Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 247 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO projekto
NR.
XIIIP-4779(2)

 

2021 m. rugpjūčio 4 d. Nr. 633

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2021 m. gegužės 5 d. sprendimo
Nr. SV-S-98 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1 punktą, 
Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 247 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-4779(2) (toliau – Projektas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui jį tobulinti pagal šias pastabas ir pasiūlymus:

1. Projektu siūloma įtvirtinti poveikio priemonę – administracinio nusižengimo padarymo įrankių konfiskavimą už atliekų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų nevykdymą. Atsižvelgiant į tai, kad sąvoka „teršalai“ (pvz., Lietuvos Respublikos vandens įstatymo 2 straipsnio 22 dalis, Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 2 straipsnio 17 dalis) savo turiniu yra platesnė nei sąvoka „atliekos“ (Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 2 straipsnio 6 dalis), darytina išvada, kad pateiktoje Projekto nuostatoje žodžiai „ar teršalai“ yra pertekliniai, todėl siūloma jų atsisakyti.

2. Atsižvelgiant į tai, kad Projekte vartojama sąvoka „iškrauti atliekas“ gali nepagrįstai siaurinti neteisėtai su atliekomis atliekamus veiksmus ir poveikio priemonių taikymo efektyvumą, pavyzdžiui tais atvejais, kai atliekos išverčiamos savivarčiu, siūlome sąvoką „iškrauti“ pakeisti sąvoka „atsikratyti“.

3. Teismų praktikoje ne kartą pažymėta, kad „administracinės nuobaudos taikymas turi atitikti proporcingumo reikalavimą, kai tarp padaryto teisės pažeidimo ir už šį pažeidimą nustatytos nuobaudos, siekiamo tikslo ir priemonių šiam tikslui pasiekti yra teisinga pusiausvyra. Teisinga ir protinga laikytina tokia nuobauda, kurią paskyrus gali būti pasiekti nuobaudos tikslai ir kuri vertinant pažeidimo pobūdį, aplinkybes, pažeidėjo asmenybę, nėra per griežta“ (pvz., Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2011 m. gruodžio 13 d. nutartis Nr. 2AT-4-2011). Atsižvelgus į tai, siūlytina poveikio priemonę – administracinio nusižengimo padarymo įrankių konfiskavimą – įtvirtinti už ANK 247 straipsnio 10, 11, 12, 13, 14, 15 ir 16 dalyse numatytus administracinius nusižengimus. Taip būtų įtvirtinta proporcinga administracinei veikai poveikio priemonė. Atsižvelgiant į nurodytas pastabas bei pasiūlymus, siūlytina Projekto 1 straipsnį išdėstyti taip:

42. Už šio straipsnio 10, 11, 12, 13, 14, 15 ir 16 dalyse numatytus administracinius nusižengimus privaloma skirti administracinio nusižengimo padarymo įrankių, transporto priemonių, kuriomis atliekos buvo vežamos, kuriais atliekomis buvo atsikratoma, ir kitų administracinio nusižengimo padarymo priemonių konfiskavimą.“

4. Siekiant teisės nuostatų aiškumo, nuoseklumo ir tikslumo, Projektas turėtų būti papildytas nauju straipsniu, nurodančiu, kad ANK 29 straipsnio 4 dalis papildoma nurodant 247 straipsnio 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 dalis.

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                                   Ingrida Šimonytė

 

 

Žemės ūkio ministras,

pavaduojantis aplinkos ministrą Kęstutis Navickas