LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Švietimo IR mokslo komitetas
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
VETERINARIJOS ĮSTATYMO NR. I-2110 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 131 STRAIPSNIU
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-92
2018-09-19 Nr. 106-P- 46
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša, Komiteto nariai: Arūnas Gumuliauskas, Arūnas Gelūnas, Vytautas Juozapaitis, Dainius Kepenis, Edmundas Pupinis, Kęstutis Smirnovas, Levutė Staniuvienė, Gintaras Steponavičius, Dovilė Šakalienė; Komiteto biuro vedėjas Kęstutis Kaminskas, patarėjos Rūta Norkienė, Justina Paukštė, Lina Giriūnienė padėjėja Janina Antanavičienė.
Kiti posėdžio dalyviai: Sveikatos mokslų universiteto Veterinarijos akademijos kancleris Mindaugas Malakauskas, dekanė, prof. Vita Riškevičienė, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos L.e.p direktoriaus pavaduotojas, pavaduojantis direktorių – Mantas Staškevičius, Gyvūnų sveikatingumo ir gerovės skyriaus vedėjas - valstybinis veterinarijos inspektorius – Egidijus Mecelis, Gyvūnų sveikatingumo ir gerovės skyriaus l.e.p. vyriausiasis veterinarijos gydytojas - valstybinis veterinarijos inspektorius - Arūnas Jarašius, Žemės ūkio ministerijos Mokslo ir inovacijų skyriaus vyr. specialistė Skirmantė Smalskytė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2016-11-30 |
|
|
|
Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Įstatymo projektu yra siūloma įdarbinti veterinarinės medicinos rezidentus jų rezidentūros studijų metu, mokant jiems atlyginimą iš valstybės biudžeto, taip pat įsteigti Universiteto gyvūnų klinikas, įstatymo įsigaliojimą numatant 2017 m. sausio 1 d. Šios nuostatos svarstytinos dviem aspektais. Pirma, įstatymo projekto aiškinamajame rašte yra nurodyta, kad įstatymo įgyvendinimui reikės papildomai skirti lėšų iš valstybės biudžeto. Taigi, įstatymo projekto įgyvendinimui reikalingos valstybės biudžeto lėšos turi būti numatytos jau 2017 metų valstybės biudžete, kurio projektas įstatymų nustatyta tvarka jau yra pateiktas svarstyti Seimui. Antra, projektu yra siūloma Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai iki 2016 m. gruodžio 31 d. priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Manytina, kad šis terminas nėra protingas minėtiems teisės aktams parengti ir priimti. Atsižvelgiant į tai, manome, kad dėl šio įstatymo projekto turi būti gauta Vyriausybės, kaip valstybės biudžeto bei laipsnio nesuteikiančių studijų programų planuotojos, nuomonė. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2016-11-30 |
1 |
1 |
|
2. Įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalimi pildomoje keičiamo įstatymo 2 straipsnio 24 dalyje siūloma nustatyti, kad veterinarinės medicinos rezidentūros bazėmis gali būti „kita įstaiga“. Pažymėtina, kad sąvokos „kita įstaiga“ turinys nėra aiškus, nes nei įstatymo projekte, nei Įstatyme ši sąvoka nėra apibrėžta. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal galiojantį teisinį reguliavimą (žr. Švietimo ir mokslo ministro ir sveikatos apsaugos ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymą Nr. ISAK-969/V-445) pretenduoti tapti veterinarinės medicinos rezidentūros bazėmis gali veterinarinės klinikos, laboratorijos, moksliniai centrai, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos skyriai, gyvūninių žaliavų perdirbimo įmonės, maisto ir pašarų gamybos įmonės, gyvulininkystės, paukštininkystės, žuvininkystės, bitininkystės ūkiai, kitos įstaigos, kuriose vykdoma veterinarinė veikla. Iš siūlomų nuostatų galima suprasti kad subjektais, galinčiais tapti veterinarinės medicinos rezidentūros bazėmis, galės tapti bet kokios nuosavybės formos įstaigos, o tai kelia abejonių dėl šių įstatymo projekto nuostatų atitikties teisėkūros efektyvumo principui, kadangi visais atvejais veterinarijos gydytojui rezidentui profesinės praktikos šiose įstaigose metu būtų mokama pareiginė alga iš valstybės biudžeto lėšų. |
Spręsti Pagrindiniam komitetui |
Argumentai: Pagal šio įstatymo projekto 2 straipsnio 24 dalį Veterinarinės medicinos rezidentūros bazė – Universiteto gyvūnų klinika, valstybinės universitetinės aukštosios mokyklos, vykdančios vientisąsias veterinarinės medicinos studijas, arba kita įstaiga, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos atstovų įvertinta bei patvirtinta veterinarinės medicinos rezidentūros programai ar jos praktinei daliai vykdyti. Taigi „kita įstaiga“ bus įvertinta ir bus nuspręsta ar gali tapti rezidentūros baze. |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2016-11-30 |
2 |
|
|
3. Įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo keičiamo įstatymo 131 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad veterinarijos gydytojas rezidentas veterinarinės medicinos rezidentūros bazėje verstis veterinarijos praktika pagal veterinarinės medicinos rezidentūros studijų programą gali tik turėdamas veterinarijos praktikos licenciją. Šio straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad veterinarijos gydytojo rezidento bazinei pareiginei algai mokėti Žemės ūkio ministerijai skiriami valstybės biudžeto asignavimai. Keičiamo įstatymo 2 straipsnio 17 dalyje nustatyta, kad veterinarijos praktikos licencija yra Vyriausybės nustatyta tvarka išduotas dokumentas, kuriuo patvirtinama, kad fizinis asmuo turi teisę savarankiškai verstis privačia veterinarijos praktika. Atsižvelgiant į tai, iš projekto nuostatų nėra pakankamai aišku, kokia pagal keičiamo įstatymo 4 straipsnį veterinarijos forma – privačia ar valstybine – būtų laikoma veterinarijos gydytojo rezidento veterinarijos praktika veterinarinės medicinos rezidentūros bazėje. Be to, šiose projekto nuostatose nėra aiškus sąvokos „praktikos bazėje“ turinys. |
Spręsti Pagrindiniam komitetui |
Argumentai: Ši pastaba yra susijusi su dalykais nesusijusiais su Švietimo ir mokslo komiteto kompetencija, todėl Komitetas nesvarstė. |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2016-11-30 |
|
|
|
4. Svarstytinas klausimas, kokią reikšmę turės veterinarinės medicinos rezidentūra, norint verstis privačia veterinarijos praktika, taip pat jos privalomumas. |
Spręsti Pagrindiniam komitetui |
Argumentai: argumentai prie 3 Teisės departamento pastabos |
|
Europos teisės departamentas prie Teisingumo ministerijos 2016-12-15 |
|
|
|
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą derinti Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatymo Nr. I-2110 2 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 131 straipsniu įstatymo projektą Nr. XIIIP 92 (toliau – Projektas), teikiame šias pastabas ir pasiūlymus. Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo Nr. XI-242 6 straipsnio 1 ir 2 dalyse (minėto įstatymo naujos redakcijos Nr. XII-2534, įsigaliosiančios 2017 m. sausio 1 d., 7 straipsnio 1 ir 2 dalys) nustatyta, kad aukštosios mokyklos yra dviejų tipų: universitetai ir kolegijos, taip pat aukštosios mokyklos gali būti valstybinės ir nevalstybinės. Taigi universitetinės aukštosios mokyklos gali būti tiek valstybinės, tiek nevalstybinės. Atsižvelgdami į tai, siūlome suderinti Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo ir Projekto nuostatas ir Projektu papildomo Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatymo 2 straipsnio 24, 25 dalyse, 131 straipsnio 2 dalyje vietoje termino „valstybinė universitetinė aukštoji mokykla“ vartoti bendresnį terminą „universitetinė aukštoji mokykla“. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Pasiūlymas
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
|
Švietimo ir mokslo komiteto pasiūlymas |
|
|
|
|
Argumentai: siūloma pakeisti šio įstatymo įsigaliojimo datą, kadangi data tapo neaktuali. Pasiūlymas: „3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1.
Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 201 2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 201
|
Pritarti |
|
6.2. Sprendimas: Iš esmės pritarti Įstatymo projektui ir siūlyti Pagrindiniam komitetui atsižvelgti į tai, kad šiuo metu Vyriausybėje yra svarstomas analogiškas Veterinarijos įstatymo Nr. I-2110 pakeitimo įstatymo projektas ir jį lydintieji įstatymų projektai, kurie yra įrašyti į Vyriausybės programą. Vyriausybės rengiamas Veterinarijos įstatymo Nr. I-2110 straipsnio, trečiojo skirsnio pavadinimo pakeitimo ir įstatymo papildymo 131 straipsniu įstatymo pakeitimo projektas yra suderintas su šiuo metu galiojančio Mokslo ir studijų įstatymo nuostatomis.
8. Balsavimo rezultatai: už – bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Eugenijus Jovaiša.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra
Komiteto pirmininkas akad. Eugenijus Jovaiša
Komiteto biuro patarėja Rūta Norkienė