PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
SPECIALIŲJŲ ŽEMĖS NAUDOJIMO SĄLYGŲ ĮSTATYMO NR. XIII-2166
53 IR 141 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2323
Spustelėkite čia, jei norite įvesti datą.
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1 |
1 |
|
|
Argumentai: Pagal visuomenės sveikatos saugą reglamentuojančiuose teisės aktuose, kituose įstatymuose įtvirtintą teisinį reguliavimą tarša gyvenamojoje, visuomeninės paskirties pastatų ar pan. aplinkoje (toliau – gyvenamoji aplinka) turi atitikti šiai aplinkai keliamus reikalavimus. Todėl, siekiant aiškumo, siūlytina papildyti Įstatymo projektą nauju 1 straipsniu ir pasiūlyti keisti keičiamo įstatymo 51 straipsnio 3 dalį nurodant, kad tais atvejais, kai į sanitarinės apsaugos zoną pateko gyvenamoji aplinka, joje taip pat turi būti laikomasi visuomenės sveikatos saugos reikalavimų. Pasiūlymas: „1 straipsnis. 51 straipsnio pakeitimas Pakeisti 51 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Nustatant sanitarinės apsaugos zonas, ūkinės veiklos išmetamų (išleidžiamų, paskleidžiamų) aplinkos oro teršalų, kvapų, triukšmo ir kitų fizikinių veiksnių sukeliama žmogaus sveikatai kenksminga aplinkos tarša už sanitarinės apsaugos zonų ribų, taip pat tose sanitarinės apsaugos zonose (jų dalyse), kuriose yra objektai, nurodyti šio įstatymo 53 straipsnio 1 dalyje, neturi viršyti ribinių užterštumo (ar kitokių) verčių, nustatytų gyvenamosios paskirties pastatų (namų), viešbučių, mokslo, poilsio, gydymo paskirties pastatų, su apgyvendinimu susijusių specialiosios paskirties pastatų, rekreacijai skirtų objektų aplinkai.“ |
2 |
2 |
|
|
Argumentai: Siūlytina Įstatymo projekto 2 straipsnyje įtvirtinti, kada gali būti nerengiami poveikio visuomenės sveikatai vertinimo dokumentai ir nustatyti, kad sanitarinės apsaugos zonos, kurios į Nekilnojamojo turto kadastrą ir Nekilnojamojo turto registrą galėjo būti įrašytos keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje nurodytais pagrindais, bet dėl įvairių priežasčių buvo neįrašytos, galėtų būti nustatomos negavus žemės savininko, valstybinės ar savivaldybės žemės patikėtinio sutikimo, jeigu keičiamo įstatymo 142 straipsnyje išdėstyto Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje nurodyti prašymai arba šioms teritorijoms įregistruoti reikalingi duomenys Nekilnojamojo turto registro tvarkytojui būtų pateikti iki 2025 m. gruodžio 1 d. Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį: „2 straipsnis. 141 straipsnio pakeitimas 1. Papildyti 141 straipsnį 41 dalimi: „41. Kai sanitarinės apsaugos zona į 2. Papildyti 141 straipsnį 42 dalimi: 42. Kai sanitarinės apsaugos zona turėjo būti įrašyta į Nekilnojamojo turto kadastrą ir Nekilnojamojo turto registrą šio įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje nustatytais pagrindais (ar tais pačiais pagrindais pagal teisinį reguliavimą, galiojusį iki Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo įsigaliojimo dienos), bet nebuvo įrašyta iki 2022 metų gruodžio 31 d., asmuo, suinteresuotas ūkinės ir (ar) kitokios veiklos, dėl kurios turi būti nustatyta sanitarinės apsaugos zona, vykdymu, nustato šią sanitarinės apsaugos zoną poveikio visuomenės sveikatai vertinimo dokumente ir Nekilnojamojo turto registro tvarkytojui pateikia šio įstatymo 142 straipsnyje išdėstyto Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje nurodytus prašymus arba sanitarinės apsaugos zonai įregistruoti reikalingus duomenis. Prašymas įgaliotai institucijai priimti sprendimą dėl šioje dalyje nurodyto poveikio visuomenės sveikatai vertinimo dokumento pateikiamas iki 2024 m. gruodžio 31 d. Šio straipsnio 41 dalyje nustatytais terminais šioje dalyje nurodyti prašymai arba sanitarinės apsaugos zonoms įregistruoti reikalingi duomenys teikiami kartu su Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus nustatyta tvarka parengta Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos išvada dėl galimybės nustatyti sanitarinės apsaugos zoną šio įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje nustatytais pagrindais (ar tais pačiais pagrindais pagal teisinį reguliavimą, galiojusį iki Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo įsigaliojimo dienos). Šioje dalyje nurodytoms sanitarinės apsaugos zonoms nustatyti žemės savininko, valstybinės ar savivaldybės žemės patikėtinio sutikimas neprivalomas, išskyrus atvejus, kai žemės sklypo ar valstybinės žemės dalis, patenkanti į poveikio visuomenės sveikatai vertinimo dokumentuose nustatytą sanitarinės apsaugos zoną, padidėja (šiais atvejais padidėjusioje, lyginant su galėjusia būti įrašyta į Nekilnojamojo turto kadastrą ir Nekilnojamojo turto registrą šio įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje nustatytais pagrindais (ar tais pačiais pagrindais pagal teisinį reguliavimą, galiojusį iki Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo įsigaliojimo dienos) sanitarinės apsaugos zonos dalyje taikomos šio įstatymo 53 straipsnio 1 dalyje nustatytos specialiosios žemės naudojimo sąlygos).
|
3 |
3 |
2 |
|
Argumentai: Aiškumo tikslais ir įvertinus poveikio visuomenės sveikatai vertinimo reglamentavimo, Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas, siūlytina patikslinti Įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalį ir nustatyti, kad šioje dalyje nurodytas ne prašymas atlikti poveikio visuomenės sveikatai vertinimą, bet prašymas įgaliotai institucijai priimti sprendimą dėl poveikio visuomenės sveikatai vertinimo dokumento. Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Pateikus prašymą |