LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NEĮGALIŲJŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS ĮSTATYMO NR. I-2044 23 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2019-11-20 Nr. XIIIP-4127(2)
Vilnius
Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijos, įstatymų ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:
1. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 23 straipsnio 6 dalyje, be kita ko, siūloma nustatyti, kad komisijos pirmininkui ir komisijos nariams materialinės pašalpos skyrimo tvarka ir sąlygos nustatomos pagal Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymą. Pažymėtina, kad Valstybės tarnybos įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad šis įstatymas be išlygų taikomas valstybės tarnautojams, išskyrus šiame straipsnyje numatytas išimtis. Šio straipsnio 3 dalyje imperatyviai nurodyta, kokie šio įstatymo straipsniai yra taikomi pagal specialius įstatymus įsteigtų komisijų pirmininkams ir nariams. Atsižvelgiant į tai, kad šiame straipsnyje nėra numatyta, kad komisijų pirmininkams ir nariams yra taikomas šio įstatymo 49 straipsnio 8 dalyje nustatytos materialinės pašalpos skyrimo sąlygos, įstatymo projekte teikti nuorodą į Valstybės tarnybos įstatymą nėra teisinio pagrindo.
2. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Seimas po svarstymo pritarė Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3747(3), kuriame siūloma nustatyti, kad valstybės pareigūnams, išskyrus tuos, kurių kasmetines atostogas reglamentuoja specialūs įstatymai, taip pat taikomas Valstybės tarnybos įstatymo 42 straipsnis. Todėl svarstytina, ar tikslinga dar kartą įstatymo projekto 1 straipsnio keičiamo įstatymo 23 straipsnio 6 dalyje dėl kasmetinių atostogų suteikimo tvarkos teikti nuorodą į Valstybės tarnybos įstatymą.
3. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad ir kitiems valstybės pareigūnams, paskirtiems pagal specialius įstatymus, yra numatyta galimybė dirbti kitą darbą, jeigu tai nesukelia viešųjų ir privačių interesų konflikto ir netrukdo tinkamai atlikti pareigų. Pažymėtina, kad tokia galimybė yra numatyta ne visiems valstybės pareigūnams, todėl siekiant teisinio reguliavimo sistemiškumo, svarstytina, ar kartu neturėtų būti keičiami ir kiti įstatymai (pvz. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatymas ir kt.), kuriuose numatytas draudimas valstybės pareigūnams dirbti kitą darbą.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6356, el. p. [email protected]
I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. irena.sambaraite@lrs.lt