RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL INTEGRALIOS PAGALBOS (DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS IR SLAUGOS) ASMENS NAMUOSE PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 24 d. Nr. T-699

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Integralios pagalbos (dienos socialinės globos ir slaugos) asmens namuose paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Laikyti netekusiu galios Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2020-11-05 sprendimo Nr. T-368 „Dėl integralios pagalbos (dienos socialinės globos ir slaugos) asmens namuose paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

3. Nurodyti, kad šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vytautas Simelis

 

 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės

tarybos 2022-03-24 sprendimu Nr. T-699

 

 

INTEGRALIOS PAGALBOS (DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS IR SLAUGOS) ASMENS NAMUOSE PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Integralios pagalbos (dienos socialinės globos ir slaugos) asmens namuose paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato integralios pagalbos (dienos socialinės globos ir slaugos) asmens namuose (toliau – Integrali pagalba), paslaugų gavėjus, paslaugų trukmę, integralios pagalbos organizavimo ir teikimo pagrindinius principus, integralios pagalbos paslaugų sudėtį ir finansavimą.

2. Integralios pagalbos tikslas – sudaryti sąlygas asmeniui kuo ilgiau visavertiškai gyventi namuose, bendruomenėje, užtikrinti tinkamą socialinės globos ir slaugos paslaugų organizavimą ir teikimą, stiprinti asmens gebėjimus ir savarankiškumą, palaikyti socialinius ryšius su šeima, bendruomene.

3. Integralią pagalbą teikia socialinių paslaugų įstaiga, kurios nuostatuose yra numatyta ši veikla ir atitinka socialinės globos normatyvus bei turi licenciją verstis asmens sveikatos priežiūros veikla: teikti bendruomenės slaugos paslaugą, kineziterapijos ir gydomojo masažo paslaugą.

4. Integralios pagalbos teikimą administruoja rajono Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, kurio  nuostatuose yra numatyta paslaugų planavimo ir organizavimo veikla.

5. Integrali pagalba organizuojama ir teikiama vadovaujantis šiais principais:

5.1. prieinamumo – integrali pagalba organizuojama ir teikiama taip, kad būtų užtikrintas šių paslaugų teikimo asmeniui prieinamumas – kuo arčiau jo gyvenamosios vietos (asmens namuose);

5.2. tinkamumo – turi būti užtikrinta integralios pagalbos kokybė ir efektyvumas. Asmeniui skiriamos ir teikiamos tokios integralios pagalbos paslaugos, kurios atitinka asmens interesus ir nustatytus poreikius;

5.3. bendradarbiavimo – integralios pagalbos organizavimas ir teikimas turi būti pagrįstas įstaigų, teikiančių socialinės globos ir slaugos paslaugas, asmens sveikatos priežiūros įstaigų, savivaldybės administracijos padalinių ir specialistų, šeimos, bendruomenės, visuomeninių organizacijų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba, siekiant tinkamos, kokybiškos ir prieinamos asmenims integralios pagalbos;

5.4. kompleksiškumo – integrali pagalba asmeniui turi būti nustatoma kompleksiškai, įvertinant asmens, jo šeimos galimybes ir derinant su kitomis socialinės paramos ir sveikatos apsaugos formomis;

5.5. saugumo – asmeniui, jo šeimai turi būti užtikrintas kvalifikuotas integralios pagalbos teikimas bei saugus socialinių darbuotojų, socialinio darbuotojo padėjėjų, slaugytojų, slaugytojų padėjėjų, kinezitarapeuto/masažisto darbas;

5.6. komandos – tai socialinio darbo ir slaugos specialistų susitelkimas tenkinti asmens poreikius, paslaugų prieinamumą, panaudojant savo profesines žinias ir įgūdžius bei dalijantis atsakomybe už suteiktas paslaugas.

 

II. INTEGRALIOS PAGALBOS SUDĖTIS

 

6. Integrali pagalba sudeda iš dvejų dalių:

6.1. dienos socialinė globa asmens namuose – tai visuma socialinių paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė pagalba namuose dienos metu.

6.2. slauga asmens namuose – tai asmens sveikatos priežiūros paslaugos, teikiamos asmeniui namuose, siekiant užtikrinti paslaugų prieinamumą ir tęstinumą, tenkinant asmens slaugos poreikius namų sąlygomis.

 

III. INTEGRALIOS PAGALBOS ASMENS NAMUOSE TEIKIMO TIKSLAI

 

7. Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų tikslas – sudaryti sąlygas asmeniui kuo ilgiau visavertiškai gyventi namuose, bendruomenėje, stiprinti asmens gebėjimus ir savarankiškumą, palaikyti socialinius ryšius su šeima, bendruomene, padėti įveikti negalią, ligą, socialinę atskirtį ir užkirsti kelią kitoms socialinėms problemoms kilti.

8. Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų intensyvumas priklauso nuo teikiamų socialinės globos paslaugų skaičiaus ir trukmės;

9. Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų trukmė gali būti skirtinga, individualiai atsižvelgiant į socialinė globos namuose poreikį, asmens gyvenimo ir buities sąlygas;

10. Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų teikimas yra derinamas su slaugos asmens namuose paslaugomis.

11. Slaugos asmens namuose paslaugų tikslas – pagerinti asmens gyvenimo kokybę, išsaugoti jo savarankiškumą gyvenamojoje aplinkoje, skatinant jo savirūpą.

12. Slaugos namuose paslaugų teikimas yra derinamas su socialinės globos asmens namuose paslaugų teikimu vadovaujantis Slaugos ir socialinių paslaugų bendro teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Sveikatos apsaugos ministro ir Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu,
kitais teisės aktais, reglamentuojančiais integralios pagalbos asmens namuose teikimą ir šiuo Tvarkos aprašu.

13. Kineziterapijos ir gydomojo masažo paslaugos yra teikiamos pateikus sveikatos priežiūros įstaigos užpildytą medicinos dokumentų išrašą (F027/a).

 

IV. INTEGRALIOS PAGALBOS GAVĖJAI

 

14. Integrali pagalba skiriama asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar įtrauktiems į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą ir faktiškai gyvenantiems Radviliškio rajono savivaldybėje:

14.1. suaugę darbingo amžiaus asmenys su negalia, kuriems nustatytas dalinis ar visiškas nesavarankiškumas ir kuriems nustatytas pirmojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis arba pirmojo ar antrojo lygio specialusis nuolatinės slaugos poreikis.

14.2. senatvės pensijos amžių sukakę asmenys, kuriems nustatytas dalinis ar visiškas nesavarankiškumas ir kuriems nustatytas pirmojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis arba pirmojo ar antrojo lygio specialusis nuolatinės slaugos poreikis.

15. Asmenims, sergantiems infekcinėmis, sergantiems chronišku alkoholizmu, narkomanams Integrali pagalba neteikiama.

 

V. INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ TRUKMĖ, PASLAUGOS KAINA

 

16. Integralios pagalbos namuose trukmė nustatoma vadovaujantis tuo metu galiojančiu Socialinių paslaugų katalogu.

17. Integralios pagalbos paslaugos kaina apskaičiuojama vadovaujantis Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2021-10-14 sprendimu Nr. T-594 „Dėl socialinių paslaugų kainos apskaičiavimo“.

 

VI. INTEGRALIOS PAGALBOS ORGANIZAVIMAS IR TEIKIMAS

 

18. Asmens Integralios pagalbos poreikį nustato Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirstas atsakingas specialistas. Išvada teikiama Socialinės paramos skyriaus atsakingam specialistui.

19. Dėl Integralios pagalbos paslaugų gavimo asmuo (jo globėjas, rūpintojas arba asmenį atstovaujantis suaugęs šeimos narys) raštu kreipiasi į Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius) ar į deklaruotos gyvenamosios vietos seniūniją, užpildo prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (forma SP-8), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, ir pateikia šiuos dokumentus:

19.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

19.2. neįgaliojo pažymėjimo kopiją;

19.3. pažymos apie nustatytą pirmojo lygio specialųjį nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikį (forma SPP-2) arba pirmojo ar antrojo lygio specialųjį nuolatinės slaugos poreikį (forma SPS-1), išduotą Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos, kopiją;

19.4. pažymas apie asmens (šeimos) pajamas:

19.5. sveikatos priežiūros įstaigos medicinos dokumentų išrašą (F027/a).

19.6. atvejais, jeigu dokumentai ar duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, yra valstybės ar žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos savivaldybė pagal prašymą gauna iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, besikreipiančiam asmeniui šių dokumentų ir duomenų pateikti nereikia.

20. Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas, gavęs prašymą-paraišką dėl integralios pagalbos reikalingumo, vadovaudamasis tuo metu galiojančiais Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio amžiaus asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikoje nurodytais terminais, įvertina asmens socialinės globos poreikį ir parengia išvadą, kurią pateikia Socialinės paramos skyriaus atsakingam specialistui.

21. Integralios  pagalbos poreikis nustatomas vadovaujantis  Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, užpildant šios metodikos 1 ar 2 priedus.

22. Skyriaus atsakingas specialistas, per tuo metu galiojančiame Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nurodytą terminą parengia integralios pagalbos asmeniui skyrimo sprendimo projektą.

23. Integralios pagalbos asmeniui (šeimai) skyrimas priimamas Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu.

24. Sprendimo kopija dėl integralios pagalbos asmeniui (šeimai) skyrimo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas perduodama paslaugas teiksiančiai įstaigai, sprendimo originalas saugomas Skyriuje.

25. Paslaugas teikianti įstaiga, gavusi sprendimą dėl integralios pagalbos skyrimo, per 5 darbo dienas  nuo sprendimo gavimo dienos, organizuoja integralios pagalbos teikimą.

26. Nesant laisvų vietų, asmenys (šeimos), kuriems dėl integralios pagalbos skyrimo priimtas sprendimas, gali būti įrašomi į eilę. Eilės sudarymas ir įrašymas į šią eilę atliekamas paslaugas teiksiančioje įstaigoje, šios įstaigos nustatyta tvarka.

27. Integrali pagalba teikiama asmens namuose, atsižvelgiant į individualius asmens ir jo šeimos interesus, vadovaujantis tuo metu galiojančiame Socialinių paslaugų kataloge apibrėžta socialinių paslaugų sudėtimi.

28. Slaugos asmens namuose paslaugų sąrašas sudaromas vadovaujantis Sveikatos ministro įsakymu patvirtintais reikalavimais ir slaugos namuose paslaugų sąrašu.

29. Tarp paslaugų gavėjo ir paslaugų teikėjo sudaroma sutartis, kurią pasirašo paslaugų gavėjas ir paslaugų teikėjas. Paslaugų teikimo sutartis gali būti keičiama paslaugų gavėjo prašymu arba dėl pasikeitusių socialinių aplinkybių.  Šios sutarties ar jos pakeitimų  kopiją paslaugas teiksianti įstaiga pateikia Socialinės paramos skyriui.

30. 29 punkte nurodytoje sutartyje nustatoma:

30.1. Integralios pagalbos paslaugų, teikiamų asmeniui (šeimai) sudėtis;

30.2. paslaugos gavėjo mokėjimo už jam teikiamas paslaugas tvarka;

30.3. paslaugų teikimo sąlygos;

30.4. paslaugų teikėjo ir gavėjo pareigos, teisė ir atsakomybė.

31. Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas, gavęs paslaugas teiksiančios įstaigos sutarties, nurodytos šio Tvarkos aprašo 29 punkte kopiją, atlieka mokėjimo už teikiamas paslaugas paskaičiavimą, kurį perduoda paslaugas teiksiančiai įstaigai. 

32. Suformuota paslaugas gaunančio asmens byla, su šio Tvarkos apraše 19 ir 21 punkte nurodytais dokumentais, lieka Skyriuje.

33. Integralios pagalbos asmens namuose teikimas atliekamas paslaugas teikiančios įstaigos nustatyta tvarka, kurią tvirtina paslaugas teikiančios įstaigos vadovas, suderinęs su Socialinės paramos skyriumi. 

34. Jeigu asmeniui (šeimai) Integralios pagalbos paslaugų nepakanka arba susidarė krizinė situacija (pablogėjus asmens sveikatos būklei, atsiradus ekstremalioms aplinkybėms šeimoje ir pan.), asmuo (globėjas, rūpintojas arba asmenį atstovaujantis suaugęs šeimos narys) gali kreiptis dėl kitų, jo sveikatos būklę atitinkančių, socialinių paslaugų gavimo. Dėl asmens, gaunančio Integralią pagalbą, kuriam reikalinga keisti paslaugų rūšį, į Socialinės paramos skyrių gali kreiptis ir paslaugas teikianti įstaiga.

35. Dienos socialinę globą asmens namuose teikia darbuotojai, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje.

Slaugos paslaugas asmens namuose teikia darbuotojai atitinkantys Lietuvos Respublikos  Sveikatos ministro įsakymu patvirtintus reikalavimus šiai paslaugai teikti, Medicinos normas: MN 57:2011 „Bendruomenės slaugytojas. Teisės, pareigos, kompetencija ir atsakomybė“ ir MN 21:2000 „Slaugytojo padėjėjas. Funkcijos, pareigos, teisės, kompetencija ir atsakomybė“.

 

VII. INTEGRALIOS PAGALBOS SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

36. Integrali pagalba sustabdoma paslaugas teikiančios įstaigos vadovo įsakymu, tais atvejais kada:

36.1. paslaugų gavėjui (globėjui, asmeniui, turinčiam įgaliojimą, kitiems suinteresuotiems asmenims) pateikus raštišką prašymą, ne ilgiau kaip 4 mėnesiams;

36.2. paaiškėjus, kad asmuo (šeima), jo globėjas, rūpintojas, besikreipiantis dėl integralios pagalbos, pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikio vertinimui, norėdamas gauti integralią pagalbą. Šiuo atveju integrali pagalba sustabdoma tol, kol, atsižvelgiant į naujai paaiškėjusias aplinkybes, pakartotinai nustatomas poreikis.

36.3. kai asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir iškyla grėsmė integralios pagalbos paslaugų teikėjų saugumu (iki bus pašalintos nurodytos aplinkybės); 

36.4. kai įtariama, kad asmuo (jo šeimos nariai) gali sirgti užkrečiama liga, iki tol, kol gaunama gydytojų išvada, kad asmuo nekelia pavojaus tiesioginiams paslaugų teikėjams – socialinio darbuotojo padėjėjui ir/ar slaugytojo padėjėjui užsikrėsti;

36.5. kai asmens namuose visiškai nesudarytos sąlygos integralios pagalbos namuose paslaugų teikimui: namuose antisanitarinės sąlygos, nėra tinkamų indų, priemonių, įrangos ir pan. (iki bus pašalintos nurodytos priežastys).

37. Integrali pagalba nutraukiama Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu, tais atvejais kada:

37.1. kuriai nors iš šalių nevykdant arba netinkamai vykdant sutartyje numatytus įsipareigojimus; 

37.2. paslaugų gavėjui mirus;

37.3. paslaugų gavėjui apsigyvenus valstybės ar savivaldybės išlaikomoje įstaigoje;

37.4. paslaugų gavėjui išvykus gyventi į kitą rajoną;

37.5. paslaugų gavėjo iniciatyva, raštu pranešus paslaugų teikėjui, bet ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas;

37.6. kitais šiame Tvarkos apraše nenumatytais atvejais.

38. Paslaugas teikianti įstaiga apie Integralios pagalbos teikimo pasikeitimus raštu informuoja Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių.

 

VIII. MOKĖJIMAS UŽ INTEGRALIĄ PAGALBĄ

 

39. Integrali pagalba susideda iš dvejų dalių: dienos socialinės globos asmens namuose ir slaugos paslaugų asmens namuose.

40. Slaugos paslaugos asmens namuose Integralios pagalbos plėtros programos įgyvendinimo laikotarpiu, kai jos finansuojamos Europos socialinio fondo lėšomis, teikiamos nemokamai.

41. Asmens mokėjimą už teikiamas dienos socialinės globos asmens namuose paslaugas apskaičiuoja Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas, vadovaudamasis tuo metu galiojančiu Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Radviliškio rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas  tvarkos aprašu.

42. Paslaugos gavėjas už suteiktas paslaugas apmoka šias paslaugas teikiančiai įstaigai, įstaigos nustatyta tvarka.

43. Asmens mokėjimas už dienos socialinės globos paslaugas asmens namuose, teikiant integralią pagalbą, vertinamas iš naujo, gavus informaciją apie paslaugų gavėjo pasikeitusias finansines galimybes ar pasikeitus Integralios pagalbos paslaugos kainai. Už Asmens mokėjimo peržiūrėjimą atsakingas Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius.

44. Mokėjimas už Integralios pagalbos paslaugų teikimą, peržiūrimas vadovaujantis tuo metu galiojančiu Radviliškio rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Radviliškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

 

 

IX. INTEGRALIOS PAGALBOS FINANSAVIMAS

 

45. Integrali pagalba finansuojama:

45.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams asmenims su sunkia negalia socialinei globai teikti lėšomis;

45.2. Europos socialinio fondo lėšomis.

46. Gali būti finansuojama:

46.1. Savivaldybės biudžeto lėšomis;

46.2. integralios pagalbos gavėjų mokėjimų lėšomis;

46.3. kitomis lėšomis.

47. Lėšos, gautos už Integralios pagalbos teikimą, apskaitomos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

48. Centras atsako už lėšų, skirtų integraliai pagalbai finansuoti, tinkamą panaudojimą.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Šis Tvarkos aprašas gali būti keičiamas ir papildomas pasikeitus teisės aktams ir Socialinės paramos skyriaus iniciatyva.

50. Šis Tvarkos aprašas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

____________________________________