PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO
NR. I-1367 151 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMo PROJEKTO NR. XIIIP-1006
2018-04-17
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
1 |
1 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Darbo kodeksą, siūlytina visame įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnyje vietoj sąvokos „alga“ vartoti „darbo užmokesčio“ sąvoką. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. LNSS viešųjų įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų (toliau –
vadovaujantieji darbuotojai) darbo apmokėjimo sąlygos nustatomos šiame
straipsnyje nustatyta tvarka. Vadovaujančiųjų darbuotojų |
2. |
1 |
2 |
|
Argumentai: Įvertinus Seimo Teisės departamento teiktą išvadą dėl aiškumo, apibrėžiant LNSS viešųjų įstaigų vieno esteto gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio apskaičiavimo taisykles, siekiant subalansuoti sveikatos priežiūros įstaigų vadovų darbo užmokestį, atsižvelgiant į tai, kad vadovų mėnesinis darbo užmokestis susideda iš pastoviosios ir kintamosios dalies, įstatymo projektu siūlytina iš esmės pakeisti mėnesinio darbo užmokesčio pastoviosios dalies nustatymo principą, kuris siejamas su praėjusiais kalendoriniais metais gautų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų dydžiu, gydytojų ir slaugytojų faktiškai užimtų etatų skaičiumi ir vidutiniu gydytojų ir slaugytojų vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio svertiniu vidurkiu. Vidutinio darbo užmokesčio svertinis vidurkis atspindi realų vidurkį, įvertinant gydytojų ir slaugytojų skirtingą etatų skaičiaus santykį. Toks darbo užmokesčio pastoviosios dalies apskaičiavimo metodas įpareigos vadovus ne tik taikyti efektyvesnius vadybos metodus, bet ir motyvuotai didinti gydytojų bei slaugytojų darbo užmokestį, kuris sveikatos sistemoje yra neproporcingai mažas. Teikiamu siūlymu mėnesinio darbo užmokesčio pastoviosios dalies apskaičiavimo principas nėra siejamas su galiojančiu LNSS įstaigų skirstymu į lygmenis. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. LNSS
Pastovioji darbo užmokesčio dalis (pDU) apskaičiuojama pagal formulę pDU = SvVDU x k, čia: 1) pDU – pastovioji darbo užmokesčio dalis; 2) SvVDU – LNSS viešosios įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio svertinis vidurkis; 3) k – koeficientas. Koeficientas (k) apskaičiuojamas pagal formulę k = 50 % kPSDF + 50 % kE, čia: 1) kPSDF – praėjusių kalendorinių metų įstaigos gautų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų koeficientas; 2) kE – įstaigos gydytojų ir slaugytojų užimtų etatų skaičiaus koeficientas.
Praėjusių kalendorinių metų įstaigos gautų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų koeficientas (kPSDF): 1) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos iki 0,1 mln. Eur, – 1,7; 2) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 0,1 mln. Eur, bet neviršija 1 mln. Eur, – 1,8; 3) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 1 mln. Eur, bet neviršija 3 mln. Eur, – 2,0; 4) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 3 mln. Eur, bet neviršija 5 mln. Eur, – 2,1; 5) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 5 mln. Eur, bet neviršija 6 mln. Eur, – 2,2; 6) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 6 mln. Eur, bet neviršija 7 mln. Eur, – 2,3; 7) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 7 mln. Eur, bet neviršija 10 mln. Eur, – 2,5; 8) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 10 mln. Eur, bet neviršija 30 mln. Eur, – 2,6; 9) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 30 mln. Eur, bet neviršija 50 mln. Eur, – 2,7; 10) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 50 mln. Eur, bet neviršija 100 mln. Eur, – 2,8; 11) LNSS viešųjų įstaigų, kurių pajamos didesnės kaip 100 mln. Eur, – 2,9.
Praėjusių kalendorinių metų įstaigos gydytojų ir slaugytojų užimtų etatų skaičiaus koeficientas (kE): 1) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba iki 10 darbuotojų, – 1,7; 2) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 11 iki 50 darbuotojų, – 1,8; 3) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 51 iki 100 darbuotojų, – 2,0; 4) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 101 iki 150 darbuotojų, – 2,1; 5) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 151 iki 200 darbuotojų, – 2,2; 6) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 201 iki 250 darbuotojų, – 2,3 7) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 251 iki 300 darbuotojų ,– 2,5; 8) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 301 iki 500 darbuotojų, – 2,6; 9) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 501 iki 1 000 darbuotojų, – 2,7; 10) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba nuo 1 001 iki 3 000 darbuotojų, – 2,8; 11) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose dirba daugiau kaip 3 000 darbuotojų, – 2,9.
LNSS viešosios įstaigos vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio darbo užmokesčio svertinis vidurkis (SvVDU) apskaičiuojamas pagal formulę SvVDU = (gVDU x GES + sVDU x SES) / GES + SES, čia: 1) gVDU – LNSS viešosios įstaigos vidutinis mėnesinis gydytojų darbo užmokestis; 2) sVDU – LNSS viešosios įstaigos vidutinis mėnesinis slaugytojų darbo užmokestis; 3) GES – LNSS viešosios įstaigos užimtų gydytojų etatų skaičius; 4) SES – LNSS viešosios įstaigos užimtų slaugytojų etatų skaičius.“ |
3. |
1 |
3 |
|
Argumentai: Kadangi įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 2 dalyje siūlomas iš esmės naujas darbo užmokesčio pastoviosios dalies skaičiavimo metodas, 3 dalis tampa nebeaktuali. Pasiūlymas: Pripažinti netekusia galios įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 3 dalį: “
|
4. |
1 |
4 |
|
Argumentai: Kadangi keičiamas darbo užmokesčio pastoviosios dalies skaičiavimo metodas, siūlytina steigėjui (steigėjams) LNSS naujai įsteigtoms viešosioms įstaigoms pirmaisiais veiklos metais vadovų darbo užmokesčio pastoviąją dalį nustatyti pagal įstatymo projekto 2 dalyje nurodytą metodiką, gautų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų koeficientą (kPSDF) apskaičiuojant pagal atitinkamų LNSS viešųjų įstaigų praėjusiais kalendoriniais metais gautų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų, vidurkį, o praėjusių kalendorinių metų įstaigos gydytojų ir slaugytojų užimtų etatų skaičiaus koeficientą (kE) apskaičiuojant pagal faktinį naujai įsteigtų LNSS viešųjų įstaigų užimtų gydytojų ir slaugytojų etatų skaičių. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Naujai įsteigtų |
5. |
1 |
5 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Darbo kodeksą, siūlytina visame įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnyje vietoj sąvokos „alga“ vartoti „darbo užmokesčio“ sąvoką. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. LNSS viešųjų įstaigų vadovų pavaduotojų mėnesinės algos
pastoviosios dalies dydis nustatomas 10–40 procentų mažesnis už įstaigos
vadovui nustatytą mėnesin |
6. |
1 |
6 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Darbo kodeksą, siūlytina visame įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnyje vietoj sąvokos „alga“ vartoti „darbo užmokesčio sąvoką“. Įstatymo projekte pasikeitus darbo užmokesčio pastoviosios dalies nustatymo metodui, siūlytina nustatyti, kad visais atvejais mėnesinio darbo užmokesčio kintamosios dalies dydis negali viršyti 20 procentų praėjusių kalendorinių metų tos įstaigos vadovų darbo užmokesčio pastoviosios dalies dydžio. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. LNSS viešųjų įstaigų vadovaujančių darbuotojų mėnesin |
7. |
1 |
|
|
Argumentai: Kadangi privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšos turi tiesioginę įtaką ir sveikatos priežiūros įstaigų gaunamoms pajamoms, kiekvienais metais jos gali būti skirtingo dydžio, tad siekiant skaidrumo, nepamatuoto darbo užmokesčio didinimo, siūlytina, kad LNSS viešųjų įstaigų steigėjas (steigėjai) turėtų teisę nustatyti maksimalų vadovų mėnesinio darbo užmokesčio dydį, o visų darbuotojų ir įstaigos vadovo mėnesinio darbo užmokesčių suma negalėtų viršyti steigėjo (steigėjų) nustatyto LNSS viešosios įstaigos darbo užmokesčio fondo nustatyto dydžio. Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnį nauja 7 dalimi ir ją išdėstyti taip: „7. LNSS viešųjų įstaigų vadovų mėnesinio darbo užmokesčio maksimalų dydį (pastoviosios ir kintamosios darbo užmokesčio dalys kartu) nustato steigėjas (steigėjai) atsižvelgdamas (atsižvelgdami), kad įstaigos visų darbuotojų ir įstaigos vadovo mėnesinio darbo užmokesčių suma negali viršyti steigėjo (steigėjų) nustatyto LNSS viešosios įstaigos darbo užmokesčio fondo nustatyto dydžio.“
|
8. |
1 |
7 |
|
Argumentai: Kadangi vidutinio darbo užmokesčio svertinis vidurkis atspindi realų vidurkį įvertindamas gydytojų ir slaugytojų skirtingą etatų skaičiaus santykį, siūlytina iš sutaupytų sveikatos viešosios įstaigos lėšų, skirtų darbo užmokesčiui, premijos dydį sieti su vieno etato gydytojų ir slaugytojų vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio svertiniu vidurkiu. Pasiūlymas: Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio buvusią 7 dalį laikyti 8 dalimi, ją pakeisti ir išdėstyti taip: „ |
9. |
1 |
8 |
|
Argumentai: keičiama Įstatymo projekto 151 straipsnio numeracija, buvusi 8 dalis laikytina 9. Pasiūlymas : Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 151 straipsnio buvusią 8 dalį laikyti 9 dalimi: „ |
Teikia Seimo nariai:
Darius Kaminskas
Asta Kubilienė
Rimantė Šalaševičiūtė
Raimundas Martinėlis
Antanas Vinkus
Laimutė Matkevičienė