LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

 

REZOLIUCIJA

DĖL PROFESINIŲ MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS

 

2019 m. liepos 25 d. Nr. XIII-2403

Vilnius

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas,

atsižvelgdamas į tai, kad Europos Komisija pateikė Bendros žemės ūkio politikos po 2020 metų įstatyminių nuostatų projektą ir jame numatomas kaimo gyvybingumo atkūrimas kompleksiškai diegiant naujas ūkinės veiklos technologijas, įgyvendinant darnaus vystymosi principus žemdirbystės, maisto produktų gamybos, sveikatos, aplinkosaugos srityse;

pabrėždamas, kad profesinio mokymo mokyklų jungimo praktika kai kuriais atvejais rodo žinybinių institucijų sąveikos ir bendradarbiavimo stoką priimant sprendimus, susijusius su regiono, bendruomenės aktualiomis švietimo, ekonomikos, aplinkos, socialinio ir kultūrinio pobūdžio problemomis;

suvokdamas, kad dabartinė profesinio mokymo sistemos pertvarka neišvengiamai turės įtakos Lietuvos žemės ūkio raidai, nes kai kurios mokyklos yra pelningos žemės ūkio ir žemės ūkio mokymo veiklos vykdytojos ir tai yra didelė tam tikrų regionų vertybė;

pažymi, kad šiuo metu Lietuvos Respublikos Vyriausybės rengiami Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcijos ir Nacionalinės pažangos programos projektai ir žymus profesinių mokyklų tinklo mažinimas galimai neatitinka bent vieno valstybės raidos scenarijaus, numatomo Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcijos projekte;

atkreipdamas dėmesį į tai, kad regioninės plėtros tarybos nepateikė palankios išvados dėl kai kurių profesinių mokyklų prijungimo (pvz., dėl Joniškėlio, Žeimelio ir kitų mokyklų) prie profesinio rengimo centrų miestuose;

pažymėdamas, kad mokyklų tinklo formavimas privalo būti derinamas su regioninės plėtros tarybomis ir jos turi padėti priimti racionaliausius sprendimus;

palaikydamas Vyriausybės vykdomą struktūrinę švietimo reformą,

ragina Vyriausybę:

1) koreguoti profesinių mokyklų reorganizavimo procesą;

2) surengti naujas konsultacijas dėl profesinių mokyklų tinklo, įtraukiant daugiau socialinių partnerių ir derinant tai su Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcijos svarstymu Lietuvos Respublikos Seime;

3) atsižvelgti į šiuo metu Vytauto Didžiojo universiteto, Kauno technologijos universiteto ir Klaipėdos universiteto mokslininkų rengiamą šalies regionų žaliosios ekonomikos kompleksinį koncepcijos modelį, kuriame ypač akcentuojama žemės ūkio profesinių mokyklų vieta ir vaidmuo;

4) stiprinti savivaldybių, verslo, bendruomenių galimybes dalyvauti profesinių mokyklų valdyme, siekiant ugdymo kokybės ir mokytojų darbo sąlygų gerinimo.

 

Seimo Pirmininkas                                                                                              Viktoras Pranckietis