Argumentai:
Teikiamo pasiūlymo tikslas yra išplėsti didesnės gyventojų pajamų
mokesčio dalies gavėjų ratą, įtraukiant ir labdaros bei paramos fondus.
Papildomos paramos skyrimo galimybė profesinėms sąjungoms yra argumentuojama
jų socialiniu jautrumu ir pažeidžiamumu darbo santykiuose, tačiau verta
atkreipti dėmesį, kad labdaros ir paramos fondai paramą neretai skiria dar
labiau socialiai jautrioms ir pažeidžiamoms grupėms. Remiantis projekte
nurodomais finansinio stabilumo ir socialinio teisingumo tikslais, būtų
tikslinga vietoje profesinių sąjungų galimybę gauti didesnę gyventojų pajamų
mokesčio dalį sudaryti labdaros ir paramos fondams.
Pasiūlymas:
1 straipsnis. Pakeisti 34 straipsnio 3, 4 ir 5
dalis:
,, 3. Mokesčio
administratorius nuolatinio Lietuvos gyventojo prašymu, mokestiniam
laikotarpiui pasibaigus, Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos
nustatyta tvarka privalo pervesti asmenims, išskyrus profesines
sąjungas arba profesinių sąjungų susivienijimus, pagal Labdaros ir
paramos įstatymą turintiems teisę gauti paramą, iki 2 procentų pajamų
mokesčio, mokėtino pagal metinę pajamų mokesčio deklaraciją, sumos, o jeigu
nuolatinis Lietuvos gyventojas metinės pajamų mokesčio deklaracijos neteikia,
– iki 2 procentų mokestį išskaičiuojančio asmens išskaičiuoto pajamų
mokesčio sumos.
4. Mokesčio administratorius nuolatinio Lietuvos
gyventojo prašymu, mokestiniam laikotarpiui pasibaigus, Vyriausybės arba jos
įgaliotos institucijos nustatyta tvarka privalo pervesti profesinėms
sąjungoms arba profesinių sąjungų susivienijimams, įstatymų nustatyta tvarka
įregistruotiems Juridinių asmenų registre, pagal Labdaros ir paramos įstatymą
turintiems teisę gauti paramą, iki 3 procentų pajamų mokesčio, mokėtino
pagal metinę pajamų mokesčio deklaraciją, sumos, o jeigu nuolatinis Lietuvos
gyventojas metinės pajamų mokesčio deklaracijos neteikia, – iki
3 procentų mokestį išskaičiuojančio asmens išskaičiuoto pajamų mokesčio
sumos.
45. Mokesčio
administratorius nuolatinio Lietuvos gyventojo prašymu, mokestiniam
laikotarpiui pasibaigus, Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos
nustatyta tvarka privalo pervesti politinėms partijoms, įstatymų
nustatyta tvarka įregistruotoms Juridinių asmenų registre, atitinkančioms
įstatymų reikalavimus dėl politinės partijos narių skaičiaus ir kurioms nėra
pradėta pertvarkymo arba likvidavimo procedūra, iki 1
procentoą pajamų mokesčio, mokėtino pagal metinę pajamų
mokesčio deklaraciją, sumos, o jeigu nuolatinis Lietuvos gyventojas metinės pajamų
mokesčio deklaracijos neteikia, – iki 1 procentoą mokestį
išskaičiuojančio asmens išskaičiuoto pajamų mokesčio sumos:
1) politinėms
partijoms, įstatymų nustatyta tvarka įregistruotoms Juridinių asmenų
registre, atitinkančioms įstatymų reikalavimus dėl politinės partijos narių
skaičiaus ir kurioms nėra pradėta pertvarkymo arba likvidavimo procedūra, ir
(arba)
2) labdaros ir paramos
fondams, pagal Labdaros ir paramos įstatymą turintiems teisę gauti paramą.
Pagal šią dalį politinėms
partijoms pervedama pajamų mokesčio suma neįskaitoma į pagal šio
straipsnio 3 dalį pervedamą pajamų mokesčio sumą. Bendra pagal šia
dalį pervedama pajamų mokesčio suma negali viršyti 1 procento.“
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir
įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio
straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2019 m. sausio 1 d. Šis įstatymas taikomas
apskaičiuojant ir deklaruojant 2018 metų ir vėlesnių mokestinių laikotarpių
pajamas.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba
jos įgaliota institucija iki 2018 m. gruodžio 31 d. priima šiam įstatymui
įgyvendinti reikalingus teisės aktus.
|