1.
|
2
|
1
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo
įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministerija (toliau – SAM) užtikrina technines sąlygas Pacientų
sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijai (toliau – Komisija) veikti, o 24 straipsnio 2 dalyje –
kad prašymai dėl
žalos paciento sveikatai atlyginimo (toliau – prašymas) gali būti pateikiami tiesiogiai – atvykus į Sveikatos
apsaugos ministeriją. Pacientų sveikatai padarytos žalos
nustatymo komisijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2005 m. vasario 10 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl Pacientų sveikatai
padarytos žalos nustatymo komisijos nuostatų patvirtinimo“, ir Turtinės ir
neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos,
atlyginimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020
m. sausio 8 d. nutarimu Nr. 3 „Dėl Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios
dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos aprašo
patvirtinimo“, nuostatos numato SAM pareigas, susijusias su Komisijos
aptarnavimu – prašymų priėmimu, Komisijos sekretoriavimo funkcijų vykdymu,
techninių priemonių nuotoliniams Komisijos posėdžiams suteikimu, Komisijai
adresuotų ir Komisijos siunčiamų dokumentų registravimu ir saugojimu.
Šios funkcijos
reikalauja daug jas atliekančių darbuotojų laiko ir darbo. Prašymų ir
atitinkamai kitų su jais susijusių dokumentų kasmet daugėja, pvz., 2018 m.
Komija gavo arba išsiuntė 2003, 2019 m. – 2138, 2020 m. – 2602, 2021 m. –
3311, iki 2022 m. rugpjūčio mėn. – 1934 raštus, todėl Komisijos sekretorių
poreikis taip pat didėja.
Atsižvelgiant į
tai, kad pagrindinė SAM veikla yra sveikatos apsaugos ministrui pavestų
valdymo sričių politikos formavimas, jos įgyvendinimo organizavimas,
koordinavimas ir kontroliavimas ir jos žmogiškieji ištekliai skiriami šiai
veiklai, SAM susiduria su žmogiškųjų išteklių trūkumu minėtoms Komisijos
aptarnavimo funkcijoms vykdyti. Todėl įstatymas turėtų būti pakeistas taip,
kad neužkirstų kelio esant poreikiui SAM pavesti Komisijos sekretoriato
funkcijas vykdyti ir kitaip techniškai aptarnauti Komisiją politiką
įgyvendinančiai įstaigai (SAM pavaldžiai įstaigai).
Pasiūlymas:
1. Papildyti 2 straipsnį nauja 1 dalimi:
„1.
Pakeisti 24 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Prašymai gali būti pateikiami tiesiogiai (atvykus į Sveikatos
apsaugos ministeriją arba
sveikatos apsaugos ministro įgaliotą instituciją) ir per atstumą (registruotu paštu, per kurjerį,
siunčiami elektroniniu paštu, kitomis elektroninio ryšio priemonėmis,
užtikrinančiomis galimybę nustatyti prašymą teikiančio asmens tapatybę).
Prašyme turi būti nurodyta žala, prašomos atlyginti žalos dydis ir aplinkybės
(faktinis pagrindas), pagrindžiančios žalą ir reikalaujamos atlyginti žalos
dydį. Jeigu prašymą pateikia paciento atstovas, prie prašymo pridedamas
atstovavimą liudijantis dokumentas, o jeigu prašymą pateikia kitas asmuo,
turintis teisę į žalos atlyginimą, – jo teisę į žalos atlyginimą
patvirtinantis dokumentas (dokumentai). Prie prašymo taip pat pridedami,
jeigu pacientas juos turi, dokumentai, patvirtinantys prašyme nurodytas
aplinkybes (faktinį pagrindą). Išsamius prašymui ir dokumentams, teikiamiems
su prašymu, keliamus reikalavimus nustato sveikatos apsaugos ministras.“
|