PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2018 m. rugpjūčio 23 d. Nr. AV-564

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi  Pakruojo rajono savivaldybės 2018 m. sausio 25 d. sprendimo Nr. T-6 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo" patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo VI skyriumi:

1. T v i r t i n u Neformaliojo vaikų švietimo programų atitikties reikalavimams vertinimo nuostatus (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. sausio 11 d. įsakymą Nr. AV-29 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo teikėjų ir jų programų atitikties reikalavimams vertinimo nuostatų patvirtinimo“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administraciniam teismui (RAAT). Skundas (prašymas, pareiškimas) gali būti paduodamas RAAT Kauno (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas), Klaipėdos (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda), Panevėžio (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) arba Šiaulių (Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai) rūmuose per vieną mėnesį nuo skundžiamo individualaus teisės akto įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                                Erika Kižienė

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės  administracijos direktoriaus 2018 m. rugpjūčio 23 d. įsakymu Nr. AV-564

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo programų atitikties reikalavimams vertinimo  nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja neformaliojo vaikų švietimo programų (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) programų (toliau – NVŠ) vertinimą. Nustatomi vertinimo tikslai, uždaviniai, kriterijai, vertinimo organizavimas, vertinimo komisijos funkcijos, teisės, pareigos, atsakomybė ir komisijos darbo organizavimo tvarka.

2. NVŠ programų vertinimo tikslas – užtikrinti, kad lėšos neformaliajam vaikų švietimui būtų skiriamos tik patvirtintoms NVŠ programoms įgyvendinti.

3. NVŠ programų vertinimo uždaviniai:

3.1. įvertinti NVŠ programą nustatant, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis pagal Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 1 priede pateiktą Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formą;

3.2. suteikti teisę gauti lėšas patvirtintai NVŠ programai įgyvendinti.

 

II SKYRIUS

PROGRAMŲ atitikties reikalavimams nustatymo organizavimas

 

4. NVŠ programų atitiktį nustatytiems reikalavimams vertina Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija) pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus pateiktus Nuostatų 1 priede.

5. Švietimo teikėjai turi teisę teikti vertinimui NVŠ programas, kurios yra užregistruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR) ir gauti lėšų NVŠ programoms įgyvendinti.

6. Švietimo teikėjas, siekiantis gauti atitikties patvirtinimą, Savivaldybės švietimo skyriui

iki nurodytos datos pateikia raštu Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams nustatymo paraišką, parengtą pagal Aprašo 1 priede nurodytą formą, bei elektroninį jos variantą Word formatu.

7. NVŠ programos atitiktis reikalavimams patvirtinama, jeigu NVŠ programa atitinka ar iš dalies atitinka Nuostatų 1 priede nurodytus kriterijus. Iš dalies atitikti gali ne daugiau kaip trys kriterijai.

8. NVŠ programos atitiktis reikalavimams nepatvirtinama, jeigu ji neatitinka bent vieno Nuostatų 1 priede nurodyto kriterijaus arba iš dalies atitinka keturis ir daugiau kriterijų.  

 

iV skyrius

Komisijos FUNKCIJOS, TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ +

 

9. Komisija vertina pateiktas Neformaliojo vaikų švietimo programų atitikties reikalavimams nustatymo paraiškas (toliau – Paraiška).

10. Komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:

10.1. gauti iš Paraiškos teikėjo ir kitų kompetentingų institucijų duomenis ir (ar) dokumentus, reikalingus Paraiškoms įvertinti;

10.2. prireikus prašyti patikslinti Paraiškos teikėjo pateiktą informaciją.

11. Komisijos nariai, vykdydami savo funkcijas, privalo:

11.1. užpildyti komisijos nario deklaraciją (Nuostatų 2 priedas);

11.2. užtikrinti informacijos, susijusios su jų veikla komisijoje, konfidencialumą, kol nepriimtas galutinis sprendimas dėl NVŠ programos įvertinimo;

11.3. laiku pateikti NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimą. 

11.4. Komisijos narys negali dalyvauti svarstant ir vertinant NVŠ programų paraiškas, kurias pateikė švietimo teikėjai, susiję su Komisijos nariu ryšiais, neleidžiančiais priimti objektyvių sprendimų.

12. Komisijos narys, pažeidęs Nuostatus ar kitus teisės aktus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

v skyrius

Komisijos darbo organizavimas

 

13. Komisijos pirmininkas:

13.1. kviečia komisijos posėdžius;

13.2. atstovauja komisijai;

13.3. atsako už komisijos veiklą;

13.4. pasirašo komisijos dokumentus.

14. Komisijos sekretorius:

14.1. organizuoja komisijos darbą;

14.2. protokoluoja komisijos posėdžius;

14.3. teikia reikalingą informaciją komisijos nariams ir švietimo teikėjams;

14.4. laiku informuoja švietimo teikėjus apie komisijos priimtus sprendimus.

15. Komisijos sprendimai priimami komisijos posėdyje. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Jeigu komisijos balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.

16.Komisijos posėdyje gali būti priimami tokie sprendimai:

16.1. siūloma savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinti NVŠ programos atitiktį;

16.2. siūloma savivaldybės administracijos direktoriui nepatvirtinti NVŠ programos atitikties;

16.3. siūloma NVŠ programos teikėjui pašalinti NVŠ programos trūkumus per komisijos nurodytą terminą, jeigu trūkumai nėra esminiai;

17. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Protokolą per 3 darbo dienas nuo įvykusio posėdžio surašo komisijos sekretorius, pasirašo komisijos pirmininkas ir komisijos sekretorius.

18. Komisijos sekretorius elektroniniu būdu informuoja NVŠ programų teikėjus apie komisijos sprendimus.

 

VI skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos atitikties patvirtinimo arba nepatvirtinimo.

20. Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos NVŠ programos skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) pasirinkti NVŠ programą. Pasirinkti programą ir ją pradėti lankyti vaikai turi ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 1 d.

21. Už NVŠ programos vykdymo kokybę atsako švietimo teikėjas.

22. NVŠ programų ir Nuostatų įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.

__________________

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams

vertinimo forma

1 priedas             

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA

 

NVŠ programos teikėjas

 

NVŠ programos pavadinimas

 

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Kriterijaus įvertinimas

1. NVŠ programos tikslingumas

1.1. Prioritetai

 

 

Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

1.4. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą.

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

2. Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

3. NVŠ programos apimtis

Intensyvumas ir bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

4. Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 Atitinka

 

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

5. Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

6. Kokybė ir atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

6.2. mokymosi aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų

 Atitinka

 Iš dalies atitinka

 Neatitinka

 

Apibendrintas vertintojo siūlymas

 Patvirtinti programą

 Nepatvirtinti programos

Komentaras:

Esminės vertintojo pastabos apie programos trūkumus

 

 

Vertintojas                         _________________         ____________________________

(parašas)                                                           (vardas, pavardė)                                                    

 

 

Neformaliojo vaikų švietimo programų atitikties reikalavimams vertinimo nuostatų

2 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ VERTINIMO KOMISIJOS

NARIO DEKLARACIJA

 

1.

Vardas ir pavardė

 

 

2.

Gyvenamoji vieta

 

 

3.

Telefonas, el. paštas

 

 

4.

Narystė, pareigos ar kiti ryšiai su įstaigomis ar organizacijomis (jų steigėjais, dalyviais, vadovais ar kitų organų nariais), veikiančiomis neformaliojo vaikų švietimo srityje

(nurodyti, kokį poveikį tai galėtų turėti atliekant komisijos nario pareigas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Kitos aplinkybės, dėl kurių Komisijos narys savo veikloje negalėtų priimti objektyvių sprendimų

 

 

 

Tvirtinu, kad šioje Deklaracijoje nurodyti duomenys yra teisingi ir išsamūs.

Įsipareigoju nevertinti paraiškų esant aplinkybėms, neleidžiančioms priimti objektyvių sprendimų, ir apie šias aplinkybės nedelsiant informuoti Komisijos pirmininką.

 

 

.......................................................................................................................

( deklaruojančio asmens vardas ir pavardė, parašas)

20___ m. _________________ ___d.