LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 1191 IR 223 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO nr. xivp-3680
2024-06-07 Nr. 102-P-20
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, komiteto nariai: Aušrinę Armonaitę pavaduojantis Kasparas Adomaitis, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis, Andrius Vyšniauskas.
Kviestieji asmenys: Finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento vyresnioji patarėja Paulė Svorobovičienė, Atskaitomybės ir apskaitos metodologijos skyriaus vyriausioji specialistė Renata Totorienė, Registrų centro Asmenų registravimo centro vadovė Jolanta Kazlauskienė, Prevencijos departamento Tyrimų ir vidaus kontrolės skyriaus specialistės Nadežda Michailovskienė, Veronika Suchankovaitė.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-09 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime. |
Atsižvelgti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacija 2024-05-06 |
|
|
|
Dėl įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo ir susijusių teisės aktų pakeitimo Pagal LR teisėkūros pagrindų įstatymo nuostatas teikiame pastabas dėl teisės aktų paketo. (Teikiamos pastabos dėl kitų, įstatymų projektų pakete esančių projektų) |
Atsižvelgti |
Pastabos vertintinos svarstant kitus įstatymų projektus LRS Audito komitete. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Valstybės įmonė Registrų centras 2024-05-21 |
|
|
|
Valstybės įmonė Registrų centras (toliau – Registrų centras), pagal kompetenciją išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos Seimui pateiktus Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo (toliau – ĮĮGAĮ projektas), Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatymo Nr. VIII-1227 pakeitimo įstatymo (toliau – FAAĮ projektas) ir su jais susijusių įstatymų pakeitimo įstatymų projektus (Nr. XIVP-3675–XIVP-3690; toliau – Įstatymų projektai), teikia pastabas ir pasiūlymus. (toliau teikiamos pastabos ir pasiūlymai, nesusiję su ANK pakeitimo įstatymo projektu) |
Atsižvelgti |
Pastabos vertintinos svarstant kitus įstatymų projektus. |
2. |
Finansų ministerija 2024-05-29 |
|
|
|
2024 m. gegužės 17 d. Finansų ministerija gavo Europos Komisijos Finansinio stabilumo, finansinių paslaugų ir kapitalo rinkų sąjungos generalinio direktorato (toliau – FISMA DG) elektroninį laišką, skirtą valstybėms narėms dėl Bendrovių tvarumo atskaitomybės direktyvos 2022/2464 (toliau – Direktyva) nuostatų perkėlimo į nacionalinę teisę. Laiške FISMA DG pateikė Direktyvos 19a straipsnio 9 dalies ir 29a straipsnio 8 dalių paaiškinimą siekdamas užtikrinti, kad perkeliant minėtų Direktyvos straipsnių nuostatas kuo daugiau įmonių turėtų galimybę pasinaudoti išimtimi nerengti informacijos tvarumo klausimais tuo atveju, jeigu jos ir jos patronuojamųjų įmonių informacija yra pateikta patronuojančiosios įmonės konsoliduotojoje vadovybės ataskaitoje (kai patronuojančioji įmonė yra ES įmonė) arba konsoliduotojoje tvarumo ataskaitoje (kai patronuojančioji įmonė yra ne ES įmonė) (toliau – įmonės, besinaudojančios išimtimi). Laiške atkreipiamas valstybių narių dėmesys, kad, perkeliant Direktyvos nuostatas į nacionalinę teisę, turėtų būti leidžiama įmonei pasinaudoti galimybe nerengti informacijos tvarumo klausimais net ir tais atvejais, kai jos patronuojančiosios įmonės konsoliduotoji vadovybės ataskaita arba konsoliduotoji tvarumo ataskaita parengiama vėliau, nei išimtimi ketinančios pasinaudoti (patronuojančiosios) įmonės (konsoliduotoji) vadovybės ataskaita. Pagal Įmonių ir įmonių grupių įstatymo projekto Nr. XIVP-3675 (toliau – Įstatymo projektas), kuris parengtas perkeliant Direktyvos nuostatas į nacionalinę teisę, 23 straipsnio nuostatas[1], patronuojamoji įmonė gali pasinaudoti išimtimi nerengti informacijos tvarumo klausimais tik tais atvejais, kai jos patronuojančioji įmonė savo konsoliduotąją vadovybės ataskaitą arba konsoliduotąją tvarumo ataskaitą (toliau kartu – konsoliduotoji ataskaita) pateikia tokiais terminais, kad išimtimi besinaudojanti įmonė savo vadovybės ataskaitoje galėtų pateikti nuorodas į patronuojančiosios įmonės interneto svetainėje skelbiamą konsoliduotąją ataskaitą. Dažnu atveju patronuojančiosios įmonės savo konsoliduotąsias ataskaitas pateikia vėlesniais terminais (Apskaitos direktyvos 2013/34/ES 30 straipsnyje nustatyta, kad įmonės savo finansines ataskaitas ir vadovybės ataskaitą turi pateikti ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo finansinių metų, už kuriuos parengtos ataskaitos, paskutinės dienos) negu Lietuvoje veikiančios įmonės, privalančios savo ataskaitas pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui (toliau – JAR tvarkytojas) per 30 dienų nuo finansinių ataskaitų patvirtinimo (patvirtinimo terminas – 4 mėnesiai nuo finansinių metų pabaigos). Tokiu atveju išimtimi ketinanti pasinaudoti įmonė neturi galimybės pateikti nuorodos į konsoliduotąją ataskaitą ir pasinaudoti Įstatymo projekto 23 straipsnio nurodyta galimybe nerengti informacijos tvarumo klausimais. Siekiant suteikti įmonei teisę pasinaudoti išimtimi, siūlome Įstatymo projekto 23 straipsnį papildyti nauja 6 dalimi joje nustatant, kokią informaciją minimu atveju savo vadovybės ataskaitoje turi pateikti patronuojančioji įmonė ir kad kartu su šia ataskaita turi būti paskelbta patronuojančiosios įmonės deklaracija, kurioje ši nurodo, iki kokios konkrečios datos pateiks konsoliduotąją ataskaitą, bet ne vėliau, kaip per 12 mėnesių nuo įmonės, besinaudojančios išimtimi, finansinių metų pabaigos: „6. Kai šio straipsnio 1 dalyje nurodytos (patronuojančiosios) įmonės patronuojančioji įmonė konsoliduotąją vadovybės ataskaitą arba konsoliduotąją tvarumo ataskaitą parengia ir paskelbia vėliau, nei (konsoliduotąją) vadovybės ataskaitą turi parengti ir pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui šio straipsnio 1 dalyje nurodyta (patronuojančioji) įmonė, šio straipsnio 1 dalyje nurodyta (patronuojančioji) įmonė: 1) savo (konsoliduotojoje) vadovybės ataskaitoje šio straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodytą informaciją papildo informacija, kad jos patronuojančioji įmonė paskelbs informaciją, kaip nurodyta šio straipsnio 1 dalyje, ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo finansinių metų, už kuriuos parengta (konsoliduotoji) vadovybės ataskaita, paskutinės dienos nurodant konkrečią paskelbimo datą ir 2) prie (konsoliduotosios) vadovybės ataskaitos prideda patronuojančiosios įmonės deklaraciją, kad konsoliduotoji vadovybės ataskaita arba konsoliduotoji tvarumo ataskaita bus paskelbta ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo finansinių metų, už kuriuos parengta (konsoliduotoji) vadovybės ataskaita, paskutinės dienos nurodant konkrečią paskelbimo datą.“ Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo 23 straipsnis papildomas 6 dalimi, Įstatymo projekto 36 straipsnio 1 dalies nuostatos turi būti papildytos reikalavimu išimtimi besinaudojančioms įmonėms pateikti nurodytą deklaraciją JAR tvarkytojui: „1. (Konsoliduotosios) finansinės ataskaitos ir (konsoliduotoji) vadovybės ataskaita ir, kai taikytina, deklaracija, nurodyta šio įstatymo 23 straipsnio 6 dalyje, kartu su auditoriaus išvada, kai auditas privalomas pagal įstatymus, ir tvarumo atskaitomybės užtikrinimo išvada, kai įmonės (konsoliduotojoje) vadovybės ataskaitoje privaloma pateikti (konsoliduotąją) informaciją tvarumo klausimais, teikiamos Juridinių asmenų registro tvarkytojui įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių šių ataskaitų teikimo tvarką, nustatytais atvejais Vyriausybės nustatyta tvarka.“ Kartu turi būti papildytos Įstatymo projekto 37 straipsnio 1 dalies nuostatos reikalavimu išimtimi besinaudojančioms įmonėms paskelbti nurodytą deklaraciją savo interneto svetainėje: „1. Viešojo intereso įmonių, valstybės ir savivaldybės įmonių, įmonių, kurių (konsoliduotojoje) vadovybės ataskaitoje pagal šį įstatymą privaloma pateikti (konsoliduotąją) informaciją tvarumo klausimais, (konsoliduotosios) finansinės ataskaitos ir (konsoliduotoji) vadovybės ataskaita ir, kai taikytina, deklaracija, nurodyta šio įstatymo 23 straipsnio 6 dalyje, kartu su auditoriaus išvada ir tvarumo atskaitomybės užtikrinimo išvada skelbiamos jų interneto svetainėse.“ Atsižvelgiant į Įstatymo projekto siūlomus papildymus atsiranda poreikis papildyti ir: 1) Civilinio kodekso 2.66 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3689 1 straipsniu keičiamas 2.66 straipsnio 4 dalies nuostatas, nustatančias JAR tvarkytojui teikiamus dokumentus: „4. Įstatymų nustatytais atvejais juridinių asmenų registrui pateikiamas juridinio asmens metinių finansinių ataskaitų rinkinys (metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys), vadovybės ataskaita (konsoliduotoji vadovybės ataskaita) ir, kai taikytina, deklaracija, nurodyta Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatyme, ar veiklos ataskaita arba metinė ataskaita kiekvienais metais per trisdešimt dienų nuo jų patvirtinimo momento, jei įstatymai nenumato kito termino. Tais atvejais, kai yra atliktas finansinių ataskaitų auditas privalomas pagal įstatymus, kartu su audituotu metinių finansinių ataskaitų rinkiniu (metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkiniu) turi būti pateikta ir auditoriaus išvada. Kai į vadovybės ataskaitą (konsoliduotąją vadovybės ataskaitą) pagal įstatymus privaloma įtraukti informaciją tvarumo klausimais (konsoliduotąją informaciją tvarumo klausimais) arba pateikti tvarumo ataskaitą (konsoliduotąją tvarumo ataskaitą), kartu su vadovybės ataskaita (konsoliduotąja vadovybės ataskaita) arba tvarumo ataskaita (konsoliduotąja tvarumo ataskaita) turi būti pateikta tvarumo atskaitomybės užtikrinimo išvada ir, kai taikytina, pareiškimas, nurodytas Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatyme. Juridinio asmens mokėjimų valdžios institucijoms ataskaita (konsoliduotoji mokėjimų valdžios institucijoms ataskaita), pelno mokesčio informacijos ataskaita ir, kai taikytina, pareiškimas, nurodytas Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatyme, juridinių asmenų registrui teikiami įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka.“ 2) Administracinių nusižengimų kodekso 1191 ir 223 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3680 2 straipsniu keičiamo 223 straipsnio 2 dalies nuostatas: „2. Juridinio asmens, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo finansinių ataskaitų (konsoliduotųjų finansinių ataskaitų), vadovybės ataskaitos (konsoliduotosios vadovybės ataskaitos) ir, kai taikytina, deklaracijos, nurodytos Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatyme, veiklos ataskaitos, metinės ataskaitos, auditoriaus išvados, tvarumo atskaitomybės užtikrinimo išvados nepateikimas Juridinių asmenų registro tvarkytojui laiku teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka užtraukia baudą juridinių asmenų, užsienio juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų vadovams ar kitiems įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytiems asmenims nuo šešių šimtų iki vieno tūkstančio keturių šimtų penkiasdešimt eurų.“ Atsižvelgdami į išdėstyta maloniai prašome įvertinti siūlomus papildymus siekiant, kad kuo daugiau Lietuvoje įregistruotų įmonių galėtų pasinaudoti išimtimi neteikti savo vadovybės ataskaitoje informacijos tvarumo klausimais. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Žr. Audito komiteto 1 pasiūlymą, kuriuo keičiamas kodekso 223 straipsnis, įskaitant ir šiame Finansų ministerijos rašte pagal jos pasiūlymą tikslinamą šio straipsnio 2 dalį bei vėlesnius Finansų ministerijos pasiūlymus.
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Audito komitetas 2024-05-29 |
|
|
|
* |
pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 1191 ir 223 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3680 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Audito komiteto pateiktą pasiūlymą. |
Pritarti |
|
2. |
Seimo Audito komitetas 2024-05-29 |
2 (223)
|
|
|
|
Argumentai: 1) siekiant užtikrinti tinkamą į nacionalinę teisę perkeliamų Bendrovių tvarumo atskaitomybės direktyvos 2022/2464 (toliau – Direktyva) nuostatų įgyvendinimą, vadovaujantis kuriomis, kaip numatyta pagrindiniame Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo projekte Nr. XIVP-3675 (toliau – ĮĮGAĮ projektas): a) didelės įmonės, įmonės, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje (išskyrus labai mažas įmones), didelės valstybės ir savivaldybės įmonės, didelės įmonių grupės vadovybės ataskaitose privalės teikti ir skelbti informaciją tvarumo klausimais bei užtikrinti jos nepriklausomą patikrinimą. Vadovybės ataskaitos su tokia informacija bei tvarumo atskaitomybės užtikrinimo išvada privalės būti teikiamos Juridinių asmenų registro (toliau – JAR) tvarkytojui ir skelbiamos atitinkamo subjekto interneto puslapyje; b) tam tikras sąlygas atitinkančios trečiųjų valstybių įmonių Lietuvoje įsteigtos įmonės bei filialai privalės užtikrinti trečiosios valstybės patronuojančiosios ar atskiros įmonės parengtos tvarumo ataskaitos prieinamumą visuomenei, t. y. tokios ataskaitos kartu su tvarumo atskaitomybės užtikrinimo išvada pateikimą JAR tvarkytojui ir paskelbimą atitinkamo subjekto interneto puslapyje. Jeigu toks trečiosios valstybės subjektas minėtos tvarumo ataskaitos nebus parengęs, pareiga ją parengti ir užtikrinti jos prieinamumą visuomenei (kartu su atitinkamu pareiškimu, jei taikytina pagal ĮĮGAĮ projekto nuostatas) pereis šio subjekto Lietuvoje įsteigtai įmonei ar filialui; 2) atsižvelgiant į Finansų ministerijos 2024 m. gegužės 27 d. rašte Nr. 6K-24/3069 „Dėl Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių įstatymo projekto Nr. XIVP-3675, Administracinių nusižengimų kodekso 1191 ir 223 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3680 ir Civilinio kodekso 2.66 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3689“ pateiktą pasiūlymą atitinkamai tikslinti šiame rašte nurodytų įstatymų projektų nuostatas, nustatant pareigą įmonėms, norinčioms pasinaudoti išimtimi ir nerengti informacijos tvarumo klausimais tuo atveju, jeigu jos ir jos patronuojamųjų įmonių informacija yra pateikta pagrindinės patronuojančiosios įmonės konsoliduotojoje vadovybės ataskaitoje arba tvarumo ataskaitoje, kartu su tam tikra vadovybės ataskaitoje pateikta informacija pateikti ir paskelbti pagrindinės patronuojančiosios įmonės deklaraciją, kurioje ši nurodo, iki kokios konkrečios datos pateiks savo konsoliduotąją vadovybės ataskaitą arba tvarumo ataskaitą, bet ne vėliau, kaip per 12 mėn. nuo įmonės, besinaudojančios tokia išimtimi, finansinių metų pabaigos; 3) Direktyvos nuostatų įgyvendinimo atžvilgiu subjekto vadovybės ataskaitoje pateiktos informacijos tvarumo klausimais ar parengtos atskiros tvarumo ataskaitos kokybės bei tokių dokumentų savalaikio pateikimo JAR tvarkytojui bei paskelbimo atitinkamo subjekto interneto puslapyje kontrolę pavedant Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai (toliau – AVNT), įvertinus tai, kad: a) įgyvendinant Audito komiteto 2023 m. gegužės 3 d. protokolinį nutarimą Nr. 141-P-10, siūlomais ĮĮGAĮ projekto, Administracinių nusižengimų kodekso projekto Nr. XIVP-3680 bei kitų susijusių projektų pakeitimais AVNT nustatoma pareiga atlikti ne tik finansinių, bet ir atitinkamų nefinansinių ataskaitų (vadovybės ataskaitos, veiklos ataskaitos ir pan.) stebėseną bei suteikiama teisė imtis administracinės teisenos veiksmų šiuo klausimu. Vadinasi, nustatant pareigą atliekamos stebėsenos metu įvertinti vadovybės ataskaitos ir joje pateikiamos informacijos kokybę, kartu būtų atitinkamai vertinama ir šiame dokumente pateikta informacija tvarumo klausimais. Todėl šiuo atveju būtų tikslinga, kad trečiosios valstybės Lietuvoje įsteigto subjekto teikiamos atskiros tvarumo ataskaitos atveju tokią priežiūrą analogiškai taip pat atliktų AVNT; b) perkeliant Direktyvos nuostatas, Finansinių ataskaitų audito įstatymo projekto Nr. pakeitimais Nr. XIVP-3676 siūloma nustatyti, kad atlikto tvarumo atskaitomybės užtikrinimo kokybės peržiūros, tikrinimai, tyrimai būtų atliekami tokia pačia tvarka kaip ir finansinių ataskaitų audito atveju, t. y. AVNT atliktų tvarumo atskaitomybės užtikrinimo kokybės peržiūras, tikrinimus ar tyrimus viešųjų intereso įmonių, kurioms nustatoma pareiga parengti ir pateikti informaciją tvarumo klausimais, atžvilgiu (kitų nei viešojo intereso įmonių atžvilgiu tokia priežiūra rūpintųsi Lietuvos auditorių rūmai). Taigi, dalį informacijos apie įmones, kurios turės teikti informaciją tvarumo klausimais (t. y. apie viešojo intereso įmones), AVNT jau turi, apie kitus subjektus duomenys eigoje palaipsniui galės būti renkami atliekant tiek finansinių, tiek nefinansinių ataskaitų stebėseną, taip pat, esant reikalui, bendradarbiaujant su kitomis institucijomis; 4) atsižvelgiant į tai, kad tiek pagal galiojančio Įmonių atskaitomybės įstatymo, tiek pagal ĮĮGAĮ projekto nuostatas tam tikras sąlygas atitinkančios trečiųjų valstybių įmonių Lietuvoje įsteigtos įmonės bei filialai privalo užtikrinti trečiosios valstybės patronuojančiosios ar atskiros įmonės parengtos pelno mokesčio informacijos ataskaitos prieinamumą visuomenei, t. y. tokios ataskaitos pateikimą JAR tvarkytojui ir paskelbimą atitinkamo subjekto interneto puslapyje, o jeigu toks trečiosios valstybės subjektas minėtos pelno mokesčio informacijos ataskaitos neparengia, pareiga ją parengti ir užtikrinti jos prieinamumą visuomenei (kartu su atitinkamu pareiškimu, jei taikytina tiek pagal galiojančio Įmonių atskaitomybės įstatymo, tiek pagal ĮĮGAĮ projekto nuostatas) pereina Lietuvoje įsteigtai įmonei ar filialui; 5) siekiant teisinio aiškumo bei nuostatų dėstymo nuoseklumo, t. y. kad tie patys JAR tvarkytojui ar kitoms institucijoms teikiami subjekto dokumentai būtų vardinami ta pačia tvarka tiek Administracinių nusižengimų kodekse, tiek Civiliniame kodekse, taip pat atliekant kitus redakcinius patikslinimus, siūlytina atitinkamai patikslinti įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo kodekso 233 straipsnį.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. 223 straipsnio pakeitimas Pakeisti 223 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „223 straipsnis. Juridinio asmens, jo filialo ar atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės dokumentų ir registro duomenų pateikimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui ar Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos tvarkytojui ir skelbimo juridinio asmens ar užsienio juridinio asmens filialo interneto svetainėje tvarkos pažeidimas 1. Neteisingų juridinio asmens, jo filialo ar
atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar
atstovybės dokumentų, išskyrus užtraukia baudą juridinių asmenų, jų filialų ar atstovybių, užsienio juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų ar atstovybių vadovams ar kitiems įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytiems asmenims nuo šešių šimtų iki vieno tūkstančio keturių šimtų penkiasdešimt eurų. 2. Juridinio asmens, užsienio juridinio asmens ar kitos
organizacijos filialo finansinių ataskaitų (konsoliduotųjų finansinių
ataskaitų), užtraukia baudą užtraukia baudą juridinių asmenų, užsienio juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų vadovams ar kitiems įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytiems asmenims nuo šešių šimtų iki vieno tūkstančio keturių šimtų penkiasdešimt eurų. 3. Neteisingų juridinio asmens,
užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo finansinių ataskaitų
(konsoliduotųjų finansinių ataskaitų), užtraukia baudą juridinių asmenų, užsienio juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų vadovams ar kitiems įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytiems asmenims nuo šešių šimtų iki vieno tūkstančio keturių šimtų penkiasdešimt eurų. 4. Neteisingos juridinio asmens, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo pelno mokesčio informacijos ataskaitos, mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitos (konsoliduotosios mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitos) pateikimas Juridinių asmenų registro tvarkytojui, pelno mokesčio informacijos ataskaitos, ir, kai taikytina, pareiškimo, nurodyto Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatyme, mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitos (konsoliduotosios mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitos) nepateikimas Juridinių asmenų registro tvarkytojui laiku teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka arba šių ataskaitų nepaskelbimas juridinio asmens, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo interneto svetainėje laiku teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka užtraukia baudą juridinių asmenų, užsienio juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų vadovams ar kitiems įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytiems asmenims nuo šešių šimtų iki vieno tūkstančio keturių šimtų penkiasdešimt eurų. 5. Šio straipsnio 3, 4 dalyse numatyti administraciniai nusižengimai, padaryti pakartotinai, užtraukia baudą juridinių asmenų, užsienio juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų vadovams ar kitiems įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytiems asmenims nuo dviejų tūkstančių iki šešių tūkstančių eurų.“ |
Pritarti iš dalies |
Atsižvelgiant į Finansų ministerijos raštą, Audito komiteto pasiūlymą ir tai, kad Finansų ministerija darbine tvarka atkreipė dėmesį, kad ANK projektas turėtų būti papildytas nuostatomis dėl administracinės atsakomybės, jeigu juridinio asmens interneto svetainėje nebūtų paskelbta deklaracija, numatoma pagal Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymą (projektas Nr. XIVP-3675). Pasiūlymas: Projekto 2 straipsnį išdėstyti taip: 2 straipsnis. 223 straipsnio pakeitimas Pakeisti 223 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „223 straipsnis. Juridinio asmens, jo filialo ar atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės dokumentų ir registro duomenų pateikimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui ar Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos tvarkytojui ir skelbimo juridinio asmens ar užsienio juridinio asmens filialo interneto svetainėje tvarkos pažeidimas 1. Neteisingų juridinio asmens, jo filialo ar
atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar
atstovybės dokumentų, išskyrus užtraukia baudą juridinių asmenų, jų filialų ar
atstovybių, užsienio juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų ar
atstovybių vadovams ar kitiems įstatymuose arba steigimo dokumentuose
nurodytiems asmenims nuo 2. užtraukia baudą juridinių asmenų, užsienio juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų vadovams ar kitiems įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytiems asmenims nuo šešių šimtų iki vieno tūkstančio keturių šimtų penkiasdešimt eurų. 3. Neteisingų juridinio asmens, užsienio juridinio
asmens ar kitos organizacijos filialo finansinių ataskaitų (konsoliduotųjų
finansinių ataskaitų), užtraukia baudą juridinių asmenų, užsienio juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų vadovams ar kitiems įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytiems asmenims nuo šešių šimtų iki vieno tūkstančio keturių šimtų penkiasdešimt eurų. 4. Neteisingos juridinio asmens, užsienio
juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo pelno mokesčio
informacijos ataskaitos, mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitos
(konsoliduotosios mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitos) pateikimas
Juridinių asmenų registro tvarkytojui, pelno mokesčio informacijos ataskaitos
ir, kai taikytina, pareiškimo,
nurodyto Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės
įstatyme, mokėjimų
valdžios institucijoms ataskaitos (konsoliduotosios mokėjimų valdžios
institucijoms ataskaitos) nepateikimas
Juridinių asmenų registro tvarkytojui laiku teisės aktų nustatytais atvejais
ir tvarka, užtraukia baudą juridinių asmenų, užsienio juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų vadovams ar kitiems įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytiems asmenims nuo šešių šimtų iki vieno tūkstančio keturių šimtų penkiasdešimt eurų. 5. Šio straipsnio 3, 4 dalyse numatyti administraciniai nusižengimai, padaryti pakartotinai, užtraukia baudą juridinių asmenų, užsienio juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų vadovams ar kitiems įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytiems asmenims nuo dviejų tūkstančių iki šešių tūkstančių eurų.“ |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Irena Haase, Agnė Širinskienė.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Irena Haase
Komiteto biuro patarėja Loreta Zdanavičienė