LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2021 M. LIEPOS 1 D. ĮSAKYMO NR. A1-478 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ASMENS SU NEGALIA TEISIŲ APSAUGOS PAGRINDŲ ĮSTATYMO 27 STRAIPSNIO ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. birželio 13 d. Nr. A1-400
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymą Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“:
1.1. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašą:
1.1.1. Papildau 29 punktą antrąja pastraipa:
„Asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas iki sutarties pasirašymo dienos savivaldybės administracijai privalo pateikti verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymą, suteikiančius teisę teikti asmeninę pagalbą (išskyrus atvejį, kai asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas asmeninę pagalbą teikia pagal darbo sutartį, sudarytą su asmeninės pagalbos teikėju), ir galiojančią Privalomojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą (forma Nr. 047/a), kurioje nurodyta, kad asmeninę pagalbą teiksiantis asmuo gali dirbti (išduodama vadovaujantis Asmenų, dirbančių darbo aplinkoje, kurioje galima profesinė rizika (kenksmingų veiksnių poveikis ir (ar) pavojingas darbas), privalomo sveikatos tikrinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 301 „Dėl profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose“), o jeigu asmeninė pagalba bus teikiama vaikui su negalia, – Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro valdytojo išduotą pažymą, patvirtinančią, kad asmeninę pagalbą teiksiančiam asmeniui netaikomi Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme nurodyti darbo su vaikais apribojimai.“
1.1.2. Papildau 1 priedo 2 priedą 4.4 papunkčiu:
„4.4. savivaldybės administracijos ir (ar) Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai gali vertinti, ar asmeninės pagalbos teikėjo teikiama asmeninė pagalba atitinka socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtinto Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) reikalavimus (pvz., asmeninės pagalbos teikimo metu tikrinti, ar asmeninė pagalba man teikiama vadovaujantis Aprašo nuostatomis).“
1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašą:
1.2.1. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:
„18. Jei asmeniui, kuriam paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis turi atitikti Aprašo 15 punkte nurodytą individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydį.
Jei asmeniui, kuriam paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialines paslaugas, išskyrus socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis turi atitikti Aprašo 15 punkte nurodytą individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydį, nesvarbu, kiek jis moka už dienos socialinės globos paslaugas namuose.“
1.2.2. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Jei asmeniui, kuriam nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už šias paslaugas dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų, o apskaičiuotas asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis yra:
19.1. jei asmens pajamos yra 2 VRP dydžiai arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, –3 procentai asmens pajamų;
19.2. jei asmens pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius, – 6 procentai asmens pajamų;
19.3. jei asmens pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius, – 10 procentų asmens pajamų;
1.2.3. Papildau 191 punktu:
„191. Jei asmeniui, kuriam nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialines paslaugas, išskyrus socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 16 punktu ir turi atitikti šiame punkte nurodytą mokėjimo dydį, nesvarbu, kiek jis moka už dienos socialinės globos paslaugas namuose.“
1.2.4. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:
„27. Savivaldybės administracija, gavusi informaciją apie pasikeitusias asmens pajamas arba apie asmeniui nustatytą didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo šios informacijos gavimo dienos iš naujo atlieka asmens finansinių galimybių vertinimą (vertinant pajamas, skaičiuojamos to mėnesio, kurį gauta informacija apie pasikeitusias asmens pajamas arba apie asmeniui nustatytą didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, pajamos arba po jo einančio mėnesio pajamos). Naujai nustatytas asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis asmeniui taikomas nuo asmens pajamų pasikeitimo dienos arba nuo didesnio ar mažesnio teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičiaus nustatymo asmeniui dienos.“