo poveikio priemonę (priemones) (jeigu buvo skirtos), išskyrus
auklėjamojo poveikio priemonę – atidavimą į specialią auklėjimo įstaigą. Kai
kreipiamasi dėl leidimo skirti vaiko vidutinės priežiūros priemonę,
pateikiamas vaiko sveikatos pažymėjimas, vaikų ir paauglių psichiatro
išvada. Prie šioje dalyje nurodyto prašymo teismui pridedami savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisijos posėdžio, kuriame buvo svarstytas
klausimas dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo ar pratęsimo,
protokolas, vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės Vaiko teisių
apsaugos skyriaus ir |
17 |
2 |
7 |
Argumentai: Nepilnamečiai vaikai dar neturi finansinių pajam, kad atlyginti padarytą žalą, todėl siūlau žalą atlyginti atliekant naudingą darbinę veiklą.
Pasiūlymas: Pakeisti 17 straipsnio 2 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip: „7) įstatymų nustatytais atvejais atsakyti už savo veiksmus arba atlyginti savo nusikalstamais veiksmais padarytą žalą atliekant naudingą darbinę veiklą. |
19 |
2 |
2 |
Argumentai: Vaiko elgesio stebėseną siūlau vykdyti elektroniniame registre, kuris būtų pasiekiamas nustatytų sričių, dirbančių su vaiku, specialistams.
Pasiūlymas: Pakeisti 19 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) fiksuoti elektroniniame registre su vaiko minimalios priežiūros priemonės vykdymu susijusius veiksmus, vaiko elgesio pokyčius ir atlikti jų stebėseną;“ |
21 |
1 |
5 |
Argumentai: Socializacijos centruose siūlau palikti tik ikiprofesinį mokymą, o profesinio mokymo – atsisakyti. Profesinį mokymą apsunkina tai, kad vaikai į socializacijos centrą atvyksta įvairiu mokslo metų laiku (ištisus metus), todėl vaikas atvykęs pvz., gruodį ar sausį jau nebespėja išmokti visos programos.
Pasiūlymas: Pakeisti 21 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: 5) sudaro sąlygas
vaiko saviraiškai, organizuoja neformaliojo švietimo veiklas, sudaro
galimybes vaikams pasirinkti ikiprofesinį ugdymą, ugdytis karjeros
kompetencijas, |
21 |
3 |
7 |
Argumentai: Vaiko elgesio stebėseną siūlau vykdyti elektroniniame registre, kuris būtų pasiekiamas nustatytų sričių, dirbančių su vaiku, specialistams.
Pasiūlymas: Pakeisti 21 straipsnio 3 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip: „7) vykdyti vaiko elgesio pokyčių stebėseną elektroniniame registre, siekiant parengti vaiką jo integracijai į visuomenę;“ |
22 |
4 |
|
Argumentai: Vaikui skiriant vidutinę priežiūrą būtina, kad teismas turėtų kuo išsamesnę informaciją apie vaiką ir galėtų objektyviai priimti galutinį sprendimą ir paskirti socializacijos centro tipą.
Pasiūlymas: Pakeisti 22 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Pristatant į
vaikų socializacijos centrą vaiką, kuriam paskirta vaiko vidutinės priežiūros
priemonė, turi būti pateikiamas vaiko asmens tapatybę patvirtinantis
dokumentas, teismo leidimas ir savivaldybės administracijos direktoriaus
sprendimas dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, vaiko
išsilavinimo pažymėjimas arba pažyma apie vaiko mokymosi pasiekimus,
pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma apie asmens specialiuosius ugdymo
(ugdymosi) poreikius, |
22 |
5 |
|
Argumentai: Siūlau atsisakyti nuostatos, kad vaikas, kuriam yra paskirta vidutinė priežiūros priemonė galėtų atvykti į socializacijos centrą neturėdamas visų reikalingų dokumentų. Teismas priimdamas sprendimą skirti vidutinę priežiūros priemonę, turėtų būti nuodugniai išnagrinėjęs visas pažymas ir dokumentus, nurodytus 22 straipsnio 4 dalyje, todėl yra nesuprantama, kodėl Vaiko gerovės komisija per 5 darbo dienas po teismo sprendimo organizuoja reikiamų dokumentų surinkimą.
Pasiūlymas: Pakeisti 22 straipsnio 5 dalį:
|
32 |
2 |
|
Argumentai: Kuomet vaikas yra nukreipiamas į socializacijos centrą, jo krepšelis lieka tos teritorijos savivaldybės, kurioje yra registruotas vaikas, mokymosi įstaigoje. Socializacijos centrų veikla yra finansuojama iš Švietimo ir mokslo ministerijos skiriamų asignavimų. Vaiko krepšelio pervedimas socializacijos centrui, užtikrintų šios įstaigos papildomą finansavimą. Teismas, priimdamas sprendimą skirti vaikui vidutinę priežiūrą, galėtų įpareigoti vaiko gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją tvirtinant ir perskaičiuojant tų metų savivaldybės biudžetą vaiko, kuriam skiriama vidutinė priežiūra, moksleivio krepšelį perduoti socializacijos centrui.
Pasiūlymas: Pakeisti 32 straipsnio 2 dalį: „2. Vaikų socializacijos centrai finansuojami Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Vaikų ugdymas vaikų socializacijos centruose papildomai finansuojamas iš savivaldybės, kurioje yra vaiko nuolatinė gyvenamoji vieta, biudžeto lėšų. |
Teikia
Seimo narė Vincė Vaidevutė Margevičienė