PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
SVEIKATOS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. I-1343
14 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4044
2019-11-06
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
|
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
|
1. |
2 |
|
|
Argumentai: Pagal numatomus Lietuvos Respublikos 2020 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau - PSDF) biudžeto rodiklius, 2020 metų PSDF rezervą sudarys 601 532 tūkst. eur., t. y. 26,1 procento visų 2020 metais planuojamų gauti PSDF įplaukų (2 300 958 tūkst. eur.). Turint omenyje problematišką sveikatos priežiūros sistemos darbuotojų atlyginimų augimą ir kitas finansines sveikatos sistemos spragas, ketvirtadalį viršijantis PSDF rezervo santykis su visomis planuojamomis PSDF įplaukomis yra per didelis ir nepateisinamas. Palyginimui Estijoje, garsėjančioje atsakinga rezervų kaupimo politika, sveikatos draudimo fondo įplaukos 2018 m. sudarė apie 1 300 000 tūkst. eurų, tuo tarpu rezervo dydis siekė truputį mažiau nei 200 000 tūkst. eurų arba apie 15 proc. visų įplaukų.
Patvirtinus siūlomus PSDF rodiklius, PSDF rezervo lėšų dalis tarp visų valstybinių rezervų lėšų sudarytų apie 35 proc., kas daugiau nei 3 kartus viršytų santykinę PSDF įplaukų dalį visų valstybės biudžetų atžvilgiu (apie 11 proc.).
Pažymėtina, jog 2008 metų ekonominės krizės pasekoje, PSDF įplaukos per metus sumažėjo viso labo 3 proc. Net ir vertinant išimtinai tik PSDF įmokų pokyčius (-19,6 proc.), jie yra ženkliai mažesni už šiuo metu numatomą 2020 metų PSDF rezervo santykį su PSDF biudžeto įplaukomis (26,1 proc.). Atsižvelgiant į tai, jog 2008 metų finansinė krizė buvo neeilinis, itin neigiamų pasekmių visiems valstybės finansiniams rodikliams turėjęs įvykis, jo sukeltų pasekmių neigiamą poveikį ženkliai viršijantis PSDF rezervas nėra pagrįstas.
Remiantis aukščiau išdėstytais argumentais yra tikslinga įstatymu nustatyti viršutinę PSDF rezervo ribą (20 proc. einamųjų biudžetinių metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų sumos, patvirtintos tų metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu), kuri leistų sukaupti pakankamai didelį rezervą, tačiau užkirstų kelią neproporcingam PSDF įplaukų, kurios gali būti naudojamos kur kas tikslingiau, kaupimuisi jame.
Pasiūlymas: Papildyti įstatymą nauju 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas Papildyti įstatymo 22 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervą sudaro pagrindinė Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervo lėšų dalis ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervo rizikos valdymo lėšų dalis. Pagrindinę Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervo lėšų dalį sudaro 1,5 procento einamųjų biudžetinių metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų sumos, patvirtintos tų metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervo rizikos valdymo lėšų dalį sudaro likusios Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervo lėšos. Visos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervo lėšos negali viršyti 20 procentų einamųjų biudžetinių metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų sumos, patvirtintos tų metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu.“
|
Teikia
Seimo nariai Mykolas Majauskas
Gintarė Skaistė
Rasa Budbergytė