LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VETERINARINIŲ VAISTŲ ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1245(2)es
2022-05-11 Nr. 110-P-14
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Vigilijus Jukna, Andrius Vyšniauskas.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-04-27 Nr. XIVP-1245(2) |
2 |
7 |
|
|
1. Atsižvelgiant į teisingumo ministro 2013 m. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintų Teisės aktų rengimo rekomendacijų 35 punktą, kuriame nustatyta, kad straipsnyje, reglamentuojančiame terminų apibrėžtis, trumpiniai nevartojami ir neįvedami, projekto 2 straipsnio 7 dalyje reikėtų atsisakyti įvedamo „Registro“ trumpinio (šis trumpinys turėtų būti įvedamas projekto 3 straipsnyje). |
Nepritarti |
Dėl teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų pasikeitimų, susijusių su įstatymų ir kitų Seimo teisės aktų projektų rengimu, Teisingumo ministerijos (TM) išaiškinta, kad: tam tikros taisyklės taikomos tik terminui, tam tikros - tik apibrėžčiai. Terminų apibrėžtyse trumpiniai nevartojami ir neįvedami. Jeigu šalia termino reikia įsivesti trumpinį, jis rašomas neparyškintai. Šalia termino įvestas trumpinys turėtų būti vartojamas tik toliau tekste, o ne straipsnyje (punkte), kuriame apibrėžiamos teisės akte vartojamos sąvokos. Projekto 2 str. 7 d. įvestas trumpinys vartojamas tik toliau tekste (3, 5, 6, 11 straipsniuose), bet ne šiame straipsnyje, todėl šiai pastabai siūloma nepritarti. Tuo pačiu pažymėtina, kad sąvokos tekste žodžiai „rinkodaros leidimai“ reikalingi, nes pagal Regl. 2019/6 centralizuota procedūra reiškia, kad rinkodaros leidimus suteikia ES institucijos (tai nėra ES valstybių narių kompetencija). Taip pat, derinant Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo (1 str. 3 d.) galiojančio reglamentavimo nuostatas ir apibrėžiant Veterinarinių vaistų registrą Veterinarinių vaistų įstatymo projekte, būtina detalizuoti, kad veterinarinių vaistų registras yra valstybinis (o ne pvz., žinybinis) registras, neatkartojant nuostatos. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-04-27 Nr. XIVP-1245(2) |
3 |
9 |
|
|
2. Projekto 3 straipsnio 9 dalyje vietoj žodžių „priėmus sprendimą“ įrašytini žodžiai „įsigaliojus sprendimui“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti 3 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip: „9. Veterinarinio
vaisto registracijos procedūra baigiama |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-04-27 Nr. XIVP-1245(2) |
14 |
9 |
|
|
3. Derinant projekto nuostatas tarpusavyje, projekto 14 straipsnio 9 dalyje vietoj žodžių „pakeitusi“ bei „pakeisti“ įrašytini atitinkamai žodžiai „patikslinusi“ bei „patikslinti“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti 14 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip: „9. Valstybinė
maisto ir veterinarijos tarnyba, išdavusi, atsisakiusi išduoti, |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-04-27 Nr. XIVP-1245(2) |
23 |
2 |
|
|
4. Projekto 23 straipsnio 2 dalyje po žodžio „tarnybos“ įrašytini žodžiai „interneto svetainėje“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti 23 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, užtikrindama konfidencialios informacijos apsaugą, suteikia visuomenei galimybę Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos interneto svetainėje susipažinti su jos atliktomis veterinarinių vaistų vertinimo ataskaitomis ir priimtais sprendimais dėl veterinarinių vaistų registracijos.“ |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-04-27 Nr. XIVP-1245(2) |
|
|
|
PRIEDAS |
5. Įstatymo priedas turėtų būti išdėstytas po projekto 26 straipsnio tekstu, o ne po įstatymą pasirašančiojo asmens rekvizitų. |
Nepritarti |
Tai analogiška pastaba, kuriai 22-04-24 Seimas jau nepritarė (taip pat nepritarė ir KRK, žr. 22-04-06 KRK išvadą Nr. 110-P-9) dėl šių priežasčių: „Tai naujas įstatymas, o ne jau priimto įstatymo dėstymas nauja redakcija. Atsižvelgiant į tai, vadovaujamasi Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų 68 punkte nustatyta bendra taisykle priedams, priedas dėstomas atskirame lape po įstatymu (po Projekto 26 straipsnio tekstu, po pasirašančiojo rekvizitų, atskirame lape).“ |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
4. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
(Komiteto biuro patarėja, Simantė Kairienė)