isgyaz13

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS SUDARYMO IR VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. gegužės 25 d. Nr. T-137

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, 22 straipsnio 2 dalimi, 23 straipsnio 1, 3 dalimis, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 23 d. sprendimu Nr. T-81 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 235, 247 ir 249 punktais, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1Nustatyti Pakruojo rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos narių skaičių – 9.

22023–2027 m. kadencijos Pakruojo rajono savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui sudaryti Pakruojo rajono savivaldybės tarybos Etikos komisiją (toliau – Komisija):

2.1. Erika Kižienė – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narė (Komisijos pirmininkė);

2.2. Audrius Kazlauskas  – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos  narys (Komisijos narys);

2.3. Asta Jasiūnienė  – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narė (Komisijos narė);

2.4. Vaida Šeižė – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narė (Komisijos narė);

2.5. Linas Katilius – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narys (Komisijos narys);

2.6. Dovilė Pašakinskienė – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narė (Komisijos narė);

2.7. Gediminas Grybė – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narys (Komisijos narys);

2.8. Austėja Miknevičiūtė – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narė (Komisijos narė);

2.9. Gediminas Macijauskas – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narys (Komisijos narys).

3. Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos veiklos nuostatus (pridedama).

4. Pripažinti netekusiais galios:

4.1. Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 30 d. sprendimą Nr. T-156 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos sudarymo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

4.2. Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 27 d. sprendimą Nr. T-199 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Saulius Margis

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės  tarybos

2023 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-137

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Pakruojo rajono savivaldybės tarybos Etikos komisija (toliau – Komisija) yra sudaroma Pakruojo rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) sprendimu, Tarybos įgaliojimų laikui.

2.  Komisijos veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Komisijos veiklos teisinius pagrindus, veiklos sritis, Komisijos veiklos bei valstybės politiko elgesio tyrimo organizavimą.

3.  Komisijos paskirtis – įgyvendinti konstitucinį valdžios įstaigų tarnavimo žmonėms principą, plėtoti demokratinį valdymą, didinti visuomenės pasitikėjimą savivaldybių institucijomis, skatinti valstybės politikų ir kandidatų į valstybės politikus atsakomybę už savo veiklą ir atskaitomybę visuomenei.

II SKYRIUS

KOMISIJOS VEIKLOS TEISINIAI PAGRINDAI

 

4Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu (toliau – Kodeksas), Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės politikų elgesį, Tarybos sprendimais, Nuostatais.

5Komisija savo darbe remiasi Lietuvos žmonių visuotinai priimtomis moralės, etikos ir prigimtinės teisės nuostatomis. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo principu, asmenine Komisijos narių atsakomybe už jos kompetencijai priskirtų klausimų svarstymą, už sprendimų priėmimo nešališkumą.

6Komisija nagrinėja klausimus susijusius su politikų elgesio viešajame gyvenime principų ir reikalavimų laikymusi, užtikrina valstybės politikų elgesio kontrolę ir atsakomybę už Kodekso nuostatų pažeidimus.

III SKYRIUS

KOMISIJOS VEIKLOS SRITYS

 

7.  Komisija:

7.1. prižiūri, kaip Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) meras ir Tarybos nariai laikosi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Tarybos veiklos reglamento (toliau – Reglamentas), kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

7.2. analizuoja Tarybos narių nedalyvavimo Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

7.3. tiria ir priima sprendimus dėl Savivaldybės mero ir Tarybos narių veiklos atitikties Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės mero ir Tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

7.4. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Savivaldybės mero ir Tarybos narių veiklos skaidrumo;

7.5. analizuoja Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytų Savivaldybės mero pareigų nevykdymo priežastis;

7.6. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą priimti sprendimą dėl Tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo, jeigu šis Tarybos narys yra praleidęs iš eilės 3 Tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

7.7. Tarybos narių, Savivaldybės mero ir savo iniciatyva teikia Tarybos nariams rekomendacijas dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo;

7.8. Tarybos narių ir savo iniciatyva teikia Savivaldybės merui rekomendacijas dėl Lietuvos respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

 

IV SKYRIUS

VALSTYBĖS POLITIKO ELGESIO TYRIMO ORGANIZAVIMAS

 

8.    Valstybės politiko elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

8.1. fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie valstybės politiko galimai padarytą Kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

8.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie valstybės politiko galimai padarytą pažeidimą.

9.    Valstybės politiko elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo Nuostatų 8 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo.

10Komisija gali nuspręsti nepradėti tyrimo tokiais atvejais:

10.1skundžiamas asmuo nėra Komisijos priežiūros subjektas (nėra valstybės politikas);

10.2nuo galbūt teisės aktus pažeidžiančios veikos padarymo praėjo daugiau nei vieni metai;

10.3skundžiamos veikos vertinimas nėra Komisijos kompetencija;

10.4skunde nėra nurodyta pakankamai duomenų tyrimui pradėti.

11Komisijos sprendimas, kuriuo atsisakyta pradėti tyrimą pagal pareiškėjo skundą, turi būti pagrįstas objektyviais duomenimis (faktais) ir teisės normomis.

12Sprendimas nepradėti valstybės politiko elgesio tyrimo turi būti priimamas nepradėjus valstybės politiko elgesio tyrimo.

13.     Komisijos nariai išreiškia savo valią ir pateikia poziciją dėl tyrimo pradėjimo ar nepradėjimo balsuodami Komisijos posėdyje, kurio eiga fiksuojama protokole ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo pradėti tyrimą arba jo nepradėti priėmimo apie tai informuoja pareiškėją.

14Spręsdama klausimą dėl tyrimo pradėjimo, Komisija privalo apibrėžti tyrimo dalyką, t. y. įvardinti, dėl kokių konkrečiai Tarybos nario veiksmų ar neveikimo pradedamas tyrimas, tiksliai nurodyti, kokių nuostatų pažeidimu tiriamas asmuo yra kaltinamas.

15Atlikdama tyrimą Komisija turi teisę:

15.1apklausti valstybės politiką, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su valstybės politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;

15.2apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją apie valstybės politiko galimai padarytą Kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą;

15.3teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

15.4prireikus išvykti į įvykio vietą;

15.5pasitelkti specialistus.

16Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

16.1įrodymus vertinti pagal savo vidinį įsitikinimą, pagrįstą visapusiškumu, išsamiu ir objektyviu tyrimo aplinkybių viseto išnagrinėjimu, vadovautis Kodeksu, Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais, taip pat teisingumo ir protingumo kriterijais;

16.2kiekvienu individualiu atveju vertinant, ar nebuvo pažeisti valstybės politikų elgesio principai, turi spręsti vadovaujantis konkrečiomis susiklosčiusiomis teisinėmis ir faktinėmis aplinkybėmis, kartu vertinti valstybės politiko veiksmų pobūdį, jų turinį, atlikimo aplinkybes, veiksmų sistemiškumą, pakartotinumą, trukmę ir kitas reikšmingas aplinkybes;

16.3laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

16.4nenaudoti 15.3 punkte nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

16.5kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

17Nuostatų 15 punkto nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.

18Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

19Komisijos nariai už nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

20Valstybės politikas, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

20.1teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus. Valstybės politikas, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius;

20.2baigus tyrimą susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

20.3dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

21Komisija per 3 dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja valstybės politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą, aiškiai suformuluoja, kokių nuostatų požiūriu politiko elgesys bus vertinamas ir prašo valstybės politiko iki šiame pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą valstybės politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia paštu.

22Tyrimas turi būti atliekamas tik dėl faktinių aplinkybių, nurodytų asmeniui raštu pateiktame pranešime apie tyrimą. Jei tyrimas pradedamas dėl visų pranešime nurodytų aplinkybių, tyrimo metu jos visos turi būti išnagrinėtos, aptartos ir motyvuotai bei pagrįstai įvertintos užbaigus tyrimą priimtame sprendime.

23Tyrimo metu gavus naują skundą arba visuomenės informavimo priemonėse paskelbus pagrįstą informaciją apie valstybės politiko galbūt padarytą pažeidimą, kuris nesutampa su atliekamo tyrimo dalyku, Komisija motyvuoti sprendimu gali nuspręsti pradėti atskirą tyrimą.

24Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis, į posėdį kviečiamas valstybės politikas, kuriam apie posėdžio vietą ir laiką turi būti pranešta ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio (valstybės politiko neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą), ir priima numatytus sprendimus:

24.1konstatuoti, kad valstybės politikas nepažeidė Kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, įstatymuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;

24.2konstatuoti, kad valstybės politikas pažeidė Kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, įstatymuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

24.3rekomenduoti valstybės politikui suderinti savo elgesį ar veiklą su Kodekse ar institucijos, kurioje valstybės politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, įstatymuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

24.4rekomenduoti viešai atsiprašyti;

24.5įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

25Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos valstybės politikas savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

26Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai valstybės politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Komisija gali partęsti tyrimo terminą, bet ne ilgiau kaip vienam mėnesiui.

27Sprendimas pratęsti tyrimo terminą turi būti priimtas nepraėjus trijų mėnesių laikotarpiui nuo tyrimo pradžios. Toks sprendimas priimamas Komisijos posėdyje ir fiksuojamas protokole.

28Per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą informuojamas skundą Komisijai pateikęs asmuo, valstybės politikas, dėl kurio yra priimtas sprendimas, priimtas sprendimas ir visi jį pagrindžiantys dokumentai pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai (toliau – VTEK), informacija paskelbiama interneto svetainėje www.pakruojis.lt

29Pakartotiniai skundai apie galimą politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus tokius atvejus:

29.1kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas;

29.2kai VTEK, išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teisme tvarka išnagrinėjusi skundą, įpareigoja skundžiamą sprendimą nagrinėti iš naujo.

30Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal Nuostatų IV skyriuje nustatytas procedūras.

31Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.

32Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

V SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMO FORMA

 

33.     Komisijos priimtą sprendimą atskiru dokumentu įformina Komisijos pirmininkas, jo įgaliotas Komisijos narys arba Komisijos sekretorius.

34Įžanginėje sprendimo dalyje nurodoma:

34.1sprendimo priėmimo vieta ir data;

34.2Komisijos pavadinimas;

34.3Komisijos sudėtis;

34.4asmens, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos;

34.5tiriamo asmens veiksmai (tyrimo dalykas);

34.6teisės aktai ir konkrečios nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl asmens veiksmų.

35.     Aprašomojoje motyvuojamojoje sprendimo dalyje nurodoma:

35.1Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės;

35.2asmens, kurio veiksmai tiriami, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.;

35.3įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados;

35.4argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri svarstomo asmens išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas;

35.5nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatas, kurios buvo taikomos atliekant tyrimą.

36.     Rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodoma:

36.1Komisijos išvados dėl svarstomo asmens veiksmų;

36.2teisės aktas ir konkreti nuostata, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas;

36.3informacija apie Komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims;

36.4sprendimo apskundimo tvarka.

 

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

37Komisijos pirmininką iš šios Komisijos narių deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui.

38Komisijos pirmininko pavaduotoją Komisijos narių siūlymu iš šios Komisijos narių – Tarybos narių daugumos – skiria Taryba.

39Komisijos pirmininku tarpti pretenduojantis Tarybos narys privalo būti nepriekaištingos reputacijos. Jis nelaikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu per pastaruosius 3 metus buvo pripažintas šiurkščiai pažeidęs Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą, taip pat jeigu jis atitinka Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas.

40Komisija posėdžius rengia ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

41Komisijos pirmininkas šaukia komisijos posėdžius, nustato ir jų datą ir vietą, sudaro posėdžio darbotvarkę. Komisijos nariai turi teisę siūlyti pakeisti ar papildyti darbotvarkę.

42Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos
narių.

43Komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti VTEK atstovai, kurie gali teikti siūlymus dėl tarnybinės etikos ar elgesio normų įgyvendinimo.

44Komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu. Sprendimą organizuoti posėdį nuotoliniu arba mišriuoju būdu priima Komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba gavęs Komisijos nario prašymą dalyvauti posėdyje nuotoliniu būdu.

45Komisijos nariai sprendimą svarstomu klausimu priima atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsuojant susilaikyti negalima. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

46 Komisiją aptarnauja Savivaldybės mero paskirtas valstybės tarnautojas – Komisijos atsakingasis sekretorius.

47Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą pasirašo Komisijos (posėdžio) pirmininkas ir protokolą surašęs Komisijos sekretorius.

48Komisijos posėdžių metu nedaromas nei garso, nei vaizdo įrašas.      

49Kiekvienais metais iki birželio 1 d. Komisija atsiskaito Tarybai už savo veiklą praėjusiais metais pateikdama metinę veiklos ataskaitą. Ataskaitą pristato Komisijos pirmininkas arba jo pavaduotojas.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50.  Komisijos nariai, kurie nėra Tarybos nariai, Komisijos posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

51Nuostatai keičiami, pildomi ar pripažįstami netekusiais galios Tarybos sprendimu.

 

__________________________________