LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETAS
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS Žemės mokesčio įstatymo Nr. I-2675 2 ir 6 straipsnių
pakeitimo įstatymo projekto NR. XIVP-1163
2022-04-13 Nr. 110-P-10
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Viktoras Pranckietis – Komiteto pirmininkas, Vidmantas Kanopa - Komiteto pirmininko pavaduotojas, Komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Vigilijus Jukna, Kęstutis Mažeika, Andrius Vyšniauskas;
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada (2021-12-01) |
1(2) |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 1 straipsniu keičiamo Žemės mokesčio įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnyje siūloma įvesti naują sąvoką „žemė po pramoninės akvakultūros tvenkiniais“. Atkreiptinas dėmesys, kad Žuvininkystės įstatymo 2 straipsnyje yra įtvirtintos sąvokos „akvakultūros tvenkinys“ ir „pramoninės akvakultūros tvenkinių ūkis“, o šio įstatymo 24 straipsnio 5 dalyje yra įtvirtintos nuostatos, apibrėžiančios, kokie akvakultūros tvenkinių ūkiai būtų priskiriami pramoniniams akvakultūros tvenkinių ūkiams. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto rengėjų siūloma sąvoka nėra perteklinė. Manytina, kad užtektų pakeisti keičiamo įstatymo 2 straipsnio 8 dalį, joje pateikiant nuorodą į Žuvininkystės įstatymą. Neatsižvelgus į šią pastabą ir siekiant teisinio aiškumo, svarstytina, ar projektu siūlomos sąvokos nereikėtų patikslinti pagal Žuvininkystės įstatyme vartojamas sąvokas. Atsižvelgus į šią pastabą, atitinkamai koreguotina projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalis. Be to, siūlytina keičiamo įstatymo 2 straipsnį pildyti ne 5, o 41 dalimi, atitinkamai atsisakant projekto 1 straipsnio 2 dalies.
|
Pritarti. |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada (2021-12-01) |
1(2) |
|
|
2. Projekto 2 straipsniu siūloma papildyti keičiamo įstatymo 6 straipsnį 2 dalimi, joje nustatant, kad mokesčio tarifas – nuo 0,01 procento iki 0,2 procento žemės mokestinės vertės žemei po pramoninės akvakultūros tvenkiniais, o kitas keičiamo įstatymo 6 straipsnio dalis atitinkamai pernumeruojant. Svarstytina, ar siūlomo pakeitimo nevertėtų inkorporuoti į keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalį. Neatsižvelgus į šią pastabą, atitinkamai turi būti koreguojamas visas keičiamo įstatymo 6 straipsnis bei 12 straipsnio 1 dalis (tikslinamos nuorodos į keičiamo įstatymo 6 straipsnio struktūrines dalis).
|
Pritarti. |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada (2021-12-01) |
* |
|
|
3. Atsižvelgus į siūlomus pakeitimus, projektas pildytinas nuostatomis dėl jo įgyvendinimo ir taikymo, atitinkamai koreguojant šio straipsnio pavadinimą.
|
Pritarti. |
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada (2021-12-01) |
* |
|
|
4. Atsižvelgus į Biudžeto sandaros įstatymo 17 straipsnio 2 dalies nuostatas, jog trejų biudžetinių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų konsoliduotos visumos planuojamų rodiklių projektas rengiamas remiantis Vyriausybės programa, Lietuvos stabilumo programa, Valstybės pažangos strategija <...> manytina, kad turėtų būti gauta Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos, nuomonė dėl siūlomo teisinio reguliavimo.
|
Atsižvelgti. |
Vyriausybės išvada gauta. |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada (2021-12-01) |
2(2) |
|
|
5. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, nustatytais teisės technikos reikalavimais, projektas koreguotinas: 5.1. projekto 2 straipsnio pavadinime esantis skaičius „2“ keistinas skaičiumi „6“; 5.2. atkreiptinas dėmesys, kad projekte yra du 2 straipsniai – atitinkamai tikslintina straipsnių numeracija; 5.3. neatsižvelgus į 3 pastabą, projekto antrajame 2 straipsnio pavadinime esanti formuluotė „ir įgyvendinimas“ brauktina kaip perteklinė; 5.4. projekto antrajame 2 straipsnyje esantis žodis „dienos“ keistinas trumpiniu „d.“; 5.5. atkreiptinas dėmesys, kad 2021 m. sausio 1 d. įsigaliojo naujas Seimo statuto 135 straipsnio 3 dalies, kurioje nustatyti reikalavimai kartu su įstatymo projektu teikiamam aiškinamajam raštui, 8 punktas, pagal kurį aiškinamajame rašte turi būti nurodyta, ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams. Atsižvelgus į tai, projekto aiškinamasis raštas koreguotinas.
|
Pritarti. |
|
6. |
LR Teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė (2021-12-15) |
1(2) |
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo Nr.I-2675 2 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-1163 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime. |
Atsižvelgti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir LR Vyriausybės nuomonę, grąžinti Lietuvos Respublikos Žemės mokesčio įstatymo Nr. I-2675 2 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-1163 iniciatoriams patobulinti.
7. Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 0, susilaikė – 2.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: J. Baublys.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
Komiteto biuro patarėja Gintarė Remeikienė