isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO VAIKO GEROVĖS 2017 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2017 m. gegužės 25 d. Nr. T-187

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 „Dėl 2014-2020 metų nacionalinės pažangos programos patvirtinimo“,  Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. A1-588 „Dėl Socialinės įtraukties didinimo 2014–2020 m. veiksmų plano“,  Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. A1-132 „Dėl vaiko gerovės 2016–2018 m. veiksmų plano patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Pakruojo rajono vaiko gerovės 2017 metų programą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras

 

Saulius Gegieckas


                                                                                     PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2017 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-187            

 

 

PAKRUOJO RAJONO VAIKO GEROVĖS 2017 METŲ PROGRAMA

 

 

1. Programos tikslas – atsižvelgiant į vaiko interesus ir poreikius, sudaryti prielaidas vaikui augti biologinėje šeimoje, plėtojant prevencinių ir kompleksinių paslaugų prieinamumą vaikui bei jo šeimai krizinėse situacijose ar nukentėjus nuo smurto, o netekusiam tėvų globos vaikui – sudarant tinkamas globos (rūpybos) ar įvaikinimo sąlygas, kurios atitiktų geriausius vaiko interesus bei poreikį augti šeimos aplinkoje arba aplinkoje, artimoje šeimai, tinkamai pasirengti savarankiškam gyvenimui šeimoje ir visuomenėje.

2. Programos uždaviniai:

2.1. organizuoti ir teikti prevencines ir kompleksines paslaugas vaikui ir šeimai, kurios sudarytų galimybes vaikui augti šeimoje;

2.2. gerinti galimybes tėvų globos netekusiam vaikui grįžti į savo tėvų biologinę šeimą arba būti globojamam (rūpinamam) šeimoje, šeimynoje ar įvaikintam ir pasirengti savarankiškam gyvenimui;

2.3. tobulinti specialistų, dirbančių vaiko gerovės srityje, kvalifikaciją;

2.4. organizuoti informacijos apie vaiko gerovę ir šeimos vertę visuomenės gyvenime sklaidą ir plėsti tarpinstitucinį bendradarbiavimą.

3. Programos paskirtis – kurti vaiko gerovę užtikrinančių paslaugų ir priemonių sistemą, kuri sudarytų palankias sąlygas vaikui augti saugioje aplinkoje ir gauti reikiamas kompleksines (socialines, teisines, medicinines ir kt.) paslaugas ir pagalbą.

4. Rengėjai – Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos ir Socialinės rūpybos skyriai.

5. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 „Dėl 2014-2020 metų nacionalinės pažangos programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. A1-132 „Dėl vaiko gerovės 2016–2018 m. veiksmų plano patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. A1-588 „Dėl Socialinės įtraukties didinimo 2014–2020 m. veiksmų plano“, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-99 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 2017 metų socialinių paslaugų plano patvirtinimo‘‘, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2016 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. T- 201 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės socialinių paslaugų deinstitucionalizacijos priemonių plano patvirtinimo‘‘. Atsižvelgta į Pakruojo rajono savivaldybėje gyvenančių šeimų ir jose augančių vaikų poreikius, savivaldybėje teikiamas socialines paslaugas, prigimtinę vaiko teisę augti biologinėje šeimoje arba šeimai artimoje aplinkoje. Bendradarbiauta su Pakruojo rajono savivaldybės Bendruomenės vaiko teisių apsaugos tarybos nariais, Švietimo skyriumi, seniūnijomis, teisėsaugos įstaigomis, Pedagogine psichologine tarnyba, sveikatos priežiūros ir socialinės globos įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, Darbo birža, Jaunimo reikalų taryba.

6. Esama situacija – 2016 metais Pakruojo rajone gyveno 20980 gyventojų, iš jų - 3798 vaikai. Pakruojo rajono vaikų skaičius kasmet turi tendenciją mažėti. Lyginant su 2015 metais, vaikų sumažėjo 185.

Spręstinų problemų ratas vaiko gerovės srityje yra platus. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo Nr. I-1234 2, 6, 10, 49, 56, 57 straipsnių pakeitimo ir  įstatymo papildymo 2straipsniu įstatymą, apibrėžiantį smurto prieš vaiką formas ir nustatantį visų formų smurtą prieš vaikus, įskaitant fizines bausmes, draudimą, siekiant užtikrinti sklandų minėto įstatymo nuostatų įgyvendinimą, būtina užtikrinti pagalbą tėvams ir kitiems teisėtiems vaiko atstovams vaikų auklėjimo klausimais, padėti jiems renkantis vaikų auklėjimo priemones, alternatyvias smurtiniam vaikų auklėjimui. Tikslinga skirti didelį dėmesį informacinei patariamajai pagalbai pozityvaus vaikų auklėjimo klausimais ir teikti ją tėvams, įtėviams globėjams, rūpintojams.

Pakruojo rajone socialinės rizikos šeimose augančių vaikų teisių ir jų teisėtų interesų  apsauga išlieka aktuali. Socialinio darbo gerinimas ir stiprinimas savivaldybėje sudarytų sąlygas vaikams augti biologinėse šeimose arba artimoje šeimai aplinkoje.

 

 

DUOMENYS APIE SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMAS IR JOSE AUGANČIUS VAIKUS

 

 

2016 gruodžio 31 d. Pakruojo rajone buvo 153 socialinės rizikos šeimos, kuriose augo 375 vaikai.  Per metus 34 šeimos įrašytos į socialinės rizikos šeimų apskaitą, jose augo 95 vaikai.

 

 

 

 

Socialinės rizikos šeimų skaičius 2016 metais, lyginant su 2015 metais, padidėjo, 2016 metais įrašyta  15 šeimų daugiau nei 2015 metais,  t. y. pasiekė 2011 metais į apskaitą įtrauktų šeimų skaičių.

 

Socialinės rizikos šeimų kaita nuo 2008 iki 2016 metų pabaigos.

 

 

Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų skaičius 2014 m. buvo 356, 2015 m. – 331, tačiau 2016 metas išaugo iki 375 vaikų.

2016 m. pagal seniūnijas metų pabaigoje daugiausia socialinės rizikos šeimų ir jose augančių vaikų buvo Pakruojo seniūnijoje (33 šeimos, jose 57 vaikai), Linkuvos seniūnijoje (26 šeimos jose 71 vaikas),  Lygumų seniūnijoje (24 šeimos, jose 73 vaikai), Rozalimo seniūnijoje (22 šeimos, jose 59 vaikai), Žeimelio seniūnijoje (20 šeimų, jose, 50 vaikų), Pašvitinio seniūnijoje (12 šeimų, 21 vaikas), Klovainių seniūnijoje (9 šeimos, jose, 19 vaikų), Guostagalio seniūnijoje (7 šeimos, jose 24 vaikai).

 

 

 

 

 

Analizuojant šeimų įrašymo į socialinės rizikos šeimų apskaitą priežastis nustatyta, kad 2016  metais, daugiausia šeimų įrašyta į apskaitą dėl socialinių įgūdžių stokos, dėl vaikų nepriežiūros – 16, 10 – dėl girtavimo, psichotropinių medžiagų vartojimo, 6 dėl psichologinės, fizinės ar seksualinės prievartos prieš vaikus, 1 dėl kitų priežasčių, 1  vaikui nustatyta laikinoji globa

19 šeimų išbrauktos iš socialinės rizikos šeimų apskaitos.

 

 

 

2016 m. pabaigoje 153 socialinės rizikos šeimose augo 375 vaikai, iš jų 195 berniukai, 180 mergaičių. Didžiausią dalį socialinės rizikos šeimose augančių vaikų sudaro vyresni, 10-14 m. amžiaus -135 vaikai,  nuo 15-17 m. amžiaus - 76 vaikai, nuo 0-3 m. amžiaus - 67 vaikai, nuo 7-9 m. amžiaus - 56 vaikai, nuo 4-6 m. amžiaus - 41 vaikas.

Per 2016 metus iš socialinės rizikos šeimos apskaitos išbraukta 19 šeimų. 7 šeimos išbrauktos iš socialinės rizikos apskaitos, kadangi išvyko gyventi į kitą savivaldybę ir šeimos byla perduota tos savivaldybės vaiko teisių apsaugos skyriui, 6 šeimos, kadangi išnyko priežastys, dėl kurių šeima buvo įrašyta į apskaitą, 3 šeimos, nes šeimoje neliko nepilnamečių vaikų (vaikas tapo pilnamečiu, emancipuotas arba sudarė santuoką, mirė ar kt.), 2 šeimos, dėl to, kad tėvams neterminuotai apribota tėvų valdžia ir vaikui nustatyta nuolatinė globa, 1 šeima, nes mirė abu tėvai arba vienas iš tėvų ir vaikui nustatyta globa.

 

 

NUO SMURTO NUKENTĖJUSIŲ VAIKŲ APSKAITA

 

Vadovaujantis Bendrųjų savivaldybių vaiko teisių apsaugos tarnybų nuostatų 7.27 ir 7.28 straipsniais, Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrius kaupia ir analizuoja pranešimus apie smurtą patyrusius ir smurtaujančius vaikus, organizuoja vaikams ir jų tėvams  pagalbos suteikimą bei kreipiasi į atitinkamas teisėsaugos institucijas dėl asmens, keliančio grėsmę vaiko saugumui ir sveikatai, patraukimo administracinėn atsakomybėn ar baudžiamojo persekiojimo pradėjimo. 

2016 metais užfiksuota 30 atvejų, kuomet vaikai galimai patyrė fizinį smurtą (iš jų 21- nuo svetimų asmenų, 9 – nuo artimųjų), 35 atvejai, kuomet vaikai patyrė psichologinį smurtą (nuo suaugusiųjų),  1 atvejis, kuomet vaikas, galimai nukentėjo nuo seksualinio smurto (nuo suaugusiojo). Smurtą patyrusiems vaikams ir jų šeimoms savivaldybės teritorijoje 362 atvejais suorganizuota pagalba.

Smurtą patyrusiems vaikams ir jų šeimoms savivaldybės teritorijoje ir kitų savivaldybių teritorijose organizuotos pagalbos atvejai

 

 

Organizuota pagalba

Tik vaikui

Vaikui ir jo šeimai

Iš viso

Pagalba savo savivaldybėje

Pagalba kitoje savivaldybėje

 

1. Kompleksinė pagalba (specialistų komanda)

0

0

0

0

0

 

2. Psichologo konsultacija

3

2

5

5

0

 

3. Mokyklos socialinio pedagogo pagalba

2

9

11

11

0

 

4. Socialinis darbas

159

30

189

189

0

 

5. Nestacionarinės socialinės paslaugos vaikui

1

0

1

1

0

 

6. Kita

143

13

156

156

0

 

Iš viso

308

54

362

362

8

 

 

Ne vienus metus atkreipiamas dėmesys į tai, kad prieš vaikus daugiausia smurtauja šeimos nariai – tėvai arba vienas iš tėvų, globėjai (rūpintojai), seneliai, broliai ar seserys. Smurtas prieš vaikus šeimoje gali daryti neigiamą įtaką vaiko psichinei ir fizinei sveikatai, tai gali lemti elgesio sutrikimus.

Vaikui, patyrusiam smurtą, svarbu laiku gauti tinkamą ir profesionalią pagalbą. Smurto prieš vaikus atvejais, dažniausiai pagalbą vaikui ir jo šeimai teikia įvairių sričių ir institucijų specialistai: VTAS, teisėsaugos institucijos, medicinos įstaigos, seniūnijų socialiniai darbuotojai, mokyklose dirbantys socialiniai pedagogai, pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai,  nevyriausybinėse organizacijose dirbantys specialistai. Tam, kad smurto prevencija būtų efektyvi reikalinga įtraukti visą bendruomenę, šviesti pačias šeimas apie reikalingumą ir nebijojimą priimti siūlomą pagalbą, taip pat svarbu plėsti skubios kompleksinės pagalbos (psichologinės, socialinės, medicininės ir teisinės), skirtos vaikams ir jų šeimos nariams, nukentėjusiems nuo smurto, prieinamumą ir kokybę.   

Šiaulių apygardos probacijos tarnybos Probacijos skyriaus pateiktais                         duomenimis  2016 metais probacijos įskaitoje buvo 11 nepilnamečių.

2016 metais Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrius glaudžiai bendradarbiavo su Pakruojo nestacionarių paslaugų centru, vaikų dienos centrais, visuomenės sveikatos biuru,  Šiaulių apygardos probacijos tarnybos Probacijos skyriumi, Šiaulių apskrities vyriausiuoju policijos komisariatu, Šiaulių AVPK Pakruojo rajono policijos komisariatu, teismais, Šiaulių apygardos prokuratūros Šiaulių apylinkės prokuratūra, švietimo, medicinos institucijomis, Vilniaus vaikų raidos centru, ir kt. nevyriausybinėmis organizacijomis, dalyvavo įvairių komisijų posėdžiuose (Vaiko gerovės komisijos, Vaiko globos organizavimo komisijos, savivaldybės administracijos socialinių būstų nuomos, socialinės paramos skyrimo)

Norint, kad pokyčiai vaiko gerovės srityje būtų efektyvesni, į jos procesą būtina įtraukti visą bendruomenę, svarbu plėsti skubios kompleksinės pagalbos (psichologinės, socialinės, medicininės ir teisinės), skirtos vaikams ir jų šeimos nariams, nukentėjusiems nuo smurto, prieinamumą ir kokybę. Trūksta informacijos iš specializuotų pagalbos centrų, išlieka ta pati problema psichologo, kitų specialistų konsultacijų prieinamumas kaimo vietovėse gyvenantiems vaikams ir jų šeimoms, ir pačių žmonių nenoras priimti ar pasinaudoti siūloma pagalba. 

 

7.  Priemonės Pakruojo rajono vaiko gerovės 2017 metų programos įgyvendinimui

 

Priemonės pavadinimas

 

Atsakingas vykdytojas

 

1. ORGANIZUOTI IR TEIKTI PREVENCINES PASLAUGAS VAIKUI IR ŠEIMAI, KURIOS SUDARYTŲ GALIMYBES VAIKUI AUGTI ŠEIMOJE

 

1.1.Švietėjiškos veiklos, skirtos tėvų atsakomybei už vaiką stiprinti, skleidžiant pozityvaus auklėjimo metodus šeimoje ir kitais vaiko teisių apsaugos klausimais organizavimas

 

Švietimo skyrius, ugdymo įstaigos,  seniūnijos, Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras, Vaiko teisių apsaugos skyrius

 

1.2. Programos „Bendravimo su vaikais tobulinimo kursai“ įgyvendinimas

 

Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centras, Vaiko teisių apsaugos skyrius, Apskaitos skyrius

 

1.3. Mokymų: „Pozityvios tėvystės gebėjimų ugdymas“, „Pykčio valdymas“, socialinės rizikos šeimoms ir socialinės rizikos šeimos nariams organizavimas

 

Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras,

Vaiko teisių apsaugos skyrius

 

1.4. Projekto „Kompleksinės paslaugos šeimai Pakruojo rajone“ įgyvendinimas

 

 

 

 

Socialinės rūpybos skyrius,  Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras, Lietuvos Samariečių bendrijos Pakruojo sk.

 

1.5. Bendruomeninių paslaugų, siekiant telkti šeimas, galinčias teikti pagalbą šeimoms, turinčioms socialinių problemų, plėtojimas

 

Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras,

seniūnijos

 

1.6. Mokymų, pasitarimų su socialiniais darbuotojais, dirbančiais su socialinės rizikos šeimomis, organizavimas

 

Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras, Vaiko teisių apsaugos skyrius

 

1.7.  Renginių (seminarų, konferencijų, akcijų), skirtų gerajai vaiko gerovės patirčiai skleisti, formuojant visuomenės nepakantumą smurtui prieš vaikus organizavimas, vaiko gerovės aktualijų ir problemų skleidimas per visuomenės informavimo priemones, akcijas, šventes, stovyklas, formuojant teigiamą nuomonę apie vaiko globą (rūpybą) šeimoje, šeimynoje, įvaikinimą

 

 

Vaiko teisių apsaugos skyrius, Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras, seniūnijos, Socialinės rūpybos skyrius

 

1.8. Krizių centro steigimas

 

 

 

Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras, Socialinės rūpybos skyrius

 

2. DIDINTI GALIMYBES TĖVŲ GLOBOS NETEKUSIAM VAIKUI GRĮŽTI Į SAVO TĖVŲ ŠEIMĄ ARBA BŪTI GLOBOJAMAM (RŪPINAMAM) ŠEIMOJE, ŠEIMYNOJE AR ĮVAIKINTAM IR PASIRENGTI SAVARANKIŠKAM GYVENIMUI VISUOMENĖJE

 

 

2.1.Socialinio darbo su globojamo (rūpinamo) vaiko tėvais plėtojimas siekiant sudaryti sąlygas vaikui grįžti į šeimą, socialinių darbuotojų, dirbančių su šeimomis, skaičiaus  didinimas

 

Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras, Socialinės rūpybos skyrius, seniūnijos, Vaiko teisių apsaugos skyrius

 

2.2.Vaiko globos šeimoje, šeimynoje skatinimas, prioritetinių priemonių įgyvendinimas

 

Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras, Vaiko teisių apsaugos skyrius

 

2.3.Šeimynų veiklos, pagal sudarytas sutartis, finansavimas

 

Apskaitos  skyrius

 

2.4. Asmenų, norinčių tapti vaiko globėjais (rūpintojais), įtėviais, parengimo ir vertinimo, mokymo pagal bendrą globėjų (rūpintojų) ir įtėvių mokymo programą „Gimk“ organizavimas ir jų atestavimas

 

Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras, Vaiko teisių apsaugos skyrius

 

SRS

2.5. Linkuvos socialinių paslaugų centro Samariečių vaikų globos namų „Naminukas“  pertvarkos organizavimas

 

Linkuvos socialinių paslaugų centras, Socialinės rūpybos skyrius, Vaiko teisių apsaugos skyrius

SRS

2.6. Tarptautinės šeimos dienos šventės organizavimas

 

Vaiko teisių apsaugos skyrius, Socialinės rūpybos skyrius

 

 

 

2.7. Paslaugų globėjams  (rūpintojams),  įtėviams, globojamiems vaikams organizavimas (seminarai, išvykos, susitikimai, ir kt. )

 

Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras, Vaiko teisių apsaugos skyrius, Socialinės rūpybos skyrius

 

3. TOBULINTI SPECIALISTŲ, DIRBANČIŲ VAIKO GEROVĖS SRITYJE, KVALIFIKACIJĄ

 

3.1. Įvairių sričių specialistų, dirbančių vaiko gerovės srityje, mokymų organizavimas

 

Socialinių paslaugų centrai, vaikų globos įstaigos

 

4. VYKDYTI TARPINSTITUCINĮ BENDRADARBIAVIMĄ

 

4.1. Susitikimų su nevyriausybinėmis organizacijomis, bendruomenėmis, teisėsaugos institucijomis bei kt. įstaigomis organizavimas

 

Vaiko teisių apsaugos skyrius, seniūnijos, socialinių paslaugų centrai, Socialinės rūpybos skyrius                    

 

4.2. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo savivaldybėje teikiant kompleksines paslaugas (socialinių, švietimo, sveikatos ir kt.) šeimai ir vaikui skatinimas

 

Vaiko teisių apsaugos skyrius, seniūnijos, socialinių paslaugų centrai, visuomenės sveikatos biuras

 

4.3.Tęstinių, reguliarių pasitarimų su socialiniais partneriais, siekiant efektyvaus darbo su šeimomis ir teikiamų paslaugų kokybės, organizavimas   

 

Vaiko teisių apsaugos skyrius, Socialinės rūpybos skyrius, jaunimo reikalų taryba

 

4.4. Pasidalijimas gerąja darbo patirtimi tarp skirtingų savivaldybių (susitikimai, apskrito stalo diskusijos) dalijimasis

 

Vaiko teisių apsaugos skyrius, Socialinės rūpybos skyrius, Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras

 

4.5. Bendradarbiavimas su Šiaulių TDB Pakruojo skyriumi  sprendžiant darbingo amžiaus esančių įskaitoje jaunimo užimtumo  klausimais

 

Darbo birža, Vaiko teisių apsaugos skyrius

 

5. VYKDYTI SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

5.1. Vaikų dienos centrų savivaldybėje veiklos plėtimas teikiant nestacionarias dienos socialinės priežiūros paslaugas vaikams ir jų šeimoms. Vaikų dienos centrų pagal sudarytas socialinių paslaugų sutartis finansavimas

 

Socialinės rūpybos skyrius, Vaikų dienos centrai

 

5.2. Darbo su socialinės rizikos šeimomis, vertinant  teikiamų socialinių paslaugų efektyvumą, tobulinimas

 

Nestacionarių socialinių paslaugų centras, VTAS

 

5.3. Socialinių vaikų globos įstaigų finansavimas

 

Socialinės rūpybos skyrius, Apskaitos skyrius

 

 

8. Šios programos įgyvendinimo laukiami rezultatai:

8.1. bus teikiamos prevencinės ir kompleksinės paslaugos nuo smurto nukentėjusiems vaikams ir jų šeimų nariams, ugdomi pozityvios tėvystės įgūdžiai, tai sudarys prielaidas vaikui augti biologinėje šeimoje;

8.2. bus užtikrinamas paslaugų teikimas globėjams (rūpintojams) ir įtėviams, siekiant sudaryti galimybes likusiam be tėvų globos vaikui gyventi globėjų (rūpintojų) šeimoje, šeimynoje ar įtėvių šeimoje;

8.3. bus patobulinta specialistų, dirbančių vaiko gerovės srityje, kvalifikacija, siekiant gerinti teikiamų paslaugų kokybę ir veiksmingumą;

8.4. bus užtikrinta informacijos apie vaiko gerovę ir šeimos vertę visuomenės gyvenime sklaida, siekiant didinti visuomenės informuotumą apie šeimos ir vaiko gerovę, plėtojamas tarpinstitucinis bendradarbiavimas, gerinant šeimos ir vaiko gerovę;

8.5. vykdant programos stebėseną, bus vertinamas paslaugų vaikui ir šeimai poreikis ir prieinamumas.

 

9. Programos įgyvendinimo vertinimo kriterijai:

9.1. vaikų, kuriems suteiktos dienos socialinės priežiūros paslaugos vaikų dienos centruose, skaičius;

9.2. globėjų (rūpintojų), gaunančių globėjų ir įtėvių mokymo ir konsultavimo paslaugas, skaičius;

9.3. šeimų, kurioms esant krizinėje situacijoje suteiktos kompleksinės paslaugos, skaičius;

9.4. vaikų, dalyvaujančių (įtrauktų) nevalstybinių organizacijų organizuojamoje veikloje, skaičius;

9.5. socialinių darbuotojų, dirbančių su socialinės rizikos šeimomis, skaičius;

9.6. darbuotojų, dirbančių vaiko gerovės srityje ir patobulinusių kvalifikaciją, skaičius.

 

10. Programos įgyvendinimas, finansavimas ir įgyvendinimo kontrolė

10.1. Programa įgyvendinama 2017 metais.

10.2. Pakruojo rajono Vaiko gerovės 2017 metų programai įgyvendinti naudojamos atsakingų programos vykdytojų asignavimų lėšos ir lėšos, patvirtintos Pakruojo rajono savivaldybės 2017 metų socialinių paslaugų plane.

10.3. Vaiko teisių apsaugos skyrius koordinuoja ir kontroliuoja šios programos įgyvendinimą.

10.4. Programos priemones įgyvendinantys vykdytojai kasmet, iki kovo 1 d., pateikia praėjusių metų  priemonių įvykdymo ataskaitą.

___________