LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FUNKCIJŲ PASISKIRSTYMO TARP INSTITUCIJŲ,
ĮGYVENDINANT 2021–2027 METŲ MATERIALINIO NEPRITEKLIAUS MAŽINIMO PROGRAMĄ LIETUVOJE
2021 m. lapkričio 26 d. Nr. A1-849
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 2 ir 11 punktais, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos fondų lėšas“ 2.2 papunktį, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.14 papunktį ir atsižvelgdamas į 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, VI antraštinės dalies II skyriaus nuostatas:
1. T v i r t i n u pridedamus:
1.1. Funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2021–2027 metų materialinio nepritekliaus mažinimo programą Lietuvoje, aprašą;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2021 m. lapkričio 26 d. įsakymu Nr. A1-849
FUNKCIJŲ PASISKIRSTYMO TARP INSTITUCIJŲ, ĮGYVENDINANT 2021–2027 METŲ MATERIALINIO NEPRITEKLIAUS MAŽINIMO PROGRAMĄ LIETUVOJE, APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2021–2027 metų materialinio nepritekliaus mažinimo programą Lietuvoje, apraše (toliau – Aprašas) apibrėžiamos sąvokos, kurios vartojamos rengiant ir tvirtinant Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius 2021–2027 metų materialinio nepritekliaus mažinimo programos Lietuvoje (toliau – MNM programa) įgyvendinimą ir jos lėšomis finansuojamų projektų administravimą Lietuvos Respublikoje, nustatomos MNM programos vadovaujančiosios ir audito institucijų bei projektų vykdytojo funkcijos.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Audito institucija – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kuriai pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos fondų lėšas“ (toliau – LRV nutarimas Nr. 1322) 2.1.1 papunktį pavesta vykdyti audito institucijos funkcijas. Audito institucijos funkcijas vykdo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.
2.2. Bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos projektui finansuoti ir papildančios Europos Sąjungos (toliau – ES) MNM programai įgyvendinti ES teisės aktų nustatyta tvarka skirtą finansavimą.
2.3. Centralizuota apskaitos įstaiga – Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras, kuriam pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. vasario 7 d. nutarimo Nr. 125 „Dėl biudžetinės įstaigos Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“ 3 punktą pavesta centralizuotai vykdyti šiame nutarime nurodytų viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos ir personalo administravimo funkcijas.
2.4. Informacinė Europos Sąjungos 2021–2027 metų fondų valdymo sistema (toliau – SFC2021) – elektroninio keitimosi duomenimis sistema, kuria naudodamosi ES valstybė narė ir Europos Komisija (toliau – EK) keičiasi oficialia informacija.
2.5. Išlaidų deklaracija – tarpinės ir vadovaujančiosios institucijų rengiamų ataskaitų, susijusių su išlaidomis, patirtomis įgyvendinant MNM programą, rinkinys, kuriuo remiantis rengiama mokėjimo paraiškai EK.
2.6. Kvietimas teikti paraišką finansuoti projektą – tarpinės institucijos siūlymas pareiškėjui vadovaujančiosios institucijos nustatytomis sąlygomis teikti paraišką finansuoti projektą.
2.7. MNM programos informacinė sistema – vadovaujančiosios institucijos įdiegta kompiuterinė informacinė sistema, skirta statistiniams bei finansiniams duomenims, reikalingiems MNM programos lėšų panaudojimo stebėsenai, vertinimui, kontrolei ir auditui atlikti, rinkti ir saugoti.
2.8. MNM programos įgyvendinimo stebėsenos komitetas (toliau – Stebėsenos komitetas) – iš kompetentingų institucijų ir socialinių partnerių atstovų sudarytas komitetas, kurio personalinę sudėtį ir funkcijas tvirtina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras. Stebėsenos komiteto posėdžiuose stebėtojų teisėmis kviečiami dalyvauti EK atstovai, atsakingi už MNM programos įgyvendinimą ir koordinavimą.
2.9. MNM programos lėšomis bendrai finansuojamas projektas (toliau – projektas) – vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais suplanuotas ir atrinktas projektas, kurio veikloms įgyvendinti vadovaujančioji institucija skyrė finansavimą.
2.10. MNM programos svetainė – interneto svetainė, skirta aktualiai informacijai apie MNM programą ir jos lėšomis finansuojamus projektus skelbti.
2.11. MNM programos valdymo ir kontrolės sistema – vadovaujančiosios, tarpinės ir audito institucijų pagal kompetenciją atliekamų MNM programos lėšų valdymo, kontrolės funkcijų ir procedūrų, užtikrinančių Lietuvos Respublikos bei ES teisės aktų nuostatų ir principų laikymąsi, visuma.
2.12. MNM programos vertinimas – išorės ekspertų atliekamas vertinimas, kuriuo siekiama pagerinti MNM programos įgyvendinimo kokybę, padidinti lėšų panaudojimo efektyvumą, socialinį poveikį ir kt.
2.13. MNM programos vertinimo planas – vadovaujančiosios institucijos parengtas dokumentas, kuriuo nustatomi MNM programos vertinimo tikslai bei jiems pasiekti planuojamos lėšos ir kuriam pritarė Stebėsenos komitetas.
2.14. Mokėjimo prašymas – pagal vadovaujančiosios institucijos nustatytą formą projekto vykdytojo užpildytas dokumentas, teikiamas tarpinei institucijai kartu su dokumentų, įrodančių projekto, dėl kurio buvo sudaryta sutartis, įgyvendinimo išlaidas, kopijomis.
2.15. Paraiška asignavimų valdytojui – pagal vadovaujančiosios institucijos nustatytą formą tarpinės institucijos parengta ir patvirtinta paraiška dėl lėšų pervedimo projektų vykdytojui, kuria remiantis rengiama mokėjimo paraiška Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui.
2.16. Paraiška finansuoti projektą (toliau – paraiška) – pagal vadovaujančiosios institucijos nustatytą formą pareiškėjo, siekiančio gauti MNM programos ir bendrojo finansavimo lėšų projektui įgyvendinti, užpildytas dokumentas.
2.18. Pažeidimas – Lietuvos Respublikos ir (ar) ES teisės aktų nuostatų pažeidimas, padarytas veikimu ar neveikimu, dėl kurio atsirado ar galėjo atsirasti valstybės ir (ar) ES biudžeto nuostolių.
2.19. Projektas – tikslinė pareiškėjo (projekto vykdytojo) veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytoją ir dalyvius.
2.20. Projekto partneriai – viešojo sektoriaus institucijos ir (ar) ne pelno siekiančios organizacijos, kurios tiesiogiai arba per kitas organizacijas teikia paramą labiausiai skurstantiems asmenims, kartu taikydamos papildomas priemones.
2.21. Projekto sutartis – vadovaujančiosios institucijos, tarpinės institucijos ir pareiškėjo pasirašomas susitarimas dėl skiriamų MNM programos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo, projekto įgyvendinimo, atskaitomybės ir kitų sąlygų.
2.22. Projektų planavimas ir atranka – vadovaujančiosios institucijos parengtais ir patvirtintais teisės aktais nustatytos procedūros ir reikalavimai, taikomi teikiant paraiškas ir atliekant kitus susijusius veiksmus.
2.23. Projektų vykdytojas – viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA), kuriai pagal Strateginio valdymo sistemos dalyvių, galinčių atlikti jungtinių projektų vystytojų funkcijas, sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 4 punktą pavesta vykdyti jungtinių projektų vystytojo funkcijas socialinės apsaugos ir užimtumo srityje. Projektų vykdytojo funkcijas vykdo ESFA Pirkimų ir projektų valdymo skyrius.
2.24. Tarpinė institucija – ESFA, kuriai pagal LRV nutarimo Nr. 1322 2.1.2 papunktį pavesta vykdyti tarpinės institucijos funkcijas. Tarpinės institucijos funkcijas vykdo ESFA Projektų valdymo skyrius II (toliau – PVS II) kartu su Kokybės skyriumi. Tarpinės institucijos funkcijų sąrašą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.
2.25. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos – projekto išlaidos (arba jų dalis), kurios atitinka Lietuvos Respublikos bei ES teisės aktuose nustatytus išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus ir gali būti deklaruojamos EK.
2.26. Vadovaujančioji institucija – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kuriai pagal LRV nutarimo Nr. 1322 2.1.1 papunktį pavesta vykdyti vadovaujančiosios institucijos funkcijas. Vadovaujančiosios institucijos funkcijas vykdo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Europos Sąjungos investicijų skyrius ir Finansų departamento Finansų skyrius.
3. Vadovaujančioji, audito, tarpinė institucijos ir projektų vykdytojas savo funkcijas vykdo vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013, ir 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – BNR), nuostatomis.
II SKYRIUS
VADOVAUJANČIOSIOS INSTITUCIJOS FUNKCIJOS
5. Vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyrius vykdo šias funkcijas:
5.2. rengia MNM programos pakeitimo projektą, pristato jį Stebėsenos komitetui ir, gavęs šio komiteto pritarimą, teikia jį tvirtinti EK;
5.4. kuria ir tobulina MNM programos valdymo ir kontrolės sistemą, vykdo jos priežiūrą:
5.4.1. rengia Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių MNM programos ir jos lėšomis finansuojamų projektų administravimą ir finansavimą, projektus;
5.11. administruoja MNM programą, laikydamasis patikimo finansų valdymo principo, kaip nustatyta 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014, Sprendimas Nr. 541/2014/ES ir panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 (toliau – Finansinis reglamentas), 33 straipsnyje, 36 straipsnio 1 dalyje ir 61 straipsnyje:
5.11.1. užtikrina, kad projektai būtų atrinkti vadovaujantis taikytinais projektų atrankos kriterijais ir visą jų įgyvendinimo laikotarpį atitiktų galiojančių Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų reikalavimus:
5.11.1.2. prižiūri, kad nebūtų viršytas projektams įgyvendinti skiriamų MNM programos ir bendrojo finansavimo lėšų santykis;
5.12. kuria ir plėtoja MNM programos informacinę sistemą, kurioje registruojami ir saugomi projektų duomenys MNM programos stebėsenos, vertinimo, finansų valdymo, tikrinimo ir audito tikslais;
5.14. rengia ir tarpinės institucijos Kokybės skyriui teikia informaciją, kurios reikia mokėjimo paraiškoms ir sąskaitoms EK parengti;
5.15. gavęs EK prašymą išnagrinėti EK pateiktą skundą, pagal kompetenciją organizuoja šio skundo nagrinėjimą ir teikia EK informaciją apie jo nagrinėjimo rezultatus;
5.16. organizuoja dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo rizikos prevencijos vykdymą;
5.17. siekdamas užtikrinti tinkamą projektų finansavimą:
5.17.1. rengia ir teikia socialinės apsaugos ir darbo ministrui tvirtinti sprendimų dėl projektų finansavimo projektus;
5.19. siekdamas užkirsti kelią netinkamam lėšų panaudojimui:
5.19.2. įtaręs nusikalstamą veiką, susijusią su MNM programos ir (ar) bendrojo finansavimo lėšų gavimu ar panaudojimu, nedelsdamas praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, kartu pateikia visą turimą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją ir apie tai informuoja tarpinės institucijos PVS II;
5.19.3. taiko proporcingas korupcijos, sukčiavimo ir interesų konflikto apraiškų atsiradimo, įgyvendinant MNM programą, tikimybę mažinančias priemones;
5.19.4. vykdo pažeidimų prevenciją: sistemina informaciją, susijusią su nustatytais pažeidimais, ją analizuoja, inicijuoja MNM programos valdymo ir kontrolės sistemos bei jos reglamentavimo tobulinimą, atlieka kitus pažeidimų prevencijos veiksmus;
5.19.5. nurodo tarpinės institucijos PVS II atlikti finansines korekcijas ir (arba) neskirti visų ar dalies projekto lėšų;
5.20. teikia EK informaciją apie taikytas išimtis dėl lėšų sumų, kurias reikėjo deklaruoti iki praėjusių ataskaitinių metų pabaigos;
5.23. nustato procedūras, užtikrinančias, kad visi su išlaidomis ir auditu susiję dokumentai, reikalingi tinkamai audito sekai užtikrinti, būtų saugomi 10 (dešimt) metų nuo metų, kuriais vadovaujančioji institucija projekto vykdytojui atliko paskutinį mokėjimą, gruodžio 31 d. ir prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims;
5.25. bendradarbiauja su EK, kitų valstybių narių vadovaujančiosiomis ir kitomis suinteresuotomis institucijomis;
6. Vadovaujančiosios institucijos Finansų departamento Finansų skyrius vykdo šias funkcijas:
6.1. tikrina vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriaus parengtas ir patvirtintas paraiškas asignavimų valdytojui (Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai);
6.2. teikia Centralizuotai apskaitos įstaigai išlaidas pagrindžiančius dokumentus, reikalingus Mokėjimo paraiškų registro formai VBAMS MOK-01 (Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“, 4 priedas) Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemoje suformuoti;
6.6. audito institucijai, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolei ir Centralizuotai apskaitos įstaigai paprašius, teikia joms dokumentus, susijusius su MNM programos lėšomis;
6.7. užtikrina, kad pagal kompetenciją rengiami ir gaunami dokumentai, kurių reikia tinkamai audito sekai užtikrinti, būtų saugomi 10 (dešimt) metų nuo metų, kuriais vadovaujančioji institucija projekto vykdytojui atliko paskutinį mokėjimą, gruodžio 31 d. ir prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims;
III SKYRIUS
AUDITO INSTITUCIJOS FUNKCIJOS
7. Audito institucija vykdo šias funkcijas:
7.1. užtikrina, kad būtų atliekamas MNM programos valdymo ir kontrolės sistemos, tinkamos veiksmų imties ir metinių sąskaitų auditas;
7.2. užtikrina, kad, atliekant auditą, būtų atsižvelgiama į tarptautiniu mastu pripažintus audito standartus;
7.4. rengia metinę audito nuomonę pagal Finansinio reglamento 63 straipsnio 7 dalį ir BNR XIX priedą;
7.5. rengia metinę kontrolės ataskaitą pagal Finansinio reglamento 63 straipsnio 5 dalies b punkte nustatytus reikalavimus ir BNR XX priedą;
7.7. pagal kompetenciją teikia pastabas ir pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos teisės aktų pakeitimo;
7.8. užtikrina, kad dokumentai, susiję su audito institucijos įgyvendinant MNM programą atliktais auditais, būtų saugomi 10 (dešimt) metų nuo metų, kuriais vadovaujančioji institucija projekto vykdytojui atliko paskutinį mokėjimą, gruodžio 31 d. ir prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims;
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYTOJO FUNKCIJOS
8. Projektų vykdytojas, įgyvendindamas projektą, vykdo šias funkcijas:
8.1. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, vykdo viešuosius pirkimus, atrenka tiekėjus MNM programos lėšomis finansuojamų projektų veikloms įgyvendinti;
8.2. siekia projektų sutartyse nurodytų tikslų ir rezultatų, naudoja projektams skirtas lėšas, laikydamasis Lietuvos Respublikos, ES teisės aktų reikalavimų ir projekto sutarties nuostatų;
8.3. tvarko projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga institucijoms ir (ar) asmenims, turintiems teisę susipažinti su šia informacija;
8.4. teikia mokėjimo prašymus tarpinės institucijos PVS II kartu su išlaidas pagrindžiančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijomis (jei taikoma), šalina mokėjimo prašymų trūkumus;
8.7. teikia prašomą informaciją, susijusią su projektų administravimu, vadovaujančiajai, tarpinei ir audito institucijoms;
8.8. savo interneto svetainėje pateikia trumpą informaciją apie projektų tikslus, rezultatus ir nurodo, kad projektams įgyvendinti gauta ES finansinė parama;
8.9. užtikrina, kad dokumentai, susiję su projektų administravimu, būtų saugomi 10 (dešimt) metų po projekto įgyvendinimo pabaigos ir prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2021 m. lapkričio 26 d. įsakymu Nr. A1-849
2021–2027 METŲ MATERIALINIO NEPRITEKLIAUS MAŽINIMO PROGRAMOS LIETUVOJE TARPINĖS INSTITUCIJOS FUNKCIJŲ SĄRAŠAS
1. 2021–2027 metų materialinio nepritekliaus mažinimo programos Lietuvoje (toliau – MNM programa) tarpinės institucijos Projektų valdymo skyriaus II (toliau – PVS II) funkcijos:
1.1. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ir atnaujinant MNM programos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, rengiant teisės aktų, reglamentuojančių MNM programos administravimą ir finansavimą, projektus, pasiūlymus dėl teisės aktų keitimo;
1.3. pagal kompetenciją užtikrina, kad projektai būtų atrinkti vadovaujantis MNM programai taikytinais vadovaujančiosios institucijos patvirtintais projektų atrankos kriterijais ir kad visą projektų įgyvendinimo laikotarpį jie atitiktų galiojančių Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės aktų reikalavimus;
1.4. pagal kompetenciją atlieka paraiškų tinkamumo finansuoti vertinimą ir patvirtina, kad projektai atitinka taikytinus vadovaujančiosios institucijos nustatytus projektų atrankos kriterijus ir finansavimo sąlygas;
1.5. pagal kompetenciją teikia pareiškėjui ir projekto vykdytojui informaciją apie projekto rengimo, paraiškos rengimo ir teikimo, projekto įgyvendinimo reikalavimus;
1.6. nustato didžiausią leistiną skirti projektui įgyvendinti MNM programos ir bendrojo finansavimo lėšų dydį ir kartu su atlikto paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo išvada teikia vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui pasiūlymą dėl projekto finansavimo;
1.7. gavęs teigiamą vadovaujančiosios institucijos sprendimą dėl finansavimo skyrimo projektui, inicijuoja projekto sutarties pasirašymą ir projekto įgyvendinimo laikotarpiu prižiūri, kaip laikomasi projekto įgyvendinimo sutarties nuostatų;
1.8. rengia projekto sutarties pakeitimo projektus ir teikia juos derinti vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui;
1.9. įsitikina, kad pagal projekto sutartį paslaugos suteiktos ir projekto vykdytojo deklaruotos su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos patirtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos bei ES teisės aktų nuostatų, ir:
1.9.1. tikrina projekto vykdytojo teikiamus mokėjimo prašymus, nustato, ar mokėjimo prašymuose nurodytos išlaidos tinkamos finansuoti ir deklaruoti Europos Komisijai (toliau – EK);
1.9.2. rengia ir teikia paraiškas asignavimų valdytojui (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai);
1.9.5. atlieka įtariamų pažeidimų tyrimus, nustato pažeidimus, priima sprendimą dėl tolesnių veiksmų, susijusių su nustatytu pažeidimu, ir praneša apie pažeidimus vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui bei projekto vykdytojui;
1.9.6. įtaręs nusikalstamą veiką, susijusią su MNM programos lėšų gavimu ir panaudojimu, apie tai praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos ir vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui;
1.9.7. pagal kompetenciją vykdo dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo rizikos prevenciją;
1.9.8. rengia MNM programos ir bendrojo finansavimo lėšų, planuojamų išmokėti projektų vykdytojui, prognozes ir teikia jas vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui;
1.9.9. pagal kompetenciją rengia informaciją, reikalingą mokėjimo paraiškoms bei sąskaitoms EK parengti, ir ją teikia vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui;
1.12. pagal kompetenciją dalyvauja viešinant MNM programą ir užtikrina, kad projektų vykdytojas laikytųsi informavimo ir viešinimo reikalavimų, nustatytų projektų sutartyse;
1.16. pagal kompetenciją dalyvauja kuriant ir plėtojant MNM programos informacinę sistemą, suveda duomenis į ją ir atlieka šios sistemos duomenų tvarkytojo funkcijas;
1.17. užtikrina, kad, įgyvendindamas projektą, projekto vykdytojas projekto išlaidų buhalterinę apskaitą atskirtų nuo bendros projekto vykdytojo apskaitos;
1.18. kuria ir plėtoja MNM programos interneto svetainę ir užtikrina šiai svetainei reikalingos techninės bei programinės įrangos suteikimą, jos priežiūrą;
1.19. užtikrina, kad pagal kompetenciją rengiami ar gaunami dokumentai, kurių reikia tinkamai audito sekai užtikrinti, būtų saugomi pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – BNR), 82 straipsnio 1 dalies reikalavimus ir būtų prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims;
2. Tarpinės institucijos Kokybės skyriaus funkcijos:
2.1. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ir atnaujinant MNM programos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, rengiant teisės aktų, reglamentuojančių MNM programos administravimą ir finansavimą, projektus, pasiūlymus dėl teisės aktų keitimo;
2.2. užtikrina, kad rengiant ir teikiant mokėjimo paraiškas EK būtų atsižvelgta į visų auditų, kuriuos atliko audito institucija arba kurie buvo atlikti jai už juos prisiimant atsakomybę, rezultatus;
2.3. pagal kompetenciją patvirtina, kad mokėjimo paraiškos ir sąskaitos EK yra išsamios, tikslios ir teisingos, parengtos naudojant patikimas apskaitos sistemas, deklaruotos išlaidos, pagrįstos jas patvirtinančiais dokumentais, atitinka taikytinus Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų reikalavimus;
2.5. pagal kompetenciją dalyvauja kuriant ir plėtojant MNM programos informacinę sistemą, suveda duomenis į ją;
2.6. užtikrina, kad pagal kompetenciją rengiami ar gaunami dokumentai, kurių reikia tinkamai audito sekai užtikrinti, būtų saugomi 10 (dešimt) metų nuo metų, kuriais vadovaujančioji institucija projekto vykdytojui atliko paskutinį mokėjimą, gruodžio 31 d. ir prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims;
2.7. atlieka vadovaujančiosios institucijos ir tarpinės institucijos PVS II patikras, susijusias su MNM programos ir (ar) bendrojo finansavimo lėšų panaudojimu;