RIETAVO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS RIETAVO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. spalio 19 d.  Nr. T1-100

 

Rietavas

 

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi ir 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 2 ir 5 dalimis, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.47 straipsniu, atsižvelgdama į Rietavo socialinių paslaugų centro 2023 m. rugsėjo 20 d. raštą Nr. S-487 „Dėl Rietavo socialinių paslaugų centro nuostatų patvirtinimo“, Rietavo savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti  biudžetinės įstaigos Rietavo socialinių paslaugų centro nuostatus (pridedama).

2.  Įgalioti biudžetinės įstaigos Rietavo socialinių paslaugų centro direktorę Danutę Stončiuvienę pasirašyti naujos redakcijos įstaigos nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka juos įregistruoti Juridinių asmenų registre.

3. Pripažinti netekusiu galios Rietavo savivaldybės tarybos 2022 m. rugsėjo 15 d. sprendimu Nr. T1-130 „Dėl biudžetinės įstaigos Rietavo socialinių paslaugų centro nuostatų patvirtinimo“ patvirtintus biudžetinės įstaigos Rietavo socialinių paslaugų centro nuostatus nuo šio sprendimo 1 punkte nurodytų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.

Sprendimas gali būti skundžiamas ikiteismine tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g.37, Klaipėda) arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Antanas Černeckis                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Rietavo savivaldybės tarybos

2023 m. spalio 19 d.

sprendimu Nr. T1-100

 

BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS RIETAVO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Biudžetinės įstaigos Rietavo socialinių paslaugų centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja biudžetinės įstaigos Rietavo socialinių paslaugų centro (toliau – Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, veiklos tikslus ir funkcijas, veiklos organizavimą ir valdymą, darbuotojų priėmimą į darbą ir lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo tvarką.

2. Centro pavadinimas – Rietavo socialinių paslaugų centras.

3. Centro teisinė forma – biudžetinė įstaiga. Centro finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

4. Centro savininkas (toliau – Savininkas) – Rietavo savivaldybė, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Rietavo savivaldybės taryba. Savininko teisės ir pareigos numatytos teisės aktuose.

5. Centras – viešasis juridinis asmuo, įgyvendinantis savininko funkcijas ir išlaikomas iš Savivaldybės biudžeto asignavimų, turintis antspaudą, sąskaitas Lietuvos Respublikos bankuose. Tai – ne pelno siekianti įstaiga. Ji teikia socialines paslaugas, vykdo visuomenei naudingą veiklą.

6. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, nutarimais, kitais socialinės paramos norminiais teisės aktais ir šiais nuostatais.

7. Centro buveinė – L. Ivinskio g. 8, 90311 Rietavas, Rietavo savivaldybė, Lietuvos Respublika, el. p. [email protected], interneto svetainė www.rspcentras.lt.

 

II SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

8. Centras – tai mokamas ir nemokamas socialines paslaugas teikianti įstaiga, kurios pagrindinė veiklos sritis – socialinio darbo veikla (kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių 88). Centras turi teisę verstis įstatymų nedraudžiama ūkine veikla, kuri yra neatsiejamai susijusi su jo veiklos tikslais.

9. Centro tikslas – patenkinti asmenų gyvybinius poreikius ir sudaryti palankesnes žmogaus orumą išsaugančias gyvenimo sąlygas, ugdyti asmenų sugebėjimą pasirūpinti savimi ir integruotis į visuomenę, kai jie patys savarankiškai nepajėgūs to pasiekti ir rūpintis vaikais, laikinai netekusiais tėvų globos, nuolat vykdyti globėjų (rūpintojų), įvaikintojų paiešką ir jų mokymą.

10. Centro uždaviniai:

10.1. socialinės paslaugos organizuojamos taip, kad būtų užtikrinamas minimalių socialinių paslaugų prieinamumas kiekvienam asmeniui ir paslaugų tęstinumas;

10.2. Centras teikia socialines paslaugas. Socialinės paslaugos teikiamos įvertinus atskirų asmenų, socialinių žmonių grupių, bendruomenės socialinius poreikius ir kuriant socialinių paslaugų tinklą bendruomenėje;

10.3. biudžetinė įstaiga Rietavo socialinių paslaugų centras savo veikloje glaudžiai bendradarbiauja su kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, sveikatos priežiūros įstaigomis, Labdaros ir paramos fondais ir organizacijomis;

10.4. Centras užtikrina, kad visiems įvaikintiems vaikams, globėjų giminaičių globojamiems (rūpinamiems) vaikams, budinčių globotojų prižiūrimiems vaikams ir budintiems globotojams, globėjams giminaičiams, įtėviams ar asmenims, ketinantiems jais tapti, būtų prieinama ir suteikiama reikalinga konsultacinė, psichosocialinė, teisinė ir kita pagalba siekiant tinkamo vaiko, įvaikio ugdymo ir auklėjimo šeimai artimoje aplinkoje.

11. Centro funkcijos:

11.1. pagalba į namus – asmens namuose teikiamos paslaugos (namų tvarkymo, maitinimo organizavimo, asmens higienos ir priežiūros, įvairių pavedimų vykdymo, ūkinių darbų organizavimo ir kt.), atsižvelgiant į asmens savarankiškumą. Paslaugos namuose teikiamos siekiant paslaugų gavėjui sudaryti normalias gyvenimo sąlygas, galimybę gyventi pilnavertį gyvenimą namuose ir dalyvauti visuomeniniame gyvenime;

11.2. neįgalieji aprūpinami techninės pagalbos priemonėmis, kompensacinės technikos priemones neįgaliesiems ar seniems žmonėms parenkant ir skiriant pagal asmens sveikatos priežiūros įstaigų gydytojų pateiktas rekomendacijas;

11.3. vykdyti atvejo vadybos funkcijas, koordinuoti atvejo vadybos procesus ir teikti paslaugas šeimoms;

11.4. asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas – pagalba asmenims (šeimoms), kurie dėl nepakankamų pajamų ar skurdo negali (neturi galimybės) pasirūpinti savo higiena. Ši pagalba apima galimybę maudytis  duše ir skalbimo paslaugas;

11.5. maitinimo organizavimas – pagalba asmenims (šeimoms), kurie dėl nepakankamo savarankiškumo ar nepakankamų pajamų nepajėgia maitintis savo namuose. Maitinimas gali būti organizuojamas pristatant karštą maistą į namus, maitinant valgyklose, bendruomenės įstaigose ar kitose maitinimo vietose;

11.6. aprūpinimas būtinais daiktais (drabužiais, avalyne ir kt.) – būtiniausių drabužių, avalynės ir kitų reikmenų skurstantiesiems teikimas;  

11.7. sociokultūrinės paslaugos. Laisvalaikio organizavimo paslaugos, teikiamos siekiant išvengti socialinių problemų (prevenciniais tikslais), mažinant socialinę atskirtį, aktyvinant bendruomenę. Jas teikiant asmenys (šeimos) gali bendrauti, dalyvauti grupinio socialinio darbo užsiėmimuose, užsiimti mėgstama veikla, vaikai – ruošti pamokas ir pan.;

11.8. transporto organizavimo paslaugos. Paslauga teikiama pagal poreikius asmenims, kurie dėl negalios, ligos ar senatvės turi judėjimo problemų ir dėl to ar dėl nepakankamų pajamų negali naudotis visuomeniniu ar individualiu transportu;

11.9. intensyvi krizių įveikimo pagalba (krizių centras) – pagalbos suteikimas asmeniui, atsidūrusiam krizinėje situacijoje: informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, bendravimas, psichologinė pagalba, kitos paslaugos;

11.10. dienos socialinė globa asmens namuose – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba dienos metu;

11.11. trumpalaikė ir ilgalaikė socialinė globa be tėvų globos likusiems vaikams ir vaikams, kuriems nustatyta laikinoji arba nuolatinė globa (rūpyba);

11.12. pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų steigėjams, dalyviams ir besiruošiantiems jais tapti;

11.13. asmens galimybės pasirūpinti savimi ir priimti kasdieninius sprendimus savarankiškai naudotis pagalba konkrečioje srityje vertinimas ir išvados parengimas;

11.14. klasikinio gydomojo masažo paslauga (su gydytojo paskyrimu);

11.15. apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose – namų aplinkos ir reikalingų paslaugų suteikimas asmenims (šeimoms), kuriems nereikia nuolatinės, intensyvios priežiūros, sudarant jiems sąlygas savarankiškai tvarkytis savo asmeninį (šeimos) gyvenimą. Savarankiško gyvenimo namų gyventojai save ir savo gyvenamąsias patalpas išlaiko iš savo gaunamų pajamų. Savarankiško gyvenimo namuose teikiamos reikalingos paslaugos palaikyti asmens savarankiškumą. Paslaugų sudėtis konkrečiam asmeniui gali būti skirtinga atsižvelgiant į jo poreikius;

11.16. integrali pagalba (socialinė globa ir slauga) namuose;

11.17. Globos centro veikla:

11.17.1. organizuoja budinčių globotojų, globėjų giminaičių, įtėvių paiešką, vykdo Globėjų ir įtėvių mokymo ir konsultavimo programas (toliau – GIMK programos), vykdo tęstinius periodinius budinčių globotojų, globėjų giminaičių, įtėvių, šeimynų dalyvių, bendruomeninių vaikų globos namų socialinių darbuotojų (socialinių pedagogų) mokymus pagal GIMK programas;

11.17.2.  dalyvauja vaiko laikinos globos (rūpybos) peržiūrose, vadovaujantis Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintų Vaiko laikinosios globos (rūpybos) nuostatų nustatyta tvarka, ir koordinuoja pagalbos teikimą vaikams, prižiūrimiems budinčių globotojų, ir budintiems globotojams, teikia ar organizuoja šiems vaikams ir budintiems globotojams reikalingą pagalbą (socialines paslaugas, psichosocialinę, konsultacinę, teisinę ir kitą pagalbą);

11.17.3.  koordinuoja pagalbos teikimą vaikams, globojamiems (rūpinamiems) globėjų giminaičių, šeimynų, globėjams giminaičiams, šeimynų dalyviams ir teikia jiems psichosocialinę, konsultacinę ar kitą pagalbą. Šios paslaugos gali būti teikiamos ir įtėviams, jiems patiems prašant;

11.17.4.  teikia budintiems globotojams, globėjams giminaičiams intensyvią pagalbą. Organizuoja ir (ar) teikia laikino atokvėpio paslaugas budintiems globotojams, esant poreikiui ir galimybėms – globėjams giminaičiams, šeimynos dalyviams;

11.17.5. renka, analizuoja duomenis apie budinčius globotojus, globėjus giminaičius, įtėvius ir keičiasi informacija su Savivaldybės administracija, socialinių paslaugų įstaigomis, vaiko teisių specialistais; vertina budinčio globotojo, globėjo giminaičio vykdomos veiklos kokybę;

11.17.6. atlieka kitas funkcijas, susijusias su pagalba vaikams, įvaikiams, globėjams  giminaičiams, įtėviams, budintiems globotojams, šeimynų dalyviams.

11.18. Bendruomeniniai vaikų globos namai (toliau – BVGN) – šeimai artimos aplinkos bendruomeninių vaikų globos namų, įsigytų butų, gyvenamųjų namų pritaikymas BVGN veiklai. Užtikrinti šiuose namuose apgyvendintam vaikui globos (rūpybos), ugdymo, sveikatos, socialines paslaugas, sudaryti jam tinkamas artimas šeimai gyvenimo sąlygas ir aplinką, kurioje jis galėtų saugiai augti, tobulėti ir pasiruošti savarankiškam gyvenimui bendruomenėje;

11.19. Vaikų dienos centro (toliau – VDC) veikla. VDC tikslas – teikti dienos socialinės priežiūros ir ugdymo paslaugas vaikui ir jo šeimos nariams, ginti vaiko teises, padėti vaikui adaptuotis šeimoje ir visuomenėje. Užtikrinti, kad teikiamos paslaugos ir vykdomos veiklos atitiktų vaiko ir jo šeimos narių poreikius ir prisidėtų prie visapusiškos jų asmenybės tobulinimo, socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo; sukurti sąlygas, kad vaikas ir jo šeimos nariai būtų motyvuoti dalyvauti centro veiklose; ugdyti santykių šeimoje kultūrą, skatinant šeimų telkimąsi ir savitarpio pagalbą;

11.20. psichologinė pagalba – pagalbos (socialinės, psichologinės, sielovados) suteikimas ir organizavimas asmenims, išgyvenantiems krizę ar patiriantiems stiprius emocinius išgyvenimus (sunkias ligas, netektis, skyrybas šeimoje, psichologinį, moralinį, fizinį ar seksualinį smurtą), ir jų šeimoms, artimiesiems;

11.21. laikinas apnakvindinimas – nakvynės ir būtinųjų paslaugų (asmens higienos, buitinių) suteikimas asmenims, kurie yra benamiai, smurtautojai, piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar toksinėmis medžiagomis, esant krizinei situacijai ir pan., jei, nesuteikus šių paslaugų, kyla grėsmė jų sveikatai ar gyvybei;

11.22. intensyvi krizių įveikimo pagalba – socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo, pagalbos, kitų būtinųjų paslaugų (asmens higienos, buitinių ir kt.) suteikimas ir (ar) organizavimas asmeniui (šeimai), siekiant atkurti jo (jos) savarankiškumą, prarastus socialinius ryšius ir padėti integruotis į visuomenę, laikino apgyvendinimo, jei asmuo (šeima) dėl patirto smurto, prievartos, nustatyto vaiko apsaugos poreikio ar kitų priežasčių negali naudotis savo gyvenamąja vieta;

11.23. grupinio gyvenimo namai – trumpalaikę / ilgalaikę socialinę globą teikianti socialinės globos įstaiga, kurioje bendruomenėje atskirose patalpose (name, bute) namų aplinkoje gyvena iki 10 nesavarankiškų ar iš dalies savarankiškų asmenų. Grupinio gyvenimo namų gyventojams socialinės, sveikatos priežiūros, užimtumo, švietimo, kultūros ir kitos paslaugos organizuojamos ir teikiamos bendruomenėje;

11.24. socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas ir (ar) atkūrimas – paslaugos, teikiamos asmenims (šeimoms), siekiant stiprinti jų bendravimo gebėjimus (ieškant pagalbos, prisitaikant prie naujų situacijų, dalyvaujant visuomenės gyvenime, užmezgant ir palaikant ryšius su artimaisiais ir pan.) ir (ar) organizuojant jų darbinį užimtumą;

11.25. palydėjimo paslauga jaunuoliams – visuma tarpusavyje susijusių paslaugų ir (ar) priemonių, kurios teikiamos, siekiant padėti palydėjimo paslaugos jaunuoliams gavėjams prisitaikyti prie socialinės aplinkos, ugdyti jų gebėjimus spręsti kylančias socialines ir kitas problemas, t. y. palengvinti palydėjimo paslaugos jaunuoliams gavėjų socialinę integraciją bendruomenėje;

11.26. socialinė priežiūra šeimoms – paslaugos, teikiamos sunkumų patiriančiai šeimai, turinčiai vaikų (krizė, socialinių įgūdžių stoka, priklausomybės, smurtas, vaikų nepriežiūra ir pan.), siekiant ją įgalinti savarankiškai rūpintis savo vaikais ir tinkamai juos prižiūrėti, savarankiškai spręsti problemas, užtikrinti emocinę ir psichologinę gerovę, palaikyti glaudesnį santykį su socialine aplinka, stiprinti šeimos narių gebėjimus prižiūrėti, pozityviai auklėti ir ugdyti vaikus nuo gimimo, padėti šeimai sukurti vaikų raidai palankią aplinką ir išvengti socialinės atskirties;

11.27. laikinas atokvėpis (socialinė priežiūra) – socialinės priežiūros paslaugos, teikiamos laikino atokvėpio paslaugos gavėjams, siekiant sudaryti sąlygas asmenims, kurie namuose augina, prižiūri, globoja (rūpina) ir (ar) slaugo kartu gyvenančius laikino atokvėpio paslaugos gavėjus, derinti asmeninį gyvenimą ir laikino atokvėpio paslaugos gavėjo priežiūrą, globą (rūpinimą) ir (ar) slaugą, suteikiant jiems galimybę kompensuoti šeimos interesus ir poreikius, pailsėti nuo nuolatinės namuose auginamo, prižiūrimo ir (ar) globojamo (rūpinamo) kartu gyvenančio laikino atokvėpio paslaugos gavėjo  priežiūros ir (ar) slaugos;

11.28. laikinas atokvėpis (globa) – trumpalaikės arba dienos socialinės globos paslaugos, teikiamos laikino atokvėpio paslaugos gavėjams, siekiant sudaryti sąlygas asmenims, kurie namuose augina, prižiūri, globoja (rūpina) ir (ar) slaugo kartu gyvenančius laikino atokvėpio paslaugos gavėjus, derinti asmeninį gyvenimą ir laikino atokvėpio paslaugos gavėjo priežiūrą, globą (rūpinimą) ir (ar) slaugą, suteikiant jiems galimybę kompensuoti šeimos interesus ir poreikius, pailsėti nuo nuolatinės namuose auginamo, prižiūrimo ir (ar) globojamo (rūpinamo) kartu gyvenančio laikino atokvėpio paslaugos gavėjo priežiūros ir (ar) slaugos;

11.29. informavimas – reikalingos informacijos apie socialinę pagalbą suteikimas asmeniui (šeimai). Konsultavimas – pagalba, kurią teikiant kartu su asmeniu analizuojama asmens (šeimos) problema ir ieškoma veiksmingų jos sprendimo būdų. Tarpininkavimas ir atstovavimas – pagalbos asmeniui (šeimai) suteikimas sprendžiant įvairias asmens (šeimos) problemas (teisines, sveikatos, ūkines, buitines), tvarkant dokumentus, mokant mokesčius, registruojant pas specialistus, organizuojant ūkinius darbus ir kt., tarpininkaujant tarp asmens (šeimos) ir jo aplinkos (kitų institucijų, specialistų, asmenų);

11.30. apgyvendinimas apsaugotame būste – asmens (šeimos) apgyvendinimas ir pagalbos suteikimas namų aplinkoje, reikalingų paslaugų organizavimas bendruomenėje, siekiant kompensuoti, atkurti, ugdyti, palaikyti ir plėtoti asmens (šeimos) socialinius ir savarankiško gyvenimo įgūdžius. Socialinę priežiūrą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, kuriose gyvena iš dalies savarankiški asmenys (šeimos), kuriems pagalba organizuojama asmens namuose ir bendruomenėje.

12. Norintys gauti Centro teikiamas paslaugas, kreipiasi į seniūnijos (pagal gyvenamąją vietą) socialinį darbuotoją, kuris nustato individualų paslaugų poreikį, atsižvelgdamas į asmens savarankiškumą, amžių, sveikatos būklę, specialiuosius poreikius ir šeimos galimybę pasirūpinti juo. Socialinės paslaugos asmeniui skiriamos socialinių paslaugų teikimo komisijos nutarimu.

13. Socialinių paslaugų poreikis asmenims nustatomas atsižvelgiant į asmens savarankiškumą, amžių, jo sveikatos būklę, specialiuosius poreikius, šeimos ar artimųjų galimybes pasirūpinti juo. Socialinių, sveikatos priežiūros paslaugų poreikio asmeniui nustatymo tvarką ir paslaugų kainą tvirtina Rietavo savivaldybės taryba.

14. Mokesčio už paslaugas dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant į teikiamų socialinių paslaugų rūšį, šių paslaugų sudėtį, asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas. Socialinių paslaugų įkainiai apskaičiuojami vadovaujantis socialines paslaugas reglamentuojančiais teisės aktais ir tvirtinami Rietavo savivaldybės tarybos.

 

III SKYRIUS

CENTRO teisĖs ir pareigOs

 

15. Nuostatuose numatytai veiklai vykdyti ir nustatytiems uždaviniams įgyvendinti Centras įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę:

15.1. gauti iš Savivaldybės ir valstybės institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų Centro uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti būtiną informaciją;

15.2. pagal kompetenciją palaikyti ir plėtoti ryšius su atitinkamomis šalies ir užsienio valstybių institucijomis, jų struktūriniais padaliniais, tarptautinėmis organizacijomis;

15.3. tikrinti asmens (šeimos) gyvenimo sąlygas, gaunamas pajamas, užimtumą ir kitas aplinkybes, surašyti buities tyrimo aktą;

15.4. papildomai apklausti asmenis (šeimas), kurie kreipėsi dėl socialinių paslaugų ar jas gauna, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių asmens (šeimos) teisę į socialines paslaugas;

15.5. atsisakyti teikti socialines paslaugas ar vykdyti kitus paslaugų gavėjų (jų šeimos narių, globėjų ar rūpintojų) nurodymus, jeigu jie prieštarauja įstatymams, sutarties sąlygoms, profesinės veiklos taisyklėms, standartams, etikai;

15.6. nukrypti nuo socialinių paslaugų teikimo sąlygų ar paslaugų gavėjo (jo šeimos narių, globėjų ar rūpintojų) nurodymų, jeigu pagal konkrečias aplinkybes tai būtina dėl asmens (šeimos) interesų ar paslaugų teikimo;

15.7. vienašališkai nutraukti sutartį su paslaugų gavėju (jo šeimos nariu, globėju ar rūpintoju) tik dėl svarbių priežasčių ir visiškai atlyginti paslaugų gavėjo patirtus nuostolius;

15.8. skelbti konkursus, susijusius su įstaigos veikla; rengti ir įgyvendinti socialinius projektus;

15.9. organizuoti studentų (moksleivių), studijuojančių socialinį darbą, praktikos atlikimą Centre;

15.10. vykdyti įsipareigojimus pagal sudarytas sutartis; sudaryti sutartis ir prisiimti įsipareigojimus; sudaryti sutartis su veiklos užsakovais, kitais fiziniais, juridiniais asmenimis ar juridinio asmens teisių neturinčiomis įmonėmis dėl nemokamų ir mokamų socialinių paslaugų teikimo; verstis su įstaigos kompetencija susijusia leidybos veikla ir iš šios veiklos gauti nebiudžetinių lėšų;

15.11. gauti labdarą ir paramą, ją naudoti Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

15.12. užtikrinti minimalių socialinių paslaugų, numatytų Socialinių paslaugų kataloge, teikimą ir prieinamumą bendruomenės nariams, teikti mokamas ir nemokamas paslaugas; gerbti klientų teises, užtikrinti jų saugumą, švaros ir higieninių reikalavimų laikymąsi;

15.13. naudoti, valdyti perduotą patikėjimo teise turtą ir disponuoti juo laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų;

15.14. susidėvėjusias ar nereikalingas materialines vertybes nurašyti ar realizuoti ir gautas pajamas naudoti Lietuvos Respublikos įstatymų ar Vyriausybės nustatyta tvarka.

16.  Centro pareigos:

16.1.  nagrinėti ir atsakyti pagal savo kompetenciją į asmenų paklausimus, prašymus, skundus, pasiūlymus, ieškoti efektyvių ir veiksmingų priemonių problemoms spręsti;

16.2. informuoti bendruomenę apie teikiamas socialines paslaugas, jų rūšis ir gavimo sąlygas; užtikrinti informacijos apie paslaugų gavėją konfidencialumą, išskyrus atvejus, kai informaciją pateikti reikalauja įstatymai ir kiti teisės aktai; kaupti ir nagrinėti informaciją apie suteiktas paslaugas;

16.3. valdyti ir saugoti Centrui neatlygintinai naudoti perduotą Savivaldybės ir kitą įgytą turtą; naudoti gaunamas lėšas tik nuostatuose nurodytiems uždaviniams vykdyti.

17.  Centras gali turėti ir kitų teisių ir pareigų, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams ir šiems nuostatams.

 

IV SKYRIUS

VALDYMO ORGANAI, JŲ KOMPETENCIJA, FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖ

 

18. Biudžetinei įstaigai vadovauja vadovas – direktorius, skiriamas konkurso būdu. Direktorių priima ir atleidžia iš pareigų Savivaldybės meras, jeigu įstatymai nenustato kitaip.

19. Direktorius savo veikloje vadovaujasi įstatymais, kitais teisės aktais, šiais Nuostatais, Rietavo savivaldybės tarybos sprendimais ir pareigybės aprašymu.

20. Direktoriaus kompetencijai priskiriama:

20.1. organizuoti Centro darbą, kad būtų įgyvendinami Centro tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos; rengti Centro veiklos planus ir veiklos ataskaitas;

20.2. užtikrinti, kad būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir Centro nuostatų;

20.3. nustatyta tvarka priimti ir atleisti Centro darbuotojus;

20.4. tvirtinti Centro struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus; nustatyti darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką ir užmokestį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais; skirti darbuotojams paskatinimus ir drausmines nuobaudas; tvirtinti Centro vidaus darbo taisykles, pagal savo kompetenciją leisti įsakymus ir kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;

20.5. organizuoti Centro apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą;

20.6. užtikrinti racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Centro vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

20.7. pirkti, nuomoti ar kitaip įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti ir disponuoti juo įstatymų ir šių nuostatų nustatyta tvarka;

20.8. atidaryti ir uždaryti sąskaitas bankuose;

20.9. užtikrinti programų vykdymą;

20.10. atstovauti Centrui teisme, valstybės ir savivaldybių valdymo organuose ir santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis;

20.11. atsakyti už tinkamą įstaigos įsigyto turto naudojimą ir išsaugojimą; užtikrinti darbuotojams saugias darbo sąlygas; garantuoti įstaigos finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą; diegti ir tobulinti vidinę darbo kokybės kontrolės sistemą ir informuoti visuomenę apie įstaigos veiklą; organizuoti ir dalyvauti specialistų rengime ir kvalifikacijos kėlime;

20.12. sudaryti sutartis su paslaugų gavėjais (jų šeimos nariais, globėjais ar rūpintojais), kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis ir prisiimti įsipareigojimus.

 

V SKYRIUS

ĮSTAIGOS FILIALAI

 

21. Centras gali turėti filialų. Sprendimą steigti filialą arba atstovybę priima Rietavo savivaldybės taryba. Centro filialas ir atstovybė veikia pagal nuostatus, kuriuos tvirtina Rietavo savivaldybės taryba.

22. Darbo sutartį su Centro filialo ar atstovybės vedėju sudaro ir nutraukia Centro direktorius.

23. Filialas ir atstovybė gali turėti subsąskaitas. Filialo ar atstovybės turtas apskaitomas Centro finansinėje atskaitomybėje, taip pat – atskiroje filialo ar atstovybės finansinėje atskaitomybėje.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ TVARKA

 

24. Centro darbuotojus priima į darbą ir atleidžia Centro direktorius vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Centro nuostatais, pareigybių aprašymais ir kiti teisės aktais.

 

VII SKYRIUS

ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

25. Centro lėšų šaltiniai:

25.1. Rietavo savivaldybės tarybos skirtos lėšos;

25.2.  valstybės biudžeto tiksliniai asignavimai;

25.3. Savivaldybės sveikatos fondo lėšos;

25.4. valstybės investicinių programų lėšos;

25.5. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos lėšos;

25.6. Lietuvos ir užsienio fondų asignavimai;

25.7. lėšos, gaunamos kaip parama, dovana, taip pat gautos pagal testamentą;

25.8. kitos teisėtai įgytos lėšos.

26. Centras gali būti paramos gavėju.

27. Kiekvienais metais Centras sudaro iš valstybės, Privalomojo sveikatos draudimo, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Savivaldybės sveikatos fondo gaunamų lėšų išlaidų sąmatą, kurią tvirtina Rietavo savivaldybės taryba. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jeigu to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.

28. Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, įstaiga nuostatuose numatytai veiklai naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu.

29. Centro lėšos gali būti naudojamos Nuostatuose numatytai ir įstatymų nedraudžiamai veiklai.

30. Į Centro turtą ir lėšas negali būti nukreiptas išieškojimas.

 

VIII SKYRIUS

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

31. Centras apskaitą organizuoja ir atsiskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

32. Centro finansinės veiklos kontrolė atliekama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Centras privalo pateikti Rietavo savivaldybės tarybai, valstybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus su Centro veikla susijusius dokumentus.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Centro nuostatus keičia, papildo ir tvirtina Rietavo savivaldybės taryba.

35. Centro darbuotojai, netinkamai atliekantys savo pareigas, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

36. Centrą reorganizuoja arba likviduoja Rietavo savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

 

 

_____________________________