2016-06-21

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LIGOS IR MOTINYSTĖS SOCIALINIO DRAUDIMO

ĮSTATYMO NR. IX-110 PAKEITIMO ĮSTATYMo PROJEKTO

Nr. XIIP-3236(3)

 

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

24

1

 

Argumentai:

Preliminariais duomenimis, dėl motinystės (tėvystės) pašalpos dydžių padidinimo iki 100 proc. pašalpos gavėjo kompensuojamojo uždarbio dydžio pirmaisiais vaiko auginimo metais ir iki 85 proc. pašalpos gavėjo kompensuojamojo uždarbio dydžio antraisiais vaiko auginimo metais Sodros išlaidos papildomai didėja 135 mln. eurų (pirmaisiais reformos metais (skiriamos išmokos tik naujai teisę įgijusiems asmenims) lėšų poreikis – apie 56,5 mln. eurų; antraisiais ir kitais reformos metais papildomas lėšų poreikis – apie 135 mln. eurų per metus).

Ligos ir motinystės socialinis draudimas eilę metų yra deficitinė draudimo rūšis (pvz., 2016 metais planuojamas pajamų ir išlaidų skirtumas – daugiau kaip -200 mln. eurų). Tad netikslinga dar labiau didinti atotrūkį tarp ligos ir motinystės socialinio draudimo pajamų ir išlaidų.

Tad siūloma palikti šiuo metu galiojančius motinystės (tėvystės) pašalpos dydžius, leidžiant antraisiais vaiko auginimo metais dirbti ir dėl to neprarasti pašalpos.

 

Pasiūlymas: pakeisti įstatymo projekto 24 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Vaiko priežiūros išmokos dydis iki vaikui sueis vieni metai yra 100 procentų išmokos gavėjo kompensuojamojo uždarbio dydžio, jeigu apdraustasis pasirenka gauti šią išmoką, kol vaikui sueis vieni metai. Jeigu apdraustasis pasirenka gauti vaiko priežiūros išmoką, kol vaikui sueis 2 metai, šios išmokos dydis iki vaikui sueis vieni metai yra 70 procentų, o iki vaikui sueis 2 metai 85 procentai 40 procentų išmokos gavėjo kompensuojamojo uždarbio dydžio. Vaiko priežiūros išmokos dydis vaiko priežiūros atostogų, suteiktų pagal Darbo kodekso 134 straipsnio 2 dalį, laikotarpiu yra 85 procentai 70 procentų išmokos gavėjo kompensuojamojo uždarbio dydžio.“

24

4

 

Pasiūlymas: pakeisti įstatymo projekto 24 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Jeigu apdraustasis asmuo, kuriam yra paskirta vaiko priežiūros išmoka, turi pajamų, nuo kurių skaičiuojamos motinystės socialinio draudimo įmokos, ar iš pirmaisiais vaiko auginimo metais vykdytos darbinės veiklos gautų pajamų, kurios pagal šį įstatymą nėra draudžiamosios pajamos, ar gauna šio įstatymo nustatytas ligos (įskaitant darbdavio mokamas dvi pirmąsias ligos dienas) ar profesinės reabilitacijos išmokas, ligos dėl nelaimingo atsitikimo darbe arba profesinės ligos išmokas, mokamas vadovaujantis Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymu, ir jų dydis mažesnis už vaiko priežiūros išmoką (bendrą šių išmokų sumą), jam mokamas vaiko priežiūros išmokos (bendros šių išmokų sumos) ir jo atitinkamą mėnesį turėtų pajamų ir (ar) išmokų skirtumas Ligos ir motinystės socialinio draudimo išmokų nuostatuose nustatyta tvarka. Jeigu šių pajamų ir (ar) išmokų dydis yra didesnis už vaiko priežiūros išmoką arba jai lygus, vaiko priežiūros išmoka nemokama. Mokant vaiko priežiūros išmoką, į draudžiamąsias šios dalies pirmame sakinyje nurodytas pajamas neįtraukiamos vaiko priežiūros išmokos mokėjimo metu gautos draudžiamosios pajamos už darbą, atliktą iki pirmosios vaiko priežiūros atostogų dienos. Antraisiais vaiko auginimo metais vaiko priežiūros išmoka mokama nepriklausomai nuo tuo metu gautų pajamų ir (ar) išmokų.

 

Teikia

Seimo nariai                                                                                                       Kristina Miškinienė

                                                                                                                           Kęstutis Daukšys

                                                                                                                           Irena Šiaulienė

                                                                                                                           Kęstutis Bartkevičius