LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Ekonomikos komitetas

 

Pagrindinio komiteto IŠVADOS PROJEKTAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO KODEKSO 7, 10, 11, 16 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-604

 2017-06-22

Vilnius

 

1. Komiteto klausymuose dalyvavo: klausymai nevyko.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Išvados rengėjų nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-05

 

 

 

1.              Įstatymų projektais  Nr. XIIIP-604 – XIIIP-607 siekiama reorganizuoti Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos, ją prijungiant prie Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos. Atsižvelgiant į tai,  kad vadovaujantis Geležinkelių transporto kodekso (toliau – Kodeksas) 7 straipsnio 1 dalimi Lietuvos Respublikos Vyriausybė vykdo geležinkelių transporto viešąjį administravimą, o pagal 7 straipsnio 2 dalį - formuoja geležinkelių transporto strategiją, koordinuoja jos įgyvendinimą  <...>,  ir į tai, jog pagal Biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 4 dalį „iš valstybės biudžeto arba iš Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetų ir kitų valstybės pinigų fondų išlaikomos biudžetinės įstaigos reorganizavimo procedūros gali būti pradėtos vykdyti tik turint Vyriausybės sutikimą reorganizuoti biudžetinę įstaigą <...>“, manytume, jog dėl projekte siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės išvada.

Pritarti.

Vyriausybės išvados paprašyta ir ji gauta.

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-05

7

 

 

2.              Projektų Nr. XIIIP-604 – XIIIP-607 aiškinamajame rašte teigiama, jog  įstatymų projektams  kai kurie įgyvendinamieji teisės aktai bus keičiami pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 12 dalies, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 22 straipsnio 8 punkto nuostatas Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus sprendimą dėl reorganizavimo ir patvirtinus reorganizavimo sąlygų aprašą.  Pažymėtina, jog Teisėkūros pagrindų  įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 7 punkte nurodytas teisėkūros sistemiškumo principas numato, kad įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai turi būti rengiami ir priimami taip, kad įsigaliotų kartu su įstatymu ar atskiromis jo nuostatomis, kurias šie teisės aktai įgyvendina.  Atsižvelgiant į tai, manytina, kad teikiamame Kodekso pakeitimo projekte atskira nuostata reikėtų pasiūlyti Vyriausybei ar jos įgaliotoms institucijoms parengti  įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Pritarti.

Papildyti 7 straipsnį 2 dalimi:

„7             straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1.Šis įstatymas, išskyrus šios straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2017 m. rugsėjo 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras ir Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktorius  iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-05

1

 

 

3.    Projekto 1 straipsnio keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje siūlytume atsisakyti nuorodos į Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymą įvardijant eismo saugos instituciją.  Siekiant teisinio aiškumo,  eismo saugos institucijos sąvoka galėtų būti formuluojama keičiamo Kodekso 3 straipsnyje atskira dalimi, nes ši sąvoka vartojama ir galiojančioje Kodekso redakcijoje (7 straipsnio 3 dalies 7 punktas „eismo saugos institucija“, 71 straipsnio  9 dalies 2 punktas „geležinkelių transporto eismo saugos institucija“).

Pritarti.

1. Papildyti įstatymo projektą nauju 1 straipsniu:

1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

Papildyti 3 straipsnį 151 dalimi:

151.  Geležinkelių transporto eismo saugos institucija – susisiekimo ministro įgaliota įstaiga, atsakinga už geležinkelių transporto eismo saugą.

2. Pernumeruoti buvusius 1–6 straipsnius atitinkamai į 2-7 straipsnius.

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-05

2

2

 

4.    Vadovaujantis Teisėkūros įstatymo 13 straipsnio 2 dalimi <...> įstatymo straipsnį sudaro dalys ir dalių punktai, punktai gali būti skaidomi į papunkčius <...>. Pažymėtina, jog vadovaujantis Teisėkūros  įstatymo 14 straipsnio 2 dalimi tuo atveju „kai keičiamas teisės akto straipsnis (straipsnio dalis) ar punktas, pateikiama keičiamo straipsnio (straipsnio dalies) ar punkto nauja redakcija< ...>“. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalies pakeitimo esmė ir keičiamo Kodekso  7 straipsnio 3 dalies nuostata bei  įstatymo projekto 3 straipsnio pakeitimo esmė ir 11 keičiamo Kodekso  straipsnio 5 dalies nuostata turėtų būti atitinkamai pataisytos pateikiant visą keičiamo Kodekso straipsnio dalies formuluotę, kad atitiktų įstatymo projektui keliamus reikalavimus.

Pritarti.

2 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

<...>

2. Pakeisti 7 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos Geležinkelių transporto eismo saugos institucija:

1) įgyvendina geležinkelių transporto politiką;

2) prižiūri, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys laikosi Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, kitų teisės aktų, reglamentuojančių geležinkelių transporto eismo saugos klausimus, reikalavimų;

3) išduoda geležinkelio įmonės (vežėjo) licencijas, prižiūri, kaip laikomasi licencijuojamos veiklos sąlygų, prireikus sustabdo ir panaikina šių licencijų galiojimą;

4) išduoda saugos sertifikatus, suteikia įgaliojimus geležinkelių transporto eismo saugos srityje;

5) skiria viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus geležinkelio įmonėms (vežėjams);

6) nustato užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydį, apskaičiuoja konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydį;

7) atlieka eismo saugos institucijos ir kitas šiame Kodekse ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Išvados rengėjų nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Europos teisės departamentas prie teisingumo ministerijos, 2017-05-05

 

 

 

Europos teisės departamentas išnagrinėjo Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Seimo posėdžių sekretoriato raštu pateiktus Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 7, 10, 11, 16 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑604, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo Nr. IX-1905 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑605, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑606, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 27 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑607.

Pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl pateiktų teisės aktų projektų atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

Atsižvelgti.

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Išvados rengėjų nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

LR Vyriausybė, 2017-06-20

 

 

 

1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 7, 10, 11, 16 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-604 (toliau – Įstatymo projektas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui patikslinti jį pagal šias pastabas:

Pritarti.

 

 

LR Vyriausybė, 2017-06-20

2

1

 

1.1. Pažymėtina, kad Įstatymo projektu keičiamo Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (toliau – Kodeksas) 7 straipsnio 1 dalyje esantis brūkšnio ženklas suponuoja, jog Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija vykdo geležinkelių transporto viešąjį administravimą ne tik pagal minėtoje dalyje įtvirtintas nuostatas, bet ir pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės suteiktus įgaliojimus. Siekiant nuoseklumo ir aiškumo, siūlytina Įstatymo projektu keičiamo Kodekso 7 straipsnio 1 dalyje nurodyti tik Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją arba tik Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotą instituciją.

Pritarti.

2 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Geležinkelių transporto viešąjį administravimą vykdo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau – Susisiekimo ministerija) – Vyriausybės įgaliota institucija, šio straipsnio 3 dalyje nurodyta įstaiga , geležinkelių transporto eismo saugos institucija ir Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba.“

 

LR Vyriausybė, 2017-06-20

2

2

 

1.2. Siekiant išvengti perteklinių nuostatų, Įstatymo projektu keičiamo Kodekso 7 straipsnio 3 dalies pirmoji pastraipa turėtų būti suderinta su šios dalies 7 punktu.

Pritarti.

2 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

<...>

2. Pakeisti 7 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos Geležinkelių transporto eismo saugos institucija:

<...>

7) atlieka eismo saugos institucijos ir kitas šiame Kodekse ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

 

 

 

 

3. Siekiant užtikrinti, kad Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos reorganizavimo procesas vyktų operatyviai, prašyti Lietuvos Respublikos Seimą svarstyti šio nutarimo 1 ir 2 punktuose nurodytus įstatymų projektus skubos tvarka.

Atsižvelgti.

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirti.

 

7. Komiteto išvados rengėjų komitetui siūlomas sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto išvadų rengėjų patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai.

7.2. Pasiūlymai: nėra.

 

PRIDEDAMA. Komiteto išvadų rengėjų patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto išvados rengėjai:

 

 

R.Martinėlis

 

 

 

 

J.Razma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėjas Darius Šaltmeris