|
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS
|
POTVARKIS |
DĖL SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS ŠEIMOMS PASLAUGOS TEIKIMO TELŠIŲ RAJONE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO |
|
2023 m. rugsėjo 11 d. Nr. M1-323 |
Telšiai |
t v i r t i n u Socialinės priežiūros šeimoms paslaugos teikimo Telšių rajone tvarkos aprašą (pridedama).
Savivaldybės meras Tomas Katkus
Parengė
Renata Vasiliauskė
2023-09-06
PATVIRTINTA
Telšių rajono savivaldybės mero
2023 m. rugsėjo 11 d. potvarkiu
Nr. M1-323
SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS ŠEIMOMS PASLAUGOS TEIKIMO TELŠIŲ RAJONE TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinės priežiūros šeimoms paslaugos (toliau – Paslauga) teikimo Telšių rajone tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja teikiamos Paslaugos skyrimo, teikimo, sustabdymo ir nutraukimo tvarką, sąlygas, paslaugos sudėtį, paslaugos gavėjus.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu, Atvejo vadybos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Atvejo vadybos aprašas), Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmenims su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr.A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmenims su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo metodika) bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Socialinių paslaugų teikimą.
3. Telšių rajone Paslaugą gali teikti socialinių paslaugų įstaiga, organizacija, kuri atvejo vadybos aprašo nustatyta tvarka įgaliota vykdyti atvejo vadybos funkcijas ir koordinuoti atvejo vadybos procesą Telšių rajono savivaldybėje (toliau – Paslaugų teikėjas).
4. Paslaugą teikia Telšių socialinių paslaugų centras ir (ar) kitas akredituotų paslaugų teikėjas, su kuriuo Telšių rajono savivaldybės administracija yra pasirašiusi biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Paslaugos teikiamos vadovaujantis šiuo tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą.
5. Paslaugos gavėjai – socialinę riziką patiriančios šeimos ir jų vaikai, vaikus su negalia ar raidos sutrikimais auginančios šeimos ir jų vaikai, asmenų su negalia šeimos ir jų vaikai.
7. Paslaugos teikimo vieta – socialinių paslaugų įstaigoje, asmens (šeimos) namuose, viešosiose erdvėse (pagalba apsiperkant, lankantis kitose įstaigose ir panašiai).
8. Paslaugų teikimo trukmė / dažnumas: Socialinio darbuotojo apsilankymas šeimos namuose – pagal poreikį, bet ne rečiau nei vieną kartą per dvi savaites, individualios priežiūros darbuotojo apsilankymas šeimos namuose – iki 10 val. per savaitę, socialinių paslaugų įstaigoje – pagal poreikį socialinio darbuotojo sprendimu (jei reikia kitų specialistų (pvz., psichologo) pagalbos ar jei taip organizuoti paslaugas efektyviau) arba pagal šeimos narių poreikius (asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas, maitinimo organizavimas ir kt.).
9. Paslaugos sudėtis: bendravimas, socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas,
motyvavimas siekti teigiamų pokyčių šeimos gyvenime, kitų pagalbos priemonių pagal šeimos narių poreikius organizavimas (psichosocialinės ar intensyvios krizių įveikimo pagalbos, psichologinio konsultavimo, vaikų dienos socialinės priežiūros, piniginės paramos, užimtumo, sveikatos priežiūros, švietimo ir ugdymo, socialinio būsto, specialiųjų pagalbos priemonių ir kt.), pagalba šeimos nariams prižiūrint mažamečius vaikus ir vaikus su negalia, užtikrinant jų saugumą, įgūdžių ugdymą ir poreikių tenkinimą pagal vaiko amžių, kitų specialistų teikiamų paslaugų pagal poreikius organizavimas (psichologo, dietologo, gydytojo, kineziterapeuto ir kt.)
II. PASLAUGOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS
11. Paslauga skiriama asmenims (šeimoms), deklaravusiems gyvenamąją vietą ar faktiškai gyvenantiems Telšių rajono savivaldybės teritorijoje, kuriems teisės aktų tvarka nustatytas socialinės paslaugos poreikis.
12. Dėl Paslaugos skyrimo į Telšių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir rūpybos skyrių (toliau – Skyrius) ar Telšių rajono seniūnijos (pagal gyvenamąją vietą) darbuotoją pagal jam priskirtą kompetenciją (toliau – Skyrius), ar Paslaugos teikėją raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroninio ryšio priemonėmis gali kreiptis:
13. Aprašo 12.1 papunktyje nurodyti asmenys, kreipdamiesi į Skyrių dėl Paslaugos, pateikia:
13.1. Prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8, SP-1 ir SP-2 užpildytas formas, kurios patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1‑183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas), Prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti 3 priedą. Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje;
13.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į Skyrių, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu ar elektroninio ryšio priemonėmis, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.
14. Aprašo 12.2 papunktyje nurodytu atveju kartu su prašymu turi pateikti informaciją pagrindžiančią priežastis, dėl kurių vaikui ir (ar) šeimai yra reikalinga pagalba.
15. Paslaugos gali būti pradedamos teikti be šeimos (vieno iš suaugusių šeimos narių) prašymo ir teikiamos tarpusavio susitarimo ir bendradarbiavimo su šeima pagrindu, derinant paslaugos teikimo laiką pagal šeimos narių interesus ir numatant lankstų darbo grafiką (galimybę teikti paslaugas ne darbo valandomis ne darbo dienomis).
16. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti Paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos savivaldybė pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo.
17. Skyrius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo būtinybės vertinti pagalbos vaikui ir (ar) šeimai poreikį ar vaiko apsaugos poreikį nustatymo dienos kreipiasi į Paslaugos teikėją, kuriam savivaldybė suteikė įgaliojimus koordinuoti atvejo vadybos procesą ir teikti socialines paslaugas šeimoms savivaldybėje, prašydamas paskirti atvejo vadybininką, kartu su prašymu pateikia turimų dokumentų kopijas apie vaiką ir jo šeimą.
III. ASMENS (ŠEIMOS) PASLAUGOS POREIKIO NUSTATYMAS
18. Šeimoms, kurioms prašoma taikyti atvejo vadybą, socialinių paslaugų poreikį vertina už atvejo vadybos proceso organizavimą atsakingos įstaigos socialiniai darbuotojai.
19. Šeimai socialinių paslaugų poreikis įvertinamas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo metodika.
20. Pasikeitus aplinkybėms Paslaugos teikimo laikotarpiu paslaugų poreikį šeimai vertina ir išvadas Skyriui teikia Paslaugos teikėjas.
21. Jei socialiniams darbuotojams reikalinga papildoma informacija, susijusi su šeimos socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jie gali prašyti iš šeimos narių papildomų dokumentų.
22. Socialiniai darbuotojai šeimai socialinių paslaugų poreikį nustato užpildydami Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, joje pateikdami išvadas bei rekomendacijas dėl Paslaugos asmeniui (šeimai) teikimo. Užpildyta Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma persiunčiama Skyriui.
23. Išskirtiniais atvejais, kai šeima patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jos fiziniam ar emociniam saugumui, Telšių rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija) gali priimti sprendimą dėl Paslaugos šeimai skyrimo nenustačiusi socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) Paslaugas.
IV. PASLAUGOS SKYRIMAS, TEIKIMAS, SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS
24. Sprendimą dėl Paslaugos šeimai skyrimo priima Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) įgaliotas Skyriaus darbuotojas (toliau – skyrius). Užpildomas sprendimas dėl Paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo (SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro) (toliau – sprendimas).
25. Sprendimo originalas arba Sprendimo originalo kopija per 3 darbo dienas išsiunčiamas Paslaugos teikėjui, kopija segama į šeimos (toliau – paslaugų gavėjas) bylą Skyriuje.
26. Socialinis darbuotojas, teikdamas Paslaugą:
26.1.vadovaujasi žmogiškosiomis vertybėmis, abipusės pagarbos, tarpusavio bendradarbiavimo principais, planuoja ir teikia socialinę priežiūros šeimoms paslaugą asmenims (šeimoms) jų socialinėje aplinkoje, namuose, paslaugų teikimo įstaigose, susitikdamas sutartose vietose, bendraudamas su paslaugos gavėju kitomis priemonėmis, pavyzdžiui, telefono ryšiu, elektroninio ryšio priemonėmis;
26.5. esant poreikiui su paslaugos gavėju pildo susitarimo dėl pagalbos paskirstant šeimos pajamas (3 priedas);
26.6. teikia ataskaitą atvejo vadybininkui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki numatyto posėdžio datos (4 priedas);
26.8. padeda spręsti paslaugos gavėjo problemas, bendradarbiauja su įstaigų ir organizacijų specialistais;
26.9. esant poreikiui dalyvauja komisijose, posėdžiuose, darbo grupėse, kur sprendžiami su paslaugos gavėju susiję klausimai;
26.10. esant poreikiui dalyvauja vykdant paslaugos gavėjo gaunamų piniginių išmokų panaudojimo kontrolę, teikia rekomendacijas dėl piniginių išmokų mokėjimo būdo pakeitimo;
26.11. teikia emocinę bei socialinę pagalbą ir didina paslaugos gavėjų motyvaciją dalyvauti kompleksinės pagalbos ar prevencinės pagalbos teikimo procese, pozityvios tėvystės mokymuose, šeimos stiprinimo programose, nesmurtinio elgesio mokymo programose, priklausomybės ligų gydymo ir kitose programose;
26.13. tarpininkauja šeimai, esant poreikiui padeda kreiptis į kitas valstybės ir (ar) savivaldybių institucijas, įstaigas ar organizacijas, kuriose šeima gali gauti pagalbą, palydi į atitinkamas įstaigas;
26.14. bendradarbiauja ir veikia kartu su kitais specialistais (atvejo vadybininku ar kt.) organizuojant, planuojant ir teikiant pagalbą, teikia siūlymus dėl pagalbos asmeniui (šeimai) efektyvumo, keičiasi informacija apie situaciją šeimoje su atvejo vadybininku, informuoja jį apie pokyčius šeimoje;
26.15. teikia ir esant poreikiui prašo informacijos dėl Paslaugos teikimo įstatymų nustatyta tvarka;
27. Paslaugos teikimo sustabdymo / nutraukimo tvarka:
27.1. atsiradus aplinkybėms, dėl kurių būtina sustabdyti / nutraukti Paslaugos teikimą šeimai, Paslaugų teikėjas užpildo Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ir siunčia Skyriaus atsakingam specialistui per 10 kalendorinių dienų nuo sustabdyti / nutraukti Paslaugą poreikio dienos.
27.2. Paslaugos teikimo sustabdymas šeimai negali trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų. Pasibaigus sustabdymo laikotarpiui dėl Paslaugos, kurios teikimas buvo sustabdytas nurodytam laikotarpiui, ši pradedama teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiama tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo.
28. Sprendimą dėl Paslaugos nutraukimo / sustabdymo priima Administracijos direktorius arba Administracijos direktoriaus įgaliotas Skyriaus darbuotojas per 5 darbo dienas nuo fakto gavimo dienos. Tuo atveju, jei asmeniui siūloma skirti kitą socialinę paslaugą, informacija perduodama Skyriaus specialistui pagal kompetenciją.
29. Paslaugos teikimas nutraukiamas, kai atvejo vadybos posėdžio metu nustatoma, kad:
29.1. šeima tampa pajėgi savarankiškai užtikrinti vaiko teises ir teisėtus interesus, tinkamai savarankiškai tenkinti vaiko poreikius;
29.2. pagalbos plane numatyta ir teikta pagalba nepadėjo tėvams pakeisti elgesio su vaiku, asmuo (šeima) nebendradarbiauja su atvejo vadybininku, nevykdo pagalbos plane numatytų įsipareigojimų, nededa pastangų, nekeičia savo elgesio, neužtikrina vaiko teisių arba jas pažeidžia ir dėl to išlieka arba kyla realus pavojus vaiko fiziniam ar psichiniam saugumui, sveikatai ir (ar) gyvybei arba pavojus, galintis sukelti reikšmingą žalą vaiko sveikatai (išskyrus atvejus, kai tėvams yra laikinai apribojama tėvų valdžia, vaikui nustatoma laikinoji globa (rūpyba) ir darbas su šeima turi būti tęsiamas);
29.3. vaiko tėvams ar turimam vieninteliam iš tėvų neterminuotai apribojama tėvų valdžia arba kad kiti vaiko atstovai pagal įstatymą atleidžiami arba nušalinami nuo globėjo (rūpintojo) pareigų;
29.4. šeima išsikėlė (nebegyvena) iš savivaldybės, kurioje pradėtas atvejo vadybos procesas:
29.4.1. atvejo vadybininkas raštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis perduoda šeimos bylą savivaldybės, į kurią išsikėlė šeima, administracijai ir (ar) socialinių paslaugų įstaigai;
29.4.2. atvejo vadybininkas raštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis perduoda informaciją Skyriui ir Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Telšių apskrities vaikų teisių apsaugos skyriui (toliau – Telšių apskrities vaikų teisių apsaugos skyrius) apie asmens (šeimos) gyvenamosios vietos pakeitimą;
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Informaciją apie šeimai paskirtą Paslaugą Skyriaus specialistas suveda į socialinės paramos informacinę sistemą SPIS ir kaupia šeimos byloje.
31. Esant poreikiui apie šeimoms suteiktas Paslaugas, paslaugų sudėtį ar kitą su Paslaugos teikimu susijusią informaciją Paslaugos teikėjas teikia Skyriui.
32. Informaciją apie šeimoms suteiktas Paslaugas Paslaugos teikėjas suveda į SPIS ir kaupia asmens byloje.
34. Socialinės paslaugos teikimo kokybės kontrolė vykdoma Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Telšių rajono savivaldybės mero potvarkiu.
Socialinės priežiūros šeimoms paslaugos teikimo Telšių rajone tvarkos aprašo
1 priedas
ŠEIMOS KORTELĖ
Šeimos sudėtis: (nurodyti vardus, pavardes, gimimo metus)
Gyvenamoji vieta: (faktinė gyvenamoji vieta)
Data, nuo kada šeimai pradėta teikti socialinė pagalba / socialinės paslaugos: (nurodyti pagalbos teikimo pradžios datą ir Sprendime nurodytą socialinės paslaugos teikimo paskyrimo datą)
Duomenys apie šeimos darbingumą, neįgalumą ar kt. (nurodyti, ar šeimos nariams nustatyti specialieji poreikiai ir (ar) koks darbingumo lygis, kai šeimos nariai sveiki, tai pažymėti)
Šeimos gydytojas (ai) Įstaigos adresas, tel. Nr.
|
|
Ugdymo / mokymosi įstaiga
|
Klasės / grupės auklėtojo v., pavardė, tel. Nr. |
Soc. pedagogo vardas, pavardė, tel. Nr. |
Duomenys apie šeimos narių užimtumą (dirba, nedirba, registruotas (i) Užimtumo tarnyboje ir kt.) |
|
Šeimos ir jos artimųjų (tėvų, pilnamečių vaikų (jei tokių yra), artimųjų giminaičių, kt.) kontaktai (jų vardai, pavardės, adresai, tel. Nr.)
Kitų, su šeima susijusių, asmenų (draugų, kaimynų, kt.), kontaktai (jų vardai, pavardės, adresai, tel. Nr.)
Socialinės priežiūros šeimoms paslaugos
teikimo Telšių rajone tvarkos aprašo
2 priedas
Darbo su šeima PROCESO aprašymas
Laikotarpis nuo 20 ___m. ______________ iki 20___m._______________
(mėnuo) (mėnuo)
Paslaugų gavėjo vardas pavardė ________________________________________________________________________
Data |
Paslaugos teikimo vieta |
Socialinio darbuotojo ir kliento veiksmai, esamos situacijos aprašymas (Pvz., apsilankymas asmens / šeimos namuose, trumpai ir aiškiai aprašoma: klientas įvykdė susitarimą, nuvyko į antstolių kontorą dėl pažymos ir t. t.) |
Tolimesni veiksmai (Pvz., kreiptis į vaikų išlaikymo fondą, nukreipti konsultuotis pas psichologą ir t. t.) |
|||
Asmens namuose |
Paslaugos teikėjo įstaigoje |
Telefonu |
Kt. |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Socialinis darbuotojas ______________ ______________________________
(parašas) (vardas, pavardė )
Socialinės priežiūros šeimoms paslaugos teikimo Telšių rajone
tvarkos aprašo
3 priedas
SUSITARIMAS DĖL PAGALBOS PASKIRSTANT ŠEIMOS PAJAMAS
20....... m. ............................ ..... d.
Aš,________________________________________________________________________,
(vardas, pavardė, gimimo data ar asmens kodas)
gyvenantis (i)________________________________________________________________,
(adresas)
sutinku, kad socialinis darbuotojas ______________________________________________,
(vardas, pavardė)
tarpininkautų ir padėtų man paskirstant gaunamas pajamas.
_____________________
(parašas)
Eil. Nr. |
Data |
Suma |
Pinigų panaudojimo tikslas (maistui, drabužiams, buitinėms prekėms, mokesčiams ir pan.) |
Išlaidos |
Pinigų likutis |
Kliento parašas |
Socialinio darbuotojo parašas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
___________________________________________________________________________
(socialinio darbuotojo vardas, pavardė, parašas, data)
Socialinės priežiūros šeimoms paslaugos teikimo Telšių rajone
tvarkos aprašo
4 priedas
SOCIALINIO DARBUOTOJO VEIKLOS ATASKAITA
_________________________________________________
(nurodomas laikotarpis)
3. Bendras kontaktų su asmeniu / šeima per ataskaitinį laikotarpį skaičius –____________
Iš jų:
4. Kaip vyko pagalbos plano įgyvendinimas:
5. Pasiūlymai:
_______________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Socialinis darbuotojas: ______________ _________
(parašas) (vardas, pavardė)
Socialinės priežiūros šeimoms paslaugos teikimo Telšių rajone
tvarkos aprašo
5 priedas
ŠEIMOS APLANKYMO AKTAS
20 m. d.
(data)
Aplankyta (vardas, pavardė): ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Gyvenamoji vieta (faktinė gyvenamoji vieta): ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Aplankymo tikslas:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pastabos, pastebėjimai:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Išvados:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Šeimoje lankėsi: ______________ ___________________________
(parašas) (pareigos vardas, pavardė)
______________ ___________________________
(parašas) (pareigos vardas, pavardė)
Aktą surašė: ______________ __________________________
(parašas) (pareigos vardas, pavardė)