KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS KONTROLĖS KOMITETO

2019 METŲ VEIKLOS PROGRAMOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2020 m. sausio 30 d.  Nr. T-2

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio 4 dalies 8 punktu, Kelmės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 130.8 papunkčio nuostatomis, Kelmės rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

Patvirtinti Kelmės rajono savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto 2019 metų veiklos programos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                 Vaclovas Andrulis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono savivaldybės tarybos

2020 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. T-2

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS KONTROLĖS KOMITETO

2019 METŲ VEIKLOS PROGRAMOS ATASKAITA

 

Kelmės rajono savivaldybės tarybos Kontrolės komitetas (toliau – Kontrolės komitetas) pirmąjį 2019 metų pusmetį dirbo, vadovaudamasis Kelmės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos 2018 m. gruodžio mėnesį patvirtinta tokia 2019 metų I pusmečio veiklos programa:

 

Eil.

Nr.

Svarstomų klausimų temos

Svarstymo laikas

Atsakingi

1

2

3

4

1.

Dėl Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos 2019 metų veiklos plano vykdymo.

Kartą per ketvirtį

E. Ūksas, Z. Loseva

2.

Dėl Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos atliktų auditų išvadų ir ataskaitų svarstymo.

Gavus išvadas ir ataskaitas

E. Ūksas, Z. Loseva

3.

Dėl Kontrolės komitetui adresuotų prašymų, skundų, pasiūlymų bei viešos informacijos (komiteto kompetencijos klausimais) nagrinėjimo.

Nuolat

E. Ūksas, Z. Loseva

4.

Dėl Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos 2018 metų veiklos ataskaitos.

I–II ketv.

 

E. Ūksas, Z. Loseva, Kontrolės ir audito tarnyba

5.

Dėl Kelmės rajono savivaldybės administracijos automobilių nuotolinio stebėjimo sistemos panaudojimo ir efektyvumo.

II ketv.

E. Ūksas, Z. Loseva

 

Programos priemonės įgyvendintos.

 

Naujai išrinktos Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetas 2019–2023 metams buvo suformuotas 2019 metų gegužės mėnesį: patvirtinta sudėtis, pirmininkas ir jo pavaduotojas, nauji nuostatai ir veiklos programa 2019 metų antrajam pusmečiui.

Kontrolės komiteto pirmininke, opozicinių frakcijų teikimu ir Savivaldybės tarybos pritarimu, paskirta Lietuvos valstiečių ir žaliųjų frakcijos atstovė Regina Musneckienė, pirmininko pavaduotoju, mero teikimu ir Savivaldybės tarybos pritarimu, paskirtas Socialdemokratų frakcijos atstovas Dainius Ivoškis.

Kontrolės komiteto nariais frakcijos delegavo Petrą Račkauską (LLS frakcija), Albertą Brazą (mišrioji frakcija) ir Stasį Lekšą (TS – LKD frakcija)

Per 2019 metų antrąjį pusmetį Kontrolės komitetas išnagrinėjo visus veiklos plane numatytus klausimus. Surengti šeši posėdžiai.

 

Tikslas – mažinti įsiskolinimą ir taupyti lėšas

 

Kontrolės komitetas išklausė Savivaldybės kontrolierės Daivos Bružienės pranešimą „Dėl Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos funkcijų“, kuriuo kontrolierė Kontrolės komiteto narius supažindino su šios tarnybos vykdomomis funkcijomis, audito planavimo procedūromis, pagrindiniais 2019 metais numatomais atlikti darbais, teisės aktais, reglamentuojančiais Kontrolės ir audito tarnybos darbą, aiškinosi Kontrolės komiteto narių lūkesčius, informavo dėl žmogiškųjų išteklių trūkumo tarnyboje problemų.

Posėdyje buvo išklausyta Savivaldybės kontrolierės išvada „Dėl garantijos suteikimo SĮ Kelmės knygynui“. Komitetas pritarė Savivaldybės tarybos sprendimo projektui Nr. T1-260 „Dėl garantijos suteikimo SĮ Kelmės knygynui“, pritarė teikti Savivaldybės tarybai svarstyti.

Kontrolės komiteto nariai susipažino su Kontrolės ir audito tarnybos išvadomis „Dėl Kelmės rajono savivaldybės 2018 metų konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės lėšų ir turto naudojimo“. Kontrolierė išreiškė sąlyginę nuomonę, pateikė pastabų dėl biudžeto planavimo ir įsiskolinimo.

Atsižvelgdama į Kontrolės ir audito tarnybos 2019 m. kovo 22 d. audito išvados Nr. KA-3 rekomendaciją, Savivaldybės administracija 2019 m. birželio 27 d. raštu Nr. (7.17) S-1806 Kontrolės ir audito tarnybai bei Kontrolės komitetui pateikė informaciją dėl priemonių, kurių imtasi siekiant Kelmės rajono savivaldybės įsiskolinimo mažinimo:

·      Savivaldybės tarybos 2019 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. T-298 Kelmės rajono vaiko ir šeimos gerovės centre sumažinta darbuotojų 10,75 etato (nuo 40,5 iki 29,75). Savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 27 d. sprendimu buvo sumažintas mokos fondas ir į biudžetą sugrąžinta 20,0 tūkst. Eur;

·      Liolių socialinės globos namuose iki 2019-06-01 sutaupyta 9,3 tūkst. Eur. Nuo 2019-08-01 sumažinta 4,5 darbuotojų etatų, Socialinių paslaugų centre – 2 socialinio darbuotojo padėjėjų etatai, sutaupyta 2,6 tūkst. Eur;

·      Savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 30 d. sprendimu Nr. T-204 likviduota Tytuvėnų jaunimo mokykla. 2018 metais šiai mokyklai išlaikyti panaudota 142,9 tūkst. Eur, iš jų – 48,2 tūkst. Savivaldybės biudžeto lėšų;

·      nuo 2019 m. rugpjūčio 30 d. Vidsodžio pagrindinė mokykla reorganizuota į Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio gimnazijos Vidsodžio skyrių. Nesusirinkus mokiniams, Savivaldybės tarybos 2019 rugsėjo 6 d. sprendimu Nr. T-312 nuspręsta likviduoti Vidsodžio skyrių. 2018 metais Vidsodžio mokyklai išlaikyti reikėjo 217,7 tūkst. Eur, 7,8 tūkst. – iš Savivaldybės biudžeto lėšų;

·      nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. nekomplektuojamos ikimokyklinio ugdymo grupės Užvenčio Šatrijos Raganos gimnazijos Pašilėnų daugiafunkciame centre ir Kolainių pagrindinio ugdymo skyriuje-daugiafunkciame centre, Tytuvėnų gimnazijos Pagryžuvio ikimokyklinio-pradinio ugdymo skyriuje (Savivaldybės tarybos 2019 m. kovo 30 d. sprendimas Nr. T-83);

·      nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. nekomplektuojamos pagrindinio ir pradinio ugdymo klasės Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos Karklėnų pagrindinio ugdymo skyriuje, neformuojama 10 klasė Liolių pagrindinės mokyklos Maironių skyriuje. Dėl to sumažėjo išlaidos mokytojų transporto kompensacijoms. Nustatyti ugdymo įstaigų etatų normatyvai leidžia taupyti mokymo ir valdymo lėšas;

·      sumažinta etatų kultūros įstaigose: Kelmės kultūros centre – 0,25 etato, Kražių M. K. Sarbievijaus kultūros centre – 2,5 etato, Užvenčio ir Tytuvėnų kultūros centruose – po 0,5 etato, Žemaitės viešojoje bibliotekoje – 0,75 etato;

·      seniūnijose pertvarkomi darbuotojų etatai. Kelmės, Tytuvėnų apylinkių, Užvenčio seniūnijose du po 0,5 etato sujungiami į vieną, taupant socialinio draudimo įmokas;

·      2019 metais nebuvo užimti Savivaldybės administracijos direktoriaus, Kukečių, Liolių seniūnų, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo etatai, sutaupyta apie 37 tūkst. Eur.

Iš viso, Savivaldybės administracijos pateiktais duomenimis, sutaupyta 194 900 Eur. Nemaža dalis lėšų sutaupyta dėl etatų mažinimo.

Kontrolės komiteto posėdyje Savivaldybės kontrolierė D. Bružienė supažindino su išvada „Dėl Kelmės rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų atitikties audito“. Viešųjų pirkimų organizavimo tvarka tobulintina dėl silpnos vidaus kontrolės, tačiau, Savivaldybės administracijai įdiegus naują VIPIS sistemą, situacija gerėja.

Kontrolierė teikė išvadą „Dėl Kelmės rajono savivaldybės galimybės imti ilgalaikę paskolą investiciniams projektams vykdyti“. Joje teigiama, kad Savivaldybė gali imti 589 tūkst. Eur ilgalaikę paskolą įgyvendinti investiciniams projektams, finansuojamiems iš Savivaldybės biudžeto ir ES bei kitų tarptautinių fondų. Skolinimosi limitas dar leidžia prisiimti naujus skolinius įsipareigojimus. Atkreiptas dėmesys, kad lėšas privaloma naudoti racionaliai, atsižvelgiant į teisės aktų nuostatas.

Teikta kontrolierės išvada „Dėl Kelmės rajono galimybės imti ilgalaikę paskolą investiciniams projektams finansuoti“. Savivaldybei leista paimti 549,08 tūkst. Eur paskolą investiciniams projektams (Tytuvėnų miesto viešųjų erdvių sutvarkymui – 500 tūkst. Eur, fotovoltinėms elektrinėms ant Kelmės kultūros centro ir Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos stogų įrengti).

Kontrolės komitetas pritarė Kontrolės ir audito tarnybos veiklos ataskaitai bei 2020 metų veiklos planui.

 

Komiteto narių tyrimai siekiant užkirsti kelią piktnaudžiavimui

 

Kontrolės komiteto nariai, vykdydami 2019 metų antrojo pusmečio veiklos planą, atliko keletą tyrimų dėl Savivaldybės biudžeto taupymo ir veiklos teisėtumo. Buvo analizuoti dokumentai ir faktinė medžiaga, teiktos rekomendacijos Savivaldybės administracijai.

Rugpjūčio 27 d. vykusiame Kontrolės komiteto posėdyje Stasys Lekšas pristatė išsamiai parengtą klausimą „Dėl Darbo kodekso reikalavimų suteikiant kasmetines atostogas Savivaldybės darbuotojams ir pavaldžių įstaigų bei organizacijų vadovams vykdymo“. Pranešėjas konstatavo, kad Savivaldybės administracijos skyriuose ir seniūnijose daug darbuotojų laiku neišnaudoja kasmetinių jiems priklausančių atostogų. Esama ir priešingų faktų: nors grafikuose numatytas dešimties dienų nepertraukiamas atostogų laikas, kai kurie darbuotojai atskiru prašymu atostogauja jiems palankiu laiku, dėl to pažeidžiami Darbo kodekso ir teisės aktų reikalavimai, neatsižvelgiama į Valstybės tarnybos departamento rekomendacijas. Atsižvelgiant į tai, kad sudarytame atostogų grafike daliai darbuotojų numatyta galimybė atostogauti pagal individualius prašymus, nors tai nėra numatyta Darbo tvarkos taisyklėse, galima daryti prielaidą, kad kai kuriems darbuotojams yra sudaromos privilegijos. S. Lekšas Savivaldybės administracijos direktoriui pateikė keletą rekomendacijų:

1. Ištirti, kokiu pagrindu daliai darbuotojų suteikiamos privilegijos atostogauti pagal atskirus prašymus.

2. Nustatyti priežastis ir įvertinti, ar, sudarant kasmetinių atostogų grafiką, buvo laikomasi Darbo tvarkos taisyklių.

3. Išsiaiškinti, ar tinkamai buvo taikomas Darbo tvarkos taisyklių 74 punktas, keičiant atostogų grafiką pagal prašymus.

4. Įvertinti Personalo skyriaus darbą.

5. Pakeisti Darbo tvarkos taisykles atsižvelgiant į Kontrolės komiteto siūlymus.

Rengdama Kontrolės komiteto ataskaitą pirmininkė Regina Musneckienė paprašė Savivaldybės administracijos informuoti, kaip buvo vykdomos rekomendacijos.

Savivaldybės administracijos direktorius Stasys Jokubauskas raštu informavo, kad Kontrolės komiteto pastabos ir rekomendacijos buvo aptartos rugsėjo mėnesį vykusiame Savivaldybės administracijos vadovų ir padalinių vadovų pasitarime.

Padalinių vadovai pripažino, kad Darbo tvarkos taisyklėse nustatytas 5 darbo dienų terminas pateikti prašymą atostogoms kartais būna pažeidžiamas, bet tai paprastai susiję su šeiminėmis aplinkybėmis, kurių dažnai neįmanoma numatyti. Administracijos padalinių vadovai buvo įpareigoti griežčiau kontroliuoti klausimus dėl jiems pavaldžių darbuotojų atostogų laiko ir nepanaudotų atostogų likučių už 2016–2018 metų laikotarpį likvidavimo.

Kontrolės komiteto pateiktas pasiūlymas panaikinti Darbo tvarkos taisyklių nuostatą dėl atostogų suteikimo Apskaitos, Biudžetinių įstaigų apskaitos, Finansų bei Strateginio planavimo ir investicijų skyrių specialistams dėl jų darbo specifikos pagal individualius prašymus yra įgyvendintas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu panaikintas.

Patikslinta Darbo tvarkos taisyklių nuostata dėl atostogų grafikų sudarymo. Atostogų grafikas 2020 metais bus sudaromas nuo einamųjų metų gegužės 1 dienos iki kitų metų balandžio 30 dienos. Tai leis darbuotojams objektyviau planuoti atostogas.

Kontrolės komitetas svarstė klausimą „Dėl viešai per mero rinkimų debatus buvusio Kontrolės komiteto pirmininko Egidijaus Ūkso pareikštos kritikos UAB „Kelmės vanduo“ direktoriaus pavaduotojui dėl bendrovės transporto naudojimo kelionėms į namus ir į darbą“.

Pranešimą parengė Komiteto pirmininkė Regina Musneckienė. Išanalizavusi Savivaldybės administracijos pateiktus dokumentus bei UAB „Kelmės vanduo“ tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo taisykles, patvirtintas 2018 m. lapkričio 29 d., bei faktines aplinkybes, pranešėja konstatavo, jog UAB „Kelmės vanduo“ direktoriaus pavaduotojas tarnybinį lengvąjį automobilį po darbo ir išeiginėmis bei švenčių dienomis laiko ir saugo Kukečių kaime. Tai daryti jam leidžia bendrovės direktoriaus 2019 m. sausio 30 d. įsakymas Nr. V-06. Automobilis remontuojamas bendrovės sąskaita, išlaikymas per metus bendrovei kainavo 3 019,25 Eur (251,60 Eur per mėnesį). Direktoriaus pavaduotojas už degalus kelionėms į namus bendrovei sumokėjo 290,68 Eur.

Tyrimo metu tarnybinius automobilius namuose laikė trys UAB „Kelmės vanduo“ administracijos atstovai: direktorius M. Užmiškis, jau minėtas direktoriaus pavaduotojas B. Paliulis ir vandens tiekimo tarnybos vyr. inžinierius G. Bagdonavičius. Nors tarnybiniai automobiliai turėtų būti saugomi bendrovės teritorijoje, tačiau šių taisyklių 15.1 papunktyje sakoma, kad ekstremalioms ar avarinėms situacijoms likviduoti tarnybinis automobilis gali būti saugomas ir kitoje saugioje vietoje. GPS sistemos įdiegtos tik asenizaciniuose ir hidrodinaminiuose bei dviejuose lengvuosiuose bendrovės automobiliuose, nors taisyklėse nustatyta, jog šios sistemos turi būti įdiegtos visuose automobiliuose.

Savivaldybės administracijai pateiktos rekomendacijos:

1. Sustiprinti tarnybinių automobilių naudojimo kontrolę UAB „Kelmės vanduo“ ir kitose Savivaldybės įmonėse, kad nebūtų piktnaudžiavimo.

2. Nerekomenduojama tarnybinių automobilių laikyti darbuotojų namuose ir naudoti kelionėms į darbą ir atgal. Bendrovės teritorijoje automobilius laikyti patogiau ir saugiau.

3. Tarnybinių automobilių naudojimo ir laikymo namuose bei griežtesnės kontrolės klausimus apsvarstyti UAB „Kelmės vanduo“ valdybos posėdyje.

4. Įpareigoti UAB „Kelmės vanduo“ vadovus visuose lengvuosiuose automobiliuose įdiegti GPS sistemas iki 2019 m. gruodžio 31 d.

5. Kontrolės komitetui pateikti informaciją apie rekomendacijų įvykdymą.

UAB „Kelmės vanduo“ direktorius Mindaugas Užmiškis Kontrolės komitetą informavo, kad bendrovėje sugriežtinta tarnybinių automobilių naudojimo kontrolė, įdiegtos GPS sistemos. Nuo spalio 21 d. šios sistemos įdiegtos visuose bendrovės automobiliuose, po darbo, švenčių ir poilsio dienomis automobiliai laikomi administracinio pastato teritorijoje. Tarnybinių automobilių laikymo darbuotojų namuose tvarką ketinama apsvarstyti valdybos posėdyje. Direktoriaus manymu, bent vienas automobilis turėtų būti laikomas darbuotojo namuose, kad, atsitikus ekstremaliam įvykiui, būtų galima greičiau pasiekti įvykio vietą.

Kontrolės komiteto posėdyje svarstytas klausimas „Dėl išmokų Savivaldybės tarybos nariams kanceliarinėms išlaidoms ir transportui naudojimo teisėtumo ir teisingumo“ (ar visuomet remiamasi protingumo ir saikingumo kriterijais?). Klausimą, vadovaujantis Kontrolės komiteto 2019 metų antrojo pusmečio veiklos planu, rengė Komiteto nariai Petras Račkauskas ir Dainius Ivoškis. Klausimą pristatęs P. Račkauskas informavo, kad lėšų panaudojimą Savivaldybės tarybos narių vykdomai veiklai reglamentuoja Savivaldybės tarybos reglamento 194 punktas, 194.1, 194.4.1–5 papunkčiai, konstatavo, jog praėjusios kadencijos Savivaldybės tarybos narių išmokos per ketverius metus išaugo daugiau kaip dvigubai: 2015 m. išmokėta 31 581,00 Eur, 2016 m. – 57 209,42 Eur, 2017 m. – 62 097,35 Eur, 2018 m. – 76 531,34 Eur. Išmokų augimas – 242 procentai. Paviešintos Savivaldybės tarybos narių, kuriems skirtos didžiausios išmokos už Savivaldybės tarybos nario veiklai sugaištą laiką ir didžiausios išmokos transporto, telefono ryšio ir kanceliarinėms išlaidoms, pavardės, konstatuota dėl kai kurių Savivaldybės tarybos narių ataskaitose fiksuojamų abejotinai atliktų darbų ir jiems atlikti sugaišto laiko, pas rinkėjus, į posėdžius vykimo pravažiuotų kilometrų, didelių išlaidų kanceliarinėms prekėms, telefoniniams pokalbiams ir pan. Kontrolės komitete diskutuota dėl lėšų transporto, telefono ryšio ir kanceliarinėms išlaidoms mažinimo. Pateiktos tokios rekomendacijos:

1. Kanceliarinėmis prekėmis Savivaldybės tarybos narius aprūpina Savivaldybės administracija pagal poreikį (atsižvelgiant į Vietos savivaldos įstatymo nuostatas).

2. Savivaldybės tarybos narių asmeninių susitikimų su gyventojais veikla turi atsispindėti komiteto arba Savivaldybės tarybos posėdyje.

3. Fiksuojama tik dalyvavimo renginiuose oficialios dalies darbo laiko apskaita.

4. Pakeisti Savivaldybės tarybos reglamente patvirtintos pažymos apie laiką, atliekant Tarybos nario pareigas, formą, įrašant atsakingo už darbo laiko apskaitą kontroliuojančio asmens ir jo pareigų rekvizitus;

5. Kontrolės komitete svarstomą informaciją pateikti artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje.

Su rekomendacijomis Savivaldybės tarybos nariai supažindinti Savivaldybės tarybos posėdyje. Nuspręsta sudaryti darbo grupę ir parengti sprendimo projektą dėl Savivaldybės tarybos reglamento pakeitimo. Darbo grupė, kuriai vadovavo Savivaldybės mero pavaduotojas Egidijus Ūksas, o sudarė komitetų pirmininkai ir Savivaldybės administracijos atstovai, nusprendė Savivaldybės tarybos nario dirbtų valandų per mėnesį skaičių riboti iki 40, o išmokai telefono ryšiui, transporto ir kanceliarinėms išlaidoms nustatyti 0,4 MGL.

Kontrolės komiteto narys Stasys Lekšas siūlė į sprendimo projektą įrašyti patikslintą formuluotę dėl darbo laiko, sugaišto komisijų, kolegijų, komitetų, Savivaldybės tarybos ir kituose posėdžiuose, atliekant Savivaldybės tarybos nario pareigas, atlyginimui iš Savivaldybės biudžeto (tik tuo atveju, kai jis už Savivaldybės tarybos nario veiklai sugaištą laiką negauna atlyginimo pagrindinėje darbovietėje). Savo siūlymą S. Lekšas grindė tuo, kad kai kurie dirbantys Savivaldybės tarybos nariai gauna dvigubą atlyginimą ir darbovietėje, ir už Savivaldybės tarybos nario veiklą. Darbo grupei vadovaujantis Savivaldybės mero pavaduotojas Egidijus Ūksas perskaitė Vyriausybės atstovo išaiškinimą, kuriame teigiama, jog apmokėjimas už tarybos nario veiklą nesietinas su jo darbu pagrindinėje darbovietėje.

Kontrolės komiteto nariai prieštaravo darbo grupės nuomonei, nes, rengiant sprendimo projektą, neatsižvelgta į tyrimą atlikusių Kontrolės komiteto narių siūlymus. Lėšos Savivaldybės tarybos narių kanceliarinėms išlaidoms sumažėtų labai nežymiai – tik 0,1 MGL.

Po Kontrolės komiteto svarstymo ir pranešimo paviešinimo Savivaldybės tarybos nariai lėšas pradėjo naudoti saikingiau.

Kontrolės komiteto posėdyje lapkričio 28 dieną nagrinėtas klausimas „Dėl Kelmės rajono savivaldybės administracijos automobilių nuotolinio stebėjimo sistemos panaudojimo ir efektyvumo bei galimybių pritaikyti plačiau“. Klausimą rengė Petras Račkauskas ir Stasys Lekšas. Kontrolės komiteto nariai apsilankė Kelmės rajono savivaldybei pavaldžiose UAB „Kelmės vanduo“, UAB „Kelmės autobusų parkas“, UAB „Kelmės šilumos tinklai“, Kelmės rajono savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriuje, bendravo su įmonių vadovais, pavaduotojais, Savivaldybės atsakingais darbuotojais. Pateikta reikalinga medžiaga klausimui parengti. Nustatyta, kad nuotolinio stebėjimo sistema uždarosiose akcinėse bendrovėse įrengta tik 2019 metų lapkričio mėnesį, todėl įvertinti jos efektyvumo nebuvo galimybių. Pranešėjai konstatavo, kad Savivaldybės įmonėse įsakymus dėl lengvojo transporto panaudojimo savo tikslams direktoriai pasirašo patys sau, įkainį už panaudotą kurą taip pat nustato direktorius, tokiu būdu galimai pažeisdamas viešuosius ir privačius interesus, įsakymai netvirtinami įmonių valdybose, automobiliams nenustatytos pagrįstos degalų normos vienam kilometrui.

2018 metais lengvaisiais tarnybiniais UAB „Kelmės vanduo“ automobiliais asmeniniais tikslais važinėjo į namus net trys specialistai. Po Kontrolės komiteto 2019 metų rugpjūčio mėnesio svarstymo, lapkričio mėnesį automobiliu į namus važinėjo tik įmonės direktorius.

Pranešėjus labiausiai nustebino, kad įsakymą dėl UAB „Kelmės vanduo“ direktoriaus automobilio laikymo, važiavimo ir saugojimo ne darbo metu, pietų pertraukos metu, išeiginėmis dienomis neteisėtai pasirašė valdybos pirmininkas – Savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus vedėjas Arūnas Kasparavičius (2019-01-30 Nr. 004, 2019-07-29 Nr. V-518). Rašydamas įsakymą, valdybos pirmininkas rekomendavo naudotis degalų norma kito automobilio, kurio tuo metu bendrovė dar neturėjo.

Pasigesta rimtesnio ir atsakingesnio valdybos narių požiūrio į įmonės valdymą, kuriame jie faktiškai nedalyvauja.

Visose tikrintose įmonėse kartojasi tos pačios klaidos dėl transporto panaudojimo ir degalų nurašymo asmeniniams tikslams.

Kontrolės komitetas susipažino ir su Savivaldybės administracijos automobilių nuotolinio stebėjimo sistemos panaudojimo ir priežiūros veikla. Nuotolinio stebėjimo sistemos įdiegtos visų seniūnijų automobiliuose. Buvo patikrinta, kaip veikia ši sistema, stebėtas automobilių judėjimas. Kontrolės komiteto nariai siūlė automobilių naudojimo kontrolę griežtinti. Konstatuota, kad nuotolinio stebėjimo sistema dar nėra tinkamai naudojama. Net trylikoje Savivaldybės administracijos skyrių automobilių nėra sumontuota GPS įranga. Šios įrangos nėra aštuoniuose Savivaldybės administracijos, trijuose Žemės ūkio ir kaimo plėtros, viename Socialinės paramos ir viename Statybos ir infrastruktūros skyrių automobiliuose.

Savivaldybės administracijai pateiktos rekomendacijos:

1. Rekomenduoti uždarųjų akcinių bendrovių įmonėms patvirtinti 1 km kainą, kai transportas naudojamas savo reikmėms.

2. Įpareigoti Savivaldybei pavaldžių uždarųjų akcinių bendrovių valdybas kreiptis į VTEK dėl vadovų įsakymų transporto panaudojimo asmeniniams tikslams be valdybos leidimo ir galimo viešųjų ir privačių interesų pažeidimo.

3. Savivaldybės administracijos direktoriui įvertinti UAB „Kelmės vanduo“ valdybos pirmininko veiksmus ir teisę vienvaldiškai leisti įsakymus dėl įmonės veiklos, tokiu būdu apribojant kitų valdybos narių teises.

4. Savivaldybės administracijai įdiegti automobilių nuotolinio stebėjimo sistemą į likusius trylika Savivaldybės administracijai priklausančių automobilių.

5. Savivaldybės administracijos direktoriui pakeisti tarnybinių automobilių naudojimo tvarką.

Nebaigtus nagrinėti klausimus Kontrolės komitetas nagrinės 2020 metais.

–––––––––––––––––