LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Žmogaus teisių komiteto

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL

 LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠEIMYNŲ ĮSTATYMO NR. XI-681 PAKEITIMO

 ĮSTATYMO PROJEKTO

 (XIVP-1978)

 

2022-10-12

 

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Tomas Vytautas Raskevičius, Komiteto nariai: Dainius Kepenis, Tomas Bičiūnas, Eugenijus Gentvilas, Andrius Navickas; Arūnas Valinskas; Komiteto biuro vedėja Jolanta Savickienė; biuro patarėjos Inga Ališauskienė, Eglė Lukšienė, Rūta Ragaliauskienė, biuro padėjėja Ingrida Aidietienė. Kviestieji asmenys: Socialinės apsaugos ir darbo viceministrė  Vilma Augienė, ministerijos atstovės Violeta Toleikienė, Jovita Kuzmickienė, Giedrė Mikalauskienė;   Lietuvos šeimynų asociacijos atstovė Ingrida Volosova; Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja socialiniais klausimais Audronė Vareikytė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

Įvertinę teikiamo projekto atitiktį Lietuvos Respublikos Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

 

 

1.1

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

 

1.                  Projekto 1 straipsnyje dėstomo Šeimynų įstatymo (toliau - keičiamas įstatymas) 2 straipsnio  1 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,bendras savų vaikų, šeimynoje globojamų (rūpinamų) ir prižiūrimų vaikų skaičius – ne daugiau kaip aštuoni, išskyrus atvejus, kai vaikų gali būti daugiau, jei neišskiriami broliai ir seserys, arba mažiau, jei globojamas (rūpinamas) ar prižiūrimas laikinai apgyvendintas vaikas su negalia”. Šios nuostatos turinys nėra pakankamai aiškus. Iš jos turinio nėra  aišku, ar  tuo atveju, kai šeimynoje globojami (rūpinami) ar prižiūrimi laikinai apgyvendinti vaikai su negalia, tai bendras laikinai šeimynoje apgyvendintų vaikų skaičius galėtų būti mažesnis nei keturi vaikai, kaip yra nurodoma  keičiamas įstatymo 2 straipsnio  1 dalies pirmajame sakinyje, ar nuostata ,,mažiau” sietina su bendru šeimynoje galinčių gyventi savų ir kitų globojamų (rūpinamų) ar prižiūrimų vaikų skaičiumi. Svarstytina, ar, siekiant teisinio aiškumo bei išvengti galimo nevienodo įstatymo nuostatų aiškinimo taikant įstatymą, projekto nuostatos nereikėtų patikslinti taip, kad būtų aiškus jos turinys ir teisinio reguliavimo tikslai.

Be to, tuo atveju, jeigu siekiama nustatyti, kad kai šeimynoje globojami (rūpinami) ar prižiūrimi laikinai apgyvendinti vaikai su negalia, tai bendras laikinai šeimynoje apgyvendintų vaikų skaičius galėtų būti mažesnis nei keturi vaikai, svarstytina, ar bendras šeimynoje laikinai apgyvendintų vaikų skaičius galėtų būti mažesnis nei keturi ir tuomet, kai šeimynoje laikinai apgyvendinami ir specialiųjų ugdymo poreikių turintys vaikai.

Pritarti

 

1.2

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

2.     Pagal projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą šeimynos dalyvis negali būti kitos šeimynos dalyviu. Pažymėtina, kad iš projekto nuostatų nėra aišku, kokios teisinės pasekmės kiltų, jeigu būtų nustatyta, kad yra pažeistas šis reikalavimas. Svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti nuostatomis, pašalinančiomis šį neaiškumą.

Pritarti

 

1.3

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

3.     Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 5 straipsnio 5 dalyje siūloma nustatyti, kad šeimynos buveinė turi būti Lietuvos Respublikoje. Pastebėtina, kad pagal Civilinio kodekso 2.49 straipsnio 1 dalį, juridinio asmens buveine laikoma ta vieta, kurioje yra nuolatinis jo valdymo organas, o pagal vertinamo straipsnio 1 dalyje siūlomą reguliavimą galima manyti, kad šeimyna steigiama ir veikia tik konkrečios savivaldybės teritorijoje. Vertinant šias abi nuostatas kartu neaišku, ar šeimyna gali veikti vienos savivaldybės teritorijoje, o buveinę turėti kitos savivaldybės teritorijoje. Taip pat iš projekto nuostatų neaišku, ar šeimyna gali, o jeigu taip, tai kokia tvarka, persikelti iš vienos savivaldybės teritorijos į kitos savivaldybės teritoriją.

Pritarti

 

1.4

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

4.     Pagal projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 5 straipsnio 5 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą šeimyna galėtų turėti sąskaitą banke, bet negalėtų turėti sąskaitos kredito unijose. Svarstytina, ar projekto nuostatą nereikėtų papildyti, nurodant, kad šeimyna gali turėti sąskaitą banke ar kitoje kredito įstaigoje.

Pritarti

 

1.5

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

5.     Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalies 5 punkte siūloma nustatyti, kad šeimynos įstatuose nurodoma ,,šeimynos valdymas“. Atkreipiame dėmesį, kad pagal Civilinio kodekso 2.47 straipsnio 1 dalies 5 ir 6 punktų nuostatas juridinio asmens įstatuose turi būti nurodyta juridinio asmens dalyvių susirinkimo kompetencija ir šaukimo tvarka bei juridinio asmens organai ir jų kompetencija bei skyrimo ir atšaukimo tvarka arba, jei organai nesudaromi, o juridinis asmuo savo teises įgyvendina per juridinio asmens dalyvį, – juridinio asmens dalyvis. Nėra aišku, ar nuostata ,,šeimynos valdymas“ apimtų aukščiau nurodytas Civilinio kodekso nuostatas. Atsižvelgiant į tai, projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalies 5 punkto nuostatą reikėtų suderinti su Civiliniame kodekse nustatytu teisniu reguliavimu, o šeimynos įstatuose turėtų būtų nurodyti šeimynos organai, jų kompetencija ir pan.

Pritarti

 

1.6

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

6.     Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalies 6 punkte siūloma nustatyti, kad šeimynos įstatuose turi būti nurodyti šeimynos dalyviai (vardai, pavardės). Atkreipiame dėmesį, kad pagal Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 1 dalies 8 punkte nustatytą teisinį reguliavimą juridinių asmenų registre turi būti nurodyti juridinio asmens dalyviai, turintys teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorius, jų teisių ribos. Svarstytina, ar šeimynos dalyvio (dalyvių) teisės sudaryti šeimynos vardu sandorius ribos neturėtų būti nustatytos šeimynos įstatuose, o projektu siūlomas teisinis reguliavimas atitinkamai papildytas.

Pritarti

 

1.7

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

7.     Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 8 straipsnio 3 dalies 1 punkte siūloma nustatyti, kad šeimynai draudžiama verstis ūkine komercine veikla. Atkreipiame dėmesį, kad ūkinės veiklos rūšys yra nurodytos Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 226 „Dėl ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“  patvirtintame Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje. Pagal projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 3 punkte siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą šeimynos įstatuose turi būti nurodyti šeimynos veiklos tikslai (veiklos sritys ir rūšys).  Iš projekto nuostatų turinio nėra aišku, kuri ūkinė veikla galėtų būti vertinama kaip komercinė veikla ir ja šeimynai būtų draudžiama užsiimti. Atkreipiame dėmesį, kad nei teikiamame įstatymo projekte, nei projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodytuose įstatymuose sąvoka ,,ūkinė komercinė veikla” nėra apibrėžta. Atsižvelgiant į tai, kas aukščiau išdėstyta, projekto nuostatos tobulintinos taip, kad būtų aišku, kokia konkrečiai ūkine veikla šeimynoms būtų draudžiama užsiimti.

Pritarti

 

1.8

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

8.     Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad „šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punkto c papunktyje nurodyti asmenys šeimynos dalyviais tampa nuo šeimynos įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos”. Siūlytina nuostata diskutuotina. Pastebėtina, kad projekto 1 straipsniu dėstomo keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punkto c papunktyje siūlomu teisiniu reguliavimu dar prieš įsteigiant šeimyną, steigėjui yra nustatoma pareiga gauti kartu su steigėju gyvenančio ir būti šeimynos dalyviu pageidaujančio vyresnio nei 21 metai asmens sutikimą. Taigi galimi atvejai, kai dar iki šeimynos įsteigimo, asmenų galinčių ir norinčių būti šeimynos dalyviais būtų trys ar daugiau, pavyzdžiui steigėjas, jo sutuoktinis ir kartu gyvenantis steigėjo sūnus ar dukra. Vadovaujantis projekto 1 straipsnyje dėstomo  keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1 dalies nuostata, visi trys minėti asmenys (steigėjas ir jo suaugę šeimos nariai) taptų šeimynos dalyviais nuo šeimynos įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos. Tuo tarpu projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1 dalies sakinyje šeimynos dalyvių skaičius yra susiejamas su globojamų (rūpinamų) ir (ar) prižiūrimų vaikų skaičiumi, nustatant, kad „šeimyna turi vieną arba 2 šeimynos dalyvius. Jei šeimynoje globojami (rūpinami) ir (ar) prižiūrimi daugiau kaip 6 vaikai, šeimyna gali turėti ir 3 šeimynos dalyvius”. Atsižvelgiant į išdėstytą, siūlytina tikslinti projekto nuostatas, nustatant, kad šeimynos įregistravimo Juridinių asmenų registre dieną šeimynoje galėtų būti iki dviejų dalyvių. 

Pritarti

 

1.9

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

9.     Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kokia tvarka šeimynos dalyvis gali atsisakyti juo būti, o 11 straipsnio 1 dalies 8 punkte įtvirtinama šeimynos dalyvių pareiga sumažinti šeimynos dalyvių skaičių įstatyme nustatytu atveju. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į keičiamo įstatymo 4 straipsnio nuostatas, pagal kurias šeimynos steigėjas, kuris įsteigus šeimyną tampa šeimynos dalyviu, turi atitikti daugiau sąlygų nei kiti šeimynos dalyviai. Siūlytume projektą papildyti nuostata, jog visais atvejais šeimyna turi turėti bent vieną dalyvį, atitinkantį 4 straipsnio 1 dalyje nurodytas sąlygas. Taip pat nustatyti, kokios pasekmės kiltų tada, jeigu nė vienas šeimynos dalyvis nebeatitiktų 4 straipsnio 1 dalyje nustatytų sąlygų.

Pritarti

 

1.10

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

10.   Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad šeimyna įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per savo dalyvius. Ši nuostata, taikant įstatymą, galėtų būti aiškinama taip, kad bet kuris iš šeimynos dalyvių galėtų veikti šeimynos vardu ir šeimynos vardu sudaryti sandorius ar šeimynos vardu atlikti kitus veiksmus. Pagal projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo  11 straipsnio  1 dalies 7 punkte siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą viena iš šeimynos dalyvių pareigų yra įgalioti vieną iš dalyvių atlikti įgaliojime nurodytus veiksmus šeimynos vardu. Pastaroji projekto nuostata galėtų būti aiškinama taip, kad tik vienas iš šeimos dalyvių būtų įgaliotas šeimos vardu atlikti įgaliojime nurodytus veiksmus. Atsižvelgiant tai, siekiant teisinio aiškumo, projekto nuostatas reikėtų patikslinti taip, kad būtų aišku, ar šeimos vardu veikti galėtų tik vienas šeimos dalyvis, kuris būtų įgaliotas atlikti konkrečius veiksmus, ar visi dalyviai, pavyzdžiui, pagal šeimynos įstatuose nustatytą kompetenciją. 

Pritarti

 

1.11

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

11.   Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,šeimynos vienasmenis valdymo organas - šeimynos dalyvis, o kolegialus valdymo organas – šeimynos dalyviai“. Tačiau iš siūlomo reguliavimo nėra aišku, kokia tvarka nustatoma, kuris iš kelių šeimynos dalyvių vykdo vienasmenio valdymo organo funkcijas. Siūlytume projektą patikslinti,  nustatant, kad tuo atveju, kai šeimynoje yra tik vienas dalyvis, tuomet jis yra vienasmenis valdymo organas, o tuo atveju, kai šeimynoje yra du arba trys dalyviai, tai vienasmenis valdymo organas išrenkamas bendru sutarimu arba visi šeimynos dalyviai kartu sudaro vieną kolegialų valdymo organą (valdymo organas ir dalyvių susirinkimas yra vienas juridinio asmens organas). Kartu svarstytina, ar, siekiant aiškumo, kolegialus šeimynos organas neturėtų būti įvardinamas ne kaip ,,šeimynos dalyviai“, bet šeimynos dalyvių susirinkimas.

Pritarti

 

1.12

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

12.   Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 5 dalyje siūloma nustatyti, kad šeimynos dalyviai sprendimus priima bendru sutarimu šio įstatymo nustatyta tvarka. Atkreiptinas dėmesys, kad šeimynos dalyvių sprendimų priėmimo tvarkos projekte nėra siūloma nustatyti. Todėl svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti atskiru straipsniu, kuriame tokia tvarka būtų nustatyta.

Pritarti

 

1.13

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

13.   Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 10 straipsnio 1 dalies pirmojoje pastraipoje siūloma nustatyti, kad ,,šeimynos dalyviai tik bendru sutarimu turi teisę:“. Atkreipiame dėmesį, kad šeimynoje gali būti tik vienas dalyvis, todėl nuostata ,,bendru sutarimu“ taikytina tik tuo atveju, kai šeimynoje yra daugiau kaip vienas dalyvis. Atsižvelgiant į tai, projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo  10 straipsnio 1 dalį reikėtų patikslinti taip, kad ji apimtų ir tuos atvejus, kai šeimyna turi tik vieną dalyvį, o jis priima vienasmeniškus sprendimus.

Pritarti

 

1.14

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

14.   Svarstytina, ar projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalyje nereikėtų atsisakyti nuostatos ,,jis neperleistas tretiesiems asmenims“, nes tuo atveju, jeigu šeimynos dalyviai savo turtą perleidžia kitiems asmenims, tai jis jau nėra jų nuosavybė ir dalyviai tokio turto negalėtų perduoti šeimynai nuosavybėn arba panaudos pagrindais.

Pritarti

 

1.15

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

15.   Tikslintina projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 1 punkte pateikiama nuoroda, nes globojamų (rūpinamų) ir (ar) laikinai apgyvendintų vaikų skaičius reglamentuojamas keičiamo įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje. 

Pritarti

 

1.16

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

16.   Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,Jeigu šeimynos dalyviai Vaiko globos organizavimo nuostatuose nustatyta tvarka atsisako šio straipsnio 1 dalyje nurodytų pasiūlymų, išskyrus šio straipsnio 2 dalyje nustatytus atvejus, ar nepateikia jokio atsakymo dėl savivaldybės administracijos pateiktų šio straipsnio 1 dalyje nurodytų pasiūlymų, teisės aktų nustatyta tvarka pradedamas šeimynos likvidavimas”. Svarstytina, ar projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nereikėtų nustatyti termino, per kurį šeimyna privalėtų atsakyti savivaldybės administracijai dėl jos pateiktų pasiūlymų. Kitu atveju, šeimynos likvidavimo procedūra galėtų būti pradėta per labai trumpą terminą po to, kai savivaldybės administracijos pasiūlymai šeimynai būtų pateikti, o šeimynos atsakymas į juos nėra gautas. Kartu atkreipiame dėmesį, kad nėra aišku, kokiu teisiniu pagrindu šeimyna (juridinis asmuo) būtų likviduojama tuo atveju, jeigu ji neatsakytų į savivaldybės administracijos pateiktus pasiūlymus arba jų atsisakytų. Pažymėtina, kad juridinio asmens likvidavimo pagrindai yra nustatyti Civilinio kodekso 2.106 straipsnyje, tačiau projekte minimas likvidavimo pagrindas minėtame Civilinio kodekso straipsnyje nėra nustatytas. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatas reikėtų suderinti su Civilinio kodekso 2.106 straipsnio nuostatomis, projekte nurodant konkretų Civiliniame kodekse nustatytą šeimynos likvidavimo pagrindą.

Pritarti

 

1.17

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2022-09-16

 

 

 

17.   Atkreipiame dėmesį, kad projekto 2 straipsnio 4 dalyje siūloma reglamentuoti įstatymo taikymą, tačiau iš šio straipsnio pavadinime nurodoma, kad šio paskirtis reglamentuoti tik įstatymo įsigaliojimą ir įgyvendinimą. Atsižvelgiant į tai, projekto 2 straipsnio pavadinimą reikėtų papildyti, jį išdėstant taip: ,,2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas“.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:-.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:-.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:-.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: pritarti įstatymo projektui.

6.2. Pasiūlymai: siūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Žmogaus teisių komiteto pasiūlymą:

. Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Žmogaus teisių komitetas

2022-10-12

1

(15)

 

2

 

 

(1)

 

3,4

 

Argumentai: Atsižvelgtina į išsakytą Lietuvos šeimynų asociacijos nuomonę, jog Šeimynos yra atsidūrusios diskriminacinėje finansinėje padėtyje lyginant su laikinaisiais globėjais, nors dažniausiai šeimynos globoja daugiau nei 2 kartus didesnį vaikų skaičių. Svarstomo įstatymo projekto 2 straipsnio 3 dalyje nustačius, kad 2024 m. sausio 1 d. įsigalioja šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Šeimynų įstatymo 15 straipsnio 1 dalies nauja  redakcija, kuria būtų suteikiamos jau adekvačios šeimynos dalyvio išlaikymo pajamos, taigi galimai diskriminacinė šeimynų dalyvių padėtis tęstųsi dar metus. Atkreiptinas dėmesys ir į šeimynų instituto kuriamą finansinę naudą ir visuomeninį gėrį valstybei: vaikų išlaikymas šeimynose yra gerokai pigesnis, nei globos namuose, o šeimos aplinka yra žymiai geriau atitinkanti geriausius vaiko interesus, sukuria geresnes sąlygas išaugti savarankiškiems, visuomenės gėrį kuriantiems, piliečiams. Pastebėtina, kad ir Įstatymo projekto  Aiškinamajame rašte nurodyta, jog kad dauguma šeimynos dalyvių gauna Šeimynų įstatyme nustatytas minimalias šeimynos dalyvio išlaikymo pajamas (849,5 eurų), todėl šių pajamų dydis yra neadekvatus ir diskriminuojantis palyginus su kitomis globos formomis.   Todėl siūloma pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamą 15 straipsnio 1 dalį ir atitinkamai išbraukti įstatymo projekto 2 straipsnio 3 dalį, siekiant užkirsti kelią diskriminacijai ir nustatyti adekvačiai veiklos pobūdžiui ir kuriamai vertei visuomenei didesnes Šeimynos ir šeimynos dalyvio pajamas jau 2023 metams.

Pritarti

 

1.1

Žmogaus teisių komitetas

2022-10-12

1

(15)

 

 

(1)

 

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamą 15 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Šeimynai mokamos šeimynos išlaikymo pajamos, kurios apskaičiuojamos ir mokamos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos tvirtinamoje Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikoje nustatyta tvarka. Šeimynos dalyvio išlaikymo pajamų, finansuojamų iš savivaldybės biudžeto lėšų, dydis negali būti mažesnis negu 2 3,5 Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos, jeigu šeimynoje yra vienas šeimynos dalyvis, mažesnis negu 1,5 2,4 Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos, jeigu šeimynoje yra 2 šeimynos dalyviai, ir mažesnis negu 1 1,8 Vyriausybės patvirtinta minimalioji mėnesinė alga, jeigu šeimynoje yra 3 šeimynos dalyviai. Šeimynos dalyvio išlaikymo pajamų, finansuojamų iš savivaldybės biudžeto lėšų, dydis nepriklauso nuo šeimynoje globojamų (rūpinamų) vaikų skaičiaus.“

 

Pritarti

 

1.2

Žmogaus teisių komitetas

      2022-10-12

2

3, 4

 

Pasiūlymas:

 Išbraukti įstatymo projekto 2 straipsnio 3 dalį, atitinkamai 4 dalį laikyti 3 dalimi ir įstatymo projekto 2 straipsnį ir išdėstyti taip:

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, socialinės apsaugos ir darbo ministras ir savivaldybių administracijos iki 2022 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. 2024 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Šeimynų įstatymo 15 straipsnio 1 dalies redakcija:

1. Šeimynai mokamos šeimynos išlaikymo pajamos, kurios apskaičiuojamos ir mokamos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos tvirtinamoje Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikoje nustatyta tvarka. Šeimynos dalyvio išlaikymo pajamų, finansuojamų iš savivaldybės biudžeto lėšų, dydis negali būti mažesnis nei 3,5 Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos, jeigu šeimynoje yra vienas šeimynos dalyvis, mažesnis nei 2,4 Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos, jeigu šeimynoje yra 2 šeimynos dalyviai, ir mažesnis nei 1,8 Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos, jeigu šeimynoje yra 3 šeimynos dalyviai. Šeimynos dalyvio išlaikymo pajamų, finansuojamų iš savivaldybės biudžeto lėšų, dydis nepriklauso nuo šeimynoje globojamų (rūpinamų) vaikų skaičiaus.“

4 3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėtos šeimynos steigimo procedūros baigiamos pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusias Lietuvos Respublikos šeimynų įstatymo nuostatas.“

 

Pritarti

 

7. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Arūnas Valinskas; Dainius Kepenis.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė:-.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                      Tomas Vytautas Raskevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Patarėja Eglė Lukšienė