PASIŪLYMAS

DĖL STATYBOS ĮSTATYMO NR. I-1240 28 IR 47 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3895(2) PAPILDYMO

2024-09-18

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.        

1

(2)

(N)

 

(221)

 

Argumentai:

Skaitmeninė transformacija įgauna vis didesnį pagreitį – kasmet vis daugiau viešojo sektoriaus ir verslo įmonių veiklos procesų perkeliama į elektroninę erdve. Ne išimtis ir statybos sektoriaus procesai. Kaip pvz., nuo 2024 m. lapkričio 1 d. tam tikri statinio gyvavimo ciklą apibūdinantys duomenys bus kuriami, tvarkomi, valdomi ir viešinami taikant statinio informacinį modeliavimą ir Nacionalinį statybos informacijos klasifikatorių.

 

Žengiant dar vieną žingsnį skaitmeninimo link, būtina ir daugiau statybos sektoriaus veiklos duomenų tvarkyti informacinių technologijų priemonėmis. Duomenų apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir valdymo priežiūrą perkėlimas į elektroninę erdvę leistų optimizuoti pastatų techninės priežiūros procesus, padidinti pastatų naudojimo ir priežiūros efektyvumą ir už pastatų naudojimo priežiūrą atsakingiems subjektams priimti duomenimis grįstus sprendimus.

 

Atsižvelgiant į tai, siūloma sudaryti teisines prielaidas įsteigti Pastatų duomenų banko informacinę sistemą.

Siūloma, kad šis papildymas įsigaliotų 2025 m. sausio 1 d.

 

Pasiūlymo tikslas: duomenis apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir valdymo priežiūrą tvarkyti informacinių technologijų priemonėmis.

 

Pasiūlymo esmė: siūloma nustatyti, kad duomenys apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir valdymo priežiūrą būtų tvarkomi Pastatų duomenų banko informacinėje sistemoje.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą nauju 1 straipsniu, kuriuo būtų papildomas Statybos įstatymo 2 straipsnis:

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1. Papildyti 2 straipsnį 221  dalimi:

221. Pastatų duomenų banko informacinė sistema – valstybės informacinė sistema, skirta duomenims apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir valdymo priežiūrą tvarkyti.

2.       1.

2

(12)

(N)

 

(5)

 

(2)

Argumentai: Siekiant didinti viešojo sektoriaus patrauklumą, siūloma pripažinti architektų ir statybos inžinierių vykdomą veiklą, susijusią su atitinkamomis statybos techninės veiklos sritimis, kaip profesinę patirtį, atitinkančią Statybos įstatymo 12 straipsnio 5 dalies 2 punkte nurodytus minimalius kvalifikacinius reikalavimus, siekiant įgyti kvalifikacijos atestatą, suteikiantį teisę eiti ypatingojo ir neypatingojo statinio statybos techninės veiklos pagrindinių sričių vadovų pareigas. Manytina, kad atsakomybė vykdant veiklą, susijusią su atitinkamomis statybos techninės veiklos sritimis reikalauja atitinkamos specialistų kompetencijos, žinių ir patirties, todėl reikėtų į tai atsižvelgti. Atkreiptinas dėmesys kad vykdant statybos valstybinę priežiūrą bet kurioje srityje, pareigūnai turi turėti ne mažiau, o gal net ir daugiau kompetencijos nei tikrinami subjektai, todėl manytina, kad pagal atliekamų funkcijų sudėtingumą, tikslinga visą statybos valstybinės priežiūros stažą įskaičiuoti kaip tinkamą atestavimui. Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta siūloma patikslinti Statybos įstatymo 12 straipsnio 5 dalies 2 punktą.

Siūloma, kad šis pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.

 

Pasiūlymo tikslas: įtvirtinti, kad darbo stažas vykdant statybos valstybinę priežiūrą yra įskaičiuojamas į atestavimui reikalingą profesinę patirtį.

 

Pasiūlymo esmė: siūloma patikslinti Statybos įstatymo 12 straipsnio 5 dalies 2 punktą, nurodant, kad visas statybos valstybinės priežiūros stažas yra įskaičiuojamas į profesinę patirtį. Kartu siūloma išbraukti keičiamame punkte minimas deklaracijas apie statybos užbaigimą, nes šiuo metu viešasis sektorius nebevykdo deklaracijų tvirtinimo funkcijų.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą nauju 2 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Statybos įstatymo 12 straipsnio 5 dalies 2 punktas:

2 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 12 straipsnio 5 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2) turėti profesinės patirties atitinkamoje veiklos srityje, kai darbo trukmė skaičiuojama pradedant nuo šio įstatymo 2 straipsnio 1 arba 92 dalyje nurodyto išsilavinimo įgijimo dienos: ypatingojo statinio projekto vadovo, ypatingojo statinio projekto vykdymo priežiūros vadovo ar ypatingojo statinio statybos techninės priežiūros vadovo – 5 metai; ypatingojo statinio projekto dalies vadovo, ypatingojo statinio projekto dalies vykdymo priežiūros vadovo, ypatingojo statinio statybos vadovo, ypatingojo statinio specialiųjų statybos darbų vadovo, ypatingojo statinio specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovo – 3 metai; neypatingojo statinio statybos techninės veiklos pagrindinių sričių vadovo – 2 metai profesinės patirties atitinkamoje statybos techninės veiklos srityje; turėti profesinės patirties atitinkamoje veiklos srityje vadovaujant statybos techninės veiklos pagrindinėms sritims, kai darbo trukmė skaičiuojama pradedant nuo kvalifikacijos atestato (bent vieno iš ypatingojo statinio projekto vadovo, ypatingojo statinio projekto dalies vadovo, ypatingojo statinio projekto vykdymo priežiūros vadovo, ypatingojo statinio projekto dalies vykdymo priežiūros vadovo, ypatingojo statinio statybos vadovo, ypatingojo statinio specialiųjų statybos darbų vadovo, ypatingojo statinio statybos techninės priežiūros vadovo, ypatingojo statinio specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovo) įgijimo dienos: statinio projekto ekspertizės vadovo, statinio projekto dalies ekspertizės vadovo, statinio ekspertizės vadovo, statinio dalies ekspertizės vadovo – 2 metai; darbo patirties valstybės ir savivaldybių institucijose vykdant veiklą architektūros, statybos ir (ar) statybos valstybinės priežiūros srityse, jeigu pagal einamas pareigas jis tiesiogiai dalyvavo išduodant, rengiant, derinant tikrinant ar tvirtinant tam tikrus statinio projektavimo ar statybos sričių dokumentus (projektinius pasiūlymus, specialiuosius architektūros reikalavimus, specialiuosius reikalavimus, statybą leidžiančius dokumentus, statybos užbaigimo aktus, deklaracijas apie statybos užbaigimą), vykdant statybos valstybinę priežiūrą, rengiant normatyvinius statybos techninius ar normatyvinius statinio saugos ir paskirties dokumentus, rengiant architektus ar statybos inžinierius studijų ir mokslo įstaigoje, turint mokslo laipsnį ar pedagoginį vardą. Kai šie asmenys siekia eiti ypatingojo ir neypatingojo statinio statybos techninės veiklos pagrindinių sričių vadovų pareigas, išskyrus statinio projekto ekspertizės, statinio projekto dalies ekspertizės, statinio ekspertizės ar statinio dalies ekspertizės vadovų pareigas, darbo patirties valstybės ir savivaldybių institucijose trukmė skaičiuojama kaip ir profesinės patirties trukmė.“

3.       2.

3

(24)

(N)

 

(24)

 

Argumentai: rengiant statinio paprastojo remonto projektą dviem etapais, yra atskiriami pagrindiniai sprendiniai, aktualūs visuomenei, nuo statinio techninių, detalizuojančių sprendinių, atitinkamai, padalinama atsakomybė tarp tikrinančių institucijų ir atestuotų statybos dalyvių. Paprastojo remonto projektas nėra sudėtingas, jo techninių sprendinių apimtis nedidelė, įprastai visi paprastojo remonto sprendiniai (tiek architektūriniai, tiek techniniai) rengiami vienu metu, todėl siūloma pakeisti Statybos įstatymo 24 straipsnio 24 dalį – panaikinti prievolę rengti paprastojo remonto projektą dviem etapais. Atlikus siūlomus Statybos įstatymo pakeitimus statinio paprastojo remonto projektą būtų galima rengti vienu etapu, kuris atitiktų abu statinio projekto rengimo etapus ir šiems etapams taikomus reikalavimus.

Siūloma, kad šis pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.

 

Pasiūlymo tikslas: panaikinti prievolę statinio paprastojo remonto projektą rengti dviem statinio projekto rengimo etapais.

 

Pasiūlymo esmė: pakeisti Statybos įstatymo 24 straipsnio 24 dalį, panaikinant prievolę paprastojo remonto projektą rengti dviem etapais. Atlikus siūlomus Statybos įstatymo pakeitimus statinio paprastojo remonto projektą būtų galima rengti vienu etapu, kuris atitiktų abu statinio projekto rengimo etapus ir šiems etapams taikomus reikalavimus.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą nauju 3 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Statybos įstatymo 24 straipsnio 24 dalis:

3 straipsnis. 24 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 24 straipsnio 24 dalį ir ją išdėstyti taip:

„24. Kai rengiamas šio straipsnio 1 dalies 1–54 punktuose nurodytas statinio projektas ir šio įstatymo nustatyta tvarka privaloma gauti statybą leidžiantį dokumentą, statinio projektas rengiamas dviem etapais: pirma rengiami projektiniai pasiūlymai, pagal kuriuos išduodamas statybą leidžiantis dokumentas, vėliau – techninis darbo projektas. Kai rengiamas šio straipsnio 1 dalies 65–13 punktuose nurodytas statinio projektas ar kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, statinio projektą galima rengti vienu etapu, kuris atitinka abu statinio projekto rengimo etapus ir šiems etapams taikomus reikalavimus. Jeigu statinio projektas rengiamas vienu etapu, kartu su prašymu išduoti statybą leidžiantį dokumentą, pranešant apie statybos pradžią arba atliekant statybos užbaigimo procedūras pateikiamas šio straipsnio 1 dalies 65–13 punktuose nurodytas statinio projektas ar aprašas. Statinio projekto ir jo rengimo etapų sudėtį nustato aplinkos ministras.“

4.       3.

4

(27)

(N)

 

(5)

 

(6)

Argumentai: Siūloma, kad Statybos įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punkto išimtis dėl neprivalomo žemės sklypų savininkų sutikimų gavimo kreipiantis su prašymu išduoti statybą leidžiantį dokumentą būtų taikoma ne tik atliekant statinio, esančio valstybinės žemės sklype (teritorijoje) paprastąjį ir (ar) kapitalinį remontą, bet visiems statiniams nepriklausomai nuo to kokiame žemės sklype jie yra, kai atliekamas paprastasis ir (ar) kapitalinis remontas. Siekiant teisinio aiškumo siūloma Statybos įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punkte nurodytą išimtį suvienodinti su išimtimi nustatyta 27 straipsnio 5 dalies 4 punkte.

Siūloma, kad šis pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.

 

Pasiūlymo tikslas: įtvirtinti, kad Statybos įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punkto išimtis taikoma visiems statiniams nepriklausomai nuo to kokiame žemės sklype jie yra, kai atliekamas paprastasis ir (ar) kapitalinis remontas, taip pat jeigu žemės sklypas priklauso bendrosios nuosavybės teise, kai žemės sklypas bendrosios dalinės nuosavybės teise priklauso butų ir kitų patalpų savininkams ir yra priimtas jų sprendimas pagal šios dalies 7 punkte nustatytus reikalavimus.

 

Pasiūlymo esmė: siūloma patikslinti Statybos įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punktą, nurodant, kad šio punkto išimtis taikoma visiems statiniams nepriklausomai nuo to kokiame žemės sklype jie yra, kai atliekamas paprastasis ir (ar) kapitalinis remontas, taip pat jeigu žemės sklypas priklauso bendrosios nuosavybės teise, kai žemės sklypas bendrosios dalinės nuosavybės teise priklauso butų ir kitų patalpų savininkams ir yra priimtas jų sprendimas pagal šios dalies 7 punkte nustatytus reikalavimus.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą nauju 4 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Statybos įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punktas:

4 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 27 straipsnio 5 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

„6) kai žemės sklype (teritorijoje), kurio nuosavybės teise ar kita valdymo ir naudojimo teise nevaldo statytojas (užsakovas), numatoma vykdyti statybos darbus  ir šio įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatytais atvejais neprivaloma žemės sklypo (teritorijos), kuriame statomas statinys, valdyti nuosavybės teise arba valdyti ir naudoti kitais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais pagrindais; kai statomi inžineriniai tinklai, kuriems statyti teritorijų planavimo dokumentu buvo įformintas suformuotas inžinerinių tinklų koridorius, arba statinius statyti ar rekonstruoti mažesniais negu norminiai atstumais iki gretimo sklypo ribos, taip pat, jeigu kitą žemės sklypą (teritoriją) numatoma laikinai naudoti statybos metu, – sutartis ar susitarimas su šio žemės sklypo (teritorijos) savininku, valdytoju arba šio žemės sklypo (teritorijos) savininko, valdytojo sutikimas ar servituto nustatymą patvirtinantys dokumentai (statant inžinerinius statinius). Jeigu reikia sutarties ar susitarimo su valstybinės žemės patikėtiniu ar jo sutikimo, valstybinės žemės patikėtinis jį teikia Žemės įstatymo 34 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka. Šis reikalavimas netaikomas, kai žemės sklypas bendrosios dalinės nuosavybės teise priklauso butų ir kitų patalpų savininkams ir yra priimtas jų sprendimas pagal šios dalies 7 punkte nustatytus reikalavimus, taip pat atliekant statinio, esančio valstybinės žemės sklype (teritorijoje), paprastąjį ir (ar) kapitalinį remontą;“.

 

5.       4.

5

(28)

 

(3)

 

Argumentai:

2024 m. lapkričio 1 d. įsigaliojus Statybos įstatymo 28 straipsnio 3 dalies pakeitimui, deklaraciją apie statybos užbaigimą bus privaloma tvirtinti ir tais atvejais, kuriais pagal dabartinį reguliavimą neprivaloma tvirtinti. Pažymėtina, kad pagal Statybos įstatymą atvejai, kai statybą leidžiantis dokumentas yra privalomas, yra vertinami kaip rizikingesni ir todėl valstybės labiau kontroliuojami nei atvejai, kai privalomas tik pranešimas apie statybos pradžią. Todėl siūloma atsisakyti deklaracijos apie statybos užbaigimą tvirtinimo kai statybą leidžiantis dokumentas nėra privalomas, bet privalomas pranešimas apie statybos pradžią.

Siūloma, kad šis pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.

 

Pasiūlymo tikslas:

Siūloma patikslinti atvejus, kai neprivaloma tvirtinti deklaracijos apie statybos užbaigimą.

 

Pasiūlymo esmė:

Siūloma atsisakyti deklaracijos apie statybos užbaigimą tvirtinimo kai statybą leidžiantis dokumentas nėra privalomas, bet privalomas pranešimas apie statybos pradžią.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projekto 1 straipsnį, kuris po papildymo naujais straipsniais pernumeruojamas į 5 straipsnį ir papildomas nauja dalimi, kuria būtų keičiamas Statybos įstatymo 28 straipsnio 3 dalis:

5 straipsnis. 28 straipsnio pakeitimas

3. Pakeisti 28 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Deklaracija apie statybos užbaigimą surašoma, statinio projekto (jo dalies) ekspertizės rangovas arba statinio (jo dalies) ekspertizės rangovas tvirtina deklaraciją apie statybos užbaigimą ir ši deklaracija Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ registruojama užbaigus kitus, negu nurodyti šio straipsnio 2 dalyje, statybos darbus, kuriems buvo išduoti šio įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 1–7 punktuose nurodyti statybą leidžiantys dokumentai, išskyrus šio įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 5 punkte nurodytus branduolinės energetikos objekto statinių paprastojo remonto ir aplinkos ministro nustatytus atvejus, arba kai pagal šio įstatymo 27 straipsnio 11 dalies 1–7 punktus privaloma pranešti apie statybos pradžią.“

6.        

7

(53)

(N)

 

(21)

 

Argumentai:

Remiantis Statybos įstatymo 48 straipsnio nuostatomis, statinio techninę priežiūrą gali atlikti teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas statinio techninis prižiūrėtojas, statinio naudotojas, savivaldybės paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius. Šie subjektai nėra pavaldūs Vyriausybei.

 

Siekiant, kad minėti subjektai duomenis apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir valdymo priežiūrą tvarkytų naudodamiesi Pastatų duomenų banko informacine sistema, įpareigojimas naudotis šia sistema ir teikti duomenis per ją nepavaldiems Vyriausybei subjektams ir privatiems subjektams turi būti įtvirtintas įstatyme.

 

Taip pat įstatyme būtina įtvirtinti, kad Pastatų duomenų banko informacinė sistema pasiekiama ir paslaugos teikiamos per Topografijos, inžinerinės infrastruktūros teritorijų planavimo ir statybos elektroninių vartų informacinę sistemą (toliau - TPS „Vartai“). Tokiu būdu būtų perpanaudoti sėkmingai veikiančios TPS „Vartai“ funkcionalumai, o tai leistų sutaupyti lėšų, reikalingų sistemai sukurti ir palaikyti.  

Siūloma, kad šis papildymas įsigaliotų 2025 m. lapkričio 1 d.

 

Pasiūlymo tikslas: įtvirtinti įpareigojimą subjektams, atliekantiems statinio techninę priežiūrą, naudotis Pastatų duomenų banko informacine sistema ir TPS “Vartai” ir per šias sistemas teikti jų valdomus duomenis.

 

Pasiūlymo esmė: siūloma įtvirtinti įstatyminį pagrindą duomenis apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir valdymo priežiūrą teikti į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą, kuri būtų pasiekiamą per TPS “Vartai”. Be to, visuomenės informavimo tikslais, per TPS „Vartai“ Pastatų duomenų banko informacinėje sistemoje siūloma skelbti šiuos bendro naudojimo objektų valdytojų duomenis: juridinio asmens pavadinimą, kodą, atstovo vardą, pavardę, jo kontaktinius duomenis arba fizinio asmens vardą, pavardę ir kontaktinius duomenis.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą nauju 7 straipsniu (įstatymo projekto 2 straipsnį, kuriuo keičiamas Statybos įstatymo 47 straipsnis laikyti 6 įstatymo projekto straipsniu), kuriuo būtų papildomas Statybos įstatymo 53 straipsnis:

7 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas

Papildyti 53 straipsnį 21 dalimi:

21. Duomenys apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir valdymo priežiūrą teikiami į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą, šios sistemos nuostatuose, kuriuos tvirtina aplinkos ministras, nustatyta tvarka arba kita aplinkos ministro nustatyta tvarka. Pastatų duomenų banko informacinė sistema pasiekiama ir paslaugos teikiamos tik per TPS „Vartai“. Per TPS „Vartai“ Pastatų duomenų banko informacinėje sistemoje skelbiami bendrojo naudojimo objektų valdytojų duomenys: juridinio asmens pavadinimas, kodas, atstovo vardas, pavardė, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas arba fizinio asmens vardas, pavardė, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas.

7.        

8

(1 priedas)

(N)

 

 

(2)

Argumentai: Dabar galiojančioje Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktų redakcijoje pateiktose formulėse  sąnaudų vertė (V)  keliama kvadratu, nuo 2024 m. lapkričio 1 d. įsigaliojančioje Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktų redakcijoje pateiktose formulėse  sąnaudų vertė (V) dauginama iš 2. Atsižvelgiant į tai, kad nei aiškinamajame rašte nei kituose lydimuosiuose dokumentuose nenurodytas tikslas tikslinti formules, manytina, kad tai yra techninė klaida ir siūloma patikslinti Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktuose esančias formules, nurodant, kad sąnaudų vertė (V)  keliama kvadratu.

Siūloma, kad šis pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.

 

Pasiūlymo tikslas: Siekiant ištaisyti techninę klaidą patikslinamos Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktuose esančios formulės, nurodant, kad sąnaudų vertė (V) keliama kvadratu.

 

Pasiūlymo esmė: Siekiant ištaisyti techninę klaidą patikslinamos Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktuose esančios formulės, nurodant, kad sąnaudų vertė (V)  keliama kvadratu.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą nauju 8 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Statybos įstatymo 1 priedo 2 punktas:

8 straipsnis. 1 priedo pakeitimas

1. Pakeisti 1 priedo 2 punktą iki dvitaškio ir jį išdėstyti taip:

2. Įmokos už savavališkos statybos įteisinimą (toliau – įmoka) dydis kinta atsižvelgiant į savavališkai atliktų statybos darbų, įskaitant panaudotus statybos produktus, sąnaudų vertę. Įmoka negali viršyti 300 000 eurų ir 70 procentų savavališkai atliktų statybos darbų sąnaudų vertės (V). Įmokos dydis apskaičiuojamas pagal formulę Į = x+y+V22/200 000 Eur, čia:“.

 

8.        

8

(1 priedas)

(N)

 

 

(3)

Argumentai: Pateikti 7-ame pasiūlymo punkte.

 

Pasiūlymo tikslas: Pateikti 7-ame pasiūlymo punkte.

 

Pasiūlymo esmė: Pateikti 7-ame pasiūlymo punkte.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 8 straipsnį 2 dalimi, kuria būtų keičiamas Statybos įstatymo 1 priedo 3 punktas:

2. Pakeisti 1 priedo 3 punktą iki dvitaškio ir jį išdėstyti taip:

„3. Kai savavališkos statybos darbai, dėl kurių nesurašytas savavališkos statybos aktas, įteisinti išduodant statybą leidžiantį dokumentą ir (ar) pranešus apie statybos pradžią ir šią aplinkybę Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos nustato, mokėtinos įmokos dydis apskaičiuojamas pagal formulę Į = x+y+V22/200 000 Eur * a / b, čia:“

 

9.        

9

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad Pastatų duomenų banko informacinę sistemą numatoma sukurti ir įteisinti iki 2025 m. spalio 31 d., siūloma įpareigojimą subjektams, atliekantiems statinio techninę priežiūrą, naudotis Pastatų duomenų banko informacine sistema ir TPS “Vartai” ir per šias sistemas teikti jų valdomus duomenis įtvirtinti nuo 2025 m. lapkričio 1 d.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 3 straipsnį, kuris po papildymo naujais straipsniais pernumeruojamas į 9 straipsnį:

9 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus 1 straipsnį, 5 straipsnio 1 ir 2 dalis, 6 straipsnį ir 7 straipsnį  įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.

2. Šio įstatymo 1 straipsnis įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.

3. Šio įstatymo 5 straipsnio 1 ir 2 dalys įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.

4. Šio įstatymo 7 straipsnis įsigalioja 2025 m. lapkričio 1 d.

5. Daugiabučių namų ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų duomenys į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą teikiami nuo 2025 m. lapkričio 1 d., kitų pastatų duomenys į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą teikiami nuo 2028 m. lapkričio 1 d.

6. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija iki 2024 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

7. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir aplinkos ministras iki 2025 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo 5 straipsnio 1 ir 2 dalių įgyvendinamuosius teisės aktus.                    

8. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija iki 2025 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo 7 straipsnio įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

Teikia

Seimo narys Simonas Gentvilas