Eil. Nr.
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
1
(2)
(N)
|
(221)
|
|
Argumentai:
Skaitmeninė transformacija įgauna vis didesnį
pagreitį – kasmet vis daugiau viešojo sektoriaus ir verslo įmonių veiklos procesų
perkeliama į elektroninę erdve. Ne išimtis ir statybos sektoriaus procesai.
Kaip pvz., nuo 2024 m. lapkričio 1 d. tam tikri statinio
gyvavimo ciklą apibūdinantys duomenys bus kuriami, tvarkomi, valdomi ir
viešinami taikant statinio informacinį modeliavimą ir Nacionalinį statybos
informacijos klasifikatorių.
Žengiant dar vieną žingsnį skaitmeninimo link, būtina
ir daugiau statybos sektoriaus veiklos duomenų tvarkyti informacinių
technologijų priemonėmis. Duomenų apie
pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo priežiūrą, pastatų
bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir valdymo priežiūrą perkėlimas į elektroninę erdvę leistų
optimizuoti pastatų techninės priežiūros procesus, padidinti pastatų
naudojimo ir priežiūros efektyvumą ir už pastatų naudojimo priežiūrą
atsakingiems subjektams priimti
duomenimis grįstus sprendimus.
Atsižvelgiant į tai, siūloma sudaryti teisines
prielaidas įsteigti Pastatų duomenų banko informacinę sistemą.
Siūloma, kad šis
papildymas įsigaliotų 2025 m. sausio 1 d.
Pasiūlymo tikslas: duomenis apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą
ir naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų
valdymą ir valdymo priežiūrą tvarkyti informacinių technologijų priemonėmis.
Pasiūlymo esmė: siūloma nustatyti, kad duomenys apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir
naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą
ir valdymo priežiūrą būtų
tvarkomi Pastatų duomenų banko
informacinėje sistemoje.
Pasiūlymas:
Papildyti įstatymo projektą nauju 1 straipsniu, kuriuo būtų papildomas Statybos įstatymo 2 straipsnis:
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 2 straipsnį 221 dalimi:
„221.
Pastatų duomenų banko informacinė sistema – valstybės informacinė sistema,
skirta duomenims apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo
priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir
valdymo priežiūrą tvarkyti.“
|
2.
1.
|
2
(12)
(N)
|
(5)
|
(2)
|
Argumentai: Siekiant didinti viešojo
sektoriaus patrauklumą, siūloma pripažinti architektų ir statybos inžinierių
vykdomą veiklą, susijusią su atitinkamomis statybos techninės veiklos
sritimis, kaip profesinę patirtį, atitinkančią Statybos įstatymo 12 straipsnio
5 dalies 2 punkte nurodytus minimalius kvalifikacinius reikalavimus,
siekiant įgyti kvalifikacijos atestatą, suteikiantį teisę eiti ypatingojo ir
neypatingojo statinio statybos techninės veiklos pagrindinių sričių vadovų
pareigas. Manytina, kad atsakomybė vykdant veiklą, susijusią
su atitinkamomis statybos techninės veiklos sritimis reikalauja
atitinkamos specialistų kompetencijos, žinių ir patirties, todėl reikėtų į
tai atsižvelgti. Atkreiptinas dėmesys kad vykdant
statybos valstybinę priežiūrą bet kurioje srityje, pareigūnai turi turėti ne
mažiau, o gal net ir daugiau kompetencijos nei tikrinami subjektai, todėl
manytina, kad pagal atliekamų funkcijų sudėtingumą, tikslinga visą statybos
valstybinės priežiūros stažą įskaičiuoti kaip tinkamą atestavimui. Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta siūloma
patikslinti Statybos įstatymo 12 straipsnio 5 dalies 2
punktą.
Siūloma, kad šis
pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo tikslas: įtvirtinti, kad darbo stažas vykdant statybos valstybinę
priežiūrą yra įskaičiuojamas į atestavimui reikalingą
profesinę patirtį.
Pasiūlymo
esmė: siūloma patikslinti Statybos įstatymo 12
straipsnio 5 dalies 2 punktą, nurodant, kad visas statybos valstybinės
priežiūros stažas yra įskaičiuojamas į profesinę patirtį. Kartu siūloma
išbraukti keičiamame punkte minimas deklaracijas apie statybos užbaigimą, nes
šiuo metu viešasis sektorius nebevykdo deklaracijų tvirtinimo funkcijų.
Pasiūlymas:
Papildyti
įstatymo projektą nauju 2 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Statybos įstatymo
12 straipsnio 5 dalies 2 punktas:
2 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 12 straipsnio 5 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) turėti
profesinės patirties atitinkamoje veiklos srityje, kai darbo trukmė
skaičiuojama pradedant nuo šio įstatymo 2 straipsnio 1 arba 92 dalyje
nurodyto išsilavinimo įgijimo dienos: ypatingojo statinio projekto vadovo,
ypatingojo statinio projekto vykdymo priežiūros vadovo ar ypatingojo statinio
statybos techninės priežiūros vadovo – 5 metai; ypatingojo statinio projekto
dalies vadovo, ypatingojo statinio projekto dalies vykdymo priežiūros vadovo,
ypatingojo statinio statybos vadovo, ypatingojo statinio specialiųjų statybos
darbų vadovo, ypatingojo statinio specialiųjų statybos darbų techninės
priežiūros vadovo – 3 metai; neypatingojo statinio statybos techninės veiklos
pagrindinių sričių vadovo – 2 metai profesinės patirties atitinkamoje
statybos techninės veiklos srityje; turėti profesinės patirties
atitinkamoje veiklos srityje vadovaujant statybos techninės veiklos
pagrindinėms sritims, kai darbo trukmė skaičiuojama pradedant nuo
kvalifikacijos atestato (bent vieno iš ypatingojo statinio projekto vadovo,
ypatingojo statinio projekto dalies vadovo, ypatingojo statinio projekto
vykdymo priežiūros vadovo, ypatingojo statinio projekto dalies vykdymo
priežiūros vadovo, ypatingojo statinio statybos vadovo, ypatingojo statinio
specialiųjų statybos darbų vadovo, ypatingojo statinio statybos techninės
priežiūros vadovo, ypatingojo statinio specialiųjų statybos darbų techninės
priežiūros vadovo) įgijimo dienos: statinio projekto ekspertizės vadovo,
statinio projekto dalies ekspertizės vadovo, statinio ekspertizės vadovo,
statinio dalies ekspertizės vadovo – 2 metai; darbo patirties valstybės
ir savivaldybių institucijose vykdant veiklą architektūros, statybos ir (ar)
statybos valstybinės priežiūros srityse, jeigu pagal einamas pareigas jis
tiesiogiai dalyvavo išduodant, rengiant, derinant tikrinant ar tvirtinant tam tikrus statinio
projektavimo ar statybos sričių dokumentus (projektinius pasiūlymus,
specialiuosius architektūros reikalavimus, specialiuosius reikalavimus,
statybą leidžiančius dokumentus, statybos užbaigimo aktus, deklaracijas
apie statybos užbaigimą), vykdant statybos
valstybinę priežiūrą, rengiant normatyvinius
statybos techninius ar normatyvinius statinio saugos ir paskirties
dokumentus, rengiant architektus ar statybos inžinierius studijų ir mokslo
įstaigoje, turint mokslo laipsnį ar pedagoginį vardą. Kai šie asmenys
siekia eiti ypatingojo ir neypatingojo statinio statybos techninės
veiklos pagrindinių sričių vadovų pareigas, išskyrus statinio projekto
ekspertizės, statinio projekto dalies ekspertizės, statinio ekspertizės ar
statinio dalies ekspertizės vadovų pareigas, darbo patirties valstybės
ir savivaldybių institucijose trukmė skaičiuojama kaip
ir profesinės patirties trukmė.“
|
3.
2.
|
3
(24)
(N)
|
(24)
|
|
Argumentai: rengiant statinio paprastojo remonto projektą dviem etapais, yra
atskiriami pagrindiniai sprendiniai, aktualūs visuomenei, nuo statinio
techninių, detalizuojančių sprendinių, atitinkamai, padalinama atsakomybė
tarp tikrinančių institucijų ir atestuotų statybos dalyvių. Paprastojo
remonto projektas nėra sudėtingas, jo techninių sprendinių apimtis nedidelė,
įprastai visi paprastojo remonto sprendiniai (tiek architektūriniai, tiek
techniniai) rengiami vienu metu, todėl siūloma pakeisti Statybos įstatymo 24
straipsnio 24 dalį – panaikinti prievolę
rengti paprastojo remonto projektą dviem etapais. Atlikus siūlomus Statybos
įstatymo pakeitimus statinio paprastojo remonto projektą būtų galima rengti
vienu etapu, kuris atitiktų abu statinio projekto rengimo etapus ir šiems
etapams taikomus reikalavimus.
Siūloma, kad šis
pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo
tikslas: panaikinti prievolę statinio paprastojo
remonto projektą rengti dviem statinio projekto rengimo etapais.
Pasiūlymo
esmė: pakeisti Statybos įstatymo 24 straipsnio 24
dalį, panaikinant prievolę paprastojo remonto projektą rengti dviem etapais.
Atlikus siūlomus Statybos įstatymo pakeitimus statinio paprastojo remonto
projektą būtų galima rengti vienu etapu, kuris atitiktų abu statinio projekto
rengimo etapus ir šiems etapams taikomus reikalavimus.
Pasiūlymas:
Papildyti
įstatymo projektą nauju 3 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Statybos įstatymo
24 straipsnio 24 dalis:
3 straipsnis. 24 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 24 straipsnio 24 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„24.
Kai rengiamas šio straipsnio 1 dalies 1–54 punktuose nurodytas statinio projektas ir šio įstatymo nustatyta
tvarka privaloma gauti statybą leidžiantį dokumentą, statinio projektas
rengiamas dviem etapais: pirma rengiami projektiniai pasiūlymai, pagal
kuriuos išduodamas statybą leidžiantis dokumentas, vėliau – techninis darbo
projektas. Kai rengiamas šio straipsnio 1 dalies 65–13 punktuose nurodytas statinio projektas
ar kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, statinio projektą galima
rengti vienu etapu, kuris atitinka abu statinio projekto rengimo etapus ir
šiems etapams taikomus reikalavimus. Jeigu statinio projektas rengiamas vienu
etapu, kartu su prašymu išduoti statybą leidžiantį dokumentą, pranešant apie
statybos pradžią arba atliekant statybos užbaigimo procedūras pateikiamas šio
straipsnio 1 dalies 65–13 punktuose nurodytas statinio projektas ar aprašas. Statinio
projekto ir jo rengimo etapų sudėtį nustato aplinkos ministras.“
|
4.
3.
|
4
(27)
(N)
|
(5)
|
(6)
|
Argumentai: Siūloma,
kad Statybos įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punkto išimtis dėl neprivalomo žemės sklypų savininkų sutikimų gavimo
kreipiantis su prašymu išduoti statybą leidžiantį dokumentą būtų taikoma ne tik atliekant statinio, esančio
valstybinės žemės sklype (teritorijoje) paprastąjį ir (ar) kapitalinį
remontą, bet visiems statiniams nepriklausomai nuo to kokiame žemės sklype
jie yra, kai atliekamas paprastasis ir (ar) kapitalinis remontas. Siekiant
teisinio aiškumo siūloma Statybos įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punkte
nurodytą išimtį suvienodinti su išimtimi nustatyta 27 straipsnio 5 dalies 4
punkte.
Siūloma, kad šis
pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo
tikslas: įtvirtinti, kad Statybos
įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punkto išimtis taikoma visiems statiniams nepriklausomai nuo to kokiame žemės sklype jie
yra, kai atliekamas paprastasis ir (ar) kapitalinis remontas, taip pat jeigu
žemės sklypas priklauso bendrosios nuosavybės teise, kai žemės sklypas
bendrosios dalinės nuosavybės teise priklauso butų ir kitų patalpų
savininkams ir yra priimtas jų sprendimas pagal šios dalies 7 punkte nustatytus
reikalavimus.
Pasiūlymo
esmė: siūloma patikslinti Statybos įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punktą, nurodant, kad šio punkto išimtis taikoma visiems statiniams nepriklausomai nuo to kokiame žemės sklype jie
yra, kai atliekamas paprastasis ir (ar) kapitalinis remontas, taip pat jeigu
žemės sklypas priklauso bendrosios nuosavybės teise, kai žemės sklypas
bendrosios dalinės nuosavybės teise priklauso butų ir kitų patalpų
savininkams ir yra priimtas jų sprendimas pagal šios dalies 7 punkte
nustatytus reikalavimus.
Pasiūlymas:
Papildyti
įstatymo projektą nauju 4 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Statybos įstatymo
27 straipsnio 5 dalies 6 punktas:
4 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 27 straipsnio 5 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) kai žemės
sklype (teritorijoje), kurio nuosavybės teise ar kita valdymo ir naudojimo
teise nevaldo statytojas (užsakovas), numatoma vykdyti statybos darbus
ir šio įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatytais atvejais
neprivaloma žemės sklypo (teritorijos), kuriame statomas
statinys, valdyti nuosavybės teise arba valdyti ir naudoti kitais
Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais pagrindais; kai statomi
inžineriniai tinklai, kuriems statyti teritorijų planavimo dokumentu buvo
įformintas suformuotas inžinerinių tinklų koridorius, arba statinius statyti
ar rekonstruoti mažesniais negu norminiai atstumais iki gretimo sklypo ribos,
taip pat, jeigu kitą žemės sklypą (teritoriją) numatoma laikinai naudoti
statybos metu, – sutartis ar susitarimas su šio žemės sklypo (teritorijos)
savininku, valdytoju arba šio žemės sklypo (teritorijos) savininko, valdytojo
sutikimas ar servituto nustatymą patvirtinantys dokumentai (statant
inžinerinius statinius). Jeigu reikia sutarties ar susitarimo su valstybinės
žemės patikėtiniu ar jo sutikimo, valstybinės žemės patikėtinis jį teikia
Žemės įstatymo 34 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka. Šis reikalavimas
netaikomas, kai žemės sklypas bendrosios dalinės nuosavybės teise
priklauso butų ir kitų patalpų savininkams ir yra priimtas jų sprendimas
pagal šios dalies 7 punkte nustatytus reikalavimus, taip pat
atliekant statinio, esančio valstybinės žemės sklype
(teritorijoje), paprastąjį ir (ar) kapitalinį remontą;“.
|
5.
4.
|
5
(28)
|
(3)
|
|
Argumentai:
2024 m. lapkričio
1 d. įsigaliojus Statybos įstatymo 28 straipsnio 3 dalies pakeitimui,
deklaraciją apie statybos užbaigimą bus privaloma tvirtinti ir tais atvejais,
kuriais pagal dabartinį reguliavimą neprivaloma tvirtinti. Pažymėtina, kad
pagal Statybos įstatymą atvejai, kai statybą leidžiantis dokumentas yra
privalomas, yra vertinami kaip rizikingesni ir todėl valstybės labiau
kontroliuojami nei atvejai, kai privalomas tik pranešimas apie statybos
pradžią. Todėl siūloma atsisakyti deklaracijos apie
statybos užbaigimą tvirtinimo kai statybą leidžiantis dokumentas nėra
privalomas, bet privalomas pranešimas apie statybos pradžią.
Siūloma, kad šis
pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo
tikslas:
Siūloma
patikslinti atvejus, kai neprivaloma tvirtinti deklaracijos apie statybos
užbaigimą.
Pasiūlymo
esmė:
Siūloma
atsisakyti deklaracijos apie statybos užbaigimą tvirtinimo kai statybą
leidžiantis dokumentas nėra privalomas, bet privalomas pranešimas apie
statybos pradžią.
Pasiūlymas:
Papildyti projekto 1 straipsnį, kuris po papildymo
naujais straipsniais pernumeruojamas į 5 straipsnį ir papildomas nauja dalimi, kuria būtų keičiamas Statybos įstatymo 28
straipsnio 3 dalis:
5 straipsnis. 28 straipsnio pakeitimas
3. Pakeisti 28 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Deklaracija apie statybos užbaigimą
surašoma, statinio projekto (jo dalies) ekspertizės rangovas arba
statinio (jo dalies) ekspertizės rangovas tvirtina deklaraciją apie statybos
užbaigimą ir ši deklaracija Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos
valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ registruojama
užbaigus kitus, negu nurodyti šio straipsnio 2 dalyje, statybos darbus,
kuriems buvo išduoti šio įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 1–7 punktuose
nurodyti statybą leidžiantys dokumentai, išskyrus šio įstatymo 27 straipsnio
1 dalies 5 punkte nurodytus branduolinės energetikos objekto statinių
paprastojo remonto ir aplinkos ministro nustatytus atvejus, arba kai pagal
šio įstatymo 27 straipsnio 11 dalies 1–7 punktus privaloma
pranešti apie statybos pradžią.“
|
6.
|
7
(53)
(N)
|
(21)
|
|
Argumentai:
Remiantis Statybos įstatymo 48
straipsnio nuostatomis, statinio techninę priežiūrą gali atlikti teisės aktų
nustatyta tvarka paskirtas statinio techninis
prižiūrėtojas, statinio naudotojas, savivaldybės paskirtas bendrojo naudojimo
objektų administratorius. Šie subjektai nėra pavaldūs Vyriausybei.
Siekiant, kad
minėti subjektai duomenis apie pastatus, jų naudojimą, techninę
priežiūrą ir naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių
objektų valdymą ir valdymo priežiūrą tvarkytų
naudodamiesi Pastatų duomenų banko
informacine sistema, įpareigojimas naudotis šia sistema ir teikti duomenis per ją
nepavaldiems Vyriausybei subjektams ir privatiems subjektams turi būti
įtvirtintas įstatyme.
Taip pat įstatyme būtina įtvirtinti, kad
Pastatų duomenų banko informacinė sistema pasiekiama ir
paslaugos teikiamos per Topografijos, inžinerinės infrastruktūros teritorijų
planavimo ir statybos elektroninių vartų informacinę sistemą (toliau - TPS „Vartai“). Tokiu būdu būtų perpanaudoti
sėkmingai veikiančios TPS „Vartai“ funkcionalumai, o tai leistų sutaupyti
lėšų, reikalingų sistemai sukurti ir palaikyti.
Siūloma, kad šis
papildymas įsigaliotų 2025 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo tikslas: įtvirtinti
įpareigojimą subjektams, atliekantiems statinio techninę priežiūrą, naudotis Pastatų duomenų banko informacine sistema ir TPS “Vartai” ir per
šias sistemas teikti jų valdomus duomenis.
Pasiūlymo esmė: siūloma įtvirtinti įstatyminį pagrindą duomenis
apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir
naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą
ir valdymo priežiūrą teikti į Pastatų duomenų banko
informacinę sistemą, kuri būtų pasiekiamą per TPS “Vartai”. Be to, visuomenės
informavimo tikslais, per TPS
„Vartai“ Pastatų duomenų banko informacinėje sistemoje
siūloma skelbti šiuos bendro
naudojimo objektų valdytojų duomenis: juridinio asmens pavadinimą, kodą,
atstovo vardą, pavardę, jo kontaktinius duomenis arba fizinio asmens vardą,
pavardę ir kontaktinius duomenis.
Pasiūlymas:
Papildyti įstatymo projektą nauju 7 straipsniu
(įstatymo projekto 2 straipsnį, kuriuo keičiamas Statybos įstatymo 47
straipsnis laikyti 6 įstatymo projekto straipsniu), kuriuo
būtų papildomas Statybos įstatymo 53 straipsnis:
7 straipsnis.
53 straipsnio pakeitimas
Papildyti 53
straipsnį 21 dalimi:
„21.
Duomenys apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo
priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir
valdymo priežiūrą teikiami į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą, šios
sistemos nuostatuose, kuriuos tvirtina aplinkos ministras, nustatyta tvarka
arba kita aplinkos ministro nustatyta tvarka. Pastatų duomenų banko
informacinė sistema pasiekiama ir paslaugos teikiamos tik per TPS „Vartai“. Per TPS „Vartai“ Pastatų
duomenų banko informacinėje sistemoje skelbiami bendrojo naudojimo objektų valdytojų
duomenys: juridinio asmens pavadinimas, kodas, atstovo vardas, pavardė,
telefono numeris ir elektroninio pašto adresas arba fizinio asmens vardas,
pavardė, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas.“
|
7.
|
8
(1 priedas)
(N)
|
|
(2)
|
Argumentai: Dabar galiojančioje Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktų
redakcijoje pateiktose formulėse sąnaudų vertė (V) keliama kvadratu, nuo
2024 m. lapkričio 1 d. įsigaliojančioje Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3
punktų redakcijoje pateiktose formulėse sąnaudų vertė (V) dauginama iš 2.
Atsižvelgiant į tai, kad nei aiškinamajame rašte nei kituose lydimuosiuose
dokumentuose nenurodytas tikslas tikslinti formules, manytina, kad tai yra
techninė klaida ir siūloma patikslinti Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3
punktuose esančias formules, nurodant, kad sąnaudų vertė (V) keliama
kvadratu.
Siūloma, kad šis
pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo
tikslas: Siekiant ištaisyti techninę klaidą
patikslinamos Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktuose esančios formulės,
nurodant, kad sąnaudų vertė (V) keliama kvadratu.
Pasiūlymo
esmė: Siekiant ištaisyti techninę klaidą
patikslinamos Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktuose esančios formulės,
nurodant, kad sąnaudų vertė (V) keliama kvadratu.
Pasiūlymas:
Papildyti
įstatymo projektą nauju 8 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Statybos įstatymo
1 priedo 2 punktas:
8 straipsnis. 1 priedo pakeitimas
1. Pakeisti 1 priedo 2 punktą iki dvitaškio ir jį išdėstyti taip:
„2. Įmokos už
savavališkos statybos įteisinimą (toliau – įmoka) dydis kinta atsižvelgiant į savavališkai atliktų statybos darbų,
įskaitant panaudotus statybos produktus, sąnaudų vertę. Įmoka negali viršyti
300 000 eurų ir 70 procentų savavališkai atliktų statybos darbų sąnaudų vertės
(V). Įmokos dydis apskaičiuojamas pagal formulę Į = x+y+V22/200
000 Eur, čia:“.
|
8.
|
8
(1 priedas)
(N)
|
|
(3)
|
Argumentai:
Pateikti 7-ame pasiūlymo punkte.
Pasiūlymo
tikslas: Pateikti 7-ame pasiūlymo punkte.
Pasiūlymo
esmė: Pateikti 7-ame pasiūlymo punkte.
Pasiūlymas:
Papildyti
įstatymo projekto 8 straipsnį 2 dalimi, kuria būtų
keičiamas Statybos įstatymo 1 priedo 3 punktas:
2. Pakeisti 1 priedo 3 punktą iki dvitaškio ir jį išdėstyti taip:
„3. Kai savavališkos statybos darbai, dėl kurių
nesurašytas savavališkos statybos aktas, įteisinti išduodant statybą
leidžiantį dokumentą ir (ar) pranešus apie statybos pradžią ir šią aplinkybę
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos
ministerijos nustato, mokėtinos įmokos dydis apskaičiuojamas pagal formulę Į
= x+y+V22/200
000 Eur * a / b, čia:“
|
9.
|
9
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į
tai, kad Pastatų duomenų banko informacinę sistemą numatoma sukurti ir
įteisinti iki 2025 m. spalio 31 d.,
siūloma įpareigojimą
subjektams, atliekantiems statinio techninę priežiūrą, naudotis Pastatų duomenų banko informacine sistema ir TPS “Vartai” ir per
šias sistemas teikti jų valdomus duomenis įtvirtinti nuo 2025 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 3 straipsnį, kuris po papildymo
naujais straipsniais pernumeruojamas į 9 straipsnį:
9 straipsnis.
Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas
„1. Šis
įstatymas, išskyrus 1 straipsnį, 5 straipsnio 1 ir 2 dalis, 6 straipsnį ir 7
straipsnį įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.
2. Šio
įstatymo 1 straipsnis įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
3. Šio
įstatymo 5 straipsnio 1 ir 2 dalys įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.
4. Šio
įstatymo 7 straipsnis įsigalioja 2025 m. lapkričio 1 d.
5. Daugiabučių
namų ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų duomenys
į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą teikiami nuo 2025 m. lapkričio 1
d., kitų pastatų duomenys į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą
teikiami nuo 2028 m. lapkričio 1 d.
6. Lietuvos
Respublikos aplinkos ministerija iki 2024 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo
įgyvendinamuosius teisės aktus.
7. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė ir aplinkos ministras iki 2025 m. birželio 30 d.
priima šio įstatymo 5 straipsnio 1 ir 2 dalių įgyvendinamuosius teisės aktus.
8. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija iki 2025 m. spalio 31 d.
priima šio įstatymo 7 straipsnio įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|