2023-05-26

PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR. VIII-2043 2, 10 IR 25 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 171 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTONR. XIVP-1508(2)

 

 

 

 

Siūloma keisti

 

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

 

1

 

9

 

 

Apibūdinimas:

Įstatymo pakeitimu yra siūloma atsisakyti naudoti dviračių takų ženklinimą, paliekant ženklinimo tvarkos nustatymą Susisiekimo ministerijos dispozicijai. Manytina, kad Susisiekimo ministerijos specialistai atras optimalų ženklinimo būdą, kuris ne tik tinkamai įspės pėsčiuosius apie mikrojudumo priemonių judėjimą, mikrojudumo priemonių vairuotojai, eismo kontrolę vykdantys pareigūnai aiškiai ir nedviprasmiškai galės atskirti kokios judėjimo taisyklės yra taikomos viename ar kitame šaligatvyje.

Pasiūlymas:

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 2 straipsnio 67 dalį ir ją išdėstyti taip:

67. Šaligatvis – kelio dalis pėstiesiems prie važiuojamosios kelio dalies, atskirta arba neatskirta nuo jos. Šaligatvis gali būti naudojamas dviračių eismui; kai šaligatvis ar jo dalis pažymėta KET nustatyta tvarka, jis gali būti naudojamas dar ir  motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių eismui.“

2

3

 

Apibūdinimas

 

Netvarkingas mikrojudumo priemonių statymas sukelia daug saugumo ir tvarkos iššūkių kitiems eismo. Netvarkingai šaligatviuose, pėsčiųjų takuose ir kitur paliktos priemonės ne tik trukdo, bet ir kelią realų pavojų, ypač specialiųjų poreikių turintiems pėstiesiems, dviratininkams, mikrojudumo priemonių vairuotojams, todėl turi būti sukurtos teisinės priemonės griežtesnei šių transporto priemonių statymo kontrolei.

 

Įvertinus faktą, kad šios priemonės nėra išimtinai komercinio naudojimo (nuomojamos), o ir asmeninės, jų naudotojai su jomis vyksta į darbą, leisti laisvalaikį, būtina numatyti galimybes platesnėms parkavimo galimybėms, nei tik tam tikros, savivaldybių nustatomos zonos, leidžiant mikrojudumo priemones statyti tokius poreikius atitinkančiose vietose, pavyzdžiui, prie įstaigų, kuriose įrengti dviračių stovai ar pan.

 

Manytina, kad tokių vietų apibrėžimas ir taikymas gali būti pakankamai platus, o jį įgyvendinti gali ne tik savivaldybė, bet ir įstaigos, pavyzdžiui, pagal reikalavimus įrengdamos statymo vietas prie prekybos centrų, siūloma mikrojudumo priemonių statymo tvarką nustatyti KET.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo 3 straipsnį, kuriame numatomas įstatymo papildymas 171 straipsniu, šį straipsnį papildant 6 dalimi.  

 

„6. Elektrinių mikrojudumo priemonių statymo tvarką nustato KET.”

 

 

 

 

 

Teikia

 

Seimo narys                                                                                        Julius Sabatauskas