Logo  Description automatically generated

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL lietuvos respublikos APLINKOS MINISTRO 2013 m. liepos 15 d. ĮSAKYMO Nr. D1-528 „DĖL Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. vasario 20 d.   Nr. D1-54

Vilnius 

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. liepos 15 d. įsakymą Nr.
D1-528 „Dėl Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 1 dalimi ir įgyvendindamas 2010 m. lapkričio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2010/75/ES dėl pramoninių išmetamų teršalų (taršos integruotos prevencijos ir kontrolės) nuostatas:“.

2. Pakeičiu 3.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.2.2. išduotų ar pakeistų TIPK leidimų elektronines versijas skelbti Aplinkos apsaugos agentūros interneto svetainėje arba, jei paraiška leidimui gauti ar pakeisti pateikta per Aplinkosauginių leidimų informacinę sistemą (toliau – ALIS) – šioje sistemoje. Jei leidimas skelbiamas ALIS, AAA interneto svetainėje turi būti pateikta interaktyvi šio leidimo nuoroda į ALIS;“.

3. Pakeičiu 3.2.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.2.6. rinkti, apdoroti informaciją ir teikti Europos Komisijai ataskaitas apie Direktyvos 2010/75/ES įgyvendinimą.“

4. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisykles:

4.1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Taisyklės parengtos įgyvendinant 2010 m. lapkričio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2010/75/ES dėl pramoninių išmetamų teršalų (taršos integruotos prevencijos ir kontrolės) (toliau – TIPK direktyva) ir 2003 m. spalio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2003/87/EB, nustatančią šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos leidimų sistemą Bendrijoje ir iš dalies keičiančią Tarybos direktyvą 96/61/EB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/29/EB.“

4.2. Pakeičiu 7.15 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.15. pavojingosios medžiagos – pavojingosios cheminės medžiagos ir cheminiai mišiniai, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos cheminių medžiagų ir cheminių mišinių įstatyme;“.

4.3. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Leidimas gali būti išduodamas vienam įrenginiui ar jo daliai arba keliems to paties ūkinės veiklos vykdytojo įrenginiams ar jų dalims, esantiems toje pačioje vietoje (sklype, su juo besiribojančiuose sklypuose, ar sklypuose, atskirtuose tik inžinerine infrastruktūra). Dviem ar daugiau įrenginių ar jų dalims išduotame leidime turi būti nustatytos sąlygos, užtikrinančios, kad kiekvienas įrenginys ar jo dalis atitiktų Taisyklių reikalavimus. Jei leidimas išduodamas įrenginio daliai ar kelių įrenginių dalims, leidime įrašomas viso įrenginio ar kelių įrenginių pavadinimas (-ai), jo (jų) projektinis pajėgumas, įrenginio dalis (ar įrenginių dalys), kuriai (kurioms) išduodamas leidimas ir jos (jų) projektinis pajėgumas. Jei įrenginį (jo dalį, kelis įrenginius ar jų dalis) eksploatuoja, naudoja ar valdo nuosavybės, nuomos, panaudos, patikėjimo teisės ar kitu teisiniu pagrindu keli ūkinės veiklos vykdytojai, ūkinės veiklos vykdytojams pateikus dokumentus, patvirtinančius ar įrodančius ūkinės veiklos vykdytojų teises ir atsakomybės pasidalijimą, gali būti išduotas vienas leidimas (arba tikslinamas, nurodant kelis ūkinės veiklos vykdytojus, jei prieš tai išduotas vienam ūkinės veiklos vykdytojui) nurodant ūkinės veiklos vykdytojų rekvizitus ir atsakomybės pasidalijimą.“

4.4. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Kai įrenginį eksploatuoja, kontroliuoja ar valdo keli ūkio subjektai (ūkinės veiklos vykdytojai), kuriems nuosavybės teise priklauso atskiros įrenginio dalys, arba kurie naudoja, valdo įrenginio dalis nuomos, panaudos, patikėjimo teise ar eksploatuoja kitu teisiniu pagrindu ir atsako už įrenginio dalių eksploatavimo ir techninio funkcionavimo kontrolę, įrenginiui gali būti išduotas vienas leidimas. Tokiu atveju su paraiška leidimui gauti ar pakeisti turi būti teikiama deklaracija (laisva forma), kurioje nurodomas atsakomybės pasidalijimas tarp įrenginio dalis valdančių subjektų (ūkinės veiklos vykdytojų). Įrenginys negali būti dalijamas dalimis (to paties subjekto (ūkinės veiklos vykdytojo) ar tarp kelių subjektų (ūkinės veiklos vykdytojų)) siekiant vykdyti ūkinę veiklą be leidimo.“

4.5. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Leidimas išduodamas ar pakeičiamas tik atlikus planuojamos ūkinės veiklos atranką dėl poveikio aplinkai vertinimo (toliau – atranka) ir (ar) poveikio aplinkai vertinimą, kai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, šios procedūros privalomos, ir AAA priėmus atrankos išvadą, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas (toliau – atrankos išvada), ar sprendimą dėl poveikio aplinkai, pagal kurį planuojama ūkinė veikla atitinka teisės aktų reikalavimus (toliau – PAV sprendimas), išskyrus atvejus, kai leidimas keičiamas dėl priežasčių, nesusijusių su eksploatuojamo įrenginio ar įrenginyje vykdomos ūkinės veiklos pakeitimu ar išplėtimu, patenkančiu į Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo teisinio reguliavimo sritį, arba leidimas, pagal kurį bus vykdoma atrankos išvadoje ar sprendime nurodyta ūkinė veikla, išduodamas turint galiojantį statybą leidžiantį dokumentą, išduotą PAV sprendimo arba atrankos išvados galiojimo metu.

4.6. Pakeičiu 17.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.7. vykdant ūkinę veiklą, turi būti mažinamas pavojingųjų medžiagų naudojimas ir palaipsniui jos turi būti keičiamos mažiau pavojingomis medžiagomis arba taikomos alternatyvios technologijos, leidžiančios sumažinti pavojingųjų medžiagų naudojimą.“

4.7. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Paraiškai rengti gali būti naudojami duomenys ir informacija (planai, schemos, ištraukos, išrašai ir kt.) iš teritorijų planavimo dokumentų, parengtų vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu, informacijos atrankai atlikti ar poveikio aplinkai vertinimo dokumentų, parengtų vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, poveikio visuomenės sveikatai vertinimo dokumentų, parengtų vadovaujantis Planuojamos ūkinės veiklos poveikio visuomenės sveikatai vertinimo metodiniais nurodymais, patvirtintais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-491 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio visuomenės sveikatai vertinimo metodinių nurodymų patvirtinimo“, pavojingų objektų saugos ataskaitų, parengtų vadovaujantis Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų ir Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašą, jų kvalifikacinių kiekių nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašo patvirtinimo“, aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitų (toliau – inventorizacijos ataskaita), parengtų pagal Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ir ataskaitų teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 340 „Dėl Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ir ataskaitų teikimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ir ataskaitų teikimo taisyklės), techninio projekto, jeigu tokie dokumentai pagal teisės aktų reikalavimus rengti. Norint pakeisti leidimą eksploatuoti įrenginius, kuriuose vykdoma Taisyklių 1 priedo 6.6.2 ir 6.6.3 papunkčiuose nurodyta ūkinė veikla, paraiška rengiama vadovaujantis Taisyklių 8 priede pateiktais metodiniais nurodymais.“

4.8. Pakeičiu 21.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

21.1. paraiškos tituliniame lape – ūkinės veiklos vykdytojo pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, kontaktinio asmens duomenys, Taisyklių 1 priede nurodyta (-os) ūkinės veiklos rūšis (-ys), kurią (-ias) atitinka įrenginys, paraiškos pildymo data;“.

4.9. Pakeičiu 21.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

21.4. įrenginio eksploatavimo vietos sąlygos (aplinkos elementų, į kuriuos bus išmetami (išleidžiami) teršalai, foninis užterštumo lygis pagal atskirus iš įrenginio ūkinės veiklos vykdymo metu išmetamus (išleidžiamus) teršalus, geografinės sąlygos (kalnas, slėnis ir pan., atvira neapgyvendinta vietovė ir kt.)), ūkinės veiklos padėtis schemoje su sodo namų, gyvenamosios, viešbučių, kultūros, mokslo, sporto, gydymo, poilsio, religinės paskirties, su apgyvendinimu susijusios specialiosios paskirties pastatų ir pastatų, kuriuose įrengtos nurodytos paskirties patalpos, suformuotos atskirais nekilnojamojo turto objektais, gretimų įmonių, rekreacinių, saugomų teritorijų ir biotopų, paviršinių vandens telkinių apsaugos juostų ir zonų, vandenviečių apsaugos zonų išsidėstymu. Foninis aplinkos oro užterštumo lygis yra pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. lapkričio 30 d. įsakymą Nr. D1-653 „Dėl teršalų sklaidos skaičiavimo modelių, foninio aplinkos oro užterštumo duomenų ir meteorologinių duomenų naudojimo ūkinės veiklos poveikiui aplinkos orui įvertinti“ įvertintas aplinkos oro užterštumo lygis;“.

4.10. Pakeičiu 21.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

21.5. naujam įrenginiui – statybos pradžia ir planuojama ūkinės veiklos pradžia. Esamam įrenginiui, kurio veikimą planuojama pakeisti ar išplėsti, – numatoma ūkinės veiklos, dėl kurios prašoma pakeisti leidimą, pradžia;“.

4.11. Pakeičiu 21.51 papunktį ir jį išdėstau taip:

21.51. statybą leidžiančio dokumento numeris ir data, kai jį privaloma turėti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;“.

4.12. Pakeičiu 21.52 papunktį ir jį išdėstau taip:

21.52. jei atliktos atrankos ar poveikio aplinkai vertinimo procedūros – PAV sprendimo ar atrankos išvados data, numeris ir išsami informacija, kaip įgyvendintos ar bus iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios įgyvendintos PAV sprendime nustatytos planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo sąlygos ir priemonės išvengti reikšmingo neigiamo poveikio aplinkai, jį sumažinti, atkurti, kas pažeista, ir (ar)kompensuoti arba atrankos išvadoje nurodytos priemonės išvengti reikšmingo neigiamo poveikio aplinkai ir (ar) užkirsti jam kelią, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios ar ūkinės veiklos vykdymo (įrenginio eksploatavimo) metu;“.

4.13. Pakeičiu 21.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

21.7. sąrašai planuojamų naudoti ir (ar) naudojamų žaliavų ir pagalbinių medžiagų, įskaitant chemines medžiagas, cheminius mišinius ir kurą, jų kiekis, saugos duomenų lapai. Planuojant eksploatuoti įrenginius, kuriuose vykdant ūkinės veiklą naudojamos tirpiklių turinčios medžiagos ir mišiniai, būtina nurodyti naudojamų tirpiklių, turinčių lakiųjų organinių junginių (toliau – LOJ), medžiagų pavadinimus (cheminius bei sutartinius techninius ar prekybinius), jų kiekį, sudėtį, sudėtyje esančių LOJ pavojingumo frazes (H frazes) ir pateikti informaciją pagal Tirpiklių tvarkos 5 priedo duomenis;“.

4.14. Pakeičiu 21.17 papunktį ir jį išdėstau taip:

21.17. aplinkosaugos veiksmų planas, jei ūkinės veiklos vykdytojas prašo aplinkosaugos reikalavimų įgyvendinimo išlygų arba naudoja pavojingąsias medžiagas ir pagal Taisyklių 17.7 papunktyje nurodytą principą turi mažinti jų naudojimą. Aplinkosaugos veiksmų plane turi būti apibrėžtos konkrečios taršos prevencijos ir (ar) mažinimo priemonės, nurodyti parametrai, vienetai, siekiamos ribinės vertės (pagal GPGB), esamos vertės, pavojingųjų medžiagų naudojimo mažinimo priemonės, įskaitant pavojingųjų medžiagų pakeitimą mažiau pavojingomis medžiagomis ar kitomis alternatyviomis technologijomis, preliminarus priemonių įgyvendinimo grafikas;“.

4.15. Pakeičiu 21.21 papunktį ir jį išdėstau taip:

21.21. netechninio pobūdžio santrauka, kurioje turi būti pateikta lengvai suprantama ir visuomenei, ir valstybės institucijų atstovams apibendrinta paraiškoje pateikta informacija, išskiriant svarbiausius paraiškoje pateiktos informacijos aspektus. Netechninio pobūdžio santraukoje turi būti aiškiai aprašytas leidimo keitimo tikslas (ką planuojama pakeisti, koks ūkinės veiklos pakeitimo pobūdis, mastas ir pan.).“

4.16. Pakeičiu 22.13 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.13. oro teršalų sklaidos pažemio sluoksnyje skaičiavimo rezultatai (aprašomoji medžiaga ir žemėlapiai) su pažymėtomis teritorijomis, kuriose užtikrinamas teršalo ribinės aplinkos oro užterštumo vertės laikymasis; teršalų sklaidos skaičiavimo modelio pasirinkimo pagal Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus tvirtinamas ūkinės veiklos poveikiui aplinkos orui vertinti teršalų sklaidos skaičiavimo modelių pasirinkimo rekomendacijas, pagrindimas; pagal Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus tvirtinamas foninio aplinkos oro užterštumo duomenų naudojimo ūkinės veiklos poveikiui aplinkos orui įvertinti rekomendacijas naudoti foninio aplinkos oro užterštumo duomenys; pagal Teršalų sklaidos skaičiavimo modelių, foninio aplinkos oro užterštumo duomenų ir meteorologinių duomenų naudojimo tvarką, patvirtintą aplinkos ministro 2007 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. D1-653, naudoti meteorologiniai duomenys; teritorijos, kurioje atlikti teršalų sklaidos aplinkos ore skaičiavimai, ploto arba atskirų taškų koordinatės. Jei šiame papunktyje nurodyti duomenys yra poveikio aplinkai vertinimo dokumentuose, pakanka nurodyti dokumentų pavadinimus, kuriuose yra ši informacija;“.

4.17. Papildau 22.131 papunkčiu:

22.131. esamą situaciją atitinkanti stacionarių oro taršos šaltinių išdėstymo schema su pagal Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ir ataskaitų teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 340 „Dėl Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ir ataskaitų teikimo taisyklių patvirtinimo“, pažymėtais stacionarių oro taršos šaltinių numeriais ir pagal  Stacionarių taršos šaltinių išmetamų į aplinkos orą teršalų ir teršalų aplinkos ore ėminių laboratoriniams tyrimams atlikti ėmimo, matavimų ir tyrimų atlikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. vasario 11 d. įsakymu Nr. D1-68 „Dėl Stacionarių taršos šaltinių išmetamų į aplinkos orą teršalų ir teršalų aplinkos ore ėminių laboratoriniams tyrimams atlikti ėmimo, matavimų ir tyrimų atlikimo taisyklių patvirtinimo“, nurodytomis įrengtomis ėminių ėmimo vietomis arba pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. D1-885 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, parengtoje Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoje pateiktas sklypo planas, kuriame pažymėti planuojami stacionarūs oro taršos šaltiniai (toliau – stacionarių oro taršos šaltinių išdėstymo schema).“

4.18. Pakeičiu 22.19 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.19. dokumentas, įrodantis, kad ūkinės veiklos vykdytojas žemės sklypą ar jo dalį, statinį ar jo dalį, kuriame įrengtas ūkinės veiklos objektas, naudoja ar valdo nuosavybės, nuomos, panaudos, patikėjimo teisės ar kitu teisiniu pagrindu, jeigu informacijos apie dokumentą nėra Nekilnojamojo turto registre;“.

4.19. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Ūkinės veiklos vykdytojas su paraiška gali teikti, jo nuomone, reikalingą, bet nenurodytą Taisyklėse ar paraiškos leidimui gauti ar pakeisti rekomenduojamoje formoje informaciją ir su eksploatuojamu įrenginiu ir jame vykdoma ūkine veikla susijusius duomenis.“

4.20. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Paraiška leidimui gauti arba pakeisti gali būti teikiama per Aplinkosauginių leidimų informacinę sistemą (toliau – ALIS), užpildžius interneto svetainėje https://www.alisas.lt/ pateiktą formą.

4.21. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Paraiškoje leidimui pakeisti pateikiami duomenys, kurie keičiasi ir (ar) kuriuos reikia įvertinti keičiant leidimą ir nustatant naujas leidimo sąlygas. Informacija ir (ar) duomenys, kurie, palyginti su paraiška, pagal kurią išduotas leidimas, nesikeitė, paraiškoje leidimui pakeisti nepildomi ir neteikiami, tačiau paraiškoje paliekami jų eilės numeriai, pavadinimai ir nurodoma, kodėl informacija ar duomenys neteikiami, tačiau ūkinės veiklos vykdytojas turi teisę raštu prašyti, kad būtų pakeistas visas leidimas. Tokiu atveju turi būti teikiama visiškai užpildyta paraiška, joje ir (ar) pridedamuose dokumentuose turi būti nurodyta, kurie duomenys keičiasi ir (ar) kuriuos reikia įvertinti keičiant leidimą ir nustatant naujas leidimo sąlygas.

4.22. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Gavusi paraišką, AAA ją užregistruoja, per 3 darbo dienas nuo gavimo dienos viešai paskelbia ALIS arba AAA interneto svetainėje ir pateikia: derinti – NVSC, jei paraiška pateikta su Taisyklių 22.12 papunktyje nurodytais dokumentais – AAD pastaboms ir (ar) pasiūlymams gauti.“

4.23. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Paraiška su lydraščiu NVSC teikiama el. paštu ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis vienu iš Taisyklių 28 punkte nurodytų formatų, išskyrus atvejus, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu pateiktos informacijos atgaminti ar perskaityti. Lydraštyje nurodoma, kad pastabos turi būti pateiktos AAA ir paraišką pateikusiam ūkinės veiklos vykdytojui; nustatant sąlygas triukšmo ir kvapų valdymo srityje turėtų būti vadovaujamasi poveikio visuomenės sveikatai vertinimo dokumentais, jei toks vertinimas atliktas ūkinei veiklai, kuriai teikiama paraiška. Jei galiojantis leidimas paskelbtas ALIS arba AAA interneto svetainėje, teikiant NVSC derinti paraišką pakeisti leidimą, AAA pateikia leidimo internete nuorodą.“

4.24. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. NVSC ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškos gavimo iš AAA dienos pagal kompetenciją įvertina, ar paraiška atitinka visuomenės sveikatos saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus triukšmo ir kvapų valdymo srityje. NVSC raštu derina paraišką pagal kompetenciją kartu pateikdamas AAA sąlygas leidimui arba pateikia AAA motyvuotas pastabas pataisyti paraišką. Nustatydamas sąlygas triukšmo ir kvapų valdymo srityje, NVSC vadovaujasi poveikio visuomenės sveikatai vertinimo dokumentais, jei toks vertinimas atliktas ūkinei veiklai, kuriai teikiama paraiška. NVSC derinimo dokumentus AAA turi teikti elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis, išskyrus atvejus, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu pateiktos informacijos atgaminti ar perskaityti. Jei NVSC nepakanka duomenų ir informacijos triukšmo ar kvapų valdymo sąlygoms nustatyti, jis per šiame punkte nurodytą terminą informuoja AAA, kokius papildomus duomenis ir informaciją ūkinės veiklos vykdytojas turi pateikti, nurodydamas teisinį pagrindą ir kokioms konkrečioms leidimo sąlygoms nustatyti trūksta informacijos ir (ar) duomenų.“

4.25. Pakeičiu 36 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

36. AAD pastabas ir (ar) pasiūlymus dėl atliekų naudojimo ar šalinimo techninio reglamento; jei paraiška pateikta pakeisti leidimą, – ir dėl paraiškos, turi pateikti AAA ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškos gavimo iš AAA:“.

4.26. Pakeičiu 45.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

45.7. Lietuvos Respublikos teisės aktai, tiesiogiai taikomi Europos Sąjungos teisės aktai aplinkos apsaugos srityje, kuriuose nustatytos išmetamųjų teršalų ribinės vertės ar kiti reikalavimai, pagal kuriuos nustatomos leidimo sąlygos. Keičiant leidimą eksploatuoti įrenginius, kuriuose vykdoma Taisyklių 1 priedo 6.6.2 ir 6.6.3 papunkčiuose nurodyta ūkinė veikla, vadovaujamasi Taisyklių 8 priede pateiktais metodiniais nurodymais.“

4.27. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Leidimo sąlygos nustatomos ir pagrindžiamos remiantis paraiška, Taisyklių 45 punkte nurodytais duomenimis ir dokumentais, įvertinus įrenginio eksploatavimo vietos sąlygas. Leidimo sąlygose įrašoma, kaip turi būti įgyvendintos PAV sprendime nustatytos planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, jį sumažinti, atkurti, kas pažeista, ir (ar)kompensuoti, atrankos išvadoje nurodytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios, ūkinės veiklos vykdymo (įrenginio eksploatavimo) metu ar užbaigiant ūkinę veiklą.

4.28. Pakeičiu 63.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

63.2. leidimo išdavimo ir pakeitimo (jei leidimas keičiamas) data;“.

4.29. Papildau 64.5 papunkčiu:

64.5. nuoroda į PAV sprendimą, kuriuo remiantis priimtas sprendimas išduoti ar pakeisti leidimą.“

4.30. Papildau 65.12 papunkčiu:

65.12. priemonės, kurių privaloma imtis taršos prevencijai ir (ar) siekiant mažinti pavojingųjų medžiagų naudojimą, kai jos neįrašytos aplinkosaugos veiksmų plane.“

4.31. Pakeičiu 68.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

68.14. paraiškoje pateiktos schemos ir žemėlapiai, tarp jų – detali nuotekų valymo įrenginių schema, kurioje pažymėtos visos nevalytų, valomų ir išvalytų nuotekų tekėjimo linijos ir jas valdančios sklendės, vietos, kuriose viena nuotekų linija sujungta su kita (pavyzdžiui, apvadinė linija) ir vietos, kur nuotekos gali patekti į aplinką (išleistuvas, avarinis išleistuvas); stacionarių oro taršos šaltinių išdėstymo schema;“.

4.32. Papildau 681.6 papunkčiu:

681.6. stacionarių oro taršos šaltinių išdėstymo schema.“

4.33. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Taisyklių 70 punkte nurodytais atvejais AAA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po paraiškos gavimo apie tai informuoja visuomenę, visais atvejais apie gautą paraišką – ir atitinkamos savivaldybės vykdomąją instituciją, pateikdama Taisyklių 72 punkte nurodytą informaciją. Savivaldybės vykdomoji institucija informuojama raštu, kartu prašant nurodytą informaciją paskelbti savivaldybės interneto svetainėje, visuomenė – pateikiant minėtą informaciją ALIS arba AAA interneto svetainėje, per spaudą (atitinkamai – vietiniame, regioniniame ar nacionaliniame laikraštyje).“

4.34. Pakeičiu 72.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

72.2. kur (nurodomas AAA adresas, ALIS arba AAA interneto svetainės nuoroda), kada (nurodomos valandos ir terminas, iki kada galima susipažinti su informacija) ir kaip galima susipažinti su gauta paraiška (išskyrus tai, ką ūkinės veiklos vykdytojas nurodė kaip komercinę (gamybinę) paslaptį);“.

4.35. Pakeičiu 73 punktą ir jį išdėstau taip:

73. Suinteresuota visuomenė turi teisę susipažinti su informacija ne trumpiau kaip 15 darbo dienų nuo informacijos apie gautą paraišką paskelbimo dienos. Pasiūlymus ir pastabas dėl paraiškos ir leidimo išdavimo ar pakeitimo suinteresuota visuomenė turi teisę teikti nuo pranešimo paskelbimo apie paraiškos gavimą dienos. Savivaldybės vykdomoji institucija pastabas turi pateikti per 7 darbo dienas nuo informacijos apie gautą paraišką gavimo dienos. AAA, pasibaigus visuomenės informavimo terminui, viešai ALIS arba savo interneto svetainėje paskelbia iš suinteresuotos visuomenės ir savivaldybės vykdomosios institucijos gautus pasiūlymus ir su leidimo sąlygų nustatymu susijusias iš ūkinės veiklos vykdytojo gautas ataskaitas ar nuorodas į jas, jeigu tokia informacija gauta. Informacija, susijusi su fiziniu asmeniu, kurios apsaugą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas (asmens kodas, vienas arba keli asmeniui būdingi fizinio, fiziologinio, psichologinio, ekonominio, kultūrinio ar socialinio pobūdžio požymiai), neviešinama.“

4.36. Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:

75. Gauta pagal AAA, visuomenės, savivaldybės vykdomosios institucijos ir (ar) NVSC pastabas patikslinta paraiška paskelbiama ALIS arba AAA interneto svetainėje visuomenei susipažinti. Jei savivaldybės vykdomoji institucija teikė pastabas ar pasiūlymus priminei paraiškai, AAA elektroniniu paštu šiai institucijai pateikia nuorodą, kur paskelbta patikslinta paraiška. Suinteresuota visuomenė turi teisę susipažinti su patikslinta paraiška ir raštu teikti pastabas ar pasiūlymus patikslintai paraiškai 10 darbo dienų nuo informacijos apie gautą paraišką paskelbimo dienos.“

4.37. Pakeičiu 76 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

76. Visais atvejais, kai AAA priima sprendimą dėl leidimo išdavimo ar pakeitimo, viešai ALIS arba AAA interneto svetainėje skelbia:“.

4.38. Pakeičiu 76.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

76.5. kaip nustatytos leidimo sąlygos atsižvelgus į GPGB ir išmetamųjų teršalų kiekį, nustatytą GPGB, įskaitant išmetamųjų teršalų ribines vertes; kokios nustatytos leidimo sąlygos mažinti pavojingųjų medžiagų naudojimą;“.

4.39. Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:

90. Leidimui suteikiamas registracijos numeris. Pakeistam leidimui registracijos numeris nekeičiamas. Apie išduotą ar pakeistą leidimą arba apie sprendimą neišduoti leidimo per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuojamas AAD, NVSC. Visuomenė informuojama Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka. Jei planuojama ūkinė veikla patenka į Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. D1-444 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Patikrinimo tvarkos aprašas), taikymo sritį, sprendime išduoti ar pakeisti leidimą įrašoma, kad prieš pradėdamas eksploatuoti naują ar pakeistą ar išplėstą įrenginį ūkinės veiklos vykdytojas privalo Patikrinimo tvarkos apraše nustatyta tvarka pateikti AAA pranešimą apie planuojamą ūkinės veiklos objekto eksploatavimo ir ūkinės veiklos vykdymo pradžią. Kitais atvejais sprendime įrašomas reikalavimas prieš 10 darbo dienų raštu informuoti AAA ir AAD apie naujo ar pakeisto (išplėsto) įrenginio eksploatavimo pradžią.“

4.40. Pakeičiu 92.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

92.1. per du mėnesius, gavus informaciją iš AAD apie nustatytus leidimo sąlygų pažeidimus, išskyrus atvejus, kai AAD pateikta informacija atitinka Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nurodytus leidimo panaikinimo pagrindus, kai sprendimas turi būti priimtas Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 15 dalyje nurodytais terminais;“.

4.41. Pripažįstu netekusiu galios 92.7 papunktį.

4.42. Papildau 92.15 papunkčiu:

92.15. gavusi informaciją apie planuojamus gyvulių rūšių pakeitimus įrenginiuose, kuriuose vykdoma Taisyklių 1 priedo 6.6.2 ir 6.6.3 papunkčiuose nurodyta ūkinė veikla, jei pateikti duomenys apskaičiuoti vadovaujantis Taisyklių 8 priede pateiktais metodiniais nurodymais.“

4.43. Pakeičiu 961 punktą ir jį išdėstau taip:

961. Leidimą AAA peržiūri:

961.1. Taisyklių 92.4, 92.6–92.8, 92.10–92.12 ir 92.14 papunkčiuose nurodytais atvejais – per ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų terminą nuo šiuose papunkčiuose nurodytos informacijos ar dokumentų gavimo dienos;

961.2. Taisyklių 92.5 papunktyje nurodytu atveju – per 1 metus nuo nurodytų teisės aktų įsigaliojimo dienos, jei šiuose teisės aktuose nenustatytos kitokios taikymo sąlygos. Leidimų sąlygoms peržiūrėti Taisyklių 92.5 papunktyje nustatytu atveju AAA parengia ir patvirtina leidimų peržiūrėjimo planą;

961.3. Taisyklių 92.13 papunktyje nurodytu atveju – per 2 mėnesius nuo informacijos iš NVSC gavimo dienos. Šis terminas netaikomas, kai NVSC pateikta informacija atitinka Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nurodytus leidimo panaikinimo pagrindus, kai sprendimas turi būti priimtas Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 15 dalyje nurodytais terminais;

961.4. Taisyklių 92.15 papunktyje nurodytu atveju – per 10 darbo dienų nuo informacijos gavimo dienos.“

4.44. Pakeičiu 99 punktą ir jį išdėstau taip:

99. Ūkinės veiklos vykdytojas privalo raštu pranešti AAA apie bet kokius planuojamus įrenginio pobūdžio arba veikimo pakeitimus ar išplėtimą, kurie gali daryti poveikį aplinkai. Pranešime ūkinės veiklos vykdytojas pateikia informaciją remdamasis atliktų Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nustatytų procedūrų dokumentais, jei tokios procedūros atliktos, arba išsamią informaciją apie planuojamus pakeitimus, pagal kurią AAA atlieka įvertinimą pagal Taisyklių 100 punktą ir priima sprendimą dėl prievolės keisti leidimą ar poreikio tikslinti jo sąlygas. Jei pranešama apie planuojamus pakeitimus įrenginiuose, kuriuose vykdoma Taisyklių 1 priedo 6.6.2 ir 6.6.3 papunkčiuose nurodyta ūkinė veikla, rengiant informaciją pranešimui, vadovaujamasi Taisyklių 8 priede pateiktais metodiniais nurodymais.“

4.45. Pakeičiu 104 punktą ir jį išdėstau taip:

104. Paraiška leidimui pakeisti teikiama, derinama ir leidimas pakeičiamas Taisyklėse naujo leidimo išdavimui nustatyta tvarka. Visuomenė apie gautą paraišką leidimui pakeisti ir leidimo pakeitimą turi būti informuojama Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka. Sprendimas pakeisti leidimą arba, vadovaujantis Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nustatytais pagrindais, sprendimas nekeisti leidimo priimamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priimti paraišką leidimui pakeisti priėmimo dienos. Jei keičiama daugiau kaip pusė leidimo punktų ir (ar) lentelių arba jei keičiama mažiau kaip pusė leidimo punktų ir (ar) lentelių, bet ūkinės veiklos vykdytojas teikdamas paraišką raštu prašo, turi būti keičiamas visas leidimas. Tokiu atveju AAA turi teisę motyvuotai pareikalauti papildyti arba pilnai užpildyti paraišką.“

4.46. Pakeičiu 106 punktą ir jį išdėstau taip:

106. Leidimo galiojimas panaikinamas esant bent vienai iš sąlygų, nurodytų Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 14 dalyje. Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 9 punkte nurodytu atveju, kai NVSC, vykdydamas Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo ir Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo jam priskirtas funkcijas triukšmo ir kvapų valdymo srityje, 3 kartus per metus nustato leidimo sąlygų pažeidimus, susijusius su triukšmo arba kvapų normų viršijimu, AAA leidimo galiojimo panaikinimo procedūrą pradeda gavusi NVSC pranešimą, kuriame pateikiamas pagrindimas apie nustatytą leidimo galiojimo panaikinimo sąlygą su patikrinimų aktais ir kitais susijusiais dokumentais.

4.47. Pakeičiu 107 punktą ir jį išdėstau taip:

107. Sprendimas panaikinti leidimo galiojimą priimamas šia tvarka:

107.1. prieš sprendimo panaikinti leidimo galiojimą priėmimą Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 2, 3, 4, 7, 8, 10 ir 11 punktuose nurodytais atvejais AAA per 3 darbo dienas nuo šiuose papunkčiuose nurodytų aplinkybių nustatymo dienos leidimo turėtoją įspėja raštu apie galimą leidimo galiojimo panaikinimą, nurodo priežastis, kodėl gali būti panaikintas leidimo galiojimas. Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 2, 3, 4, 7, 10 ir 11 punktuose nurodytais atvejais AAA nustato 20 darbo dienų terminą, per kurį asmuo turi pašalinti nurodytas aplinkybes; Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 8 punkte nurodytu atveju nustato 6 mėnesių terminą, per kurį asmuo turi pašalinti nurodytas aplinkybes. Jei leidimo turėtojas per šį laiką pašalina įspėjime nurodytas aplinkybes ir AAD Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 10 punkte nurodytu atveju, vadovaudamasis Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 15 dalyje nurodyta aplinkos ministro nustatyta tvarka, pateikia AAA patikrinimo aktą arba privalomąjį nurodymą ar kitą dokumentą, įrodančius, kad nurodytos aplinkybės pašalintos, leidimo galiojimas nepanaikinamas. AAA, gavusi įrodymus, kad įspėjime nurodytos aplinkybės pašalintos, per 3 darbo dienas priima sprendimą nenaikinti leidimo galiojimo ir pateikia jį leidimo turėtojui ir AAD;

107.2. Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 1, 5, 6 ir 9 punktuose nurodytais atvejais leidimo galiojimas panaikinamas per 3 darbo dienas nuo minėtuose punktuose išvardytų aplinkybių nustatymo Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 15 dalyje nurodyta aplinkos ministro nustatyta tvarka dienos be raštiško įspėjimo;

107.3. sprendimas panaikinti leidimo galiojimą priimamas šiais terminais:

107.3.1. Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 2, 3, 4, 7, 10 ir 11 punktuose nurodytais atvejais – per 3 darbo dienas pasibaigus Taisyklių 107.1 papunktyje nurodytam 20 darbo dienų terminui;

107.3.2. Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 8 punkte nurodytu atveju – per 3 darbo dienas pasibaigus Taisyklių 107.1 papunktyje nurodytam 6 mėnesių terminui.“

4.48. Pripažįstu netekusiais galios 121 ir 122 punktus.

4.49. Pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:

123. AAA ALIS arba savo interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas paskelbia išduotų ar pakeistų leidimų skaitmenines versijas kartu su Taisyklių 68.1–68.4, 68.6, 68.10–68.13 ir 68.16–68.18 papunkčiuose nurodytais dokumentais ir (ar) informacija ar jų nuorodomis, jei jie paskelbti atskirai, ir sprendimus panaikinti leidimų galiojimą.

4.50. Pakeičiu 1234 punktą ir jį išdėstau taip:

1234. Apie išduotus ar pakeistus leidimus, patikslintas leidimų sąlygas, sprendimus panaikinti leidimų galiojimą AAA per 3 darbo dienas nuo sprendimo išduoti ar pakeisti leidimą arba sprendimo panaikinti leidimo galiojimą priėmimo dienos informuoja AAD, NVSC, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos ir savivaldybės, kurios teritorijoje planuojama vykdyti ūkinę veiklą, vykdomąją instituciją, pateikdama nuorodą ALIS arba AAA interneto svetainėje. Išdavus ar pakeitus leidimą ūkinei veiklai ar jos pakeitimui, kuriai atliktas poveikio aplinkai vertinimas, apie išduotą ar pakeistą leidimą informuojami ir kiti, šiame punkte nenurodyti poveikio aplinkai vertinimo subjektai, dalyvavę priimant šį PAV sprendimą; jei atliktas tarpvalstybinis poveikio aplinkai vertinimas ir (ar) tarpvalstybinės konsultacijos pagal Taisyklių IX skyriaus nuostatas – ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija.“

4.51. Pakeičiu 1251.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

1251.3. AAA, baigusi administracinę procedūrą dėl klaidų ištaisymo, per 3 darbo dienas raštu informuoja ūkinės veiklos vykdytoją ir AAD apie klaidas, jas nurodo, pateikia pataisytą leidimą ir paskelbia informaciją apie buvusias klaidas, jų ištaisymą ir pataisytą leidimą ALIS arba AAA interneto svetainėje.“

4.52. Pakeičiu 4 priedo 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Ūkinės veiklos vietos padėtis vietovės plane ar schemoje su sodo namų, gyvenamosios, viešbučių, kultūros, mokslo, sporto, gydymo, poilsio, religinės paskirties, su apgyvendinimu susijusios specialiosios paskirties pastatų ir pastatų, kuriuose įrengtos nurodytos paskirties patalpos, suformuotos atskirais nekilnojamojo turto objektais, gretimų įmonių, rekreacinių, saugomų teritorijų ir biotopų, paviršinių vandens telkinių apsaugos zonų ir juostų, vandenviečių apsaugos zonų išsidėstymu.“

4.53. Pakeičiu 5 priedo 15 ir 16 lenteles ir jas išdėstau taip:

15 lentelė. Leidžiamas laikyti nepavojingųjų atliekų kiekis

 

Įrenginio pavadinimas ___________________________________________________________

 

Eil. Nr.

Atliekos

Atliekų laikymas

Kodas

Pavadinimas

Patikslintas pavadinimas

Atliekų tvarkymo veiklos kodas (R13 ir (ar) D15)

 

Didžiausias vienu metu leidžiamas laikyti bendras atliekų, įskaitant susidarančias apdorojimo metu, kiekis, t

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16 lentelė. Didžiausias leidžiamas laikyti nepavojingųjų atliekų kiekis jų susidarymo vietoje iki surinkimo (S8)

 

Įrenginio pavadinimas ___________________________________________________________

 

Eil. Nr.

Atliekos

Atliekų laikymas

Kodas

Pavadinimas

Patikslintas pavadinimas

Didžiausias vienu metu leidžiamas laikyti bendras atliekų kiekis, t

1

2

3

4

5“.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.54. Pakeičiu 5 priedo 20 ir 21 lenteles ir jas išdėstau taip:

20 lentelė. Didžiausias leidžiamas laikyti pavojingųjų atliekų kiekis

 

Įrenginio pavadinimas___________________________________________________________

 

Eil. Nr.

Pavojingųjų atliekų technologinio srauto žymėjimas

Pavojingųjų atliekų technologinio srauto pavadinimas

Atliekos kodas

Atliekos pavadinimas

Patikslintas atliekos pavadinimas

Atliekų laikymas

Atliekų tvarkymo veiklos kodas (R13 ir (ar) D15)

Didžiausias vienu metu leidžiamas laikyti bendras atliekų, įskaitant susidarančias apdorojimo metu, kiekis, t

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21 lentelė. Leidžiamas laikyti pavojingųjų atliekų kiekis jų susidarymo vietoje iki surinkimo (S8)

 

Įrenginio pavadinimas___________________________________________________________

 

Eil. Nr.

Pavojingųjų atliekų technologinio srauto žymėjimas

Pavojingųjų atliekų technologinio srauto pavadinimas

Atliekos kodas

Atliekos pavadinimas

Patikslintas atliekos pavadinimas

Atliekų laikymas

Didžiausias vienu metu leidžiamas laikyti bendras atliekų kiekis, t

1

2

3

4

5

6

7“.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.55. Pakeičiu 6 priedo trečiojo skyriaus 2 punktą  ir jį išdėstau taip:

2. 2–6 grafose įrašomi duomenys vadovaujantis atskirų cheminių medžiagų ar cheminių mišinių saugos duomenų lapais arba kita viešai prieinama informacija apie cheminę medžiagą ar cheminį mišinį (duomenų bazės ar pan.).

4.56. Papildau 8 priedu (pridedama).

 

 

Aplinkos ministras                                                                                          Simonas Gentvilas

 

 


Taršos integruotos prevencijos ir

kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo

ir galiojimo panaikinimo taisyklių

8 priedas

 

METODINIAI NURODYMAI KIAULIŲ RŪŠIMS PERSKAIČIUOTI

 

1. Šiame priede aprašytas kiaulių kiekio perskaičiavimo principas taikomas vykdant intensyvų kiaulių auginimą ir norint iš dalies ar visiškai pakeisti kokybinę ir kiekybinę auginamų kiaulių sudėtį.

2. Keičiant auginamų kiaulių grupes ar kiaulių kiekį grupėse, privaloma atlikti Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme (toliau – PAVĮ) nustatytas planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo (toliau – poveikio aplinkai vertinimas) arba atrankos dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo (toliau – atranka) procedūras ir prašyti Aplinkos apsaugos agentūros (toliau – AAA) pakeisti leidimą, jei planuojamas pakeitimas atitinka Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo (toliau – AAĮ) 191 straipsnio 11 dalyje nustatytus atvejus. Bendras kiaulių kiekio pasikeitimas vertinamas visų grupių kiaulių skaičių perskaičiavus į vienos grupės kiaulių skaičių ir nustačius, kad kiaulių kiekio padidėjimas bent pagal vieną iš grupių (auginant skirtingų grupių kiaules perskaičiavus bent į vieną iš jų) viršija PAVĮ ar Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių (toliau – TIPK taisyklės) 1 priedo 6.6 papunktyje nustatytą ribinį dydį.

3. Vertinant, ar ūkinės veiklos pakeitimas gali daryti reikšmingą neigiamą poveikį žmonių sveikatai arba aplinkai, kaip nustatyta PAVĮ, perskaičiuojant iš vienos kiaulių grupės į kitą taikomi šie koeficientai:

3.1. 1 paršavedė = 3,33 penimos kiaulės (nuo 30 kg) = 55,56 paršeliai (nuo 7 iki 30 kg);

3.2. 1 penima kiaulė (nuo 30 kg) = 0,3 paršavedės = 16,67 paršeliai (nuo 7 iki 30 kg);

3.3. 1 paršelis (nuo 7 iki 30 kg) = 0,018 paršavedės = 0,06 penimos kiaulės (nuo 30 kg).

4. Vertinant, ar ūkinės veiklos pakeitimas ar išplėtimas atitinka arba viršija TIPK taisyklėse nustatytas įrenginio pajėgumo ribas, perskaičiuojant taikomi šie koeficientai:

4.1. 1 paršavedė = 2,67 penimos kiaulės (nuo 30 kg);

4.2. 1 penima kiaulė (nuo 30 kg) = 0,375 paršavedės.

5. Jeigu perskaičiavus kiaulių grupes šio priedo 3 ir (ar) 4 punkte nurodyta tvarka, planuojamas pakeitimas neatitinka nė vieno AAĮ nurodyto leidimo keitimo pagrindo, taip pat leidimo nereikia tikslinti TIPK taisyklėse nustatyta tvarka, nekeičiant ir netikslinant leidimo galima keisti kokybinę ir kiekybinę auginamų kiaulių sudėtį, tačiau dėl to negali būti:

5.1. keičiama leidime nurodytų stacionarių aplinkos oro taršos šaltinių vieta;

5.2. didėti leidime nurodytas iš stacionarių taršos šaltinių išmetamų teršalų kiekis, įvertinant kiekvieno iš šių teršalų išmetimo pokytį: amoniako, kietųjų dalelių (KD), lakiųjų organinių junginių (LOJ);

5.3. keičiami leidime nurodyti mėšlo tvarkymo būdai;

5.4. leidime nurodytos neigiamą poveikį mažinančios priemonės keičiamos į mažiau efektyvias;

5.5. didėti leidime nurodytas maksimalus vandens suvartojimas;

5.6. keičiamas kiaulių laikymo būdas; kiaulės bus nuolatos laikomos tvartuose ant grotelėmis padengtų grindų.

6. Skaičiuoti iš stacionarių taršos šaltinių išmetamų teršalų kiekį turi būti naudojama vėliausiai parengta Europos Aplinkos agentūros į atmosferą išmetamų teršalų apskaitos metodika (anglų kalba EMEP/CORINAIR Atmospheric emission inventory guidebook (toliau – EMEP metodika) (žemės ūkio sektoriaus skyrius „3.B Mėšlo tvarkymas 2019“ (https://www.eea.europa.eu/publications/emep-eea-guidebook-2019/part-b-sectoral-guidance-chapters/4-agriculture/3-b-manure-management/view)).

7. Amoniako kiekis, išsiskiriantis vienoje atitinkamos kiaulių grupės laikymo vietoje, apskaičiuojamas ir pateikiamas lentelėje.

Amoniako kiekis, išsiskiriantis kiaulių grupės laikymo vietoje

Kiaulių grupė

Metinis azoto kiekis, išsiskiriantis vienoje kiaulių laikymo vietoje

Bendrojo amoniakinio azoto santykis

Kiaulių laikymo tvartuose laikotarpis

Amoniako taršos (emisijos) faktorius, išreikštas bendrojo amoniakinio azoto dalimi

Amoniako

išmetamo kiekio mažinimo priemonės efektyvumas, išreikštas skaičiaus dalimi

Koeficientas metiniam amoniako kiekiui vienoje kiaulių laikymo vietoje apskaičiuoti

N, kg/m.

BAN

ttv, d./m.

EFNH3

r

ENH3, t/m.

2

3

4

5

6

7

Paršavedės

 

 

 

 

 

 

Penimos kiaulės

 

 

 

 

 

 

Paršeliai

 

 

 

 

 

 

7.1. 1 skiltyje rašoma kiaulių grupė ir atitinkamoje eilutėje pateikiama informacija apie šią kiaulių grupę.

7.2. 2 skiltyje pagal EMEP metodikos 3.9 lentelės 4 grafą rašomas metinis azoto kiekis, išsiskiriantis vienoje kiaulių laikymo vietoje (N, kg/m.).

7.3. 3 skiltyje pagal EMEP metodikos 3.9 lentelės 5 grafą (TAN) rašomas bendrojo amoniakinio azoto santykis (BAN).

7.4. 4 skiltyje pagal EMEP metodikos 3.9 lentelės 3 grafą rašomas kiaulių laikymo tvartuose laikotarpis (ttv, d./m.).

7.5. 5 skiltyje pagal EMEP metodikos 3.9 lentelės 7 grafą rašomas amoniako taršos (emisijos) faktorius, išreikštas bendrojo amoniakinio azoto dalimi (EFNH3).

7.6. 6 skiltyje rašomas amoniako išmetamo kiekio mažinimo priemonės efektyvumas (r), išreikštas skaičiaus dalimi (pvz., kai priemonės efektyvumas 70 proc., rašoma 0,7). Jei priemonė netaikoma, rašomas 0. Reikšmė paimama iš gamintojo nurodytų parametrų, naudojama TIPK leidime pateikta informacija.

7.7. 7 skiltyje rašomas koeficientas, taikomas apskaičiuoti metinį amoniako kiekį vienoje kiaulių laikymo vietoje.

8. Amoniako kiekis, išsiskiriantis vienoje kiaulių laikymo vietoje, kur naudojama skystojo mėšlo sistema (tvartuose ant grotelėmis padengtų grindų), įvertinus amoniako  išmetamo kiekio mažinimo priemones, skaičiuojamas pagal formulę:

,

kur:

ENH3 – metinis amoniako kiekis, išsiskiriantis vienoje laikymo vietoje (t/m.);

N – metinis azoto kiekis, išsiskiriantis vienoje kiaulių laikymo vietoje (kg/m.), pagal EMEP metodikos 3.9 lentelės 4 skiltį;

BAN – bendrojo amoniakinio azoto santykis (pagal EMEP metodikos 3.9 lentelės 5 skiltį visoms kiaulių grupėms 0,7);

ttv – kiaulių laikymo tvartuose laikotarpis (d./m.) pagal EMEP metodikos 3.9 lentelės 3 skiltį;

EFNH3 – amoniako taršos (emisijos) faktorius, išreikštas bendrojo amoniakinio azoto dalimi. Pagal EMEP metodikos 3.9 lentelės 7 skiltį laikant kiaules skystojo mėšlo sistemoje (tvartuose ant grotelėmis padengtų grindų), penimoms kiaulėms ir nujunkytiems paršeliams (gyvulių grupė 8–110 kg svorio) – 0,27; paršavedėms su nenujunkytais paršeliais iki 8 kg svorio – 0,35;

r – amoniako išmetamo kiekio mažinimo priemonės efektyvumas, išreikštas skaičiaus dalimi (pvz., kai priemonės efektyvumas 70 proc., rašoma 0,7), jei priemonė netaikoma, rašomas 0. Efektyvumas nustatomas pagal gamintojo nurodytus parametrus;

17/14 – masės perskaičiavimo koeficientas.

9. Bendras per metus visose vienos atitinkamos kiaulių grupės laikymo vietose išsiskiriantis amoniako kiekis skaičiuojamas pagal formulę:

,

kur:

– bendras per metus išmetamas amoniako kiekis (t/m.);

atitinkamos kiaulių grupės kiaulių laikymo vietų skaičius (vnt.);

– metinis amoniako kiekis, išsiskiriantis vienoje atitinkamos kiaulių grupės kiaulių laikymo vietoje (t/m.).

10. Kietųjų dalelių, išsiskiriančių vienoje atitinkamos kiaulių grupės kiaulių laikymo vietoje, kiekis, skaičiuojamas pagal formulę:

,

kur:

EKD – metinis kietųjų dalelių kiekis vienoje atitinkamos kiaulių grupės kiaulių laikymo vietoje (t/m.);

EFKDpagal EMEP metodikos 3.5 lentelės 3 skiltį nustatomas kietųjų dalelių taršos (emisijos) faktorius (kg/vnt.).

11. Bendras per metus išsiskiriantis kietųjų dalelių kiekis skaičiuojamas pagal formulę:

,

kur:

– bendras per metus išsiskiriantis kietųjų dalelių kiekis (t/m.);

– atitinkamos kiaulių grupės kiaulių laikymo vietų skaičius (vnt.);

– kietųjų dalelių, išsiskiriančių vienoje atitinkamos kiaulių grupės kiaulių laikymo vietoje, kiekis (t/m.).

12. Lakiųjų organinių junginių, išsiskiriančių vienoje atitinkamos kiaulių grupės kiaulių laikymo vietoje, kiekis skaičiuojamas pagal formulę:

,

 

kur:

ELOJ – metinis lakiųjų organinių junginių kiekis vienoje atitinkamos kiaulių grupės kiaulių laikymo vietoje (t/m.);

EFLOJpagal EMEP metodikos 3.12 lentelės 4 grafą nustatomas lakiųjų organinių junginių taršos (emisijos) faktorius (kg/vnt.).

13. Bendras per metus išsiskiriantis lakiųjų organinių junginių kiekis skaičiuojamas pagal formulę:

,

kur:

– bendras per metus išsiskiriantis lakiųjų organinių junginių kiekis (t/m.);

– atitinkamos kiaulių grupės kiaulių laikymo vietų skaičius (vnt.);

– lakiųjų organinių junginių, išsiskiriančių vienoje atitinkamos kiaulių grupės kiaulių laikymo vietoje, kiekis (t/m.).

14. Skaičiavimai gali būti atliekami kompiuterine skaičiuokle, parengta MS Excel ar analogiška programine įranga. Naudojant kompiuterinę skaičiuoklę, ji turi būti patikrinta, langeliai, kuriuose įvesti nekintantys dydžiai, negali būti redaguojami. Pavyzdinė skaičiuoklė pateikiama Aplinkos ministerijos interneto svetainėje. Skaičiuoklė atnaujinama pasikeitus EMEP metodikai.

 

________________________________

part_0f90b1db968f442899ff1e9f6482f2c8_end