1.
|
3
|
1
|
2, 3, 4, 5
|
Argumentai:
Lietuvos Respublikos valstybės
paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo (toliau –
Įstatymas) 3 straipsnyje išdėstyti valstybės paramos apmokėjimo būdai, kaip,
pavyzdžiui, apmokėjimas arba kompensavimas, o tai riboja galimybes
įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, pirmiausia, Valstybės paramos daugiabučiams
namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo
(modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklėse, patvirtintose
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr.
1725 „Dėl valstybės paramos daugiabučiams namams
atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo
(modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir
daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto
kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“
(toliau – Taisyklės), išplėsti
valstybės paramos apmokėjimo būdų sąrašą. Toks teisinis
reguliavimas nesudaro galimybių taikyti įvairius apmokėjimo būdus, t. y.
avansinio mokėjimo, sąskaitų apmokėjimo ir (ar) kompensavimo.
Pastebima situacijų, kai,
pavyzdžiui, už techninę priežiūrą apmokama po 50-100 Eur kas mėnesį, o tokių
mokėjimų administravimui reikalingos tiek paties projekto vykdytojo, tiek
Aplinkos projektų valdymo agentūros lėšos.
Siūlomu pakeitimu būtų sudarytos
galimybės mokėti avansą, taikyti sąskaitų apmokėjimą arba ateityje įvertinus
galimybes ir metodiką taikyti fiksuotų įkainių, sumų ar fiksuotos normos
praktiką.
Atsižvelgiant į tai, tikslintinos
Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 2, 3, 4, 5 punktų nuostatos, suteikiant
galimybę rinktis apmokėjimo būdą valstybės paramai gauti iš platesnio jų
sąrašo. Apmokėjimo būdai ir kontrolės tvarka būtų nustatoma Taisyklėse.
Pasiūlymo tikslas – patikslinti Valstybės
paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo Nr. I-2455 3
straipsnio pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-1679 (toliau – Įstatymo
projektas Nr. XIVP-1679) keičiamą Įstatymo 3 straipsnį, pakeičiant jo 1
dalyje dėstomus 2,
3, 4, 5 punktus ir suteikiant galimybę pasirinkti apmokėjimo būdą valstybės
paramai gauti.
Pasiūlymo esmė – patikslinti Įstatymo
projektu Nr. XIVP-1679 keičiamą Įstatymo 3 straipsnį, pakeičiant jo 1 dalyje
dėstomus 2,
3, 4, 5 punktus numatant ne valstybės paramos apmokėjimo (apmokėjimas,
kompensavimas), bet teikimo būdus (dotacija ar subsidija).
Pasiūlymas:
Patikslinti Įstatymo projektu Nr.
XIVP-1679 keičiamo Įstatymo 3 straipsnio
1 dalies 2, 3, 4, 5 punktus ir juos išdėstyti taip:
„2) apmokant arba
kompensuojant subsidijuojant ar dotuojant 100 procentu ne didesnę
kaip Vyriausybės nustatyto dydžio išlaidų dalį atnaujinimo projektui ar jo
daliai parengti, įskaitant atnaujinimo projekto vykdymo priežiūrą ir
atnaujinimo projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą,
atlikimą, kai Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka
parengtą investicijų planą patvirtina butų ir kitų patalpų savininkai, ir
3) apmokant
arba kompensuojant subsidijuojant ar dotuojant 100 procentu ne
didesnes kaip Vyriausybės nustatyto dydžio atnaujinimo projekto įgyvendinimo
administravimo ir statybos techninės priežiūros išlaidas, ir
4) kompensuojant
subsidijuojant ar dotuojant 30 procentų investicijų, tenkančių
Vyriausybės nustatytoms energinio efektyvumo didinimo priemonėms, ir
5) teikiant papildomą
valstybės paramą, kai įgyvendinant atnaujinimo projektą daugiabučiame name
įrengiamas atskiras ar modernizuojamas esamas neautomatizuotas šilumos
punktas, įrengiami balansiniai ventiliai ant stovų ir (ar) pertvarkoma ar
keičiama šildymo sistema, butuose ir kitose patalpose įrengiant individualios
šilumos apskaitos prietaisus ar daliklių sistemą ir (ar) termostatinius
ventilius, papildomai kompensuojant subsidijuojant ar dotuojant
10 procentų šių priemonių įgyvendinimo kainos išlaidų;“
|