Projektas
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VERTYBINIŲ POPIERIŲ ĮSTATYMO NR. X-1023 26, 46, 47, 48, 50, 51, 52 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 53 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 26 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 26 straipsnio 6 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) turi teisę
teikti Finansinių priemonių rinkų įstatymeo 3 straipsnio 13
dalies 4 punkte nustatytą finansinių priemonių portfelio valdymo paslaugą
ir“.
2 straipsnis. 46 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 46 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2.
Priežiūros institucija šio straipsnio 1 dalyje nurodytas funkcijas atlieka
vadovaudamasi šiuo įstatymu Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymu,
šiuo įstatymu, ir Finansinių priemonių rinkų įstatymu ir kitais
teisės aktais, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros
institucijos kompetencijai. Priežiūros institucija turi šiame įstatyme,
Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatyme ir Finansinių priemonių rinkų
įstatyme nustatytas teises ir pareigas.“
2. Pripažinti netekusia galios 46 straipsnio 3 dalį.
3. Priežiūros institucijos veiksmai
ar neveikimas skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos
įstatymo nustatyta tvarka.
3 straipsnis. 47 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 47 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„47 straipsnis. Priežiūros institucijos funkcijos, teisės ir pareigos
1. Priežiūros institucija:
1) tvirtina, keičia ir pripažįsta netekusiais
galios jos kompetencijai priskirtus teisės aktus;
21) tvirtina
vertybinių popierių prospektus ir prospektų priedus;
3 2) tvirtina oficialių siūlymų
cirkuliarus;
43) tikrina, ar vykdant šio įstatymo reikalavimus emitentų
apskaita tvarkoma ir finansinės ataskaitos ir (arba)
konsoliduotosios finansinės ataskaitos sudaromos pagal taikomus buhalterinės
apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo reikalavimus;
54) prižiūri, kaip asmenys laikosi šio įstatymo
ir šio įstatymo pagrindu priimtų priežiūros institucijos teisės aktų ir duotų
privalomų vykdyti nurodymų dėl šio įstatymo laikymosi;
6) taiko šio įstatymo 51 straipsnio 1 dalyje numatytas poveikio
priemones;
7) bendradarbiauja su valstybių narių ir trečiųjų valstybių priežiūros
institucijomis, keičiasi su jomis priežiūrai reikalinga informacija.
Nagrinėdama tarpvalstybinius atvejus koordinuoja savo veiksmus su valstybių
narių ir trečiųjų valstybių priežiūros institucijomis;
85)
pagal Reglamentą (ES) Nr. 1095/2010 bendradarbiauja su Europos vertybinių
popierių ir rinkų institucija ir nedelsdama teikia jai visą jos užduotims
vykdyti būtiną informaciją;
6) atlieka kitas šiame ir kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytas funkcijas.
2. Ppriežiūros institucija, be kitų Lietuvos banko įstatyme, šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai, nustatytų pareigų ir teisių, atlikdama jai pavestas funkcijas įgyvendinant šį įstatymą, turi teisę:
1) reikalauti, kad asmenys paskelbtų šio įstatymo
reikalaujamą skelbti skelbti informaciją, pateiktų kitus su šia
informacija susijusius dokumentus. Jeigu asmenys vengia paskelbti informaciją,
priežiūros institucija turi teisę pati ją paskelbti;
2) reikalauti iš asmenų
pateikti bet kokią kitą jų turimą informaciją, o prireikus asmenis iškviesti ir
reikalauti pateikti paaiškinimus;
32) reikalauti, kad emitentų auditoriai pateiktų informaciją, reikalingą
priežiūros institucijos funkcijoms atlikti;
42)
įpareigoti reikalauti ištaisyti pateiktą netikslią ar
klaidinančią informaciją, duoti kitus priežiūros institucijos kompetencijai
priskirtus privalomus vykdyti nurodymus;
5) motyvuotu
sprendimu įpareigoti oficialaus siūlymo teikėją pasirinkti kitą turto
vertintoją oficialaus siūlymo ar privalomo pirkimo ir pardavimo kainai
nustatyti, jeigu yra pagrįstų įtarimų, kad turto vertintojo nustatyta
oficialaus siūlymo ar privalomo pirkimo ir pardavimo kaina nėra teisinga;
6) iki 10 darbo dienų sustabdyti vertybinių popierių viešą siūlymą
ar įtraukimą į prekybą reguliuojamoje rinkoje, jeigu yra pagrįstų įtarimų, kad
tai daroma nesilaikant teisės aktų reikalavimų ar prospekte nustatytų sąlygų;
7) reikalauti
sustabdyti arba nutraukti prekybą konkrečiais vertybiniais popieriais
reguliuojamoje rinkoje ir daugiašalėje prekybos sistemoje;
8) atlikti tyrimus ir patikrinimus vietoje;
9) neatlygintinai gauti dokumentus, jų
kopijas, kitus duomenis ir informaciją iš tikrinamų subjektų, taip pat
dokumentus ir duomenis arba jų kopijas, susijusius su tikrinamu asmeniu, iš
kitų ūkio subjektų, valstybės institucijų, registrų ar panašias funkcijas
atliekančių subjektų;
10) perduoti tyrimo metu surinktą medžiagą ir kitą informaciją
teisėsaugos institucijoms;
11) samdyti atitinkamų
sričių specialistus, ekspertus (auditorius, buhalterius, teisininkus,
informacinių technologijų specialistus ir kt.), kad šie pateiktų nuomonę,
išvadą, įvertinimą ar atliktų reikiamos kvalifikacijos, žinių ar patirties
reikalaujančius veiksmus;
123) sudaryti susitarimus su trečiųjų šalių priežiūros institucijomis dėl
bendradarbiavimo ir keitimosi informacija;
134) motyvuotu
sprendimu kreiptis į Europos Komisiją dėl trečiosios valstybės rinkos teisinės
ir priežiūros sistemos pripažinimo lygiaverte.
3. Priežiūros institucija, nustačiusi arba turėdama pagrindą įtarti teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai, pažeidimus, emitentų veiklos trūkumus, taip pat jei kyla grėsmė emitentų ir (arba) investuotojų interesams arba su finansų rinka susijusių visuomeninių santykių teisėtumui, Lietuvos banko įstatymo nustatyta tvarka asmenims duoda šiuos privalomus nurodymus:
1) oficialaus siūlymo teikėjui pasirinkti kitą turto vertintoją oficialaus siūlymo arba privalomo pirkimo ir pardavimo kainai nustatyti;
2) iki 10 darbo dienų sustabdyti vertybinių popierių viešą siūlymą arba įtraukimą į prekybą reguliuojamoje rinkoje;
3) įpareigoti reguliuojamos rinkos operatorių iki 10 darbo dienų sustabdyti prekybą konkrečiais vertybiniais popieriais;
4) nutraukti vertybinių popierių viešą siūlymą;
5) nutraukti prekybą reguliuojamoje rinkoje arba kitoje prekybos vietoje;
6) priežiūros institucijai pateikti papildomą informaciją arba teikti dažniau, nei nustatyta teisės aktuose, informaciją, reikalingą priežiūros funkcijoms vykdyti;
7) atkurti prieš pažeidžiant teisės aktus buvusią padėtį;
8) atlikti kitus veiksmus arba neatlikti tam tikrų veiksmų, kad būtų pašalinti teisės aktų pažeidimai arba veiklos trūkumai.
4. Asmenys privalo vykdyti šio straipsnio 3 dalyje nustatytus privalomus nurodymus priežiūros institucijos nustatytais terminais ir nedelsdami, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po nurodymo įvykdymo, apie tai raštu pranešti priežiūros institucijai.
3.5.
Priežiūros institucija privalo pateikti Europos Komisijai informaciją apie
įgyvendintus oficialius siūlymus dėl vertybinių popierių, kuriais prekiaujama
Lietuvos Respublikoje veikiančioje reguliuojamoje rinkoje.
46. Šio straipsnio 2 dalies 3 2
punkte nurodyto priežiūros institucijos reikalavimo vykdymas nelaikomas
draudimo atskleisti konfidencialią informaciją pažeidimu ir todėl neturi
neigiamų pasekmių auditoriams.
56. Priežiūros institucija informuoja Europos
vertybinių popierių ir rinkų instituciją apie susitarimus, sudarytus pagal šio
straipsnio 2 dalies 12 4 punktą.
6.7.
Šio straipsnio 2 dalies 13 5 punkte nustatytame kreipimesi į
Europos Komisiją priežiūros institucija pateikia informaciją, kuria pagrindžiama
priežiūros institucijos nuomonė dėl trečiosios valstybės rinkos teisinės ir
priežiūros sistemos atitikties bent šioms teisinės ir priežiūros sistemos
pripažinimo lygiaverte sąlygoms:
1) rinka yra licencijuojama;
2) rinkai nuolat veiksmingai taikoma priežiūra ir užtikrinamas efektyvių poveikio priemonių taikymas;
3) rinka turi aiškias ir skaidrias leidimą prekiauti vertybiniais popieriais reglamentuojančias taisykles, užtikrinančias laisvą vertybinių popierių cirkuliavimą ir sąžiningą, tvarkingą ir veiksmingą prekybą;
4) vertybinių popierių emitentams taikomi reikalavimai teikti informaciją, kuria užtikrinama tinkama investuotojų apsauga; rinkos skaidrumas ir vientisumas užtikrinamas užkertant kelią piktnaudžiavimui rinka prekiaujant vertybiniais popieriais, pasinaudojant viešai neatskleista informacija ir manipuliuojant rinka.“
4 straipsnis. 48 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 48 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
1. Priežiūros institucijos valdybos nariai ir tarnautojai privalo
Finansinių priemonių rinkų įstatymo 73 straipsnio nustatyta tvarka saugoti
konfidencialią informaciją, kurią jie sužinojo atlikdami šio įstatymo
nustatytas funkcijas. Konfidencialios informacijos turinį detalizuoja priežiūros
institucija.
2. Priežiūros
institucijos teisė perduoti konfidencialią informaciją Finansinių priemonių
rinkų įstatymo 76, 77, 78 straipsniuose nustatyta tvarka yra taikoma ir
informacijai, gautai atliekant šio įstatymo nustatytas funkcijas.
1. Informacijai, kurią priežiūros institucija gauna priežiūros tikslu, apsaugoti taikomos Lietuvos banko įstatymo 43 straipsnio nuostatos.
32. Šio straipsnio 1 dalies nuostatos nekliudo priežiūros
institucijai perduoti konfidencialios informacijos Europos vertybinių popierių
ir rinkų institucijai arba Europos sisteminės rizikos valdybai, atsižvelgiant į apribojimus, susijusius su konkrečios
įmonės informacija ir poveikiu trečiosioms valstybėms, kaip atitinkamai
numatyta Reglamente (ES) Nr. 1095/2010 ir Reglamente (ES)
Nr. 1092/2010.
43. Jeigu priežiūros tikslui gautą informaciją sudaro asmens
duomenys, priežiūros institucija ir kiti asmenys, kuriems tokia informacija
perduota, juos tvarko asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų
nustatyta tvarka.“
5 straipsnis. 50 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 50 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„50 straipsnis. Priežiūros
institucijos teisė atlikti patikrinimus rengiami
patikrinimai
1. Priežiūros institucija, siekdama nustatyti, kaip laikomasi
šio įstatymo, jo pagrindu priimtų ir su juo susijusių teisės aktų, turi teisę
organizuoti ir atlikti patikrinimus.
Priežiūros institucija organizuoja ir atlieka patikrinimus, kad nustatytų, ar
laikomasi šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta
priežiūros institucijos kompetencijai.
2. Reikalavimai
priežiūros institucijos rengiamiems patikrinimams yra nustatyti Lietuvos banko įstatymo
421 straipsnyje. Atlikdami patikrinimą, priežiūros institucijos tarnautojai
turi Finansinių priemonių rinkų įstatyme
81 straipsnio 2 dalyje, Lietuvos
banko įstatyme ir šiame įstatyme nustatytas teises. Šioms
teisėms įgyvendinti priežiūros institucija gali pasitelkti policijos pareigūnų.“
6 straipsnis. 51 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 51 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„51 straipsnis. Atsakomybė už teisės aktų pažeidimus
Poveikio priemonės, jų taikymo pagrindai ir tvarka
1.Poveikio
priemonės Finansinių priemonių rinkų įstatymo 94 straipsnyje nustatyta tvarka
taikomos už šio įstatymo ar jo pagrindu priimtų teisės aktų ir (arba) 2009 m.
rugsėjo 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 1060/2009 dėl
kredito reitingų agentūrų (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1060/2009) nustatytų
reikalavimų arba Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme ar šio
įstatymo pagrindu priimtuose teisės aktuose viešam vertybinių popierių siūlymui
nustatytų sąlygų ir reikalavimų ir (arba) priežiūros institucijos duotų
privalomų vykdyti nurodymų nesilaikymą:
1)
paskelbimas asmens (tarp jų ir emitento), nurodant jo padarytą pažeidimą;
2)
įspėjimas;
3)
piniginė bauda.
2.
Priežiūros institucija sprendimą dėl poveikio priemonės taikymo priima, jeigu
praėjo ne daugiau kaip 2 metai nuo pažeidimo padarymo dienos, o kai pažeidimas
tęstinis ar trunkamasis, – nuo paskutinių tęstinio pažeidimo veiksmų atlikimo
dienos ar trunkamojo pažeidimo paaiškėjimo dienos.
3.
Priežiūros institucija, priimdama sprendimą taikyti vieną ar kelias poveikio
priemones, parinkdama konkrečią poveikio priemonę ar priemones ir jos ar jų
dydį, įvertina nustatytų pažeidimų sunkumą ir trukmę, asmens, kuriam taikoma
poveikio priemonė, kaltę, finansinį pajėgumą, ankstesnius pažeidimus ir jam
taikytas poveikio priemones, bendradarbiavimą su priežiūros institucija, dėl
pažeidimų gautų pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar
padarytos žalos dydį, jeigu jį įmanoma nustatyti, nustatytų pažeidimų ir
numatomos taikyti poveikio priemonės ar priemonių pasekmes finansų rinkos stabilumui
ir patikimumui.
4.
Priežiūros institucija, vertindama šio straipsnio 3 dalyje nurodytas aplinkybes
ir kai nėra Finansinių priemonių rinkų įstatymo 94 straipsnyje nustatytų
atsakomybę sunkinančių aplinkybių, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais,
gali netaikyti poveikio priemonės ar priemonių, jeigu tenkinami visi šie
reikalavimai:
1)
juridinis asmuo įrodo, kad dėjo visas įmanomas pastangas, kad išvengtų
pažeidimo;
2)
juridinis asmuo nedelsdamas savo noru užkerta kelią neigiamoms pažeidimo
pasekmėms;
3)
pažeidimas yra mažareikšmis, nedarantis esminės žalos finansų rinką
reglamentuojančių teisės aktų saugomiems interesams.
5.
Kai poveikio priemonė taikoma juridiniam asmeniui, priežiūros institucija turi
teisę taikyti poveikio priemones ir juridinio asmens vadovams ar kitiems už
pažeidimą atsakingiems asmenims.
6.
Informacija apie pritaikytas poveikio priemones, įskaitant informaciją apie
padaryto teisės akto pažeidimo esmę ir jį padariusio asmens tapatybę, skelbiama
priežiūros institucijos interneto svetainėje nedelsiant po to, kai apie
sprendimą taikyti poveikio priemonę raštu informuojamas asmuo, kuriam ji
pritaikyta, bet ne vėliau kaip per 3 dienas. Jeigu sprendimas taikyti poveikio
priemonę yra apskundžiamas, priežiūros institucijos interneto svetainėje taip
pat pateikiama informacija apie dėl pritaikytų poveikio priemonių pateiktus
skundus ir jų nagrinėjimo rezultatus. Jeigu informacijos apie pritaikytas
poveikio priemones paskelbimas padarytų neigiamos įtakos Lietuvos Respublikos
finansų rinkos stabilumui, atliekamam ikiteisminiam tyrimui ar padarytų
neproporcingos žalos fiziniams ar juridiniams asmenims, tokios informacijos
skelbimas atidedamas tol, kol šios aplinkybės išnyksta, arba ji skelbiama
neatskleidžiant informacijos apie pažeidimą padariusį asmenį. Priežiūros
institucija užtikrina, kad paskelbta informacija būtų prieinama 5 metus nuo jos
paskelbimo. Į paskelbtą informaciją įtraukti asmens duomenys priežiūros
institucijos interneto svetainėje paliekami tik tokį laikotarpį, kuris būtinas
vadovaujantis asmens duomenų apsaugos reikalavimais.
1. Priežiūros institucija taiko šias poveikio priemones:
1) viešai paskelbia šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimą ir jį padariusį asmenį, taip pat apie savo įsipareigojimų nevykdantį emitentą;
2) įspėja dėl šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimo ir nurodo per nustatytą terminą nutraukti teisės akto pažeidimą;
3) skiria šio įstatymo nustatytas pinigines baudas.
2. Poveikio priemonės taikomos, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:
1) organizuojamas ar įgyvendinamas vertybinių popierių viešas siūlymas arba prekyba reguliuojamoje rinkoje, jeigu prieš tai nebuvo patvirtintas ir (arba) paskelbtas prospektas arba prospektas yra negaliojantis, taip pat jei šių vertybinių popierių viešas siūlymas arba prekyba reguliuojamoje rinkoje yra uždrausti arba sustabdyti;
2) prospekte pateikiama ne visa, neišsami arba klaidinanti informacija;
3) nesilaikoma prospekte nustatytos vertybinių popierių viešo siūlymo arba įtraukimo į prekybą reguliuojamoje rinkoje tvarkos;
4) nesilaikoma reikalavimo pateikti privalomą oficialų siūlymą supirkti likusias balsavimo teisę suteikiančias bendrovės akcijas;
5) nustatytais terminais ir nustatyta tvarka nepaskelbiama ir (arba) nepateikiama šio įstatymo, kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, nustatyta arba priežiūros institucijos pareikalauta informacija arba paskelbiama ir (arba) pateikiama neišsami, neteisinga arba netiksli informacija;
6) nustatyta tvarka nevykdomi arba netinkamai vykdomi priežiūros institucijos pagal šio įstatymo 47 straipsnį duoti privalomi nurodymai;
7) pažeisti Reglamente (EB) Nr. 1060/2009 nustatyti reikalavimai;
8) trukdoma priežiūros institucijai arba jos įgaliotiems asmenims atlikti patikrinimus;
9) padaromi kiti šio įstatymo arba kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimai.
3. Poveikio priemonių taikymo tvarką nustato Lietuvos banko įstatymas.“
7 straipsnis. 52 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 52 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„52 straipsnis. Piniginės Bbaudos dydis
1. Priežiūros
institucija turi teisę skirti skiria tokio dydžio pinigines
baudas:
1)
emitentams, kurie laiku neįvykdė jiems taikomų reikalavimų pagal šio įstatymo
21, 22, 23, 29 ir 32 straipsnius, asmenims, kurie laiku nepranešė apie balso
teisių įgijimą ar praradimą šio įstatymo 25, 26, 27 ir 28 straipsniuose
nustatyta tvarka, – iki 10 000 000 eurų arba iki 5 procentų paskutinių
finansinių metų pajamų, jeigu tai juridiniai asmenys;
2)
emitentams, kurie laiku neįvykdė jiems taikomų reikalavimų pagal šio įstatymo
21, 22, 23, 29 ir 32 straipsnius, asmenims, kurie laiku nepranešė apie balso
teisių įgijimą ar praradimą šio įstatymo 25, 26, 27 ir 28 straipsniuose
nustatyta tvarka, – iki 2 000 000 eurų, jeigu tai fiziniai asmenys;
3) asmenims,
organizuojantiems ar įgyvendinantiems vertybinių popierių viešą siūlymą arba
prekybą reguliuojamoje rinkoje, jeigu prieš tai nebuvo patvirtintas ir (arba)
paskelbtas prospektas arba šių vertybinių popierių viešas siūlymas ar prekyba
reguliuojamoje rinkoje yra uždrausti, sustabdyti arba neatitinka šiame įstatyme,
Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme ar šių įstatymų pagrindu
priimtuose teisės aktuose viešam vertybinių popierių siūlymui ir įtraukimui į
prekybą reguliuojamoje rinkoje nustatytų sąlygų ir reikalavimų, – iki viešai
siūlytų ar į prekybą reguliuojamoje rinkoje įtrauktų vertybinių popierių
bendros nominaliosios vertės dydžio;
4) asmenims, atsakingiems už prospekte pateiktos informacijos
teisingumą ir išsamumą, prospekte pateikusiems ne visą, neišsamią ar
klaidinančią informaciją ir taip nesilaikantiems šio įstatymo 6 straipsnyje
nustatytų reikalavimų, – iki 28 962 eurų;
5)
juridiniams asmenims, nesilaikantiems Reglamento (ES) Nr. 596/2014 17
straipsnyje nustatytų reikalavimų, – iki 2 500 000 eurų arba 2 procentų
juridinio asmens bendrųjų metinių pajamų. Jeigu juridinis asmuo priklauso
patronuojančiajai įmonei, bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas
skiriamos baudos dydis, yra pajamos, nurodytos pagrindinės patronuojančiosios
įmonės praėjusių metų konsoliduotojoje finansinėje ataskaitoje;
51) fiziniams asmenims,
nesilaikantiems Reglamento (ES) Nr. 596/2014 17 straipsnyje nustatytų
reikalavimų, – iki 1 000 000 eurų;
6) asmenims, nesilaikantiems šio įstatymo 36 straipsnyje nustatyto
reikalavimo pateikti privalomą oficialų siūlymą supirkti likusias balsavimo
teisę suteikiančias bendrovės akcijas, – iki 144 810 eurų; asmenims,
nesilaikantiems kitų šio įstatymo 36 straipsnyje nustatytų reikalavimų, –
iki 28 962 eurų;
7) asmenims,
šio įstatymo 42 straipsnyje nustatyta tvarka pareikalavusiems, kad visi kiti
emitento akcininkai parduotų jiems priklausančias akcijas, bet nustatytais
terminais neatsiskaičiusiems su jais arba nevykdantiems prievolės kuriam nors
akcininkui pareikalavus išpirkti jam priklausančias akcijas, – iki 28 962 eurų;
8) asmenims,
nesilaikantiems šio įstatymo 12, 17, 24, 35, 38, 40, 41 straipsniuose nustatytų
reikalavimų, – iki 28 962 eurų;
9) asmenims,
nesilaikantiems šio įstatymo 11, 16, 30, 31 straipsniuose nustatytų
reikalavimų, – iki 14 481 euro;
10) asmenims,
nevykdantiems priežiūros institucijos nurodymų, neteikiantiems priežiūros
institucijai šiame ir kituose įstatymuose nurodytos informacijos arba
trukdantiems priežiūros institucijai ar jos įgaliotiems asmenims atlikti
tyrimus ar patikrinimus, – iki 28 962 eurų;
11) asmenims,
nesilaikantiems kitų, negu įvardyti šios dalies 1–10 dalyse, šio įstatymo ir jo
įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų, – iki 28 962 eurų;
12) asmenims,
nesilaikantiems Reglamente (EB) Nr. 1060/2009 nustatytų reikalavimų, – iki 57
924 eurų.
1) juridiniams asmenims, kai netaikoma šio straipsnio 2 dalis, – iki 10 milijonų eurų arba iki 5 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą, atsižvelgdama į tai, kuri suma yra didesnė;
2) juridinio asmens vadovams ir kitiems fiziniams asmenims, kai netaikoma šio straipsnio 2 dalis, – iki 2 milijonų eurų baudą, atsižvelgdama į tai, kuri suma yra didesnė.
2. Už Reglamento (ES) Nr. 596/2014 17 straipsnio pažeidimus priežiūros institucija skiria baudas, kurių maksimalus dydis yra ne didesnis, nei nurodyta Reglamento (ES) Nr. 596/2014 30 straipsnyje.
23. Juridinio
asmens bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos
dydis, nustatomos pagal paskutinių sudarytų (pasirašytų) metinių finansinių
ataskaitų duomenis. Jeigu
juridinis asmuo priklauso patronuojančiajai įmonei,
kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikosį įmonių, priklausančių finansų
konglomeratui, papildomos priežiūros įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje, bendrosios metinės pajamos, pagal kurias
nustatomas skiriamos piniginės baudos dydis pagal šio straipsnio 1 dalies 1
punktą, yra pajamos, nurodytos pagrindinės patronuojančiosios įmonės paskutinėse sudarytose (pasirašytose) metinėse konsoliduotosiose
finansinėse ataskaitose praėjusių
metų konsoliduotoje finansinėje ataskaitoje.
3.4. Jeigu dėl šio straipsnio 1 dalies 1 ar 2
punkte įstatymo 51 straipsnio 2 dalyje išvardytų pažeidimų buvo
neteisėtai gauta pajamų, kitokios turtinės naudos, ar išvengta
nuostolių ar padaryta žalos ir tokių pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų
nuostolių ar padarytos žalos dydis, jeigu jį įmanoma nustatyti, viršijo pusę
šio straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte 1 arba 6 dalyje nurodytų
baudų dydžius, priežiūros institucija turi teisę skirti skiria baudą
iki dvigubo neteisėtai gautų pajamų, kitokios turtinės naudos, ar
išvengtų nuostolių arba padarytos žalos dydžio.
315. Jeigu dėl Reglamento (ES) Nr. 596/2014 17 straipsnio pažeidimoų
buvo neteisėtai gauta pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengta nuostolių
ar padaryta žalos ir tokių pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių
ar padarytos žalos dydis, jeigu jį įmanoma nustatyti, viršijo Reglamento (ES)
Nr. 596/2014 30 straipsnyje nurodytus baudų dydžius, skiriama bauda iki
trigubo neteisėtai gautų pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių
ar padarytos žalos dydžio.
6. Tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti juridinio asmens bendrųjų metinių pajamų, priežiūros institucija vietoj šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytos baudos juridiniams asmenims skiria baudą iki 2 mln. eurų.
7. Kai juridinio asmens bendrosios metinės pajamos yra mažesnės negu 1 milijonas eurų, priežiūros institucija vietoj šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytos baudos skiria juridiniam asmeniui iki 100 000 eurų baudą.
8. Šio įstatymo 51 straipsnio 2 dalies 6 punkte nurodytais atvejais priežiūros institucija už kiekvieną privalomo nurodymo nevykdymo arba netinkamo vykdymo dieną skiria baudą iki 1 procento bendrųjų metinių pajamų, o tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti bendrųjų metinių pajamų, – iki 1 500 eurų.
9. Baudos apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos banko įstatymo 433 straipsnyje nustatyta tvarka.“
8 straipsnis. 53 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 53 straipsnį.
53 straipsnis. Priežiūros institucijos sprendimų vykdymo tvarka
1. Asmuo, gavęs priežiūros institucijos sprendimą dėl piniginės baudos,
ją sumoka ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo sprendimo gavimo dienos.
2. Savanoriškai neįvykdytas priežiūros institucijos sprendimas dėl
piniginės baudos pateikiamas vykdyti antstoliui Civilinio proceso kodekso
nustatyta tvarka.
9 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 m. gegužės 1 d.
2. Priežiūros institucija iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas