Argumentai:
Siūloma keisti fizinio aktyvumo finansavimo
modelį – fizinį aktyvumą finansuoti per ketverių metų nacionalines fizinio
aktyvumo programas, taip pat Sporto rėmimo fondui teikiant projektus:
nacionalinius ir regioninius fizinio aktyvumo projektus bei sporto bazių
pagerinimo projektus. Atsižvelgiant į tai, nacionalinę
fizinio aktyvumo programą įgyvendinančiai skėtinei organizacijai, kaip ir
aukšto meistriškumo sporto programas įgyvendinantiems subjektams (kriterijai
įtvirtinti Sporto įstatymo 19 straipsnyje), siūloma nustatyti kriterijus.
Taip pat siūloma nustatyti, kad nacionalinė fizinio aktyvumo programa turi
būti vykdoma ne mažiau kaip pusėje Lietuvos savivaldybių. Sporto
rėmimo fondui teikiamą fizinio aktyvumo projektą siūloma laikyti nacionaliniu,
jei projektas būtų vykdomas
ne mažiau kaip dviejose Lietuvos apskrityse, įtraukiant penkias Lietuvos savivaldybes,
regioniniu fizinio aktyvumo projektu – jei būtų vykdomas vienoje Lietuvos
apskrityje, t. y. projekte numatytos įgyvendinti veiklos būtų aktualios
vienai Lietuvos apskričiai. Sprendimus dėl finansavimo skyrimo siūloma
priimti administruojančiai švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliotai
institucijai – biudžetinei įstaigai „Lietuvos sporto agentūra“ –
atsižvelgiant į tai, kad tai yra valstybės sporto politikos įgyvendinimo
funkcija (ne ministerijai priskirtina funkcija), vadovaujantis Lietuvos
Respublikos viešojo administravimo įstatymu.
Pasiūlymas:
17 straipsnis. Fizinio aktyvumo ir Ssporto bazių pagerinimo projektų finansavimas valstybės ir savivaldybių biudžetų
lėšomis
1. Šio įstatymo 16 straipsnio
2 dalyje nurodytos valstybės biudžeto lėšos skirstomos per Sporto rėmimo
fondą ir skiriamos įgyvendinti sporto projektams, susijusiems su Fizinis aktyvumas ir sporto
bazių pagerinimas
valstybės biudžeto lėšomis finansuojamas švietimo, mokslo ir sporto
ministro nustatyta tvarka skiriant lėšų:
1) sporto inventoriaus ir
įrangos įsigijimu;
2) sporto renginių organizavimu;
3) asmenų, dirbančių ar
teikiančių paslaugas sporto srityje, kvalifikacijos tobulinimu ir sporto
informacijos sklaida;
4) fizinio aktyvumo veiklomis,
skatinančiomis fizinio aktyvumo plėtrą;
5) esamų sporto paskirties
pastatų arba sporto paskirties inžinerinių statinių plėtra, priežiūra ir
remontu.
1) nacionalinėms fizinio
aktyvumo programoms;
2) nacionaliniams ir
regioniniams fizinio aktyvumo projektams;
3) sporto bazių pagerinimo projektams.
2. Nacionalinės fizinio aktyvumo
programos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos švietimo, mokslo ir sporto
ministro nustatyta tvarka. Nacionalines fizinio aktyvumo programas
teikiančios skėtinės organizacijos turi atitikti šiuos kriterijus:
1) atitikti Lietuvos Respublikos
nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme nevyriausybinėms organizacijoms
keliamus reikalavimus ir Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme
asociacijoms keliamus reikalavimus;
2) vienyti ne mažiau kaip
20 nevyriausybinių organizacijų;
3) steigimo dokumente yra
įtvirtinta skėtinės organizacijos valdymo organų narių rotacija, numatant 2
kadencijas po 4 metus arba 4 kadencijas po 2 metus;
4) yra atlikusi praėjusių
kalendorinių metų finansinių ataskaitų auditą ir yra pateikusi nepriklausomo
auditoriaus išvadą (išskyrus neigiamą išvadą);
5) turi įsipareigoti skirti ne mažesnio
kaip švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyto dydžio (nuo skirtų
valstybės biudžeto lėšų sumos) nuosavų ar kitų šaltinių lėšų bendrąjį
finansavimą nacionalinei fizinio aktyvumo programai įgyvendinti;
6) turi interneto svetainėje
skelbti (išskyrus duomenis, kuriuos įstatymai draudžia viešinti) einamųjų
kalendorinių metų: metinio biudžeto sąmatą (išskiriant skėtinės organizacijos
veiklai administruoti numatytas išlaidas), strateginį veiklos planą,
nacionalinę fizinio aktyvumo programą, kuriai įgyvendinti prašoma valstybės
biudžeto lėšų, nacionalinių fizinio aktyvumo programų, kurioms įgyvendinti
buvo skirta valstybės biudžeto lėšų, įgyvendinimo ataskaitas.
3. Nacionalinėms fizinio
aktyvumo programoms reikalavimus nustato švietimo, mokslo ir sporto
ministras. Nacionalinė fizinio aktyvumo programa turi būti vykdoma ne mažiau
kaip pusėje Lietuvos savivaldybių.
4. Šio straipsnio 1 dalies 2 ir 3
punktuose nurodyti projektai, sudarius Sporto rėmimo fondą, finansuojami
švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Nacionalinis fizinio
aktyvumo projektas turi būti vykdomas ne mažiau kaip dviejose Lietuvos
apskrityse, įtraukiant ne mažiau kaip penkias Lietuvos savivaldybes, regioninis
fizinio aktyvumo projektas – vienoje Lietuvos apskrityje. Ne mažiau kaip 10
procentų valstybės biudžeto lėšų, skirtų šio straipsnio 1 dalies 2 ir 3
punktuose nurodytiems projektams finansuoti, skiriama neįgaliųjų fizinio
aktyvumo plėtrą skatinantiems projektams įgyvendinti.
5. Nacionaliniai ir regioniniai
fizinio aktyvumo projektai ir sporto bazių pagerinimo projektai atrenkami
taikant bendruosius vertinimo kriterijus:
1) projekto aktualumas ir svarba;
2) projekto veiksmingumas,
poveikis ir tęstinumas;
3) projekto finansinis ir
ekonominis pagrindimas;
4) projekto valdymas.
2. Sporto rėmimo fondo lėšomis
finansuojamų sporto projektų finansavimo tvarkos aprašą, Sporto rėmimo fondo
lėšų paskirstymo proporcijas ir Sporto rėmimo fondo administravimui skirtų
lėšų dalį nustato Vyriausybė. Sporto rėmimo fondo administravimui skirtos
lėšos negali viršyti 4 procentų metinio Sporto rėmimo fondo biudžeto.
Sporto rėmimo fondo lėšos negali būti perduodamos į valstybės biudžetą arba
naudojamos kitoms valstybės reikmėms finansuoti, per metus nepanaudotos lėšos
naudojamos kitais metais numatytiems sporto projektams finansuoti. Vyriausybė
Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamiems sporto projektams gali nustatyti
bendrojo finansavimo dydį iš kitų šaltinių.
3. Planuojant kiekvienų metų
valstybės biudžeto asignavimus sporto projektams įgyvendinti, Švietimo,
mokslo ir sporto ministerijai skiriamos šio įstatymo 16 straipsnio 2 dalyje
nurodyto dydžio lėšos. Švietimo mainų paramos fondui ir viešajai įstaigai
Centrinei projektų valdymo agentūrai lėšos skiriamos iš Švietimo, mokslo ir
sporto ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų. Ne mažiau kaip
10 procentų šio įstatymo 16 straipsnio 2 dalyje nurodytų lėšų skiriama
neįgaliųjų sporto plėtros skatinimo projektams įgyvendinti.
4. Švietimo, mokslo ir sporto
ministerija ar Švietimo mainų paramos fondas ir viešoji įstaiga Centrinė
projektų valdymo agentūra bei savivaldybės savo interneto svetainėse skelbia
su sporto projektais susijusią informaciją: projektus pateikusių subjektų
sąrašus, projektų pavadinimus, nustatytus reikalavimus atitinkančių projektų
turinio santraukas, prašomų skirti lėšų sumas, projektų turinio vertinimo
rezultatus, sprendimus dėl lėšų skyrimo (neskyrimo) ir šių sprendimų motyvus,
projektams skirtų lėšų dydžius, projektų trukmę, informaciją apie projektų
įgyvendinimo rezultatus, valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšų mokėjimo
sustabdymą ar nutraukimą.
56. Švietimo mainų paramos fondas atlieka
šio straipsnio 1 dalies 1–4 punktuose, viešoji įstaiga Centrinė projektų
valdymo agentūra – šio straipsnio 1 dalies
5 punkte nurodytų sporto projektų, finansuojamų Sporto rėmimo fondo
lėšomis, atranką, vadovaudamiesi Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų
sporto projektų finansavimo tvarkos aprašu, ir teikia išvadas sporto projektų
komisijai dėl jų tinkamumo finansuoti vertinimo, vykdo atrinktų sporto
projektų įgyvendinimo priežiūrą, įgyvendina kitas šiame įstatyme ir Sporto
rėmimo fondo lėšomis finansuojamų sporto projektų finansavimo tvarkos apraše
nustatytas funkcijas. Švietimo, mokslo ir sporto ministro
įgaliota institucija, administruodama šio straipsnio 1 dalies 1–3 punktuose
nurodytas programas ir projektus:
1) organizuoja ir atlieka projektų atranką (vertina
administracinę atitiktį ir turinio bei išlaidų pagrįstumą), priima sprendimus
dėl projektų administracinės atitikties tinkamumo vertinimo, rengia išvadas
dėl projektų tinkamumo finansuoti vertinimo ir jas
teikia komisijai;
2) viešųjų pirkimų būdu organizuoja
ir atlieka programų atranką;
3) priima sprendimus dėl valstybės
biudžeto lėšų skyrimo programų ir projektų įgyvendinimui;
4) sudaro valstybės biudžeto
lėšomis finansuojamų programų ir projektų įgyvendinimo sutartis;
5) vykdo programų ir projektų
įgyvendinimo priežiūrą, įskaitant prevencinę viešųjų pirkimų kontrolę ir
stebėseną, išlaidų pagrįstumo ir teisėtumo vertinimą įgyvendinamose
programose ir projektuose ir dėl jų priima sprendimus;
6) prižiūri projektų tęstinumo
įsipareigojimų vykdymą, pasibaigus projektų įgyvendinimui;
7) nustato pažeidimus, švietimo,
mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka priima sprendimus dėl veiksmų,
susijusių su nustatytais pažeidimais, atlieka pažeidimų tyrimus dėl programų
ir projektų įgyvendinimo ir projektų tęstinumo įsipareigojimų vykdymo;
8) įgyvendina kitas šiame įstatyme ir
švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytas funkcijas.
7. Švietimo, mokslo ir sporto ministro
įgaliotai institucijai lėšos šio straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktuose
nurodytiems projektams administruoti pagal šio straipsnio 6 dalį skiriamos iš Švietimo, mokslo ir
sporto ministerijai fiziniam aktyvumo finansuoti skirtų valstybės biudžeto
asignavimų ir negali viršyti 4 procentų atitinkamai šio straipsnio 1 dalies 2
ir 3 punktuose nurodytiems projektams skiriamų lėšų metinės dalies.
68. Sporto projektų kKomisija
įvertina jai Švietimo mainų paramos fondo ir viešosios įstaigos Centrinės
projektų valdymo agentūros švietimo, mokslo ir sporto ministro
įgaliotos institucijos pateiktus tinkamus valstybės biudžeto lėšomis finansuoti Sporto rėmimo fondo
lėšomis sporto šio straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktuose nurodytus projektus ir teikia siūlymus Švietimo,
mokslo ir sporto ministerijai ar švietimo, mokslo ir sporto ministro
įgaliotai institucijai švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliotai institucijai dėl konkrečių sporto šio straipsnio 1 dalies 2 ir 3
punktuose nurodytų projektų finansavimo.
79. Sporto projektų kKomisijos
institucinę personalinę sudėtį nustato ir komisijos
nuostatus tvirtina Vyriausybė švietimo, mokslo ir sporto ministras.
Į sporto projektų komisiją įtraukiami trijų valstybės
institucijų ir įstaigų, Lietuvos savivaldybių asociacijos ir
sporto organizacijų atstovai. Vieną atstovą į sporto projektų
komisijos narius turi teisę deleguoti olimpiniam sąjūdžiui Lietuvoje
vadovaujanti nevyriausybinė organizacija. Po vieną bendrą Tris atstovąus
į sporto projektų komisijos narius, atstovaujančius sporto
organizacijas, įskaitant vieną neįgaliųjų sporto judėjimams Lietuvoje
vadovaujančių nevyriausybinių organizacijų atstovą, turi teisę
deleguoti: Nacionalinė sporto taryba.
1) neįgaliųjų sporto judėjimams
Lietuvoje vadovaujančios nevyriausybinės organizacijos;
2) fizinį aktyvumą plėtojančios
skėtinės organizacijos, vienijančios ne mažiau kaip 20 nevyriausybinių
organizacijų;
3) sporto visiems judėjimui
Lietuvoje vadovaujančios nevyriausybinės organizacijos;
4) šio įstatymo 19
straipsnyje nurodytus kriterijus atitinkančios sporto šakų federacijos.
810. Sporto projektų kKomisijos
nariai turi būti nepriekaištingos reputacijos. Sporto projektų kKomisijos
nariams taikomi tokie patys kaip ir valstybės tarnautojams Valstybės tarnybos
įstatyme nustatyti kriterijai, kuriais remiantis asmuo negali būti laikomas
nepriekaištingos reputacijos.
9. Sprendimą dėl sporto projektų
finansavimo Sporto rėmimo fondo lėšomis priima švietimo, mokslo ir sporto
ministras ar švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliotos institucijos
vadovas.
11. Švietimo, mokslo ir sporto
ministras nustato šio straipsnio 1 dalies 1–3 punktuose nurodytų programų ir
projektų finansavimo valstybės biudžeto lėšomis proporcijas, finansavimo
valstybės biudžeto lėšomis administravimo išlaidoms skiriamų lėšų dydį, bendrojo
finansavimo dydį (nuo skirtų valstybės biudžeto lėšų sumos) iš šio straipsnio
1 dalies 1–3 punktuose nurodytų programų ir projektų vykdytojo nuosavų ar
kitų šaltinių, tvirtina šio straipsnio 1 dalies 2–3 punktuose nurodytų
projektų finansavimo valstybės biudžeto lėšomis prioritetus ir specialiuosius
vertinimo kriterijus, detalizuoja šio straipsnio 4 dalyje nurodytus projektų
bendruosius vertinimo kriterijus.
12. Švietimo, mokslo ir sporto
ministro įgaliota institucija, savivaldybės savo interneto svetainėse skelbia
su šio straipsnio 1 dalies 1–3 punktuose nurodytomis programomis ir
projektais susijusią informaciją: sprendimus dėl valstybės biudžeto lėšų
programoms ir projektams skyrimo, programas ir projektus pateikusių subjektų
sąrašus, programų ir projektų pavadinimus, nustatytus reikalavimus
atitinkančių programų ir projektų turinio santraukas, prašomų skirti lėšų
sumas, sprendimus dėl projektų administracinės atitikties tinkamumo
vertinimo, projektų turinio vertinimo rezultatus, sprendimus dėl lėšų
skyrimo (neskyrimo) ir šių sprendimų motyvus, programoms ir projektams skirtų
lėšų dydžius, projektų trukmę, informaciją apie programų ir projektų
įgyvendinimo rezultatus, valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšų mokėjimo
sustabdymą ar nutraukimą.
1013. Savivaldybės vykdomoji institucija ar
jos įgaliotos įstaigos, vadovaudamosi savivaldybių tarybų nustatytosa
savivaldybių biudžetų lėšomis finansuojamų sporto fizinio aktyvumo
projektų ir sporto
bazių pagerinimo projektų finansavimo tvarkosa aprašu, vykdo
savivaldybei pateiktų sporto fizinio aktyvumo projektų ir sporto bazių pagerinimo projektų
atranką ir
priima sprendimus dėl jų bendrojo finansavimo.“
|