PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO

NR. I-1367 151 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMo PROJEKTO NR. XIIIP-1006

 

2018-04-17

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

1

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Darbo kodeksą, siūlytina visame įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnyje vietoj sąvokos alga“  vartoti darbo užmokesčio“ sąvoką.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 1 dalį  ir ją išdėstyti taip:

    „1. LNSS viešųjų įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų (toliau – vadovaujantieji darbuotojai) darbo apmokėjimo sąlygos nustatomos šiame straipsnyje nustatyta tvarka. Vadovaujančiųjų darbuotojų mėnesinė alga mėnesinis darbo užmokestis susideda iš pastoviosios ir kintamosios darbo užmokesčio dalių.

2.

1

2

 

Argumentai:

Įvertinus Seimo Teisės departamento teiktą išvadą dėl aiškumo, apibrėžiant LNSS viešųjų įstaigų vieno esteto gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio apskaičiavimo taisykles, siekiant subalansuoti sveikatos priežiūros įstaigų vadovų darbo užmokestį, atsižvelgiant į tai, kad vadovų mėnesinis darbo užmokestis susideda iš pastoviosios ir kintamosios dalies,  įstatymo projektu siūlytina iš esmės pakeisti mėnesinio darbo užmokesčio pastoviosios dalies nustatymo principą, kuris siejamas su praėjusiais kalendoriniais metais gautų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų dydžiu, gydytojų ir slaugytojų faktiškai užimtų etatų skaičiumi ir vidutiniu gydytojų ir slaugytojų vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio svertiniu vidurkiu. Vidutinio darbo užmokesčio svertinis vidurkis  atspindi realų vidurkį, įvertinant gydytojų ir slaugytojų skirtingą etatų skaičiaus santykį. Toks darbo užmokesčio pastoviosios dalies apskaičiavimo metodas įpareigos vadovus ne tik taikyti efektyvesnius vadybos metodus, bet ir motyvuotai didinti gydytojų bei slaugytojų darbo užmokestį, kuris sveikatos sistemoje yra neproporcingai mažas.  Teikiamu siūlymu mėnesinio darbo užmokesčio pastoviosios dalies apskaičiavimo principas nėra siejamas su  galiojančiu LNSS  įstaigų skirstymu į lygmenis.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

    „2. LNSS stacionarinių viešųjų įstaigų, teikiančių Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis apmokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos yra apmokamos (kompensuojamos) iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, vadovų mėnesinėsio algos darbo užmokesčio pastoviosios dalies dydis nustatomas atsižvelgiant į jų vadovaujamos įstaigos lygmenį ir apskaičiuojamas praėjusių kalendorinių metų jų vadovaujamos įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio svertinį vidurkį dauginant iš koeficiento:, kuris yra apskaičiuotas vadovaujantis šiais kriterijais: praėjusiais kalendoriniais metais įstaigos gautomis iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamomis ir gydytojų (įskaitant gydytojus odontologus), slaugytojų (įskaitant akušerius) užimtų etatų skaičiumi.

1) LNSS rajono lygmens viešųjų įstaigų vadovų – 12 1,9;

2) LNSS regiono lygmens viešųjų įstaigų vadovų – 13,8 2,0;

3) LNSS respublikos lygmens viešųjų įstaigų (išskyrus universiteto ligonines) vadovų – 15,6 2,1; LNSS respublikos lygmens universiteto ligoninių vadovų – 17,6 2,2.

 Pastovioji darbo užmokesčio dalis (pDU) apskaičiuojama pagal formulę pDU = SvVDU x k, čia:

1) pDU – pastovioji darbo užmokesčio dalis;

2) SvVDU – LNSS viešosios įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio svertinis vidurkis;

3) k – koeficientas.

Koeficientas (k) apskaičiuojamas pagal formulę k = 50 % kPSDF + 50 % kE, čia:

1) kPSDF – praėjusių kalendorinių metų įstaigos gautų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų koeficientas;

2) kE –  įstaigos gydytojų ir slaugytojų užimtų etatų skaičiaus koeficientas.

 

Praėjusių kalendorinių metų įstaigos gautų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų koeficientas (kPSDF):

1)      LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos iki 0,1 mln. Eur, – 1,7;

2)      LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip  0,1 mln. Eur, bet neviršija 1 mln. Eur, – 1,8;

3)      LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 1 mln. Eur, bet neviršija 3 mln. Eur, – 2,0;

4)      LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 3 mln. Eur, bet neviršija 5 mln. Eur, – 2,1;

5)      LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 5 mln. Eur, bet neviršija 6 mln. Eur, – 2,2;

6)      LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 6 mln. Eur, bet neviršija 7 mln. Eur, – 2,3;

7)      LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 7 mln. Eur, bet neviršija 10 mln. Eur, – 2,5;

8)      LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 10 mln. Eur, bet neviršija 30 mln. Eur, – 2,6;

9)      LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 30 mln. Eur, bet neviršija 50 mln. Eur, – 2,7;

10)  LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 50 mln. Eur, bet neviršija 100 mln. Eur, – 2,8;

11)   LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip  100 mln. Eur, – 2,9.

 

    Praėjusių kalendorinių metų įstaigos gydytojų ir slaugytojų užimtų etatų skaičiaus koeficientas (kE):

1) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba iki 10 darbuotojų, – 1,7;

2) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 11 iki 50 darbuotojų, – 1,8;

3) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 51 iki 100 darbuotojų, – 2,0;

4) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 101 iki 150 darbuotojų, – 2,1;

5) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 151 iki 200 darbuotojų, – 2,2;

6) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 201 iki 250 darbuotojų, – 2,3

7) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 251 iki 300 darbuotojų ,– 2,5;

8) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 301 iki 500 darbuotojų, – 2,6;

9) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 501 iki 1 000 darbuotojų, – 2,7;

10) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 1 001 iki 3 000 darbuotojų, – 2,8;

11) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba daugiau kaip 3 000 darbuotojų, – 2,9.

 

    LNSS viešosios įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio svertinis vidurkis (SvVDU) apskaičiuojamas pagal formulę SvVDU = (gVDU x GES + sVDU x SES) / GES + SES, čia:       

1)      gVDU – LNSS viešosios įstaigos vidutinis mėnesinis gydytojų darbo užmokestis;

2)      sVDU – LNSS viešosios įstaigos vidutinis mėnesinis slaugytojų darbo užmokestis;

3)      GES – LNSS viešosios įstaigos užimtų gydytojų etatų skaičius;

4)      SES – LNSS viešosios įstaigos užimtų slaugytojų etatų skaičius.“

3.

1

3

 

Argumentai:

Kadangi įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 2 dalyje siūlomas iš esmės naujas darbo užmokesčio pastoviosios dalies skaičiavimo metodas, 3 dalis tampa nebeaktuali.

Pasiūlymas: Pripažinti netekusia galios įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 3 dalį:

 3. LNSS viešųjų įstaigų, kurios neskirstomos į Sveikatos sistemos įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje nurodytus lygmenis, tačiau nurodytos šio įstatymo 39 straipsnyje, vadovų mėnesinės algos pastoviosios dalies dydis nustatomas atsižvelgiant į praėjusių kalendorinių metų jų vadovaujamos įstaigos vidutinį darbuotojų skaičių ir apskaičiuojamas praėjusių kalendorinių metų jų vadovaujamos įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio vidurkį dauginant iš koeficiento:

1) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba iki 10 darbuotojų, vadovų –1,6;

2) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 11 iki 100 darbuotojų, vadovų – 1,7;

3) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 101 iki 200 darbuotojų, vadovų –  1,8;

4) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 201 iki 300 darbuotojų, vadovų –  1,9;

5) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 301 iki 500 darbuotojų, vadovų –  2,0;

6) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba daugiau negu 500 darbuotojų, vadovų –  2,1.

 

4.

1

4

 

Argumentai:

Kadangi keičiamas darbo užmokesčio pastoviosios dalies skaičiavimo metodas, siūlytina steigėjui (steigėjams) LNSS naujai įsteigtoms viešosioms įstaigoms pirmaisiais veiklos metais vadovų darbo užmokesčio pastoviąją dalį nustatyti pagal įstatymo projekto 2 dalyje nurodytą metodiką, gautų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų koeficientą (kPSDF) apskaičiuojant pagal atitinkamų LNSS viešųjų įstaigų praėjusiais kalendoriniais metais gautų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų, vidurkį, o praėjusių kalendorinių metų įstaigos gydytojų ir slaugytojų užimtų etatų skaičiaus koeficientą (kE) apskaičiuojant pagal faktinį naujai įsteigtų LNSS viešųjų įstaigų užimtų gydytojų ir slaugytojų etatų skaičių.   

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 4 dalį  ir ją išdėstyti taip:

4. Naujai įsteigtų šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytų LNSS viešųjų įstaigų vadovų mėnesinėsio algos darbo užmokesčio, mokamos pirmaisiais įstaigos veiklos metais, pastoviosios dalies dydį nustato steigėjas (steigėjai), atsižvelgdamas (atsižvelgdami) į praėjusių metų atitinkamų LNSS viešųjų įstaigų vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio svertinį vidurkį, jį dauginadamasnt (daugindami) šio straipsnio 2 ir 3 dalyjese nurodytuso koeficiento,  kurio dedamosios dalys - praėjusių kalendorinių metų įstaigos gautų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų koeficientas (kPSDF), apskaičiuojamas pagal atitinkamų LNSS viešųjų įstaigų gautų iš PSDF biudžeto pajamų vidurkį, o praėjusių kalendorinių metų įstaigos gydytojų ir slaugytojų užimtų etatų skaičiaus koeficientas (kE) apskaičiuojamas pagal faktinį naujai įsteigtų LNSS viešųjų įstaigų užimtų gydytojų ir slaugytojų etatų skaičių.

5.

1

5

 

   Argumentai:

Atsižvelgiant į Darbo kodeksą, siūlytina visame įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnyje vietoj sąvokos alga“  vartoti darbo užmokesčio“ sąvoką.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. LNSS viešųjų įstaigų vadovų pavaduotojų mėnesinės algos pastoviosios dalies dydis nustatomas 10–40 procentų mažesnis už įstaigos vadovui nustatytą mėnesinėsio algos darbo užmokesčio pastoviosios dalies dydį.

6.

1

6

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Darbo kodeksą, siūlytina visame įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnyje vietoj sąvokos alga“  vartoti darbo užmokesčio sąvoką“.  Įstatymo projekte pasikeitus darbo užmokesčio pastoviosios dalies nustatymo metodui, siūlytina nustatyti, kad visais atvejais mėnesinio darbo užmokesčio kintamosios dalies dydis negali viršyti 20 procentų praėjusių kalendorinių metų tos įstaigos vadovų darbo užmokesčio pastoviosios dalies dydžio.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „6. LNSS viešųjų įstaigų vadovaujančių darbuotojų mėnesinėsio algos darbo užmokesčio  kintamosios dalies dydis priklauso nuo praėjusių kalendorinių metų jų vadovaujamos įstaigos veiklos rezultatų ir nustatomas vieniems metams. LNSS viešųjų įstaigų veiklos rezultatų vertinimo kiekybinių ir kokybinių rodiklių ir vadovaujančių darbuotojų mėnesinėsio algos darbo užmokesčio kintamosios dalies nustatymo tvarkos aprašą tvirtina sveikatos apsaugos ministras. Visais atvejais mėnesinėsio algos darbo užmokesčio kintamosios dalies dydis negali viršyti 60 20 procentų praėjusių kalendorinių metų tos įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio vadovų darbo užmokesčio vidurkio pastoviosios dalies dydžio. Mėnesinėsio algos darbo užmokesčio kintamoji dalis negali būti nustatoma, jeigu praėjusių metų įstaigos veiklos finansiniai rezultatai yra neigiami, išskyrus atvejus, kai neigiami finansiniai rezultatai atsirado dėl sumažinto finansavimo ir (ar) dėl kitų aplinkybių, kurių LNSS viešųjų įstaigų vadovaujantieji darbuotojai negalėjo kontroliuoti, numatyti ir užkirsti kelio šių aplinkybių ar jų pasekmių atsiradimui.

7.

1

 

 

Argumentai:

Kadangi privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšos turi tiesioginę įtaką ir sveikatos priežiūros įstaigų gaunamoms pajamoms, kiekvienais metais jos gali būti skirtingo dydžio, tad siekiant skaidrumo, nepamatuoto darbo užmokesčio didinimo, siūlytina, kad LNSS viešųjų įstaigų steigėjas (steigėjai) turėtų teisę nustatyti maksimalų vadovų mėnesinio darbo užmokesčio dydį, o visų darbuotojų ir įstaigos vadovo mėnesinio darbo užmokesčių suma negalėtų viršyti steigėjo (steigėjų) nustatyto LNSS viešosios įstaigos darbo užmokesčio fondo nustatyto dydžio.

Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnį  nauja 7 dalimi ir ją išdėstyti taip:

7. LNSS viešųjų įstaigų vadovų mėnesinio darbo užmokesčio maksimalų dydį (pastoviosios ir kintamosios darbo užmokesčio dalys kartu) nustato steigėjas (steigėjai) atsižvelgdamas (atsižvelgdami), kad įstaigos visų darbuotojų ir įstaigos vadovo mėnesinio darbo užmokesčių suma negali viršyti steigėjo (steigėjų) nustatyto LNSS viešosios įstaigos darbo užmokesčio fondo nustatyto dydžio.

 

8.

1

7

 

Argumentai:

Kadangi vidutinio darbo užmokesčio svertinis vidurkis  atspindi realų vidurkį įvertindamas gydytojų ir slaugytojų skirtingą etatų skaičiaus santykį, siūlytina iš sutaupytų sveikatos viešosios įstaigos lėšų, skirtų darbo užmokesčiui, premijos dydį sieti su vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio svertiniu vidurkiu.

Pasiūlymas: Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio buvusią 7 dalį laikyti 8 dalimi, ją pakeisti ir išdėstyti taip:

 78. LNSS viešųjų įstaigų vadovaujančiajam darbuotojui už gerus darbo rezultatus ir gerą darbo pareigų atlikimą paskutinį kalendorinių metų mėnesį iš sutaupytų viešosios įstaigos lėšų, skirtų darbo užmokesčiui, gali būti išmokama premija, kuri negali būti didesnė praėjusių kalendorinių metų jų vadovaujamos įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio svertinį vidurkį.

9.

1

8

 

Argumentai: keičiama Įstatymo projekto 151 straipsnio numeracija, buvusi 8 dalis laikytina 9.

Pasiūlymas : Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio buvusią 8 dalį laikyti 9 dalimi:

89. LNSS viešųjų įstaigų vadovaujantiesiems darbuotojams, su kuriais nutraukiama darbo sutartis šalių susitarimu pagal Darbo kodekso 54 straipsnį, gali būti išmokamos kompensacijos, kurių suma negali viršyti trijų jų vidutinių mėnesinių darbo užmokesčių, apskaičiuotų Vyriausybės nustatyta tvarka.“

 

Teikia Seimo nariai:    

                                                                                                                       Darius Kaminskas

                                                                                                                        Asta Kubilienė

                                                                                                                        Rimantė Šalaševičiūtė

                                                                                                                        Raimundas Martinėlis

                                                                                                                                                                Antanas Vinkus

                                                                                                                        Laimutė Matkevičienė