2022-09-21          

 

PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS

PACIENTŲ TEISIŲ IR ŽALOS SVEIKATAI ATLYGINIMO ĮSTATYMO NR. I-1562 2, 24, 25, 26 IR 27 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. XIVP-1863

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

 

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1.

2

1

 

Argumentai: Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – SAM) užtikrina technines sąlygas Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijai (toliau – Komisija) veikti, o 24 straipsnio 2 dalyje – kad prašymai dėl žalos paciento sveikatai atlyginimo (toliau – prašymas) gali būti pateikiami tiesiogiai – atvykus į Sveikatos apsaugos ministeriją. Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. vasario 10 d. nutarimu       Nr. 152 „Dėl Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos nuostatų patvirtinimo“, ir Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. sausio 8 d. nutarimu Nr. 3 „Dėl Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatos numato SAM pareigas, susijusias su Komisijos aptarnavimu – prašymų priėmimu, Komisijos sekretoriavimo funkcijų vykdymu, techninių priemonių nuotoliniams Komisijos posėdžiams suteikimu, Komisijai adresuotų ir Komisijos siunčiamų dokumentų registravimu ir saugojimu.

Šios funkcijos reikalauja daug jas atliekančių darbuotojų laiko ir darbo. Prašymų ir atitinkamai kitų su jais susijusių dokumentų kasmet daugėja, pvz., 2018 m. Komija gavo arba išsiuntė 2003, 2019 m. – 2138, 2020 m. – 2602, 2021 m. – 3311, iki 2022 m. rugpjūčio mėn. – 1934 raštus, todėl Komisijos sekretorių poreikis taip pat didėja.

Atsižvelgiant į tai, kad pagrindinė SAM veikla yra sveikatos apsaugos ministrui pavestų valdymo sričių politikos formavimas, jos įgyvendinimo organizavimas, koordinavimas ir kontroliavimas ir jos žmogiškieji ištekliai skiriami šiai veiklai, SAM susiduria su žmogiškųjų išteklių trūkumu minėtoms Komisijos aptarnavimo funkcijoms vykdyti. Todėl įstatymas turėtų būti pakeistas taip, kad neužkirstų kelio esant poreikiui SAM pavesti Komisijos sekretoriato funkcijas vykdyti ir kitaip techniškai aptarnauti Komisiją politiką įgyvendinančiai įstaigai (SAM pavaldžiai įstaigai).

 

Pasiūlymas:

1. Papildyti 2 straipsnį nauja 1 dalimi:

1. Pakeisti 24 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Prašymai gali būti pateikiami tiesiogiai (atvykus į Sveikatos apsaugos ministeriją arba sveikatos apsaugos ministro įgaliotą instituciją) ir per atstumą (registruotu paštu, per kurjerį, siunčiami elektroniniu paštu, kitomis elektroninio ryšio priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti prašymą teikiančio asmens tapatybę). Prašyme turi būti nurodyta žala, prašomos atlyginti žalos dydis ir aplinkybės (faktinis pagrindas), pagrindžiančios žalą ir reikalaujamos atlyginti žalos dydį. Jeigu prašymą pateikia paciento atstovas, prie prašymo pridedamas atstovavimą liudijantis dokumentas, o jeigu prašymą pateikia kitas asmuo, turintis teisę į žalos atlyginimą, – jo teisę į žalos atlyginimą patvirtinantis dokumentas (dokumentai). Prie prašymo taip pat pridedami, jeigu pacientas juos turi, dokumentai, patvirtinantys prašyme nurodytas aplinkybes (faktinį pagrindą). Išsamius prašymui ir dokumentams, teikiamiems su prašymu, keliamus reikalavimus nustato sveikatos apsaugos ministras.“

2.

2

 

 

Argumentai: tie patys.

 

2. Buvusias 1-4 dalis laikyti 2-5 dalimis.

3.

4

 

 

Argumentai: tie patys.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo 26 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „3. Sveikatos apsaugos ministerija arba sveikatos apsaugos ministro įgaliota institucija užtikrina technines sąlygas Komisijai veikti.”

 

 

 

Teikia:

 

Seimo nariai