PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL INDIVIDUALIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ĮSIGIJIMO IR ĮRENGIMO KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. kovo 23 d. Nr. T-68
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 18 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 „Dėl Nuotekų tvarkymo reglamento patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Individualių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo kompensavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 27 d. sprendimą Nr. T-218 „Dėl Individualių nuotekų valymo įrenginių arba nuotekų kaupimo rezervuarų įsirengimo ir įrengimo kompensavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2023 m. kovo 23 d. sprendimu Nr. T-68
INDIVIDUALIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ĮSIGIJIMO IR ĮRENGIMO KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Individualių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo kompensavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Pakruojo rajono savivaldybės gyventojų paraiškų teikimo, vertinimo, lėšų skyrimo už individualių nuotekų valymo įrenginių (toliau – Įrenginys) įsigijimą ir įrengimą tvarką.
2. Įrenginio įsigijimas ir įrengimas kompensuojamas Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšomis šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
4. Kompensacijos Įrenginio įsigijimui ir įrengimui gali būti skiriamos tik tuo atveju, kai nėra techninės galimybės prisijungti prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų ir tokie tinklai neplanuojami įrengti artimiausius 3 metus.
5. Paraiškas kompensacijai gauti gali teikti fiziniai asmenys, nuosavybės teise valdantys nekilnojamąjį turtą ir planuojantys įsigyti ir įsirengti Įrenginį Pakruojo rajone; fizinių asmenų vardu paraiškas gali teikti jų įgalioti asmenys; daugiabučio gyvenamojo namo butų ar kitų patalpų savininkų įgaliotas asmuo, bendrijos pirmininkas ar administratorius, veikiantys sudarytos ir viešajame registre įregistruotos jungtinės veiklos sutarties ar kitu Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse numatytu atstovavimo pagrindu (toliau – Pareiškėjai).
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI INDIVIDUALIEMS NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIAMS
6. Įrenginys turi atitikti Nuotekų tvarkymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 „Dėl Nuotekų tvarkymo reglamento patvirtinimo“, Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. D1-412 „Dėl Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento patvirtinimo“, statybos techninio reglamento STR 2.02.09:2005 „Vienbučiai ir dvibučiai gyvenamieji pastatai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. D1-338 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.02.09:2005 „Vienbučiai gyvenamieji pastatai“ patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“, reikalavimus.
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA
8. Asmenys, einamaisiais metais planuojantys įsigyti ir įsirengti Įrenginį, Savivaldybės administracijai nuo tų pačių metų balandžio 1 d. iki gegužės 31 d. turi pateikti nustatytos formos paraišką dėl Įrenginio įsigijimo ir įsirengimo kompensavimo (Tvarkos aprašo priedai). Su paraiška turi būti pateikti šie dokumentai:
8.1. Nekilnojamojo turto registro Centrinio duomenų banko išrašo apie nuosavybės teise įregistruotą nekilnojamąjį turtą, kuriame bus įrengtas Įrenginys, kopija.
8.2. Jei žemės sklypas priklauso ne vienam savininkui – kito (-ų) savininko (-ų) sutikimas (- ai) įrengti Įrenginį.
8.4. Jei Įrenginys bus statomas valstybinėje žemėje – Nacionalinės žemės tarnybos sutikimas įrengti Įrenginį.
10. Paraiškas pagal šiame Tvarkos apraše nustatytus reikalavimus vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija (toliau – Komisija).
11. Vertinant paraiškas prioritetas skiriamas:
12. Pasibaigus paraiškų teikimo laikui, Komisija apie numatytas skirti (neskirti) lėšas informuoja Pareiškėją per 20 darbo dienų nuo paraiškų pateikimo termino pasibaigimo.
13. Paraiškos vertinamos ir eilė sudaroma einamiesiems metams. Jeigu paraiškų skaičius viršija kompensavimo galimybes, eiliškumas nustatomas pagal paraiškų vertinimo prioritetą ir registravimo datą Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje. Paraiškos, kurias Komisija įvertino kaip tinkamas kompensuoti, tačiau kurioms nepakako kompensacijoms skirtų lėšų, įrašomos į rezervinį sąrašą. Kitais metais paskelbus konkursą, šios paraiškos bus finansuojamos pirmumo teise nebevertinant jų atitikmens iš naujo.
15. Kompensacija skiriama vienam Pareiškėjui tik vienam naujam sertifikuotam bei atestuotam Įrenginiui ir jo įsirengimui:
16. Darbai turi būti atlikti ir objektas pradėtas eksploatuoti iki einamųjų metų spalio 31 dienos. Komisija, gavusi motyvuotą Pareiškėjo prašymą ir įvertinusi prašyme nurodytas aplinkybes, turi teisę priimti sprendimą dėl šiame punkte nurodyto termino (ne)pratęsimo. Terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip iki einamųjų metų lapkričio 30 d.
17. Kompensavimas skiriamas Pareiškėjui, įsigijusiam ir įsirengusiam Įrenginį, pateikus šiuos dokumentus:
17.1. pirkimą ir apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijas (sąskaita faktūra, mokėjimo pavedimas ar kitas apmokėjimą įrodantis dokumentas, atliktų darbų aktas arba įrenginio paleidimo-derinimo aktas);
17.3. įsigijusiems ir įsirengusiems Įrenginį išsimokėtinai ar lizingu privaloma pateikti sutarties kopiją;
17.5. supaprastintos statybos projektą ir statybą leidžiantį dokumentą, jei Įrenginys statomas mieste, konservacinės apsaugos prioriteto ar kompleksinėje saugomoje teritorijoje, kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo objekto apsaugos zonoje, kultūros paveldo vietovėje, gamtos paveldo objekto, valstybinio parko, valstybinio rezervato, draustinio ar biosferos rezervato buferinės apsaugos zonoje (jei pagal Saugomų teritorijų įstatymą šioje teritorijoje statyba galima), Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoje (jeigu statoma ne sodyboje) – statant II grupės nesudėtingąjį statinį (išskyrus krašto apsaugos tikslams skirtose teritorijose statomą naują nesudėtingąjį statinį).
18. Komisija, patikrinusi, ar darbai atlikti ir Įrenginys paruoštas naudoti, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų priima nutarimą dėl siūlymo skirti (neskirti) kompensaciją, kurį pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Nustačius, kad pareiškėjas pateikė neteisingus, melagingus duomenis ir dėl to nepagrįstai buvo suteikta kompensacija, lėšos iš Pareiškėjo išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
22. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.
Individualių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo kompensavimo tvarkos aprašo
1 priedas
___________________________________________________________________________________
(Pareiškėjo vardas, pavardė, telefono Nr., el. p. adresas)
___________________________________________________________________________________
(pareiškėjo adresas)
Pakruojo rajono savivaldybės administracijai
PARAIŠKA
DĖL individualiŲ nuotekų valymo įrenginiŲ įsigIjimo IR ĮRENGIMO kompensavimo
_________________
(pateikimo data)
Aš, ______________________________________________________________________
(vardas, pavardė)
20 ___ metais adresu: ____________________________________________________________
planuoju įsigyti ir įsirengti individualių nuotekų valymo įrenginį;
Informuoju, kad (pažymėti pasirinktą variantą):
□ esame daugiavaikė šeima;
□ esu socialinę parama gaunantis asmuo;
□ būste gyvena neįgalus asmuo;
□ _____________________________.
Prašau skirtą kompensaciją pervesti į ______________ banko sąskaitą Nr.________________________.
(banko pavadinimas)
PRIDEDAMA:
□ Nekilnojamojo turto registro Centrinio duomenų banko išrašo apie nuosavybės teise įregistruotą nekilnojamąjį turtą kopija;
□ Žemės sklypo savininko sutikimas (reikalingas, jei yra ne vienas žemės sklypo savininkas);
□ Nacionalinės žemės tarnybos sutikimas dėl numatytų darbų atlikimo, jei numatyti darbai bus atliekami valstybinėje žemėje;
□ Kiti dokumentai_______________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Sutinku, kad mano asmens duomenys būtų naudojami svarstant mano Paraišką dėl individualių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo kompensavimo.
Esu informuotas (-a), kad:
Asmens duomenų tvarkymo tikslas – nustatyti, ar į kompensaciją pretenduojantis asmuo turi teisę į ją pagal Individualių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo kompensavimo tvarkos aprašo nuostatas, administruoti su kompensacijų teikimu susijusią informaciją ir kontroliuoti lėšų panaudojimo tinkamumą.
Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento ir Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka. Dokumentai (įskaitant asmens duomenis) saugomi ir tvarkomi savivaldybės administracijoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.
Patvirtinu, kad paraiškoje pateikta informacija ir dokumentai (jų kopijos) yra teisingi ir atitinka Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.
Patvirtinu, kad esu susipažinęs su Individualių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo kompensavimo tvarkos aprašu, Nuotekų tvarkymo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 „Dėl Nuotekų tvarkymo reglamento patvirtinimo“, Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. D1-412 „Dėl Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento patvirtinimo“, statybos techninio reglamentu STR 2.02.09:2005 „Vienbučiai ir dvibučiai gyvenamieji pastatai“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. D1-338 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.02.09:2005 „Vienbučiai gyvenamieji pastatai“ patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“ ir kitais privalomais teisės aktų reikalavimais, keliamais individualių nuotekų valymo įrenginių įsirengimui.
Pareiškėjas ________________ __________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
Individualių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo kompensavimo tvarkos aprašo
2 priedas
___________________________________________________________________________________
(daugiabučio gyvenamojo namo įgalioto atstovo vardas, pavardė / įmonės pavadinimas, kodas, telefono Nr., el. p. adresas)
___________________________________________________________________________________
(įgalioto atstovo adresas)
Pakruojo rajono savivaldybės administracijai
PARAIŠKA
DĖL individualiŲ nuotekų valymo įrenginiŲ įsigIjimo IR ĮRENGIMO kompensavimo
______________
(pateikimo data)
Aš, ________________________________________________________________________________,
(įgalioto atstovo vardas, pavardė)
dvibučio / daugiabučio gyvenamojo namo, adresu:___________________________________________
____________________________________________________, kuriame 20 m. planuojama įsirengti bendro naudojimo individualų nuotekų valymo įrenginį, gyventojų atstovas (-ė),
informuoju, kad dvibučiame / daugiabučiame name, yra _______ butai, gyvena __________ deklaruotų gyventojų.
Prašau skirtą kompensaciją pervesti į _____________ banko sąskaitą Nr._________________________
(banko pavadinimas)
PRIDEDAMA:
□ Teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas įgaliojimas, kai butų savininkams atstovauja įgaliotas asmuo;
□ Nekilnojamojo turto registro Centrinio duomenų banko išrašo (-ų) apie nuosavybės teise įregistruotą nekilnojamąjį turtą kopija (-os);
□ Žemės sklypo savininko (-ų) sutikimas (reikalingas, jei yra ne vienas žemės sklypo savininkas);
□ Nacionalinės žemės tarnybos sutikimas dėl numatytų darbų atlikimo, jei numatyti darbai bus atliekami valstybinėje žemėje;
□ Kiti dokumentai____________________________________________________________
Sutinku, kad mano asmens duomenys būtų naudojami svarstant mano Paraišką dėl individualių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo kompensavimo.
Esu informuotas (-a), kad:
Asmens duomenų tvarkymo tikslas – nustatyti, ar į kompensaciją pretenduojantis asmuo turi teisę į ją pagal Individualių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo kompensavimo tvarkos aprašo nuostatas, administruoti su kompensacijų teikimu susijusią informaciją ir kontroliuoti lėšų panaudojimo tinkamumą.
Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento ir Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka. Dokumentai (įskaitant asmens duomenis) saugomi ir tvarkomi savivaldybės administracijoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.
Patvirtinu, kad paraiškoje pateikta informacija ir dokumentai (jų kopijos) yra teisingi ir atitinka Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.
Patvirtinu, kad esu susipažinęs su Individualių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo kompensavimo tvarkos aprašu, Nuotekų tvarkymo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 „Dėl Nuotekų tvarkymo reglamento patvirtinimo“, Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. D1-412 „Dėl Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento patvirtinimo“, statybos techninio reglamentu STR 2.02.09:2005 „Vienbučiai ir dvibučiai gyvenamieji pastatai“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. D1-338 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.02.09:2005 „Vienbučiai gyvenamieji pastatai“ patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“ ir kitais privalomais teisės aktų reikalavimais, keliamais individualių nuotekų valymo įrenginių įsirengimui.
Pareiškėjas ________________ __________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
Butų savininkai:
______________________ ___________________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
________________ __________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
______________________ ___________________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
______________________ ___________________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
________________ __________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
______________________ ___________________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
______________________ ___________________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
________________ __________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
______________________ ___________________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
______________________ ___________________________________
(parašas) (Vardas, pavardė)
________________ __________________________
(parašas) (Vardas, pavardė