Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL Lietuvos Respublikos Žemės įstatymo Nr. I-446 36 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto

Nr. XIVP-422

 

2021 m. rugpjūčio 4 d. Nr. 614

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2021 m. balandžio 28 d. sprendimo Nr. SV-S-90 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1.22 papunktį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 36 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-422 (toliau – Įstatymo projektas) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui Įstatymo projektą tikslinti pagal šias pastabas ir pasiūlymus:

1Atsižvelgdami į Įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamą Žemės įstatymo 36 straipsnio 1 dalį, kurioje Žemės ūkio ministerija įgaliojama koordinuoti žemės naudojimo valstybinę kontrolę, ir siekdami aiškumo, siūlome tikslinti Žemės įstatymo 32 straipsnio 2 dalies 4 punktą, kuriame nustatyta, kad Vyriausybės įgaliotos institucijos koordinuoja žemės naudojimo valstybinę kontrolę, kadangi priėmus Žemės įstatymo 36 straipsnio 1 dalies pakeitimą, šios dvi nuostatos prieštarautų viena kitai.

Siūlome pripažinti netekusiu galios Žemės įstatymo 32 straipsnio 2 dalies 4 punktą. Manome, kad nėra tikslinga pildyti šio straipsnio nurodant, kad žemės naudojimo valstybinę kontrolę koordinuoja Žemės ūkio ministerija, kadangi ši funkcija bus nustatyta Žemės įstatymo 36 straipsnio 1 dalyje.

2.  Atsižvelgdami į tai, kad Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 36 straipsnyje žemės naudojimo kontrolės reglamentavimas yra pernelyg abstraktus, pritariame Įstatymo projekto nuostatoms, kuriose išdėstytas konkretesnis žemės naudojimo kontrolės reglamentavimas, tačiau manome, kad reikia atsisakyti tokio detalaus reglamentavimo, numatyto Įstatymo projektu pildomoje Žemės įstatymo 36 straipsnio 3 dalyje ir siūlome Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalį pakeisti ir pildomą Žemės įstatymo 36 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:

3. Žemės naudojimo valstybinė kontrolė vykdoma atliekant planinius ir neplaninius žemės naudojimo patikrinimus. Neplaniniai žemės naudojimo patikrinimai atliekami iš anksto neinformavus žemės savininko, naudotojo ar valdytojo.“

3Taip pat siūlome papildyti Žemės įstatymo 36 straipsnį 4 dalimi, kurioje būtų numatytos valstybės tarnautojų, vykdančių žemės naudojimo valstybinę kontrolę, teisės ir pareigos. Atsižvelgdami į tai, siūlome pildomą Žemės įstatymo 36 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip:

4. Nacionalinės žemės tarnybos valstybės tarnautojų, vykdančių žemės naudojimo valstybinę kontrolę, teisės ir pareigos:

1) atliekant planinius ir neplaninius žemės naudojimo patikrinimus tikrinti privačios nuosavybės teise valdomų žemės sklypų, valstybinės žemės sklypų, savivaldybės žemės sklypų, valstybinės žemės plotų, nesuformuotų atskirais žemės sklypais, naudojimą ir netrukdomai patekti į šias tikrinamas teritorijas;

2) atliekant žemės naudojimo patikrinimą, prisistatyti žemės naudojimo patikrinime dalyvaujantiems asmenims, pateikti valstybės tarnautojo pažymėjimą ir nurodyti patikrinimo tikslą;

3) surašyti žemės naudojimo patikrinimų aktus ir kitus nustatytos formos dokumentus;

4) atlikti administracinių nusižengimų tyrimus ir surašyti administracinių nusižengimų protokolus, nagrinėti administracinių nusižengimų bylas ir skirti administracines nuobaudas;

5) nustačius žemės naudojimo pažeidimų, kuriuos pagal kompetenciją nagrinėja atitinkami viešojo administravimo subjektai arba teisėsaugos institucijos, informuoti šiuos subjektus ar institucijas.“

 

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                                            Ingrida Šimonytė

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                      Kęstutis Navickas