LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL NEKILNOJAMOJO TURTO REGISTRO ĮSTATYMO NR. I-1539 42 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR NEKILNOJAMOJO TURTO REGISTRO ĮSTATYMO NR. I-1539 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO (NAUJA REDAKCIJA) Nr. XIVP-2298

 

2022-12-19 Nr. 102-P-55

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, komiteto nariai: Aušrinę Armonaitę pavaduojantis Tomas Vytautas Raskevičius, Irena Haase, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Algirdas Stončaitis, Andrius Vyšniauskas.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.

Teisingumo viceministrė G. Grigaitė-Daugirdė, l. e. Teisingumo ministerijos Teisinių paslaugų politikos grupės vadovės pareigas A, Giedraitytė, Teisingumo ministerijos Teisinių paslaugų politikos grupės vyresn. patarėja R. Nikrevičė, VĮ Registrų centras atstovai.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-12-01

1

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.    Pažymėtina, kad projekto 1 straipsniu yra keičiamas galiojantis Nekilnojamojo turto registro įstatymas. Pagal projekto 3 straipsnio 1 ir 2 dalis šis projekto straipsnis įsigalios 2023 m. sausio 1 d. ir galios iki naujos redakcijos Nekilnojamojo turto registro įstatymo įsigaliojimo, t. y. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Atsižvelgiant į tai, atkreiptinas dėmesys, kad projekto 1 straipsnyje dėstomo Nekilnojamo turto registro įstatymo (toliau - keičiamas įstatymas) 42 straipsnio nuostatose vartojama terminija (pvz., „Registro objektai“, „Registro informacija“) ir trumpiniai (pvz., „Registras“, „Registro nuostatai“), kurie nėra apibrėžti galiojančiame keičiamame įstatyme, o yra įvedami ar paaiškinami tik projekto 2 straipsnyje dėstomoje keičiamo įstatymo naujoje redakcijoje. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 42 straipsnio nuostatose vartoti tokius terminus ir formuluotes, kurios yra vartojamos galiojančiame keičiamame įstatyme.

Pritarti iš dalies

Kadangi Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 2 straipsnio 7, 8 ir 9 dalys nustato sąvokas, kas yra registro duomenys, registro informacija ir objektas, siūlome tikslinti tik žodį „Registras“ šiame straipsnyje keičiant žodžiais „Nekilnojamojo turto registras“.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-12-01

1

1

 

2. Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,Registro duomenys, Registrui pateiktų dokumentų kopijos, informacija apie Registro objektus ir su šiais objektais susijusių asmenų duomenys teikiami šiame įstatyme ir Registro nuostatuose nustatyta tvarka pagal juose nurodytas sąlygas ir kriterijus“.

Vertinamoji projekto nuostata svarstytina šiais aspektais:

Pirma, atkreipiame dėmesį, kad pagal projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 42 straipsnio 2 dalies 6 punkto ir  3 dalies 8 punkto nuostatas žurnalistams Nekilnojamojo turto registro (toliau – Registras) archyviniai duomenys bei informacija, taip pat visi aktualūs Registro duomenys ir informacija apie asmeniui priklausančius Registro objektus teikiami Visuomenės informavimo įstatymo nustatytomis sąlygomis. Taigi, Registro duomenų ir informacijos teikimo sąlygos būtų nustatytos ne tik keičiamame įstatyme, bet ir kituose įstatymuose. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar  projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalies nuostatų nereikėtų papildyti, nustatant, kad Registro duomenys, Registrui pateiktų dokumentų kopijos, informacija apie Registro objektus ir su šiais objektais susijusių asmenų duomenys teikiami ne tik šiame įstatyme, bet ir kituose įstatymuose nustatytomis sąlygomis ir kriterijais.

Antra, kyla abejonių, ar aukščiau nurodytos sąlygos ir kriterijai galėtų būti nustatyti Registro nuostatuose, t. y. poįstatyminiame teisės akte, kurį tvirtina Vyriausybė. Teisinis reguliavimas, kuriuo nustatomas asmenų teisės gauti atitinkamą informaciją ir duomenis turinys turėtų būti nustatytas įstatymo lygmeniu. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalies nuostatos, kad Registro duomenys, Registrui pateiktų dokumentų kopijos, informacija apie Registro objektus ir su šiais objektais susijusių asmenų duomenys teikiami pagal Registro nuostatuose nurodytas sąlygas ir kriterijus nereikėtų atsisakyti.

Pritarus aukščiau išdėstytoms pastaboms, vadovaujantis tais pačiais argumentais, reikėtų patikslinti ir projekto 2 straipsnyje dėstomas keičiamo įstatymo 10 straipsnio 1 dalies nuostatas.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-12-01

1

 

 

3. Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 42 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,Registro duomenys, Registrui pateiktų dokumentų kopijos ir Registro informacija teikiami asmenims, turintiems teisinį duomenų gavimo pagrindą ir nurodžiusiems apibrėžtą ir teisėtą duomenų naudojimo tikslą, išskyrus atvejus, kai asmuo, kurio duomenys įrašyti Registre, susipažįsta su Registre tvarkomais savo, nepilnamečių savo vaikų, įvaikių, taip pat asmenų, kuriems paskirta globa ar rūpyba, duomenimis <...>“. Taigi, pagal projektu siūlomą teisinį reguliavimą asmuo, kurio duomenys įrašyti Registre, turėtų teisę susipažinti su asmenų, kuriems paskirta globa ar rūpyba, Registro duomenimis, t. y. su duomenimis asmenų, kurių globėju ar rūpintoju besikreipiantis asmuo nėra paskirtas. Svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų patikslinti, nustatant, kad susipažinti su Registre tvarkomais asmenų, kuriems paskirta globa ar rūpyba, turėtų teisę tokių asmenų globėjai ar rūpintojai, o ne bet kuris kitas asmuo.

Pritarus aukščiau išdėstytai pastabai, vadovaujantis tais pačiais argumentais, reikėtų patikslinti ir projekto 2 straipsnyje dėstomas keičiamo įstatymo 10 straipsnio 3 dalies nuostatas.

 

Pritarti

Papildomai projekto 2 straipsnyje  dėstomo 10 straipsnio 3 dalis išskaidyta punktais taip:

„3. Registro duomenys, Registrui pateiktų dokumentų kopijos ir Registro informacija teikiami asmenims, turintiems teisinį duomenų gavimo pagrindą ir nurodžiusiems apibrėžtą ir teisėtą duomenų naudojimo tikslą, išskyrus atvejus:

1) kai asmuo, kurio duomenys įrašyti Registre, susipažįsta su Registre tvarkomais savo duomenimis;

2) kai asmuo susipažįsta su Registre tvarkomais savo nepilnamečių vaikų, įvaikių duomenimis, taip pat kai globėjai ar rūpintojai susipažįsta su Registre tvarkomais savo globotinių ar rūpintinių duomenimis;

 3) kai asmuo Registro tvarkytojo interneto svetainėje nurodęs nekilnojamojo daikto adresą, įgyvendina teisę neatlygintinai sužinoti tą nekilnojamąjį daiktą identifikuojančius duomenis, nurodytus Registro nuostatuose.“

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-12-01

2

 

 

4. Projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalies 6 punkte siūloma nustatyti, kad prašymą dėl įmonių pirkimo–pardavimo, dovanojimo ir nuomos sutarčių registravimo Registre turi teisę paduoti suinteresuoti asmenys. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, nuostatos nereikėtų patikslinti, nustatant, kad prašymą dėl įmonių pirkimo – pardavimo, dovanojimo ir nuomos sutarčių registravimo Registre, visų pirma, turėtų teisę pateikti tokių sutarčių šalys.

 

Nepritarti

Civilinio kodekso 4.256 straipsnio 2 dalyje yra ši norma:

„4.256 straipsnis. Prašymai įregistruoti daiktus, teisių į juos suvaržymus, daiktines teises ar juridinius faktus

1. Asmuo, norintis įregistruoti daiktą, teisių į jį suvaržymus, daiktines teises ar juridinius faktus, viešo registro tvarkytojui paduoda nustatytos formos prašymą.

2. Prašymą įregistruoti daiktą ir nuosavybės teises į jį paduoda daiktą įgijęs asmuo, o registruojant daiktines teises į svetimą daiktą, taip pat teisių į daiktus suvaržymus, – šių teisių turėtojas, suinteresuotas jų įregistravimu asmuo arba notaras. Prašymą įregistruoti juridinius faktus paduoda įgaliota institucija ar suinteresuotas jų įregistravimu asmuo. Prašymą asmuo paduoda pats arba per savo atstovą, turintį įstatymų nustatyta tvarka išduotą įgaliojimą.

3. Kartu su prašymu įregistruoti turi būti pateikiami daikto įgijimą nuosavybėn, teisių į jį suvaržymus, daiktinių teisių buvimą ar juridinių faktų įvykimą patvirtinantys dokumentai.

4. Dokumentus priėmęs registro tvarkytojas privalo išduoti jų pridavimą patvirtinantį dokumentą dokumentus pridavusiam asmeniui, jei šis asmuo pageidauja.“

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-12-01

2

 

 

5. Projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte siūloma nustatyti, kad išnagrinėjęs prašymą, Registro tvarkytojas gali priimti sprendimą ,,sprendimo priėmimą atidėti dėl aplinkybių, trukdančių Registro objektą registruoti Registre. Sprendime Registro tvarkytojas nustato ne ilgesnį kaip vieno mėnesio terminą šioms aplinkybėms pašalinti“.

Vertinamoji projekto nuostata svarstytina šiais aspektais:

            Pirma, atkreipiame dėmesį, kad projekte siūloma nustatyti tik maksimalų terminą, kuris galėtų būti skiriamas atitinkamoms aplinkybėms pašalinti. Minimalus terminas nėra nustatomas. Tokiu būdu aplinkybėms, trukdančioms objektą įregistruoti Registre, pašalinimui galėtų būti skirtas labai trumpas laiko tarpas, pavyzdžiui, viena darbo diena. Siekiant to išvengti, manytina, kad projekte turėtų būti nustatytas ne tik maksimalus terminas atitinkamoms aplinkybėms pašalinti, bet ir minimalus terminas, pavyzdžiui, dešimt darbo dienų ar pan.

              Antra, iš projekto nuostatų nėra aišku, kokį sprendimą turėtų priimti Registrų centras tokiu atveju, jeigu per nustatytą terminą asmenys nepašalintų aplinkybių, trukdančių objektą įregistruoti Registre, arba jas pašalintų pavėluotai, t. y. praėjus nustatytam terminui. Neaišku, ar tokiu atveju turėtų būti priimamas sprendimas prašymą atmesti, ar priimtas kitas sprendimas. Tuo atveju, jeigu turėtų būti priimtas sprendimas prašymą atmesti – atsisakyti registro objektą registruoti Registre, tai atitinkamai reikėtų papildyti projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalį nauju punktu, nurodant atitinkamą atsisakymo Registro objektą registruoti Registre pagrindą.

Pritarti

Pritarti, išbraukiant keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte žodžius „ne ilgesnį kaip vieno“:

„3) sprendimo priėmimą atidėti dėl aplinkybių, trukdančių Registro objektą registruoti Registre. Šiame sprendime Registro tvarkytojas nustato ne ilgesnį kaip vieno mėnesio terminą šioms aplinkybėms pašalinti.“

Dėl antrojo aspekto, patobulintame projekte yra 7 straipsnio 2 dalies 12 punktas:

„12) per nustatytą terminą asmenys nepašalino aplinkybių, trukdančių objektą įregistruoti Registre, arba jas pašalino praėjus Registro tvarkytojo nustatytam terminui.“

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-12-01

 

 

 

6. Svarstytina, ar projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 2 dalies paskutiniame sakinyje, atsižvelgiant į Administracinių bylų teisenos įstatymo 30 straipsnio nuostatas, terminas ,,pareiškimas” neturėtų būti pakeistas terminu ,,prašymas”.

Pritarti

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-12-01

 

 

 

7. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje reikėtų nustatyti atskaitos momentą, nuo kurio būtų skaičiuojamas 30 darbo dienų terminas.

Pritarti

 

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-12-01

 

 

 

8. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, nustatytais teisės technikos reikalavimais, projektas tikslintinas:

8.1. projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punkte brauktini žodžiai „Lietuvos Respublikos“, nes pilnas įstatymo pavadinimas yra nurodytas projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje“;

8.2. projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalies 1 punkte vietoj nuorodos „šio straipsnio 4 dalies 2 punkte“ įrašytina nuoroda „šios dalies 2 punkte“;

8.3. siekiant aiškumo, projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 3 punkto nuostatas siūlytina išdėstyti atskiruose šio punkto papunkčiuose.

Pritarti

 

9.

Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja

Irma Leonavičiūtė

1

1

2

3

4

 

Valstybės informacinių išteklių įstatymo 2 straipsnio 8 dalyje apibrėžta: „8. Registro informacija – su registro objektu susijusi informacija, surinkta iš registrui pateiktų duomenų, informacijos, dokumentų ir (arba) jų kopijų (išskyrus registro duomenis).“.

Įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalyje rašoma „1. Registro duomenys, Registrui pateiktų dokumentų kopijos, informacija apie Registro objektus ir su šiais objektais susijusių asmenų duomenys teikiami <...>“.

Šio straipsnio 2 dalyje rašoma 2. Registro archyviniai duomenys ir informacija teikiami tik:“.

Šio straipsnio 3 dalyje rašoma: „3. Visi aktualūs Registro duomenys ir informacija apie asmeniui priklausančius Registro objektus (visą nekilnojamąjį turtą, daiktines teises į jį ir juridinius faktus), įregistruotus Registre, ir su šiais objektais susijusių asmenų duomenys teikiami tik:“.

Šio straipsnio 4 dalyje rašoma: „4. Registro duomenys, Registrui pateiktų dokumentų kopijos ir Registro informacija teikiami asmenims<...>.“

Tikslinga būtų suvienodinti vartojamą terminiją, jeigu turima minty sąvoka Registro informacija.

Pritarus šiai pastabai turėtų būti tikslinamas ir projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 10 straipsnis.

Pritarti iš dalies

Projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 10 straipsnio 3 dalies nuostatų tikslinti nėra tikslinga, nes įvedami (paaiškinami) projekto 2 straipsnyje dėstomoje keičiamo įstatymo naujoje redakcijoje.

 

10.

Irma Leonavičiūtė Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja

 

1

 

 

Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 ir 3 dalių 3 (trečiuose) punktuose nurodyta, kad Registro archyviniai duomenys ir informacija bei visi aktualūs Registro duomenys ir informacija apie asmeniui priklausančius Registro objektus (visą nekilnojamąjį turtą, daiktines teises į jį ir juridinius faktus), įregistruotus Registre, ir su šiais objektais susijusių asmenų duomenys teikiami teismams ir teisėtvarkos institucijoms – įstatymuose nustatytoms funkcijoms atlikti, o šių išvardintų duomenų gavimui valstybės institucijos ir kiti asmenys turi teisę šiuos duomenis gauti įstatymuose arba Vyriausybės nutarimuose nustatytoms funkcijoms atlikti ar įstatymuose nustatytoms teisinėms paslaugoms teikti (projekto 1 straipsnio 2 dalies 5 punktas ir 3 dalies 7 punktas). 

Neaišku, kas yra „kiti asmenys
“, turintys teisę gauti tuos pačius Registro duomenys kaip ir teismai ir teisėtvarkos institucijos. Atkreiptinas dėmesys, kad teismai ir teisėtvarkos institucijos gali gauti Registro duomenis, jeigu numatyta įstatymuose, o „kitiems asmenims“ šių Registro duomenų  gavimui pakaktų ir Vyriausybės nutarimo.

Siūlytina nuostatas patikslinti.

Jeigu būtų pritarta šiai pastabai, turi būti tikslinamas ir projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 10 straipsnis.

Nepritarti

Funkcijos pavedamos ne tik įstatymais, bet ir Vyriausybės nutarimais.

11.

Irma Leonavičiūtė Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja

 

 

 

 

Nuo 2001 m. liepos 1 d. galiojančioje Nekilnojamojo turto registro įstatymo 32 straipsnio redakcijoje numatyta, kad Centriniam registratoriui paduoti skundai dėl teritorinių registratorių priimtų sprendimų turi būti išnagrinėti per trisdešimt dienų.

Projektu siūloma šį terminą pailginti iki trisdešimt darbo dienų (projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 4 dalis).

Pagal siūlomą teisinį reguliavimą šių skundų nagrinėjimas pailgės apie 10 dienų. Tačiau šio siūlymo motyvai rengėjų projekto aiškinamajame rašte nepateikti.

Atsižvelgti

Projekto rengėjų komentaras:

Siūloma prailginti skundų nagrinėjimo terminą dėl padidėjusio skundų skaičiaus. Palyginimui:

Gautų skundų skaičius:

2020 m. – 251 skundas

2021 m. – 270 skundai

2022-12-12 dienai – 331 skundai.

12.

Irma Leonavičiūtė Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja

 

 

 

Valstybės informacinių išteklių įstatymo 2 straipsnio 7 dalyje apibrėžta: „7. Registro duomenys – registro objekto duomenys, surinkti iš objektui registruoti pateiktų duomenų, informacijos, dokumentų ir (arba) jų kopijų, papildyti registro objekto identifikavimo kodu, susijusio registro perduotais ir registravimo procedūrų duomenimis.

Pagal šią apibrėžtį siūlytina patikslinti projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 4 straipsnį:

„7. Registro tvarkytojas atsako tik už tai, kad Registre įrašyti duomenys atitiktų dokumentus ir (arba) jų kopijas, ir duomenis, kurių pagrindu šie duomenys buvo įrašyti.“

Pritarus šiai pastabai turi būti atitinkamai taisoma ir projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalis:

1. Registro objektai Registre registruojami pagal prašymus arba pranešimus (toliau – prašymas) ir su jais pateiktus dokumentus ir (arba) jų kopijas, ir duomenis, taip pat pagal iš kitų registrų (kadastrų) ar valstybės informacinių sistemų gautus duomenis Registro nuostatuose nustatytais atvejais ir tvarka sumokėjus Vyriausybės nustatyto dydžio atlyginimą.“

Nepritarti

Įstatymo projekte dokumentų sąvoka vartojama bendrąja prasme, apimant visas dokumento formas. Dokumentų formos klausimai neturėtų būti aptariami įstatyme.

13.

Irma Leonavičiūtė Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja

 

 

 

Pritarus 6-ajai Teisės departamento pastabai bei įvertinus Administracinių bylų teisenos įstatymo 66 straipsnio 3 dalį, kad asmenims, praleidusiems procesinių veiksmų atlikimo terminus dėl priežasčių, kurias teismas pripažįsta svarbiomis, praleistas terminas gali būti atnaujinamas. Prašymas dėl praleisto termino atnaujinimo paduodamas teismui, kuriame reikėjo atlikti procesinį veiksmą, ir nagrinėjamas rašytinio proceso tvarka. Paduodant prašymą dėl termino atnaujinimo, kartu turi būti atliekamas procesinis veiksmas (paduodami procesiniai ar kiti dokumentai ar atliekami kiti veiksmai), kuriam atlikti praleistas terminas. Teismas turi teisę atnaujinti praleistą terminą ir savo iniciatyva, kai iš turimos medžiagos matyti, kad terminas praleistas dėl svarbių priežasčių.“, siūlytina projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 6 dalies 8 punktą išdėstyti taip:

8) praleistas skundo padavimo terminas ir kartu su skundu nėra pateiktas pareiškimas prašymas dėl termino atnaujinimo arba pagal pateiktą pareiškimą prašymą dėl termino atnaujinimo Komisija nepriima sprendimo šį terminą atnaujinti;“.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam Nekilnojamojo turto registro įstatymo Nr. I-1539 42 straipsnio pakeitimo ir Nekilnojamojo turto registro įstatymo Nr. I-1539 pakeitimo įstatymo projektui (nauja redakcija) Nr. XIVP-2298 ir komiteto išvadoms. Įstatymo projektu keičiamo galiojančio Nekilnojamojo turto registro įstatymo 42 straipsnio nuostatos susijusios su Registro duomenų teikimu apie visą asmens nekilnojamąjį turtą žurnalistams, taip pat nuo 2023 m. sausio 1 d. Registro objektu tapus teritorijoms, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, vadovaujantis Seimo statuto 162 straipsnio 2 dalimi, siūlyti Seimui šį projektą svarstyti skubos tvarka.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Teisės ir teisėtvarkos komitetas

3

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad Seimo priimtą įstatymą, Respublikos Prezidentas turi ne vėliau kaip per 10 dienų po įteikimo pasirašyti ir oficialiai paskelbti, arba motyvuotai grąžinti Seimui pakartotinai svarstyti, siūlytina projekto rengėjų siūlomos įstatymo projekto 1 straipsnio įsigaliojimo datos, t.y. 2023 m. sausio 1 d. nenumatyti.

 Pasiūlymas:

3 straipsnis. Įstatymo  įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus 1 straipsnį ir šio straipsnio 2 ir 3 dalisį įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.

2. Šio įstatymo 1 straipsnis įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

3.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2023 m. rugsėjo 30 d. priima šio įstatymo 2 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos  nekilnojamojo turto registro įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Pritarti

 

 

                                                                                                                                                                                                        

8. Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 0, susilaikė – 0.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Agnė Širinskienė, Stasys Šedbaras.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Stasys Šedbaras

 

Komiteto biuro patarėja I. Leonavičiūtė