LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETAS
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. I-2223 15, 19, 191, 192, 47, 55 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 551 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO (Nr. XIIIP-3708)
2019-11-13 Nr. 110-P-30
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Andriejus Stančikas, pirmininko pavaduotojas Kazys Starkevičius, komiteto nariai: Juozas Baublys, Petras Čimbaras, Aurimas Gaidžiūnas, Alfredas Stasys Nausėda, Rasa Petrauskienė, Algimantas Salamakinas, Komiteto biuro vedėjas Romaldas Abugelis, patarėjai Simantė Kairienė, Rolandas Juknevičius, padėjėja Gintarė Rimeisienė.
Kviestieji asmenys: Aplinkos ministerijos Aplinkos apsaugos politikos įgyvendinimo koordinavimo grupės vadovas – Raimondas Sakalauskas, Aplinkos ministerijos Aplinkos apsaugos politikos įgyvendinimo koordinavimo grupės vyr. specialistės – Dalia Židonytė ir Aušra Palubinskienė, Žemės ūkio viceministras – Petras Narkevičius, Žemės ūkio ministro patarėja – Giedrė Pupšytė, Žemės ūkio ministerijos vyriausiasis patarėjas – Saulius Jasius, Žemės ūkio ministro patarėjas Gediminas Lapukas, Žemės ūkio rūmų direktorius – Sigitas Dimaitis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės Teisės grupės patarėja – Jurgita Žilinskienė, Europos teisės departamento Atitikties ES teisei skyriaus vedėja – Viktorija Vasiliauskienė, Žemės ūkio rūmų Kooperacijos ir teisės skyriaus vedėja – Aušra Žliobienė, Lietuvos pramoninkų konfederacijos atstovės – Raminta Radavičienė ir Vilma Platelienė, Lietuvos ūkininkų sąjungos pirmininkas – Jonas Talmantas, Žemės ūkio bendrovių asociacijos generalinis direktorius – Jonas Sviderskis, Klaipėdos marių bendruomenės atstovė – Ligita Girskienė, Lietuvos grūdų augintojų asociacijos pirmininkas – Aušrys Macijauskas, Redakcijos „Mano ūkis“ korespondentė Asta Laukaitienė, Redakcijos „Ūkininko patarėjas“ korespondentė Irma Dubovičienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
1 (15),
2 (19) |
(4, 5), (7)
(2,5) |
(1) |
1. Atkreiptinas dėmesys, kad Aplinkos apsaugos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 1 straipsnio 12 punkte yra apibrėžta sąvoka „ūkinė veikla“. Atsižvelgiant į tai ir siekiant aiškumo, svarstytina, ar projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 4 dalies antrajame sakinyje vietoj žodžio „veiklos“ nereikėtų įrašyti keičiamame įstatyme apibrėžtos ir vartojamos sąvokos „ūkinės veiklos“. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 5 dalyje vartojamai formuluotei „vykdyti veiklą ir (ar) veiklos vykdymo ir (ar) veiklos užbaigimo“ bei 7 dalies 1 punktui, projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 19 straipsnio 2 ir 5 dalims ir kitoms projekto nuostatoms, kuriose vartojamas žodis „veikla“. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
3 (191) |
(14) |
(2) |
2. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio 13 dalyje tikslintina nuoroda „šio straipsnio vienuoliktojoje dalyje“, nes TIPK leidimo keitimo sąlygos yra nustatytos šio straipsnio 12 dalyje. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
3 (191) |
(14) |
(2) |
3. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 2 punkte vietoj nuorodos „šio straipsnio dvyliktosios dalies pirmojoje pastraipoje“ įrašytina nuoroda „šio straipsnio dvyliktojoje dalyje“. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
4 (192) |
(8) |
|
4. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 8 dalis punktų neturi, todėl tikslinama keičiamo įstatymo 192 straipsnio 5 dalies 6 punkte ir 7 dalies 5 punkte pateikiama nuoroda. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
4 (192) |
(9) |
(4) |
5. Keičiamo įstatymo 192 straipsnio 9 dalies 4 punkte po žodžių „taršos leidimo sąlygas, susijusias“ įrašytinas žodis „su“.
|
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
4 (192) |
(10) |
|
6. Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 10 dalyje tikslintina nuoroda „šio straipsnio aštuntojoje dalyje“, nes taršos leidimo keitimo sąlygos yra nustatytos šio straipsnio 9 dalyje. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
4 (192) |
(11) |
(2) |
7. Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 11 dalies 2 punkte vietoj nuorodos „šio straipsnio devintosios dalies pirmojoje pastraipoje“ įrašytina nuoroda „šio straipsnio devintojoje dalyje“. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
4 (192) |
(11) |
(3) |
8. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 9 dalis turi tik šešias struktūrines dalis - punktus. Atsižvelgiant į tai, projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio 11 dalies 3 punkte pateikiama nuoroda „šio straipsnio devintosios dalies 2, 3, 6, 7 ir 8 punktų“ tikslintina. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
|
|
|
9. Pastebėtina, kad keičiamo įstatymo 126 straipsnio nuostatos turėtų būti derinamos su kartu teikiamo Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo Nr. IX-1005 pakeitimo įstatymo projekto reg Nr. XIIIP-3707 5 straipsnio nuostatomis. Be to, minėtame projekte yra atsisakoma nuostatų dėl aplinkai kenksmingos veiklos sustabdymo, taigi derinant abu įstatymo projektus turėtų būti keičiamas (pripažįstamas netekusiu galios) ir keičiamo įstatymo 127 straipsnis, nustatantis juridinių asmenų atsakomybė už nutarimo sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą nevykdymą. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
8 |
|
|
10. Projekto 8 straipsnio pavadinimas tikslintinas, vietoj žodžių „ir įgyvendinimas“ įrašant žodžius „įgyvendinimas ir taikymas“. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
8 |
2,4,5 |
|
11. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 8 straipsnio 2, 4 ir 5 dalyse naudojamas žodžių junginys „Aplinkos apsaugos įstatymo“ taikomas ir šiuo metu galiojančiai Aplinkos apsaugos įstatymo redakcijai, ir projektu keičiamai Aplinkos apsaugos įstatymo redakcijai. Atsižvelgiant į tai nėra aiškios projekto 8 straipsnio 2, 4 ir 5 dalyse pateikiamos nuorodos į straipsnius ir jų dalyse nustatytus terminus. Projekto nuostatos tikslintinos. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
|
|
|
12. Siekiant įstatymuose vartojamų terminų suvienodinimo, projekto nuostatose turėtų būti vienodai vartojami kitų įstatymų pavadinimai. Atkreiptinas dėmesys, kad vienose projekto nuostatose vartojami pilni įstatymų pavadinimai su žodžiais „Lietuvos Respublikos“ (pavyzdžiui, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymas, kitose – be šių žodžių (pavyzdžiui, Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymas). Reikėtų peržiūrėti projekto nuostatas ir suvienodinti įstatymų pavadinimų vartojimą. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-07-26 Nr. XIIIP-3708 |
|
|
|
13. Atkreiptinas dėmesys, kad 2019 m. birželio 10 d. Seime yra registruotas Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 191 ir 37 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIIIP-3550), kurio 1 straipsniu Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 2 dalis išdėstoma kiek kitaip nei teikiame projekte ir, kurio įsigaliojimas numatomas 2020 m. sausio 1 d. Atsižvelgiant į tai ir siekiant aiškumo, abiejų projektų nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Asociacija „Investors forum“, Lietuvos pramoninkų konfederacija, Lietuvos pramonės , prekybos ir amatų rūmų asociacija, Žemės ūkio rūmai 2019-09-13 Nr – (2019-09-17 Nr. g-2019- g-2019-7378) |
2 (19) |
|
|
Išrašas iš rašto: „<...> Atsižvelgiant į tai, kad teršalų išmetimas į aplinką pakankamai reglamentuotas galiojančio AAĮ 231 str. nuostatomis, o 19 straipsnio pakeitimas kokybiškai nuo jo nesiskiria, bet tik sukuria teisinį neaiškumą, siūlome: atsisakyti AAĮ 19 straipsnio pakeitimo kaip perteklinio ir konkuruojančio su kitomis įstatymo normomis (AAĮ 231 straipsniu), kurios pakeitimo projektu nėra keičiamos. |
Atsiima, nes pritaria naujiems ŽŪR 2019-11-12 pateiktiems pasiūlymams |
|
2. |
Asociacija „Investors forum“, Lietuvos pramoninkų konfederacija, Lietuvos pramonės , prekybos ir amatų rūmų asociacija, Žemės ūkio rūmai 2019-09-13 Nr – (2019-09-17 Nr. g-2019- g-2019-7378) |
3 (191, 192) |
|
(8) |
Išrašas iš rašto: „<....> siūlytina atsisakyti AAĮ 191 straipsnio dvyliktosios dalies 5 punkte įtvirtinto TIPK leidimo keitimo pagrindo. <...> <...> siūlome: 1. Atsisakyti 191 straipsnio dvyliktosios dalies 8 punkte nurodyto pagrindo kaip perteklinio; 2. Sukonkretinti 7 punkto pagrindą, numatant, kad jie gali būti TIPK keitimo pagrindais tik tais atvejais, kai: 7) esamas gamybos būdas neleidžia užtikrinti saugaus įrenginio eksploatavimo ir dėl to įrenginio saugiam eksploatavimui turi būti naudojami kiti gamybos būdai; |
Pritarti |
|
|
Asociacija „Investors forum“, Lietuvos pramoninkų konfederacija, Lietuvos pramonės , prekybos ir amatų rūmų asociacija, Žemės ūkio rūmai 2019-09-13 Nr – (2019-09-17 Nr. g-2019- g-2019-7378) |
3 (191) (191) |
(14) (12) |
(5) (9) |
Išrašas iš rašto: <...> siūlomi numatyti papildomi pagrindai, kai panaikinamas TIPK leidimas, turėtų būti tikslinami: 1) AAĮ 191 straipsnio keturioliktosios dalies 5 punktas turėtų būti pagrindu panaikinti TIPK leidimą tik tuomet, kai neteisinga informacija, kuri buvo pagrindu TIPK leidimo išdavimui, buvo pateikta tyčia; 2) kartotiniai TIPK leidimo sąlygų pažeidimai, su kuriais siejamas TIPK leidimų panaikinimas 191 straipsnio dvyliktosios dalies 9 punkto pagrindu, privalo būti esminiai, kitu atveju sprendimas panaikinti TIPK leidimą, būtų neproporcingas. Be to, niekaip nėra pagrįstas siūlomas 3 pažeidimų skaičius, su kuriuo siejamas TIPK leidimo panaikinimas. Šis siūlymas neįvertintas ir proporcingumo aspektu, nes neigiamo poveikio aplinkai dėl nežymaus sąlygų pažeidimo gali apskritai neatsirasti arba jis gali būti toks nereikšmingas, kad TIPK leidimo panaikinimas būtų visiškai neproporcinga priemonė esamoje situacijoje. Be to, pagal 191 straipsnio 15 dalies siūlomą pakeitimą, kartotinių pažeidimų atveju TIPK leidimo galiojimas panaikinamas neteikiant įspėjimo, vadinasi, padarytų pažeidimų pobūdis ir reikšmingumas nebūtų vertinamas ir TIPK leidimas būtų privalomai panaikinamas. Sprendimas dėl TIPK leidimo panaikinimo prilygtų asmens veiklos nutraukimui, t.y. sukeltų itin reikšmingas neigiamas pasekmes veiklą pagal TIPK leidimą vykdantiems asmenims. Dėl nurodytų priežasčių siūlytina atsisakyti automatinio leidimo panaikinimo ir įtvirtinti galimybę atsižvelgti į padarytų pažeidimų pobūdį prieš priimant sprendimą dėl TIPK leidimo panaikinimo; 3) siūloma įtvirtinti TIPK leidimo panaikinimo pagrindą, kai TIPK leidimo sąlygų pažeidimas nenutraukiamas ilgiau kaip 6 mėnesius nuo pažeidimo užfiksavimo dienos, išskyrus atvejus, kai privalomuoju nurodymu pažeidimo pašalinimui nustatytas ilgesnis terminas. Siūlytina numatyti išimtį ir tais atvejais, kai privalomasis nurodymas ar pažeidimo padarymo faktas yra ginčijami teisme ir sprendimo dėl pažeidimo ar privalomojo nurodymo vykdymas yra sustabdyti teismo. 4) reikalavimai kvapų valdymo srityje ir su jais siejami reikalavimai nėra aiškiai reglamentuoti, todėl nėra galimybės realiai įvertinti, kokie bus taikomi reikalavimai ir ar TIPK leidimo panaikinimas, numatytas 191 straipsnio dvyliktosios dalies 9 punkte kvapų valdymo kontrolės pažeidimo pagrindu yra proporcinga priemonė. Analogiški siūlymai teikiami ir AAĮ Projekte 192 straipsniu siūlomiems Taršos leidimų keitimo ir panaikinimo pagrindų pakeitimams. |
Pritarti |
|
3. |
Asociacija „Investors forum“, Lietuvos pramoninkų konfederacija, Lietuvos pramonės , prekybos ir amatų rūmų asociacija, Žemės ūkio rūmai 2019-09-13 Nr – (2019-09-17 Nr. g-2019- g-2019-7378) |
6 (55) |
|
* |
AAĮ Projektu siūlomais AAĮ 55 str. pakeitimais norima didinti baudas juridiniams asmenims ž veiklos vykdymą, neturint tokiai veiklai reikalingo TIKP ar Taršos leidimo arba neįregistravus įrenginio. Svarbu pažymėti, kad baudas siūloma didinti labai ženkliai, net iki 8 ar 11 kartų (t. y. net 800% ar 1100%). Organizacijos pažymi, kad supranta Projektų rengėjų siekį įtvirtinti nuo pažeidimų atgrasančias baudas, tačiau pažymime, kad toks baudų didinimas gali būti pateisinamas tik su sąlyga, kad bus atsižvelgta į šiame rašte nurodytus pasiūlymus ir bus užtikrintas aiškus, teisinio aiškumo, nuoseklumo ir teisėtų lūkesčių principus atitinkantis teisins reglamentavimas. Negali susidaryti situacijos, kai asmenys bus baudžiami kelias dešimtis tūkstančių eurų sudarančiomis baudomis, nors elgesio taisyklė, už kurios pažeidimą skiriama tokia bauda, nėra aiški ir vienareikšmiška. |
Atsiima, nes pritaria ŽŪR naujiems 2019-11-12 pateiktiems pasiūlymams |
|
4. |
Asociacija „Investors forum“, Lietuvos pramoninkų konfederacija, Lietuvos pramonės , prekybos ir amatų rūmų asociacija, Žemės ūkio rūmai 2019-09-13 Nr – (2019-09-17 Nr. g-2019- g-2019-7378) |
7 (551) |
|
|
Išrašas iš rašto: „:<...> AAĮ Projektu siūloma papildyti AAĮ nauju 551 straipsniu ir numatyti baudas už naujai reglamentuotus pažeidimus, baudų dydžiai siektų iki 10 000 eurų. <...>
Dėl nurodytų priežasčių siūlome atsisakyti Projekto 551 straipsnio reglamentavimo.“ |
Atsiima, nes pritaria naujiems ŽŪR 2019-11-12 pasiūlymams |
|
5. |
Asociacija „Investors forum“, Lietuvos pramoninkų konfederacija, Lietuvos pramonės , prekybos ir amatų rūmų asociacija, Žemės ūkio rūmai 2019-09-13 Nr – (2019-09-17 Nr. g-2019- g-2019-7378) |
8 |
|
|
AAĮ Projekto 8 straipsnio 1 dalis numato, kad įstatymas, išskyrus šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2019 m. lapkričio 1 d., 2 dalyje numatyta, kad Aplinkos apsaugos įstatymo 192 straipsnio devintosios dalies 3 ir 4 punktai, trečiosios dalies nuostata dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prievolės derinti paraiškas ir pagal kompetenciją nustatyti ir peržiūrėti taršos leidimo sąlygas kvapų valdymui ir vienuoliktosios dalies 9 punkto nuostata dėl taršos leidimo sąlygų pažeidimų, susijusių su kvapų valdymu, įrenginiams, kuriems buvo išduotas leidimas ar priimta paraiška iki šio įstatymo įsigaliojimo, taikomi nuo 2021 m. sausio 1 d. Toks siūlomas įstatymo įsigaliojimo terminas, kuris nesudarys nei 3 mėnesių nuo įstatymo paskelbimo, prieštarauja teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 daliai, numatančiai, kad teisės aktai, keičiantys ar nustatantys naują ūkio subjektų veiklos ar jos priežiūros teisinį reguliavimą, paprastai įsigalioja gegužės 1 dieną arba lapkričio 1 dieną, tačiau visais atvejais ne anksčiau kaip po trijų mėnesių nuo jų oficialaus paskelbimo dienos. Ši nuostata netaikoma, kai teisinis reguliavimas nustatomas arba keičiamas pagal Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytus įpareigojimus, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių reikalavimus, taip pat kai nustatomas ūkio subjektams palankesnis teisinis reguliavimas. Atsižvelgiant į tai, kad AAĮ nustato kardinaliai pasikeisiantį ūkio subjektų veiklos teisinį reguliavimą, vadovaujantis Teisėkūros pagrindų įstatymu, jo įsigaliojimo diena turi būti 2020 m. gegužės 1 d. |
Pritarti |
|
6. |
Žemės ūkio rūmai 2019-11-04 Nr. 1.02-0791 (2019-11-04 Nr. G-2019-8934)
|
2 (19) |
(2) |
|
Išrašas iš rašto (2019-11-04 Nr. 1.02-0791): „<...> siūlome koreguoti Projekto 19 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti sekančiai: „Fizinis ar juridinis asmuo, eksploatuojantis ūkinės veiklos objektą
ar vykdantis ūkinę veiklą, kai
|
Atsiima, nes teikia naujus savo(ŽŪR) 2019-11-12 pasiūlymus |
|
7. |
Žemės ūkio rūmai 2019-11-04 Nr. 1.02-0791 (2019-11-04 Nr. G-2019-8934) |
3 (191) |
|
(9) |
Išrašas iš rašto (2019-11-04 Nr. 1.02-0791): „<...> siūlome atsisakyti Projekto 191 str. 14 d. 9 punkto, kaip savarankiško TIPK leidimo panaikinimo pagrindo.<...>“ |
Atsiima, nes teikia naujus savo (ŽŪR) 2019-11-12 pasiūlymus |
|
8. |
Žemės ūkio rūmai 2019-11-04 Nr. 1.02-0791 (2019-11-04 Nr. G-2019-8934)
|
7 (551) |
|
|
Išrašas iš rašto (2019-11-04 Nr. 1.02-0791): Siūlome koreguoti Projekto 551 str. 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „Aplinkos teršimas žaliavomis, šalutiniais produktais, nurodytais Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, ir Teršalų (įskaitant žaliavas, produktus, šalutinius produktus, nurodytus Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, ir atliekas), kurie sukelia neigiamų poveikį aplinkai, patekimas už ūkinės veiklos objekto eksploatavimo ar ūkinės veiklos vykdymo ar teisės aktų nustatyta tvarka nustatytos jų apsaugos zonos ribų (kai tokia zona nustatoma) iš ūkinės veiklos objekto, kurio eksploatavimui išduotas TIPK leidimas, jeigu kai tai nenumatyta leidimo sąlygose, bendrosiose aplinkos apsaugos taisyklėse, aplinkos apsaugos normatyvuose ir aplinkos apsaugos standartuose, jeigu tai įvyko dėl tyčinių ūkio subjekto ar jo atsakingų asmenų veikos ir sukėlė neigiamų poveikį aplinkai, užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki trijų tūkstančių eurų.<...>“ |
Atsiima, nes teikia naujus savo (ŽŪR) 2019-11-12 pasiūlymus
|
|
9. |
Žemės ūkio rūmai 2019-11-12 Nr. |
(19) |
(2) |
|
1. Pakeisti 19 straipsnio antrąją dalį ir ją išdėstyti taip: „Fizinis ar
juridinis asmuo, eksploatuojantis ūkinės veiklos objektą ar
vykdantis ūkinę veiklą, kai reikalingas leidimas, privalo laikytis
leidime nustatytų sąlygų ir |
Pritarti |
|
10. |
Žemės ūkio rūmai 2019-11-12 Nr. |
3 (191) |
|
(9) |
3 straipsnis. 191 straipsnio pakeitimas <...> 9) Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka 3 kartus per metus nustatomi TIPK leidime nustatytų leistinos taršos (kiekio ir / arba koncentracijos), atliekų susidarymo, laikymo normatyvų viršijimai, išskyrus tokius, kurie laikytini mažareikšmiais teisės aktų reikalavimų pažeidimais pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymą, arba jei toks TIPK leidimo sąlygų pažeidimas nenutraukiamas ilgiau kaip 6 mėnesius nuo pažeidimo užfiksavimo dienos, išskyrus atvejus, kai privalomuoju nurodymu pažeidimo pašalinimui nustatytas ilgesnis terminas<...>“ Kai šiame punkte nurodyti viršijimai ginčijami teisme, jis laikomas nustatytu nuo galutinio neskundžiamo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos. |
Pritarti
|
|
11. |
Žemės ūkio rūmai 2019-11-12 Nr. |
7 (551) |
|
|
7 straipsnis. Įstatymo papildymas 551 straipsniu „551 straipsnis. Juridinių asmenų atsakomybė už neteisėtą šalutinių produktų, nurodytų Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, atliekų, žaliavų ir produktų patekimą už teritorijos, kurioje vykdoma leidime nurodyta ūkinė veikla, ribų, kai tokios ūkinės veiklos objekto eksploatavimui ar tokios ūkinės veiklos vykdymui išduotas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas arba taršos leidimas
Šalutinių produktų, nurodytų Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, atliekų, žaliavų ir produktų, turinčių neigiamą poveikį aplinkai ar sveikatai, patekimas už teritorijos, kurioje vykdoma leidime nurodyta ūkinė veikla ir jos sanitarinės apsaugos zonos, ribų, kai tokios ūkinės veiklos objekto eksploatavimui ar tokios ūkinės veiklos vykdymui išduotas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas pažeidžiant leidimo sąlygas, aplinkos apsaugos normatyvus ir aplinkos apsaugos standartus, užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki trijų tūkstančių eurų. Šalutinių produktų, nurodytų Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, atliekų, žaliavų ir produktų, turinčų neigiamą poveikį aplinkai ar sveikatai, patekimas už teritorijos, kurioje vykdoma leidime nurodyta ūkinė veikla ir jos sanitarinės apsaugos zonos, ribų, kai tokios ūkinės veiklos objekto eksploatavimui ar tokios ūkinės veiklos vykdymui išduotas taršos leidimas pažeidžiant leidimo sąlygas, aplinkos apsaugos normatyvus ir aplinkos apsaugos standartus, užtraukia baudą nuo penkių šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų.“ |
Pritarti |
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Aplinkos ministerija 2019-10-22 Nr. (42-1)-D8(E)-2730
|
2 (19) |
(2) |
|
1. AAĮ pakeitimo projekto 2 straipsnį siūlome dėstyti taip: „2 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 19 straipsnio antrąją dalį ir ją išdėstyti taip: „Fizinis ar
juridinis asmuo, eksploatuojantis ūkinės veiklos objektą ar
vykdantis ūkinę veiklą, kai reikalingas leidimas, privalo laikytis
leidime nustatytų sąlygų ir |
Nepritarti |
Pritarta Žemės ūkio rūmų 2019-11-12 d. pateiktiems pasiūlymams (žr. šios išvados 3 lentelės 9 p.)
|
2. |
Aplinkos ministerija 2019-10-22 Nr. (42-1)-D8(E)-2730
|
2 (19) |
(5) |
|
2. Pakeisti 19 straipsnio penktąją dalį ir ją išdėstyti taip: „Fizinis ar
juridinis asmuo, eksploatuojantis ūkinės veiklos objektą ar vykdantis ūkinę
veiklą, kai nereikalingas leidimas, privalo laikytis |
Pritarti |
|
3. |
Aplinkos ministerija 2019-10-22 Nr. (42-1)-D8(E)-2730
|
(191) |
(8) |
(2,6) |
2. AAĮ pakeitimo projektu keičiamo LR aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio aštuntosios dalies (nustatančios atvejus, kai turi būti priimtas sprendimas nepriimti paraiškos TIPK leidimui gauti ar pakeisti) 2 ir 6 punktus siūlome išdėstyti taip: „2) anksčiau išduoto TIPK leidimo galiojimas buvo
panaikintas šio straipsnio keturioliktosios dalies „6) TIPK paraiška pateikta įrenginiui (jo daliai, keliems įrenginiams ar jų dalims) arba įrenginio esminiam pakeitimui, nurodytam šio straipsnio vienuoliktojoje dalyje, jei Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka nustatyta, kad įrenginys (jo dalis, keli įrenginiai ar jų dalys) jau eksploatuojamas ar įrenginio esminis pakeitimas jau atliktas neteisėtai ir pažeidimas nepašalintas arba įrenginyje (jo dalyje, keliuose įrenginiuose ar jų dalyse), kuriam pateikta paraiška, Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka nustatyti pažeidimai nenutraukti ir (ar) nepašalinti pažeidimų padariniai;“ |
Pritarti |
|
4. |
Aplinkos ministerija 2019-10-22 Nr. (42-1)-D8(E)-2730
|
(191) |
(12) |
(7,8) |
3. AAĮ pakeitimo projektu keičiamo LR aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio dvyliktosios dalies (nustatančios atvejus, kai turi būti pakeistas TIPK leidimas) 7 ir 8 punktus siūlome išdėstyti taip: „7) esamas gamybos būdas neleidžia užtikrinti saugaus įrenginio eksploatavimo ir dėl to įrenginio saugiam eksploatavimui turi būti naudojami kiti gamybos būdai; 8) kai leidimo sąlygos neatitinka arba nepakankamos įrenginiui taikytinų pakeistų arba naujų geriausių prieinamų gamybos būdų įgyvendinimui.“ |
Pritarti |
|
5. |
Aplinkos ministerija 2019-10-22 Nr. (42-1)-D8(E)-2730
|
(191) |
(14) |
(5) |
4. AAĮ pakeitimo projektu keičiamo 191 straipsnio keturioliktosios dalies (nustatančios atvejus, kai turi būti panaikintas TIPK leidimo galiojimas) 5 punkto redakciją palikti tokią, kokia yra šiuo metu galiojančio LR aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio keturioliktosios dalies 2 punktas: „5) teisėtomis priemonėmis įrodyta, kad TIPK leidimui gauti ir (ar) pakeisti buvo pateikta melaginga informacija, kuria remiantis buvo nustatytos TIPK leidimo sąlygos;“ |
Pritarti |
|
6. |
Aplinkos ministerija 2019-10-22 Nr. (42-1)-D8(E)-2730
|
(191) |
(14) |
(9) |
5. AAĮ pakeitimo projektu keičiamo 191 straipsnio keturioliktosios dalies 9 punkto formuluotę siūlome dėstyti taip: „9) Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka 3 kartus per metus nustatomi TIPK leidimo sąlygų pažeidimai, susiję su neleistinu teršalų išmetimu, atliekų susidarymu, laikymu ar apdorojimu arba neteisėtu gamtos išteklių naudojimu, arba jei toks TIPK leidimo sąlygų pažeidimas nenutraukiamas ilgiau kaip 6 mėnesius nuo pažeidimo užfiksavimo dienos, išskyrus atvejus, kai privalomuoju nurodymu pažeidimo pašalinimui nustatytas ilgesnis terminas, arba NVS centras, vykdydamas Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo ir Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo jam priskirtas funkcijas triukšmo ir kvapų valdymo srityje, 3 kartus per metus nustato TIPK leidimo sąlygų pažeidimus, susijusius su triukšmo arba kvapų normų viršijimu, išskyrus atvejus, kai toks TIPK leidimo galiojimo panaikinimas galėtų sukelti visuomenės interesams didesnę žalą (sutrikdyti viešąjį vandens tiekimą, nuotekų tvarkymą, centralizuotą šilumos ar elektros energijos tiekimą, mišrių komunalinių atliekų tvarkymą) nei veiklos tęsimas.“ |
Nepritarti |
Pritarta ŽŪR pasiūlymui (Žr. šios išvados 3 lentelės 10 p.)
|
7. |
Aplinkos ministerija 2019-10-22 Nr. (42-1)-D8(E)-2730
|
(192) |
(5) |
(2,6) |
6. AAĮ pakeitimo projektu keičiamo LR aplinkos apsaugos įstatymo 192 straipsnio penktosios dalies (nustatančios atvejus, kai turi būti priimtas sprendimas nepriimti paraiškos taršos leidimui gauti ar pakeisti) 2 ir 6 punktus siūlome išdėstyti taip: „2) anksčiau
išduoto taršos leidimo galiojimas buvo panaikintas šio straipsnio
vienuoliktosios dalies „6) paraiška pateikta įrenginiui (jo daliai, keliems įrenginiams ar jų dalims) arba įrenginio pakeitimui, nurodytam šio straipsnio aštuntojoje dalyje, jei Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka nustatyta, kad įrenginys (jo dalis, keli įrenginiai ar jų dalys) jau eksploatuojamas ar įrenginio pakeitimas jau atliktas neteisėtai ir pažeidimas nepašalintas arba įrenginyje (jo dalyje, keliuose įrenginiuose ar jų dalyse), kuriam pateikta paraiška, Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka nustatyti pažeidimai nenutraukti ir (ar) nepašalinti pažeidimų padariniai;“ |
Pritarti |
|
8. |
Aplinkos ministerija 2019-10-22 Nr. (42-1)-D8(E)-2730
|
(192) |
(11) |
(2) |
7. AAĮ pakeitimo projektu keičiamo 192 straipsnio vienuoliktosios dalies (nustatančios atvejus, kai turi būti panaikintas taršos leidimo galiojimas) 5 punkto redakciją palikti tokią, kokia yra šiuo metu galiojančio LR aplinkos apsaugos įstatymo 192 straipsnio vienuoliktosios dalies 2 punktas: „5) teisėtomis priemonėmis įrodyta, kad taršos leidimui gauti ir (ar) pakeisti buvo pateikta melaginga informacija, kuria remiantis buvo nustatytos taršos leidimo sąlygos;“ |
Pritarti |
|
9. |
Aplinkos ministerija 2019-10-22 Nr. (42-1)-D8(E)-2730
|
(192) |
(11) |
(9) |
8. AAĮ pakeitimo projektu keičiamo 192 straipsnio vienuoliktosios dalies 9 punkto formuluotę siūlome dėstyti taip: „9) Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka 3 kartus per metus nustatomi taršos leidimo sąlygų pažeidimai, susiję su neleistinu teršalų išmetimu, atliekų susidarymu, laikymu ar apdorojimu arba neteisėtu gamtos išteklių naudojimu, arba jei toks taršos leidimo sąlygų pažeidimas nenutraukiamas ilgiau kaip 6 mėnesius nuo pažeidimo užfiksavimo dienos, išskyrus atvejus, kai privalomuoju nurodymu pažeidimo pašalinimui nustatytas ilgesnis terminas, arba NVS centras, vykdydamas Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo jam priskirtas funkcijas kvapų valdymo srityje, 3 kartus per metus nustato taršos leidimo sąlygų pažeidimus, susijusius su kvapų normų viršijimu, išskyrus atvejus, kai toks taršos leidimo galiojimo panaikinimas galėtų sukelti visuomenės interesams didesnę žalą (sutrikdyti viešąjį vandens tiekimą, nuotekų tvarkymą, centralizuotą šilumos ar elektros energijos tiekimą, mišrių komunalinių atliekų tvarkymą) nei veiklos tęsimas.“ |
Nepritarti |
Pritarta ŽŪR pasiūlymams |
10. |
Aplinkos ministerija 2019-10-22 Nr. (42-1)-D8(E)-2730
|
7 |
(551) |
N |
9. AAĮ pakeitimo projekto 7 straipsnį siūlome išdėstyti taip: „7 straipsnis. Įstatymo papildymas 551 straipsniu Papildyti įstatymą 551 straipsniu: „551 straipsnis. Juridinių asmenų atsakomybė už neteisėtą kietųjų medžiagų (šalutinių produktų, nurodytų Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, atliekų, žaliavų ir produktų) patekimą į aplinką iš ūkinės veiklos objekto, kurio eksploatavimui išduotas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas arba taršos leidimas
Kietųjų medžiagų (šalutinių produktų, nurodytų Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, atliekų, žaliavų ir produktų) patekimas į aplinką iš ūkinės veiklos objekto, kurio eksploatavimui išduotas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas, kai tai nenumatyta leidimo sąlygose, aplinkos apsaugos normatyvuose ir aplinkos apsaugos standartuose, užtraukia baudą nuo penkių tūkstančių iki dešimt tūkstančių eurų. Kietųjų medžiagų (šalutinių produktų, nurodytų Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, atliekų, žaliavų ir produktų) patekimas į aplinką iš ūkinės veiklos objekto, kurio eksploatavimui išduotas taršos leidimas, kai tai nenumatyta leidimo sąlygose, aplinkos apsaugos normatyvuose ir aplinkos apsaugos standartuose, užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki trijų tūkstančių eurų.“ |
Nepritarti |
Pritarta ŽŪR pasiūlymams (Žr. šios išvados 3 lentelės 11 p.) |
11. |
Aplinkos ministerijos parengti ir ŽŪM pakoreguoti nauji pasiūlymai (atsiųsti 2019-11-12 el. p.)
|
(19) |
|
|
Patikslintos AAĮ pakeitimo projekto nuostatos 2019-11-12 1. Pakeisti 19 straipsnio antrąją dalį ir ją išdėstyti taip: „Fizinis ar
juridinis asmuo, eksploatuojantis ūkinės veiklos objektą ar
vykdantis ūkinę veiklą, kai reikalingas leidimas, privalo laikytis
leidime nustatytų sąlygų ir |
Nepritarti |
Pritarta 2019-11-12 ŽŪR pasiūlymams (Žr. šios išvados 3 lent.) |
12. |
Aplinkos ministerijos parengti ir ŽŪM pakoreguoti nauji pasiūlymai (atsiųsti 2019-11-12 el. p.)
|
3 (191) |
(9) |
|
3 straipsnis. 191 straipsnio pakeitimas <...> 9) Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka 3 kartus per metus nustatomi TIPK leidime nustatytų leistinos taršos (kiekio ir / arba koncentracijos), atliekų susidarymo, laikymo normatyvų viršijimai, išskyrus tokius, kurie laikytini mažareikšmiais pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintą tvarką arba jei toks TIPK leidimo sąlygų pažeidimas nenutraukiamas ilgiau kaip 6 mėnesius nuo pažeidimo užfiksavimo dienos, išskyrus atvejus, kai privalomuoju nurodymu pažeidimo pašalinimui nustatytas ilgesnis terminas<...>“ |
Nepritarti |
Pritarta 2019-11-12 ŽŪR pasiūlymams (Žr. šios išvados 3 lent.) |
13. |
Aplinkos ministerijos parengti ir ŽŪM pakoreguoti nauji pasiūlymai (atsiųsti 2019-11-12 el. p.)
|
7 (551) |
|
|
7 straipsnis. Įstatymo papildymas 551 straipsniu „551 straipsnis. Juridinių asmenų atsakomybė už neteisėtą šalutinių produktų, nurodytų Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, atliekų, žaliavų ir produktų patekimą už teritorijos, kurioje vykdoma leidime nurodyta ūkinė veikla, ribų, kai tokios ūkinės veiklos objekto eksploatavimui ar tokios ūkinės veiklos vykdymui išduotas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas arba taršos leidimas
Šalutinių produktų, atliekų, žaliavų ir produktų patvirtintų atskiru Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patekimas už teritorijos, kurioje vykdoma leidime nurodyta ūkinė veikla, ribų, kai tokios ūkinės veiklos objekto eksploatavimui ar tokios ūkinės veiklos vykdymui išduotas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas ir kai tai nenumatyta leidimo sąlygose, aplinkos apsaugos normatyvuose ir aplinkos apsaugos standartuose, užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki trijų tūkstančių eurų. Šalutinių produktų, atliekų, žaliavų ir produktų patvirtintų atskiru Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patekimas už teritorijos, kurioje vykdoma leidime nurodyta ūkinė veikla, ribų, kai tokios ūkinės veiklos objekto eksploatavimui ar tokios ūkinės veiklos vykdymui išduotas taršos leidimas ir kai tai nenumatyta leidimo sąlygose, aplinkos apsaugos normatyvuose ir aplinkos apsaugos standartuose, užtraukia baudą nuo penkių šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų.“ |
Nepritarti |
Pritarta 2019-11-12 ŽŪR pasiūlymams (Žr. šios išvados 3 lent.) |
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: pritarti Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 15, 19, 191, 192, 47, 55 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 551 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIIIP-3708 ir Komiteto išvadai.
6.2. Pasiūlymai: siūlyti pagrindiniam komitetui projektą tobulinti, atsižvelgiant į pasiūlymus, kuriems Kaimo reikalų komitetas pritarė.
7. Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 0, susilaikė – 3.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: Algimantas Salamakinas ir Petras Čimbaras
Komiteto pirmininkas Andriejus Stančikas
(Kaimo reikalų komiteto biuro patarėja Simantė Kairienė)