PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS |
DĖL PAKRUOJO R. PAŠVITINIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS direktoriaus 2019 metų veiklos ATASKAITOS PATVIRTINIMO |
|
2020 m. kovo 26 d. Nr. T-73 |
Pakruojis |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-55 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 297 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pakruojo r. Pašvitinio pagrindinės mokyklos direktoriaus 2019 metų veiklos ataskaitą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Saulius Margis
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2020 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-73
PAKRUOJO R. PAŠVITINIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS
2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
I SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ
Pilnas įstaigos pavadinimas, kodas, adresas, tipas. Pakruojo r. Pašvitinio pagrindinė mokykla. Kodas: 190067099. Adresas A. Vainausko 8, Pašvitinys, 83342 Pakruojo r. sav. Tel. (8 421) 49 622. El. p. [email protected], Mokyklos tinklalapis www.pasvitinys.mokykla.lt.
Mokyklai 2019 m. vadovavo direktorė Ilona Meiliūnienė, kurios bendras pedagoginis darbo stažas 35 metai, vadybinis – 32 metai; Jūratė Aleknavičiūtė – pavaduotoja ugdymui, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė, bendras pedagoginis darbo stažas 32 metai, vadybinis stažas – 5 metai.
Įstaigos struktūra (veiklų pasiskirstymas):
Mokiniai ir jų kaita (duomenys einamųjų metų rugsėjo 1 d.)
Mokslo metai |
|
||||||||||||
1kl. |
2kl. |
3kl. |
4kl. |
5kl |
6kl. |
7kl. |
8kl. |
9kl. |
10kl. |
|
Iš viso |
|
|
2018-2019 |
3 |
7 |
9 |
10 |
7 |
11 |
15 |
7 |
10 |
10 |
|
89 |
|
Klasių sk. |
1 |
j |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
9 |
|
2019-2020 |
5 |
3 |
6 |
9 |
10 |
7 |
12 |
14 |
0 |
7 |
|
73 |
|
Klasių sk. |
1 |
j |
1 |
j |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
1 |
|
7 |
|
Duomenys pateikti rugsėjo 3 d. Šiuo metu turime penkis naujus mokinius 4, 5, 6 klasėse.
Ikimokyklinis (IU) ir priešmokyklinis (PU) ugdymas (duomenys einamųjų metų rugsėjo 1 d.)
Mokslo metai |
Grupių sk. |
Vaikų sk. |
Iš jų |
Jungtinės grupės |
Pastabos |
|
IU |
PU |
|||||
2018–2019 |
2 |
20 |
14 |
6 |
- |
|
2019–2020 |
2 |
23 |
21 |
2 |
1 |
Jungtinė ikimokyklinė/ priešmokyklinė grupė |
Į ikimokyklinę grupę atvyko 2 vaikai, į priešmokyklinę grupę taip pat atvyko du vaikai ir šiuo metu yra keturi.
Darbuotojai
|
2018 m. rugsėjo 1 d. |
2019 m. rugsėjo 1 d. |
Pastabos apie pasikeitimą |
||
Etatų skaičius |
Darbuotojų skaičius |
Etatų skaičius |
Darbuotojų skaičius |
||
Iš viso |
38,19 38 |
34,62 38 |
|
||
Iš jų: |
|
|
|
||
Direktorių ir pavaduotojų ugd. |
2 2 |
1,5 2 |
|
||
Mokytojų |
10,34 15 |
9,62 15 |
neformavome 9 kl. ir sujungėme1-2, 3-4 klases dėl mažo mokinių skaičiaus. |
||
Švietimo pagalbos specialistų |
4,25 4 |
2,25 4 |
|
||
Ikimokyklinio ugdymo pedagogų |
2,6 3 |
3,6 3 |
įsteigėme dvi grupes. |
||
Aptarnaujančio personalo |
19 14 |
17,65 14 |
|
||
Mokytojai ir jų darbo krūvis (mokslo metų pradžioje)
Mokslo metai |
Etatų sk. |
Iš viso mokyt. sk. |
% dirba tik toje mokykloje |
% dirbančių ir kitose mokyklose |
Darbo krūvis (etatais) |
|||||
Iki 0,25 |
0,26-0,5 |
0,51- 0,75 |
0,76- 0,99 |
1 |
Daugiau kaip 1 |
|||||
2018-2019 |
10,34 |
15 |
67 proc. |
33 proc. |
4 |
2 |
3 |
6 |
0 |
0 |
2019-2020 |
9,62 |
15 |
67 proc. |
33 proc. |
3 |
3 |
3 |
4 |
0 |
2 |
Švietimo pagalbos specialistai (mokslo metų pradžioje)
|
Etatų sk. |
Darbuotojų sk. |
Ar dirba kitose mokyklose? |
Kiti pastebėjimai |
Logopedai.
|
0,5 |
|
taip |
Spec. pedagogas/ logopedas yra vienas ir tas pats žmogus |
Spec. pedagogai |
0,5 |
1 |
taip |
|
Soc. pedagogai |
0,5 |
1 |
taip |
|
Psichologai |
0 |
0 |
|
Atvykstantis pagal grafiką iš PPT |
Mokytojų padėjėjai |
0,25 |
1 |
ne |
Dar dirba mūsų mokyklos ikimokyklinėje grupėje |
Bibliotekininkai |
0,25 |
1 |
taip |
Dar dirba mokytoja ir mūsų ir kitoje mokykloje |
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS POKYČIAI ĮGYVENDINANT STRATEGINIO PLANO IR 2019 M. VEIKLOS PLANO NUOSTATAS
Pagrindinės mokyklos 2017-2019 metų strateginio plano kryptys: kokybiškų ugdymo paslaugų teikimas bei siekis keisti mokyklos kultūrą. Atsižvelgiant į jas, buvo iškelti 2019 metų ugdomosios veiklos uždaviniai: kelti mokytojų dalykines kompetencijas pamokos organizavimo, pažangos fiksavimo srityse, efektyvinti ugdomosios veiklos formas mokinių mokymosi motyvacijai ir aktyvumui didinti, ieškoti naujų ir sėkmingesnių mokytojų, mokinių ir tėvų bendradarbiavimo būdų.
Įgyvendinant šiuos uždavinius tobulinome ugdymo procesą klasėje, t. y. siekėme kokybiško ugdymo ir mokinių pažangos. Tuo tikslu mokytojai kėlė kvalifikaciją vidutiniškai tris dienas per mokslo metus, dalinosi savo įgyta patirtimi ir pritaikė ją darbui su mokiniais. Dirbdami kartu metodinėse grupėse ieškojo tinkamiausių būdų, užduočių, metodų mokinių motyvacijai ir aktyvumui palaikyti. Dalyvavome ES projekte Nr.09.2.1-ESFA-K-728-01-0084 „Mokinių bendrojo ugdymo pasiekimų gerinimas Pakruojo rajono Linkuvos, Žeimelio gimnazijose bei Lygumų ir Pašvitinio pagrindinėse mokyklose“. Aštuoni mokytojai iš projekto lėšų dalyvavo keturiuose kvalifikacijos kėlimo seminaruose. Už projekto lėšas įsigijome naujausios organizacinės technikos, buvo finansuojamos 3 papildomo matematikos dalyko pamokos 7 ir 8 klasėse, 2 pamokos skirtos 5-10 klasių mokinių namų darbų ruošai mokykloje. Vykdėme, analizavome ir aptarėme su mokiniais, tėvais, mokytojais, švietimo skyriaus specialistais nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo 2019 metų rezultatus, kurie mokyklai yra pakankamai palankūs. 2 ir 6 klasės skaitymo ir rašymo rezultatai yra aukštesni už šalies rezultatus. Pašvitinio pagrindinės mokyklos mokiniams sunkiau sekasi matematika. Geresni nei šalies mokinių savijautos, mokyklos kultūros, mokėjimo mokytis rodikliai.
Užtikrinant ugdymo programų įvairovę, sėkmingai pasinaudojome NVŠ programų teikiamomis galimybėmis. Nuo 2015 m. spalio 1 d. iki šios dienos, kartą per savaitę Pašvitinio pagrindinės mokyklos mokiniai dalyvauja Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centro NVŠ programoje ,,Mokinių ugdymas karjerai“ – mokiniai dalyvauja edukacinėse programose, kurių mokykla neįstengtų įpirkti. Mokykla daug prisidėjo sudarant sąlygas mokiniams dalyvauti šioje veikloje: priderino pamokų tvarkaraščius, vežiojo savo transportu, skyrė lydintį mokytoją ir t. t. Antrasis NVŠ būrelis – „Saugus eismas“ ruošia mokinius vairuotojų ir dviratininkų teisių patikrinimui ir yra populiarus tarp mokinių, ypač berniukų. 100 proc. pasinaudojome Kultūros paso priemone. Kultūros pasas – priemonė kultūros pažinimo įpročiams ugdyti ir kultūros patirčiai plėsti, teikiant mokiniams atitinkamas kultūros ir meno paslaugas.
Įgyvendinant uždavinį, efektyvinti ugdomosios veiklos formas, ypatingas dėmesys kreiptas mokymosi sunkumų turinčių ir gabių mokinių ugdymui. Organizuotas kolegų-mokytojų pamokų stebėjimas, skirtas dėmesys pamokoje naudojamų metodų ir refleksijos būdų analizei, surengti mokytojams metodiniai seminarai ugdymo motyvacijos, darbo su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais klausimais, vykdyta kryptinga pedagoginė priežiūra. Mokytojai metodinėse grupėse analizavo veiksmingų diferencijavimo ir individualizavimo metodų panaudojimą atskirų dalykų pamokose, dalinosi patirtimi, svarstė įgytos patirties panaudojimą pedagogų tarybos posėdžių metu, bendradarbiavo metodinių grupių veikloje. Mokiniams buvo sudarytos sąlygos dalyvauti rajono dalykinėse olimpiadose, respublikiniuose konkursuose. Rajoninėje informacinių technologijų teksto rinkimo konkurse 6 klasės mokinys Jonas Zakas užėmė II vietą, o 7 klasės mokinys Rokas Grigaliūnas užėmė III vietą. 6 klasės mokinė Viktorija Plukaitė matematikos olimpiadoje buvo trečia. 6 klasės mokinė Goda Stasiūnaitė ir devintokė Airida Uogintaitė dalyvavo Lietuvos kartografų draugijos organizuotame konkurse „Mums patinka žemėlapiai!“ ir jų darbai buvo atrinkti eksponavimui parodoje Vilniuje. Mokiniai noriai dalyvauja „Olimpis“, „Kengūra“, meninio skaitymo, gamtamokslinio raštingumo konkursuose, tokiu būdu pasitikrina savo žinias, pasilygina su kitais. Organizuojame kultūrines- pažintines išvykas. Laikomės principo, kad mokinys per visus mokykloje praleistus metus bent kartą turį būti nuvežtas į Vilnių ir pamatytų Lietuvos valstybingumo simbolius: Gedimino pilį, Prezidentūrą, LR Seimą. 2019 m. organizavome mokyklos bendruomenės kultūrines – pažintines išvykas į Prezidentūrą, Europos jaunojo kino žiūrovo dieną, Vilniaus botanikos sodą, į Žeimelio „Žiemgalos“ muziejų ir kt. Mokiniams buvo sudarytos galimybės dalyvauti švietimo užsiėmimuose Pakruojo J. Paukštelio viešojoje bibliotekoje, Šiaulių viešojoje P. Višinskio bibliotekoje, konferencijoje „Aplinka ir žmogus“ Joniškio Mato Slančiausko progimnazijoje, netradicinėje chemijos pamokoje Šiaulių valstybinėje kolegijoje, tarptautinės vaikų knygos šventėje Rozalimo pagrindinėje mokykloje, „Draugų dienoje“ Balsių pagrindinėje mokykloje, ikimokyklinių ugdymo įstaigų vaikų šventėje „Šokanti vaikystė“, renginyje „Tyrėjų naktis“, sportinėse varžybose „Drąsūs, stiprūs, vikrūs“, kaimo vietovių krepšinio 3X3 varžybose, bėgimo varžybose A. Aleksejūno ir Pakruojo r. Mero taurėms laimėti.
Įsiklausome į tėvų nuomonę planuodami veiklą, įsivertinimo ir pasitikrinimo įrankių turime ir vykdome pakankamai. Vykdėme tėvų, globėjų apklausą NŠA 2019. Aukščiausia verte tėvai / globėjai įvertino teiginius: „Mokytojai padeda mokiniams suprasti mokymosi svarbą gyvenime”, „Mokykloje organizuojama socialinė ir visuomeninė veikla mokiniams yra įdomi ir prasminga“, „Į mokyklą mano vaikas eina su džiaugsmu“. Žemiausia verte įvertinti teiginiai parodo, kad, tėvų manymu, „trūksta užduočių pagal savo gebėjimus pasirinkimo“, „mokykla nepakankamai atsižvelgia į mano vaiko savitumą jį ugdant ir mokant“. Kiekvienais metais mokykla parengia renginių planą, kuriame 2019 m. suplanuota 30 popamokinių veiklų, kurių metu mokiniai ugdosi kūrybiškumo, saviraiškos, jausmų valdymo, pozityvaus bendravimo ir kt. kompetencijas.
Nuo 2019 m. kovo mėn. dalyvaujame projekte „Lyderių laikas-3“. Projektu siekiama įtvirtinti nuolatinį atsinaujinimą ir aukštesnę mokymosi kultūrą. Projekto pirmas dalinis tikslas yra švietimo bendruomenės lyderystės gebėjimų didinimas kuriant ir įgyvendinant regioninius sisteminio pokyčio projektus. Mokykla bendradarbiauja su Pašvitinio kaimo bendruomene rengdami bendrus projektus. Padedame įgyvendinti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vaikų dienos centrų finansavimo projektą iš kurio naudos turime abi pusės.
III SKYRIUS
ĮSTAIGOS ŪKINĖS-FINANSINĖS VEIKL0S REZULTATAI
Pritraukta lėšų (parama, projekto lėšos):
Projektas „Pirmoji kuprinė“ parama iš Vilniaus Tarptautinio Rotaract klubo – 80 Eur;
Projektas „Vaikų žaidimo aikštelė“ aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos – 3200 Eur;
Projektas „Medžių karalystėje“ – 990 Eur;
Stovykla vaikų vasaros poilsio „Atraskime kartu“ – 456 Eur;
Kreditoriniai įsiskolinimai
Baigiant finansinius metus Pakruojo r. Pašvitinio pagrindinės mokyklos kreditorinis įsiskolinimas buvo 4095,43 Eur.
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Įsiskolinimas 2019-12-31 (Eur) |
1. |
Komunalinės paslaugos, iš jų: |
1653,37 |
1.1 |
elektra |
281,19 |
1.2 |
vandentiekis ir kanalizacija |
172,18 |
1.3 |
už šildymą |
1200,00 |
2. |
Ryšių paslaugos |
24,78 |
3. |
Transporto paslaugos |
1555,80 |
4. |
Kitos paslaugos |
24,07 |
5. |
Mokinių pavėžėjimas |
126,01 |
6. |
Mitybos išlaidos |
711,40 |
|
Iš viso: |
4095,43 |
Debitorinis įsiskolinimas už suteiktas paslaugas (tikslinės lėšos) sudarė 523,65 Eur, iš jų: tėvų mokėtinos sumos už maitinimą – 441,65 Eur ir tėvų įsiskolinimas už ugdymą (lankytas dienas) – 82,00 Eur.
Asignavimų lėšų sąmata:
Pakruojo r. Pašvitinio pagrindinė mokykla gavo 466 366 Eur išlaidų sąmatą, kurią sudarė: biudžeto lėšos – 212 400 Eur; mokymo lėšos – 240 933 Eur; papildomos švietimo paslaugos lėšos – 7 100 Eur; spec. programos lėšos – 1 500 Eur; tikslinės lėšos – 4 433 Eur.
Lėšos 2019 m.
Išlaidų pavadinimas |
2019 m. pradžioje patvirtinta sąmata |
2019 m. pabaigoje gautas finansavimas |
Panaudotas finansavimas |
Pastabos |
||||||
BL lėšos |
ML lėšos |
E,S lėšos |
BL lėšos |
ML lėšos |
E,S lėšos |
BL lėšos |
ML lėšos |
E,S lėšos |
Įsigyta |
|
Darbo užmokestis |
132000 |
243400 |
|
162100 |
230901 |
|
161837 |
230901 |
|
|
Soc. draudimo įmokos |
3600 |
3700 |
|
4200 |
3732 |
|
4152 |
3755 |
|
|
Mityba |
400 |
|
3200 |
400 |
|
3800 |
407 |
|
3800 |
|
Ryšių paslaugos |
300 |
400 |
|
300 |
400 |
|
300 |
386 |
|
|
Transporto išlaikymo |
18000 |
|
|
18300 |
|
|
18300 |
|
|
Padangos- 358 Eur, draudimas – 373 Eur; remonto prekės ir paslaugos – 6605 Eur, kuras – 10964 Eur. |
Informacinių technologijų prekės ir paslaugos |
2200 |
300 |
|
1100 |
300 |
|
1065 |
314 |
|
Kompiuteris - 260 Eur, spausdintuvų ir kopijavimo aparatų remontas – 288 Eur; kasetės ir jų pildymas – 358 Eur, įvairios informacinės prekės 263 Eur, el. dienynas – 210 Eur. |
Komunalinės paslaugos |
15400 |
|
|
20400 |
|
|
20400 |
|
|
|
Kvalifikacijos kėlimo |
|
700 |
|
|
500 |
|
|
500 |
|
|
Aprangos ir patalynės priežiūros |
|
|
100 |
|
|
100 |
|
|
100 |
|
Kitos prekės ir paslaugos |
5800 |
2200 |
1400 |
5800 |
2400 |
2033 |
5796 |
2462 |
2033 |
Trumpalaikis turtas (šaldiklis, sėdmaišiai, darželiui baldai, sporto prekės, spausdintuvai) – 2778 Eur; kanceliarinės prekės – 1245, mokymai 248 Eur, prekės remontui – 3716 Eur; vadovėliai – 1006; kitos paslaugos – 1298 Eur. |
Darbdavių socialinė parama |
500 |
500 |
|
200 |
2700 |
|
143 |
2615 |
|
Išeitinė išmoka – 2500 Eur, už 2 ligos dienas – 258 Eur. |
Mokinių pavėžėjimas |
8400 |
|
|
7100 |
|
|
7100 |
|
|
|
Iš viso: |
186600 |
251200 |
4700 |
219900 |
240933 |
5933 |
219500 |
240933 |
5933 |
|
IV SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS
2019 m. rugsėjo 13 d. patikrinimą mokykloje atliko Šiaulių valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba. Nustatyti pažeidimai: 1. Stalai ir suolai valgykloje nelygiu paviršiumi, apspuriję. 2. Stalų paviršius sunkiai valomas ir dezinfekuojamas.
Pakruojo r. savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius atliko patikrinimą „Pakruojo rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų transporto panaudojimas“. Patikrinimo metu nenustatyta transporto naudojimo vidaus kontrolės trūkumų. Rekomendacijų nebuvo pateikta.
V SKYRIUS
PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI
Aiškios švietimo politikos nebuvimas kelia pastovų nerimą ir trukdo stabiliai planuoti mokyklos ateitį. Didžiausia mokyklos problema šiuo metu yra mažėjantis mokinių skaičius. Mažėjant mokinių skaičiui, mažėja ir mokytojų darbo krūvis, nekyla atlyginimas.
Norėtume atnaujinti organizacinę įrangą, kompiuterius. Visi mokomieji kabinetai yra aprūpinti kompiuteriais ir projektoriais, bet internetinis ryšys yra nepakankamas, nes pasenę komutatoriai riboja ryšio greitį. Nuo šių metų turime mokykloje Robotikos būrelį, kurio darbui reikalinga Windows 10 operacinė sistema, bet neturime nei vieno kompiuterio, į kurį šią sistemą galėtume įdiegti, jiems trūksta galingumo.
_____________________________________