1.
|
1 (16)
|
|
|
Argumentai:
Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo
11 straipsnio 1 dalyje įtvirtinta savivaldybių pareiga užtikrinti vietinės
reikšmės keliuose ir gatvėse saugias eismo sąlygas, įgyvendinti juose eismo
saugumo priemones. Tuo tarpu minėto įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje
numatyta, kad eismo saugumo priemonės įgyvendinamos projektuojant, tiesiant,
rekonstruojant, taisant (remontuojant) ir prižiūrint kelius, vadovaujantis
Lietuvos kelių projektavimo normatyviniais dokumentais, Lietuvos Respublikos
standartais ir kitais normatyviniais teisės aktais.
Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 5 straipsnio 4 dalis numato,
kad vietinės reikšmės kelių projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo,
taisymo (remonto) ir priežiūros užsakovo funkcijas vykdo jų savininkai ir
(ar) valdytojai. Minėto įstatymo 4 straipsnio 3 dalis numato, kad vietinės
reikšmės viešieji keliai ir gatvės nuosavybės teise priklauso savivaldybėms,
kurių teritorijoje yra vietinės reikšmės viešieji keliai ir gatvės.
Atsižvelgiant į tai, kad neasfaltuoti keliai nėra tokie saugūs,
kaip asfaltuoti keliai, neasfaltuotų kelių asfaltavimo kaštai yra dideli, o
savivaldybės kelių asfaltavimui gali skirti nežymią dalį biudžeto, būtina
užtikrinti papildomą vietinės reikšmės kelių (gatvių) asfaltavimo darbų
finansavimą.
Šiuo metu galiojanti Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir
plėtros programos finansavimo įstatymo (toliau – Įstatymas) redakcija
nenumato galimybės nepanaudotų atitinkamų metu kelių priežiūros ir plėtros
programos lėšų panaudoti neasfaltuotų vietinės reikšmės kelių asfaltavimui.
Siekiant užtikrinti vietinių kelių asfaltavimo darbų finansavimą ir šių darbų
tęstinumą, eismo saugumą vietinės reikšmės keliuose, įstatymo projektu
siekiama numatyti, kad nepanaudojus visų atitinkamų metų kelių
priežiūros ir plėtros programos finansavimo
lėšų, ne mažesnė kaip 25 procentų nepanaudotos kelių priežiūros ir
plėtros programos lėšų dalis privalo būti
panaudojama neišasfaltuotų vietinės reikšmės kelių (gatvių) asfaltavimo
darbams.
Pasiūlymas:
1. Pakeisti 16 straipsnį ir jį
išdėstyti taip:
„16 straipsnis. Kelių
finansavimas
1. Kelių ir kelio statinių
projektavimas, tiesimas, statyba, rekonstravimas, taisymas (remontas) ir
priežiūra yra finansuojami įstatymų nustatyta tvarka. Tais atvejais, kai dalis
savivaldybei nuosavybės teise priklausančio kelio ir kelio statinio
projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo ir (ar) taisymo (remonto)
išlaidų yra padengiama privačiomis fizinių ir (ar) privačių juridinių asmenų
lėšomis, tokio kelio ir kelio statinio projektavimo, tiesimo, statybos,
rekonstravimo ir (ar) taisymo (remonto) darbams gali būti teikiamas
prioritetas kitų savivaldybei nuosavybės teise priklausančių kelių ir
kelių statinių projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo ir (ar)
taisymo (remonto) atžvilgiu tos savivaldybės, kuriai nuosavybės teise
priklauso kelias ir kelio statiniai, institucijos nustatyta tvarka ir
sąlygomis.
2) Nepanaudojus visų
atitinkamų metų Programos finansavimo lėšų, ne mažesnė kaip 25 procentų
nepanaudotos Programos lėšų dalis privalo būti panaudojama neišasfaltuotų
vietinės reikšmės kelių (gatvių) asfaltavimo darbams.“.
|