LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR.  VIII-2043 2 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO AIŠKINIMASIS RAŠTAS

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.

Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu nėra numatyta, kad AM kategorijos transporto priemonėms reikia išlaikyti praktinį egzaminą ir pabaigti vairavimo praktikos kursus, o šias transporto priemones vairuoja nepilnamečiai vaikai už kuriuos atsako tėvai. Dažniausiai tai būna pirma transporto priemonė ir būtina suteikti tinkamus įgūdžius pradedančiajam vairuotojui siekiant išvengti eismo įvykių ir pavojų, kurie gali grėsti kelyje.

Taip pat pasitaiko atvejų, kai jaunuoliai neturintys patirties elgiasi neatsakingai ir sukelia pavojų tiek sau tiek aplinkiniams. Todėl siekiant geriau paruošti juos dalyvavimui eisme siūloma numatyti, kad ir AM kategorijai būtų taikomi tie patys reikalavimai kaip ir kitoms kategorijoms.
Taip pat šiuo metu yra ydinga praktika, kai esminiai egzaminavimo principai yra apsprendžiami poįstatyminiame teisės akte.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai.

 

Įstatymo projekto iniciatoriai ir rengėjai - Seimo narė Ligita Girskienė.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai.

Šiuo metu nėra privaloma laikyti praktinį vairavimo egzaminą ir būti praėjus praktinius mokymus AM kategorijos vairuotojams.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

 Įstatymo projektu siūloma numatyti, kad norintiems turėti teisę vairuoti AM kategorijos transporto priemonę būtų nustatyta pareiga nustatyta tvarka praeiti praktinius (kurių trukmę nustatytų poįstatyminiame teisės akte atsižvelgiant į kitų mokymų trukmę, tačiau ji neturėtų būti reikšmingai (daugiau nei 2 kartus) mažesnė nei kitoms kategorijoms) ir teorinius mokymus.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

 Nėra.

 

6. Kokią įtaką priimti įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.

 

Įstatymo priėmimas kriminogeninei situacijai ir korupcijos mažinimui neturės teigiamą įtaką.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

 

Įstatymo pakeitimas neturės įtakos verslo plėtrai.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

 

Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

 

Siekiant įstatymo projekte siūlomus pakeitimus inkorporuoti į teisinę sistemą, priimti naujų, pakeisti ar pripažinti netekusiais galios galiojančių įstatymų nereikės.

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekte naujų sąvokų nėra.

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

 

Įstatymo projekto nuostatos neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir atitinka Europos Sąjungos dokumentus.

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti.

 

Priėmus įstatymų projektus Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turės iki 2024 m. gruodžio 31 d. priimti šio įstatymo projekto įgyvendinamuosius teisės aktus..

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti.

 

Įstatymų pakeitimų projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų nereikės.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

 

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.

 

 „vairavimas“, „eismo sauga“.

 

16. Kiti, iniciatoriaus nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

 

Nėra.

 

 

Teikia

Seimo nariai