PASIŪLYMAS

DĖL VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) ĮSTATYMO NR. I-2455 3 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1679

 

2022-06-14

Vilnius

 

 

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

    1.

3

 1

2, 3, 4, 5

Argumentai: 

Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo (toliau – Įstatymas) 3 straipsnyje išdėstyti valstybės paramos apmokėjimo būdai, kaip, pavyzdžiui, apmokėjimas arba kompensavimas, o tai riboja galimybes įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, pirmiausia, Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ (toliau – Taisyklės), išplėsti valstybės paramos apmokėjimo būdų sąrašą. Toks teisinis reguliavimas nesudaro galimybių taikyti įvairius apmokėjimo būdus, t. y. avansinio mokėjimo, sąskaitų apmokėjimo ir (ar) kompensavimo.

Pastebima situacijų, kai, pavyzdžiui, už techninę priežiūrą apmokama po 50-100 Eur kas mėnesį, o tokių mokėjimų administravimui reikalingos tiek paties projekto vykdytojo, tiek Aplinkos projektų valdymo agentūros lėšos.

Siūlomu pakeitimu būtų sudarytos galimybės mokėti avansą, taikyti sąskaitų apmokėjimą arba ateityje įvertinus galimybes ir metodiką taikyti fiksuotų įkainių, sumų ar fiksuotos normos praktiką.

Atsižvelgiant į tai, tikslintinos Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 2, 3, 4, 5 punktų nuostatos, suteikiant galimybę rinktis apmokėjimo būdą valstybės paramai gauti iš platesnio jų sąrašo. Apmokėjimo būdai ir kontrolės tvarka būtų nustatoma Taisyklėse.

 

Pasiūlymo tikslas – patikslinti Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo Nr. I-2455 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-1679 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIVP-1679) keičiamą Įstatymo 3 straipsnį, pakeičiant jo 1 dalyje dėstomus 2, 3, 4, 5 punktus ir suteikiant galimybę pasirinkti apmokėjimo būdą valstybės paramai gauti.

 

Pasiūlymo esmė – patikslinti Įstatymo projektu Nr. XIVP-1679 keičiamą Įstatymo 3 straipsnį, pakeičiant jo 1 dalyje dėstomus 2, 3, 4, 5 punktus numatant ne valstybės paramos apmokėjimo (apmokėjimas, kompensavimas), bet teikimo būdus (dotacija ar subsidija).

 

Pasiūlymas:

Patikslinti Įstatymo projektu Nr. XIVP-1679 keičiamo Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 2, 3, 4, 5 punktus ir juos išdėstyti taip:

„2) apmokant arba kompensuojant subsidijuojant ar dotuojant 100 procentu ne didesnę kaip Vyriausybės nustatyto dydžio išlaidų dalį atnaujinimo projektui ar jo daliai parengti, įskaitant atnaujinimo projekto vykdymo priežiūrą ir atnaujinimo projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikimą, kai Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka parengtą investicijų planą patvirtina butų ir kitų patalpų savininkai, ir

3) apmokant arba kompensuojant subsidijuojant ar dotuojant 100 procentu ne didesnes kaip Vyriausybės nustatyto dydžio atnaujinimo projekto įgyvendinimo administravimo ir statybos techninės priežiūros išlaidas, ir

4) kompensuojant subsidijuojant ar dotuojant 30 procentų investicijų, tenkančių Vyriausybės nustatytoms energinio efektyvumo didinimo priemonėms, ir

5) teikiant papildomą valstybės paramą, kai įgyvendinant atnaujinimo projektą daugiabučiame name įrengiamas atskiras ar modernizuojamas esamas neautomatizuotas šilumos punktas, įrengiami balansiniai ventiliai ant stovų ir (ar) pertvarkoma ar keičiama šildymo sistema, butuose ir kitose patalpose įrengiant individualios šilumos apskaitos prietaisus ar daliklių sistemą ir (ar) termostatinius ventilius, papildomai kompensuojant subsidijuojant ar dotuojant 10 procentų šių priemonių įgyvendinimo kainos išlaidų;“

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                                    Kasparas Adomaitis