LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Kaimo reikalų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO, MAISTO ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS ĮSTATYMO NR. IX-987 4, 8 IR 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-3590

 

2019-10-02  Nr. 110-P-22

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Andriejus Stančikas, Komiteto pirmininko pavaduotojas Kazys Starkevičius, Komiteto nariai: Juozas Baublys, Aurimas Gaidžiūnas, Algimantas Salamakinas; Komiteto biuro vedėjas Romaldas Abugelis, Komiteto biuro patarėjai: Rolandas Juknevičius, Augustė Matulevičienė, Gintarė Remeikienė.

Kviestieji asmenys: Žemės ūkio viceministras Petras Narkevičius, Žemės ūkio ministerijos Strateginių pokyčių valdymo grupės vadovė Virginija Žoštautienė, Žemės ūkio ministerijos Turto ir viešųjų pirkimų skyriaus patarėjas Nerijus Gudelis.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2019-07-03

1

1,2

 

1.     Atkreiptinas dėmesys, kad 2019 m. birželio 10 d. Seime yra registruotas taip pat Vyriausybės teiktas Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo Nr. IX-987 4 straipsnio pakeitimo projektas (reg. Nr. XIIIP-3546) (toliau – projektas Nr. XIIIP-3546), kuris irgi numato kompetentingų institucijų pertvarką Žemės ūkio ministerijos reguliavimo srityje. Pažymėtina, kad tiek projekto Nr. XIIIP-3546 1 straipsniu, tiek teikiamo projekto 1 straipsnio 1 ir 2 dalimis yra keičiamos Žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 dalies nuostatos bei 4 straipsnis pildomas nauja 31 dalimi, tačiau jose siūloma nustatyti skirtingas kompetentingas institucijas tam tikrose srityse: pavyzdžiui, pagal projekto Nr. XIIIP-3546 nuostatas kompetentinga institucija dėl žemės ar miškų ūkio transporto priemonių atitikties įvertinimo ir tipo patvirtinimo siūloma nustatyti Žemės ūkio ministeriją ar jos įgaliotą instituciją, o pagal teikiamo projekto nuostatas – valstybės įmonę Žemės ūkio ir erdvinės informacijos centrą; taip pat pagal projekto Nr. XIIIP-3546 nuostatas kompetentinga institucija už apdorojimo augalų apsaugos produktais įrangos techninės apžiūros sistemos plėtrą siūloma nustatyti Vyriausybės įgaliotą instituciją, o pagal teikiamą projektą - Žemės ūkio ministeriją ar jos įgaliotą instituciją. Pažymėtina ir tai, jog abiejų įstatymų įsigaliojimo data numatoma tapati - 2020 m. sausio 1 d. Atsižvelgiant į tai, siūlytina išsiaiškinti Vyriausybės poziciją dėl numatomų pertvarkymų (nes teikiamo projekto aiškinamojo rašto 4 punkto paskutinės pastraipos paskutinis sakinys „Todėl Lietuvos Respublikos Seimui priėmus minėtą įstatymą (mūsų nuomone, iš konteksto suprastina, kad projektą Nr. XIIIP-3546), su jo nuostatomis reikės suderinti Žemės ūkio plėtros įstatymo projekto nuostatas“ nėra aiškus ir atitinkamai suderinti abiejų įstatymų projektų nuostatas tarpusavyje.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2019-07-03

 

 

 

2.     Po įstatymo projekto pavadinimo eilutės centre turi būti rašoma įstatymo priėmimo data.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2019-07-03

2

 

 

3.     Projekto 2 straipsnio pavadinime brauktina formuluotė „1 dalies“.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2019-07-03

4

 

 

4.     Projekto 4 straipsnio pavadinime po žodžio „įsigaliojimas“ įrašytinas žodis „įgyvendinimas“.

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2019-07-03

4

3

 

5.     Projekto 4 straipsnio 3 dalies nuostatos nėra aiškios kalbiniu aspektu. Be to, pagal keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalį kompetentinga institucija dėl žemės ar miškų ūkio transporto priemonių atitikties įvertinimo ir tipo patvirtinimo laikytina Žemės ūkio ministerija ar jos įgaliota institucija. Atsižvelgiant į tai, iš šių projekto nuostatų nėra aišku, kodėl pareiškėjų prašymai, pateikti iki šio įstatymo įsigaliojimo, administruojami tik Žemės ūkio ministerijos, nes neaišku, ar pagal keičiamo įstatymo nuostatas žemės ar miškų ūkio transporto priemonių atitikties įvertinimo ir tipo patvirtinimo funkcijas vykdė tik Žemės ūkio ministerija, o gal jos įgaliota institucija. Be to, jei, kaip nurodyta šios išvados 1 punkte, pertvarka būtų vykdoma pagal projekto Nr. XIIIP-3546 nuostatas, tai šios projekto nuostatos nebūtų aktualios ir jų reikėtų atsisakyti.

Pritarti

 

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2019-07-03

1(4)

3(5)

 

6.     Projekto lyginamasis variantas turi būti daromas galiojančios įstatymo redakcijos pagrindu, todėl projekto lyginamajame variante tikslintinas 1 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 4 straipsnio 5 dalies tekstas paryškintai įrašant visus siūlomus naujus pakeitimus.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo Nr. IX-987 4, 8 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (Nr. XIIIP-3590) atmesti atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projektu siūlomas teisinis reglamentavimas neužtikrins didesnio valdymo srities efektyvumo ir stabilumo, be to, pareikalaus papildomų valstybės biudžeto lėšų (daugiau kaip 520 000 EUR).

8. Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 0, susilaikė – 0.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Algimantas Salamakinas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepateikta.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                             Andriejus Stančikas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Augustė Matulevičienė