Projektas

Nr. XIIIP-1250(2)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO

ĮSTATYMO NR. VIII-2032 2, 3, 6, 9 STRAIPSNIų IR 2 priedo PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2020 m.                              d. Nr.

Vilnius

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1. Papildyti 2 straipsnį nauja 3 dalimi:

„3. Kelių rinkliava – privalomoji įmoka, mokama už transporto priemone nuvažiuotą atstumą Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais pagal transporto priemonės tipą ir Euro klasę.

2. Buvusias 2 straipsnio 3, 4, 5 dalis laikyti atitinkamai 4, 5, 6 dalimis.

 

2 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 3 straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) kelių rinkliava;“.

 

3 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

6 straipsnis. Kelių rinkliava

1. Transporto priemonių, nurodytų šio įstatymo 2 priede, valdytojai moka kelių rinkliavą už naudojimąsi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais. Už naudojimąsi vietinės reikšmės keliais kelių rinkliava nemokama.

2. Kelių rinkliavos dydžius, neviršydama šio įstatymo 2 priede nustatytų ribinių tarifų, kelių rinkliavos mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką nustato Vyriausybė. Nustatyti kelių rinkliavos dydžiai turi būti proporcingi keliais nuvažiuotam atstumui.

3. Kelių rinkliava nemokama už naudojimąsi keliais važiuojant:

1) Vidaus reikalų ministerijos ir įstaigų prie šios ministerijos transporto priemonėmis ar jų junginiais, priskirtais kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;

2) savivaldybių priešgaisrinės tarnybos transporto priemonėmis ar jų junginiais;

3) specialiai neįgaliesiems vežti ir (ar) vairuoti pritaikytomis transporto priemonėmis ar jų junginiais;

4) sveikatos priežiūros įstaigų greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos automobiliais;

5) švietimo įstaigų ir (ar) savivaldybių institucijų kontroliuojamų įmonių specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), taip  pat užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais);

6) transporto priemonėmis ar jų junginiais, naudojamais valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti;

7) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis ar jų junginiais, kai jomis vykstama likviduoti stichinių nelaimių ar eismo įvykių padarinių, kai jomis vežamos labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntos;

8) krašto apsaugos sistemos ir užsienio valstybių ginkluotojų pajėgų transporto priemonėmis ar jų junginiais;

9) vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais (nurodytais leidimuose) važiuojančiomis keleivinėmis transporto priemonėmis ar jų junginiais.

4. Mažiausi kelių rinkliavos ribiniai tarifai taikomi:

1) žemės ūkio veiklos subjektams, kurie atitinka šias sąlygas:

a) verčiasi žemdirbyste;

b) jų metinės pajamos iš žemės ūkio veiklos sudaro daugiau kaip 50 procentų visų gautų pajamų;

c) kai gabena jiems priklausančius krovinius savo transporto priemonėmis ir turi važtaraštį, patvirtinantį, kad krovinio siuntėjas, gavėjas ir vežėjas sutampa;

2) tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais važiuojančioms keleivinėms transporto priemonėms ir (ar) jų junginiams.

 

4 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 9 straipsnio 1 dalies 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

„20) kelių rinkliavai, mokesčiams už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones, už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis, už eismo ribojimą administruoti ir jų surinkimo priežiūrai atlikti;“.

 

· Seimo narys Simonas Gentvilas, 2020 m. birželio 17 d.:

Pakeisti 9 straipsnio 7 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) tolimojo, vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusų, dviračių,  autocisternų, kuriomis vežamas kuras ir transporto priemonės, kuriomis gabenamas, biokuras į Kuršių neriją;“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

        Papildyti projekto 4 straipsnį nauja 2 dalimi ir visą straipsnį išdėstyti taip:

„1. Pakeisti 9 straipsnio 1 dalies 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20) kelių rinkliavai, mokesčiams už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones, už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis, už eismo ribojimą administruoti ir jų surinkimo priežiūrai atlikti;

2. Pakeisti 9 straipsnio 7 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) tolimojo, vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusų, dviračių,  autocisternų, kuriomis vežamas kuras ir transporto priemonės, kuriomis gabenamas biokuras į Kuršių neriją;“

 Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

 

5 straipsnis. Įstatymo 2 priedo pakeitimas

Pakeisti Įstatymo 2 priedą ir jį išdėstyti taip:

 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir

plėtros programos

finansavimo įstatymo

2 priedas

KELIŲ RINKLIAVOS RIBINIAI TARIFAI

 

Eil.

Nr.

Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė ir grupė, emisijos klasė, didžiausioji leidžiamoji masė*

Ribiniai tarifai už nuvažiuotą kilometrą, eurais

1.

 

 

Autobusai

M2

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 5 t

0,035–0,07

M3

A

B

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8, bet ne daugiau kaip 22 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 5 t

0,035–0,07

M3

I–III

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neįskaitant vairuotojo

0,035–0,07

2.

 

 

Krovininės transporto priemonės

N1

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

iki 3,5 t (įskaitytinai)

0,035–0,07

N2

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai)

0,05–0,10

N3

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

nuo 12 t didžiausiosios leidžiamosios masės

0,08–0,16

* Didžiausioji leidžiamoji masė pagal Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą.“

 

6 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1.      Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

 

· Seimo narys Simonas Gentvilas, 2020 m. birželio 17 d.:

2. Pakeisti 6 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalį ir 6 straipsnio  2 ir 3 dalis, įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Taip pat Biudžeto ir finansų komitetas siūlo tikslinti įstatymo projekto 6 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalį, ir 6 straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.“.

 

2. Iki 2022 m. gruodžio 31 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Kelių rinkliavos sistemos sukūrimo ir įdiegimo finansavimui užtikrinti valstybės įmonei Lietuvos automobilių kelių direkcijai Lietuvos Respublikos Vyriausybė skiria ne daugiau kaip 90 milijonų eurų arba suteikia valstybės garantiją dėl ne didesnės negu 90 milijonų eurų paskolos.

 

·   Seimo nariai: Vida Ačienė, Valius Ąžuolas, 2020 m. rugsėjo 24 d.:

Patikslinti KPPPĮ pakeitimo projekto 6 straipsnio 3 dalį ir išdėstyti ją nauja redakcija:

„3. Kelių rinkliavos sistemos sukūrimo ir įdiegimo finansavimui užtikrinti valstybės įmonei Lietuvos automobilių kelių direkcijai Lietuvos Respublikos Vyriausybė skiria ne daugiau kaip 90 milijonų eurų iš Ateities ekonomikos DNR plano arba suteikia valstybės garantiją dėl ne didesnės negu 90 milijonų eurų paskolos.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

4. Kelių rinkliavos sistemos metinės administravimo išlaidos neturi viršyti 12 procentų Lietuvos Respublikos Vyriausybės skirtos sumos arba suteiktos valstybės garantijos.

 

·   Seimo nariai: Vida Ačienė, Valius Ąžuolas, 2020 m. rugsėjo 24 d.:

Patikslinti KPPPĮ pakeitimo projekto 6 straipsnio 4 dalį ir išdėstyti ją nauja redakcija:

„4. Kelių rinkliavos sistemos metinės administravimo išlaidos neturi viršyti 12 10 procentų Lietuvos Respublikos Vyriausybės skirtos sumos arba suteiktos valstybės garantijos .nuo gautų metinių kelių rinkliavos pajamų.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

5. Gautos lėšos iš kelių rinkliavos yra valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos pajamos. Šios lėšos naudojamos:

1) mokamų valstybinės reikšmės kelių priežiūrai ir plėtrai;

2) kelių rinkliavos sistemos administravimui ir plėtrai;

3) kelių rinkliavos sistemai sukurti ir įdiegti skirtai paskolai, jei bus suteikta valstybės garantija, grąžinti ir palūkanoms mokėti.

6. Iki šio įstatymo įsigaliojimo išduoti kelių naudotojo mokesčio sumokėjimą patvirtinantys dokumentai galioja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

Respublikos Prezidentas

 

· LR Vyriausybės 2018 m. birželio 20 d. nutarimas Nr. 600:

6. Atsižvelgiant į tai, kad elektroninės rinkliavos sistemos diegimas bus finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis, siūloma Įstatymų projektų įsigaliojimo datą nustatyti 2020 m. liepos 1 d., kad būtų užtikrintas tinkamas finansavimas einamųjų metų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Siūloma įsigaliojimo data 2023 m. sausio 1 d.

 

· Ekonomikos komitetas, 2018 m. rugsėjo 12 d. Nr. 108-P-33:

Pritarti iniciatoriaus pateiktam įstatymo projektui ir komiteto išvadai, bei siūlyti Seimo paskirtam pagrindiniam komitetui jį tobulinti pagal LR Vyriausybės pateiktas pastabas ir pasiūlymus, bei Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms pritarė Ekonomikos komitetas.

Komiteto nuomonė - Atsižvelgti.

 

· Aplinkos apsaugos komitetas, 2018 m. rugsėjo 12 d. Nr. 107-P-27:

Pritarti Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo VIII-2032 2, 3, 6, 9 straipsnių ir 2 priedo pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-1250 ir komiteto išvadoms.

Komiteto nuomonė - Atsižvelgti.