1.
|
1
(2)
|
(17)
|
|
Argumentai:
Projektuojant viešo administravimo
funkcijas siūloma teisės aktuose įtvirtinti viešosios finansų kontrolės
subjektų – vidaus audito tarnybų – priskyrimą ūkinio ir (ar) techninio
pobūdžio, vidaus administravimo ar panašioms funkcijoms, tačiau:
pirma – vidaus audito tarnyboms, jų vadovams ir vidaus
auditoriams, kaip viešosios finansų kontrolės subjektams suteikti viešojo
administravimo įgaliojimai ir jie, kaip viešosios
finansų kontrolės subjektai turi išskirtinius požymius, vykdo išskirtines
funkcijas valstybės valdyme ir užima išskirtinę vietą visoje valdymo ir
kontrolės sistemoje;
antra – vidaus audito tarnybos nėra struktūriniai vienetai,
užtikrinantys valstybės ir savivaldybių institucijų darbą ir funkcijas. Šios
tarnybos atlieka valstybės ir savivaldybių institucijų viešosios finansų
kontrolės vidaus audito funkcijas;
trečia –
vidaus audito tarnybos turi nepriklausomumą ir, kaip minėta, kontroliuoja
vidaus kontrolės, įskaitant vidaus administravimą, veiklą, teikia dėl jos
išvadas ir rekomendacijas aukščiausiai vadovybei, ir minėtų rekomendacijų
pagrindu viešojo administravimo subjektai priima sprendimus (leidžia teisės
aktus, tvirtina taisykles, reglamentus, tvarkas, keičia struktūrą ir t.t).
Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta, vidaus
audito atlikimas neturėtų būti priskirtinas vidaus administravimui.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto
1 straipsniu keičiamo 2 straipsnio 17 dalį ir ją išdėstyti taip:
„17. Vidaus administravimas –
veikla, kuria užtikrinamas viešojo administravimo subjekto, turinčio viešojo
juridinio asmens statusą, savarankiškas funkcionavimas (personalo
administravimas, buhalterinė apskaita, dokumentų tvarkymas, apskaita ir
saugojimas, viešųjų pirkimų vykdymas, vidaus auditas, projektų
valdymas, viešųjų ryšių palaikymas, vidaus tyrimai, informacinių ir ryšių
technologijų administravimas, turto administravimas, kita ūkinio ar techninio
pobūdžio veikla), kad jis galėtų atlikti viešąjį administravimą.“
|