PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS

LOBISTINĖS VEIKLOS ĮSTATYMO NR. VIII-1749 PAKEITIMO

ĮstatymO projektUI (Nr. XIIP-2731(2))

 

2017-06-19

Vilnius

 

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Str.

Str. d.

P.

1

 

 

Argumentai:

Siūlytina išplėsti subjektų ratą, kuriems būtų netaikomos Lobistinės veiklos įstatymo nuostatos, numatant, kad šis įstatymas netaikomas ir asociacijoms, atsižvelgiant į asociacijų prigimtį ir veiklos tikslus.

Asociacijų įstatymo 2 str. numatyta, kad asociacijos tikslas – koordinuoti asociacijos narių veiklą, atstovauti asociacijos narių interesams ir juos ginti ar tenkinti kitus viešuosius interesus.

Remiantis Asociacijų įstatymo 2 str. asociacijos veikla yra išimtinai susijusi su viešo intereso tenkinimu, nes, kaip matyti, Asociacijų įstatymas asociacijos veiklą, t.y. asociacijos narių veiklos koordinavimą, asociacijos narių interesų atstovavimą prilygina viešajam interesui. Pažymėtina, kad viešasis interesas nėra ir negali būti laikomas lobistinės veiklos objektu, nes šiuo atveju nėra veikiama lobistinės veiklos užsakovo interesams, tačiau siekiama tenkinti ir/ar apginti viešąjį interesą (t.y. tenkinti ar apginti visuomenės ar jos dalies, socialinės grupės gėrovę).

Lobistinės veiklos įstatyme nenumatant išimties dėl įstatymo nuostatų netaikymo asociacijos atstovams, tokiu atveju Lobistinės veiklos įstatymas prieštarautų Asociacijų įstatymui, taip pat būtų sudarytos nepagrįstos teisinės kliūtys asociacijoms tinkamai įgyvendinti įstatyme įtvirtintus veiklos tikslus, t.y. tenkinti viešąjį interesą ir tinkamai, pilna apimtimi atstovauti savo asociacijos narių interesus.

Analizuojant Asociacijų įstatyme įtvirtintą asociacijos apibrėžimą, asociacijos, kaip ir nevyriausybinės organizacijos, yra viešieji juridiniai asmenys, išimtinai veikiantys visuomenės ar jos grupės naudai. Todėl Lobistinės veiklos įstatyme įtvirtinus išimtinį nevyriausybinėms organizacijos, išimtis taip pat turėtų būti įtvirtinta ir asociacijų atžvilgiu.

Pažymėtina ir tai, kad asociacijos nariai negali būti laikomi lobistinės veiklos užsakovais Lobistinės veiklos įstatymo prasme, nes asociacijos nariai susivienija į asociaciją siekiant ne lobistinių, privačių tikslų, tačiau bendrų tikslų: konkrečios asociacijos narių interesų atstovavimą, narių veiklos koordinavimą, kurie Asociacijų įstatymo yra pripažįstami viešuoju interesu.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį 3 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„3. Šio įstatymo nuostatos netaikomos nevyriausybinėms organizacijoms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme ir asociacijoms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme.“

 

11

1

 

Argumentai:

Pagal LR Baudžiamojo proceso kodekso 157 straipsnį, laikinai nušalinti nuo pareigų ar laikinai sustabdyti teisę užsiimti tam tikra veikla gali tik ikiteisminio tyrimo teisėjas prokuroro prašymu baudžiamojo proceso tvarka, todėl sprendimo prerogatyvos dėl lobistinės veiklos stabdymo, kuomet lobistas įtariamas arba kaltinamas padaręs korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką, suteikimas Vyriausios tarnybinės etikos komisijai pažeistų asmenų lygiateisiškumo principą, nes lobisto ir kitų profesijų asmenys būtų skirtingai reguliuojami.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 11 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Lobistinė veikla Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimu sustabdoma, jeigu:

1) lobistas ar vykdyti lobistinę veiklą jam pavedęs arba nurodęs juridinis asmuo kreipėsi raštu į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją dėl lobistinės veiklos sustabdymo;

2) lobistas nustatytu laiku nepateikė lobistinės veiklos deklaracijos;

3) lobistas įtariamas arba kaltinamas padaręs korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką.

 

 

 

Teikia:

 

Seimo narys                                                                   Valerijus Simulik