LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Socialinių reikalų ir darbo komitetas
Pagrindinio komiteto IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nr. xiii-198 1, 5, 9, 10, 11, 12, 16 STRAIPSNIŲ IR 1, 2, 3, 4 IR 5 priedų PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-5293
2020-11-23 Nr. 103-P-49(2)
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: M. Lingė – Komiteto pirmininkas, V. Aleknaitė-Abramikienė, R. Baškienė, J. Džiugelis, D. Griškevičius, L. Kukuraitis, M. Ošmianskienė, A. Petrošius, M. Puidokas, A. Sysas, G. Skaistė, T. Tomilinas; komiteto biuras: E. Bulotaitė – biuro vedėja, patarėjos: D. Jonėnienė, A. Kazlauskienė, I. Kuodienė, padėjėjos: R. Liekienė, I. Žukauskaitė; kviestieji asmenys: E. Radišauskienė – socialinės apsaugos ir darbo viceministrė, E. Bingelis – socialinės apsaugos ir darbo viceministras, A. Nakčerienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo teisės skyriaus patarėja, D. Bužinskienė – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo ekonomikos skyriaus vyr. specialistė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-10-19 |
2 |
|
|
Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas: 1. Atsižvelgiant į teisės technikos taisyklių reikalavimus, vienintelė įstatymo projekto 2 straipsnio dalis nenumeruotina. |
Pritarti |
|
2. |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-10-19 |
5 |
|
|
2. Įstatymo projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad biudžetinių įstaigų vadovams, jų pavaduotojams, struktūrinių padalinių vadovams ir jų pavaduotojams už darbą poilsio dieną, švenčių dieną, naktį, taip pat už viršvalandžius mokama šio straipsnio nustatyta tvarka. Pažymėtina, kad siūlomu reguliavimu biudžetinių įstaigų vadovaujančiųjų darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, apmokėjimo už darbą poilsio dieną, švenčių dieną, naktį ir viršvalandžius taisyklės būtų palankesnės negu kitiems viešajame sektoriuje dirbantiems vadovaujantiems asmenims – valstybės tarnautojams, pareigūnams ir kt., kuriems ir toliau būtų taikoma Darbo kodekso 144 straipsnio 6 dalis, kurioje numatyta, kad už juridinio asmens vadovaujančių darbuotojų darbą poilsio dieną, švenčių dieną, naktį ir viršvalandžius mokama kaip už darbą įprastiniu darbo laiko režimu. Todėl svarstytina, ar siūlomas reguliavimas atitiktų asmenų lygiateisiškumo principą, nes galima situacija, kai toje pačioje biudžetinėje įstaigoje dirbantis padalinio vadovas – valstybės tarnautojas atsidurtų mažiau palankioje padėtyje palyginus su padalinio vadovu – darbuotoju, dirbančiu pagal darbo sutartį. Siekiant nuoseklaus ir sisteminio teisinio reguliavimo, manytina, kad kartu turėtų būti keičiami ir kitų viešojo sektoriaus darbuotojų apmokėjimo už darbą poilsio dieną, švenčių dieną, naktį ir viršvalandžius reglamentuojantys įstatymai.
|
Pritarti |
|
3. |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-10-19 |
6,7 |
|
|
3. Atsižvelgiant į tai, kad biudžetinių įstaigų darbuotojams premijų mokėjimo atvejai yra nurodyti keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje, siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo, siūlytina įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 2 dalies nuostatą, kad premijos gali būti skiriamos darbdavio ir darbovietės lygmens kolektyvinėje sutartyje numatytais atvejais, perkelti į keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalį (papildyti šią dalį 5 punktu). Pritarus šiai pastabai, atitinkamai reikėtų patikslinti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnį (vietoj žodžių ,,išskyrus darbdavio ir darbovietės lygmens kolektyvinėje sutartyje numatytus kitus atvejus, nei numatyta šio įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje, kuriais skiriama premija“ įrašyti žodžius ,,išskyrus šio įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 5 punkte numatytą atvejį“). |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijos pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2020-10-30 |
|
|
|
Komiteto sprendimas: siūlyti pagrindiniam komitetui pritarti pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas patobulintam Įstatymo projektui Nr. XIIIP-5293. |
Nepritarti |
Argumentai: Komitetas siūlo Įstatymo projektą grąžinti iniciatoriams tobulinti. |
2. |
Biudžeto ir finansų komitetas 2020-11-04 |
|
|
|
Komiteto sprendimas: siūlyti pagrindiniam komitetui pritarti pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritaria, patobulintam Įstatymo projektui Nr. XIIIP-5293. |
Nepritarti |
Argumentai: Komitetas siūlo Įstatymo projektą grąžinti iniciatoriams tobulinti. |
7. Komiteto sprendimas: grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir papildomai įvertinus valstybės finansines galimybes, suderinti jį su antrajam svarstymui Seime teikiamu 2021 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu Nr. XIIIP-5302.
8. Balsavimo rezultatai: už – 9, prieš – 0, susilaikė – 2.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Mindaugas Lingė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.
Komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė
Komiteto biuro patarėja Ieva Kuodienė