Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai,

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai,

Lietuvos nacionalinei vežėjų automobiliais asociacijai „Linava“,

Lietuvos vežėjų sąjungai,

Lietuvos pramonininkų konfederacijai,

Lietuvos keleivių vežimo asociacijai,

Tarptautinio transporto ir logistikos aljansui

 

 

 

2024-

 Nr.

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE ĮSAKYMO PROJEKTĄ

 

Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija) parengė ir teikia Įsakymo projektą[1] išvadoms gauti.

1. Įsakymo projekto tikslas, sprendžiama problema ir siekiami rezultatai

Įsakymo projekto tikslas – perkelti ir įgyvendinti 2024 m. kovo 14 d. Komisijos deleguotąją direktyvą (ES) 2024/846, kuria iš dalies keičiama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2006/22/EB dėl būtiniausių sąlygų reglamentams (EB) Nr. 561/2006 ir (ES) Nr. 165/2014 ir Direktyvai 2002/15/EB dėl su kelių transporto veikla susijusių socialinės teisės aktų įgyvendinti (toliau – Deleguotoji direktyva (ES) 2024/846).

Reglamentų (EB) Nr. 561/2006 ir (ES) Nr. 165/2014 pažeidimų, suskirstytų į kategorijas pagal sunkumą, sąrašas[2] (toliau – Sąrašas) papildomas šiais labai sunkiais pažeidimais:

1)        nėra kompensuojamojo poilsio už du iš eilės sutrumpintus kassavaitinio poilsio laikotarpius (Sąrašo D22 punktas);

2)        normalus kassavaitinio poilsio laikotarpis arba bet koks ilgesnis nei 45 valandų kassavaitinio poilsio laikotarpis, praleidžiamas transporto priemonėje (Sąrašo D23 punktas);

3)        transporto įmonė neorganizuoja vairuotojų darbo taip, kad vairuotojai galėtų grįžti į darbdavio veiklos centrą arba į savo gyvenamąją vietą (Sąrašo F1 punktas);

4)        į registracijos lapą neįrašyta reikalaujama informacija (Sąrašo I2 punktas);

5)        atsisakymas būti patikrintam (Sąrašo I5 punktas).

Nauji sunkūs pažeidimai:

1)        darbdavys nepadengia apgyvendinimo ne transporto priemonėje išlaidų (Sąrašo D24 punktas);

2)        netinkamas kelto ir (arba) traukinio ženklo naudojimas arba nenaudojimas (Sąrašo I1 punktas);

3)        įrašai, kuriuose nenurodyti šalių, kurių sienas vairuotojas kirto kasdienio darbo laikotarpiu, simboliai (Sąrašo I3 punktas);

4)        įrašai, kuriuose nenurodyti šalių, kuriose prasidėjo ir baigėsi vairuotojo kasdienio darbo laikotarpis, simboliai (Sąrašo I4 punktas);

Taip pat patikslinti Sąrašo B4, B8, B16, E4, E5, G1, H8 ir I6 punktai. Atkreiptinas dėmesys, kad sunkiausiu pažeidimu, nurodytu Sąrašo H8 punkte, laikomas ne tik klastojimo įtaiso, kuriuo galima pakeisti tachografo įrašus, naudojimas, bet ir turėjimas transporto priemonėje.

Už Sąraše nurodytus pažeidimus taikoma administracinė atsakomybė, įtvirtinta Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse.

Atsižvelgiant į Sąrašo formos specifiškumą, Sąrašas dėstomas nauja redakcija.

2. Europos Sąjungos teisės aktų perkėlimas ir (ar) įgyvendinimas

Įsakymo projektu į nacionalinę teisę perkeliama Deleguotoji direktyva (ES) 2024/846.

Įsakymo projektas kartu su Deleguotosios direktyvos (ES) 2024/846 ir Įsakymo projekto atitikties lentele (toliau – atitikties lentelė) įkeltas į Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą.

3. Teisės aktai, kuriuos reikės priimti, pakeisti arba pripažinti netekusiais galios

Įsakymo projektui įtraukti į teisės sistemą nereikės kitų teisės aktų priimti, pakeisti arba pripažinti netekusiais galios .

4. Informacija apie sąvokų įvertinimą Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įsakymo projekte naujų sąvokų nėra.

5. Konsultavimasis su visuomene nenumatytas.  

6. Derinimas su suinteresuotomis institucijomis ir suinteresuotais asmenimis

Projektas skelbiamas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS). Visos gautos pastabos ir pasiūlymai bus įvertinti Įsakymo projekto derinimo pažymoje, kuri TAIS bus paskelbta prie šio Įsakymo projekto užbaigus derinti Įsakymo projektą ir vertinti gautas pastabas ir pasiūlymus.

Derinimo terminas – 10 darbo dienų nuo Įsakymo projekto paskelbimo TAIS.

7. Įsakymo projekto iniciatoriai (jei buvo) ir rengėjai

Įsakymo projektą parengė Teisės ir rizikų valdymo skyriaus (vedėja Aistė Usevičienė, tel. +370 694  28 850, el. p. [email protected]) patarėja Vaida Rukienė (tel. +370 688  15 190, el. p. [email protected]).

PRIDEDAMA:

1.         Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymo „Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2021 m. rugsėjo 30 d. įsakymo Nr. 2BE-262 „Dėl Reglamentų (EB) Nr. 561/2006 ir (ES) Nr. 165/2014 pažeidimų, suskirstytų į kategorijas pagal sunkumą, sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas su priedu, 7 lapai.

2. Atitikties lentelė, 10 lapų.

3. 2024 m. rugsėjo 13 d. teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo pažyma Nr. 1PE-64, ADOC elektroninis dokumentas.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                    Genius Lukošius

 

 

 

 

 

Vaida Rukienė, tel. +370 688 15 190, el. p. [email protected]



[1] Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymo „Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2021 m. rugsėjo 30 d. įsakymo Nr. 2BE-262 „Dėl Reglamentų (EB) Nr. 561/2006 ir (ES) Nr. 165/2014 pažeidimų, suskirstytų į kategorijas pagal sunkumą, sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (tekste – Įsakymo projektas).

[2] Reglamentų (EB) Nr. 561/2006 ir (ES) Nr. 165/2014 pažeidimų, suskirstytų į kategorijas pagal sunkumą, sąrašas, patvirtintas Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2021 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. 2BE-262 „Dėl Reglamentų (EB) Nr. 561/2006 ir (ES) Nr. 165/2014 pažeidimų, suskirstytų į kategorijas pagal sunkumą, sąrašo patvirtinimo“.