LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 9.2.2 KONKRETAUS UŽDAVINIO „SUMAŽINTI ANKSTI IŠ ŠVIETIMO SISTEMOS PASITRAUKUSIŲ IR BENDROJO UGDYMO PROGRAMOS NEBAIGUSIŲ ASMENŲ SKAIČIŲPROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1

 

2015 m. vasario 25 d. Nr. V-144

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3 punktu,

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.2.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti anksti iš švietimo sistemos pasitraukusių ir bendrojo ugdymo programos nebaigusių asmenų skaičių“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                                                    Dainius Pavalkis

 

SUDERINTA                                                             SUDERINTA

 

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos                Viešosios įstaigos Europos socialinio

 

2015 m. sausio 7 d. raštu                                            fondo agentūros         

 

Nr. ((24.37)-5K-1422024)-6K-1500131                    2014 m. spalio 28 d. raštu

 

Nr. SB-2014-00452          

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2015 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. V-144

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 9.2.2 KONKRETAUS UŽDAVINIO „SUMAŽINTI ANKSTI IŠ ŠVIETIMO SISTEMOS PASITRAUKUSIŲ IR BENDROJO UGDYMO PROGRAMOS NEBAIGUSIŲ ASMENŲ SKAIČIŲPROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.2.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti anksti iš švietimo sistemos pasitraukusių ir bendrojo ugdymo programos nebaigusių asmenų skaičių“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.2.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti anksti iš švietimo sistemos pasitraukusių ir bendrojo ugdymo programos nebaigusių asmenų skaičių“ numatomas finansuoti veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.

2. Šis Aprašas rengiamas pagal 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Laikinosios tvarkos aprašas). Pagal šį Aprašą atrinkti projektai bus papildomai įvertinti Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkte ir šio Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka.

3. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

3.1. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013, L 347, p. 320) (toliau – Reglamentas Nr. 1303/2013);

3.2. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 ir skelbiamą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – ES struktūrinių fondų svetainė);

3.3. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą;

3.4. Gabių ir talentingų vaikų paieškos, atpažinimo sistemos sukūrimo ir mokyklų šiems vaikams prieinamumo didinimo 2014–2016 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-38 „Dėl Gabių ir talentingų vaikų paieškos, atpažinimo sistemos sukūrimo ir mokyklų šiems vaikams prieinamumo didinimo 2014-2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų planas); 

3.5. Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. V-454 „Dėl Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo” (toliau – Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašas);

3.6. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės).

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose.

5. Pagal šį Aprašą finansuojamų veiklų įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal šį Aprašą planuojamų finansuoti projektų atranka bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

7. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

8. Pagal Aprašą numatoma skirti iki 1 448 100,00 Eur (vieno milijono keturių šimtų keturiasdešimt aštuonių tūkstančių vieno šimto eurų 00 ct) ES struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo (toliau – ESF) lėšų.

9. Pagal Aprašą remiama veikla – gabių ir talentingų mokslui vaikų paieškai ir atpažinimui skirtų instrumentų (klausimynų, testų, anketų), metodinės medžiagos pedagogams ir psichologams parengimas bei jų mokymas taikyti gabių ir talentingų mokslui vaikų paieškai ir atpažinimui skirtus instrumentus; bendrąsias ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas turtinančių ir gilinančių specialių modulių gabiems ir talentingiems mokslui vaikams parengimas bei pedagogų mokymas taikyti šiuos modulius gabių ir talentingų mokslui vaikų ugdyme.    

10. Aprašo 9 punkte nurodytos veiklos tikslas – sumažinti anksti iš švietimo sistemos pasitraukusių ir bendrojo ugdymo programos nebaigusių asmenų skaičių.

11. Pagal Aprašo remiamą (-as) veiklą (-as) valstybės projektų sąrašą (-us) numatoma sudaryti 2015 m. II ketvirtį. 

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

12. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas (projekto vykdytojas) yra biudžetinė įstaiga Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras. Galimas (-i) partneris (-iai) yra mokyklos ir (arba) švietimo įstaigos, vykdančios ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio, ir (arba) bendrojo ugdymo programas, taip pat neformaliojo švietimo įstaigos. 

13.  Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu (-iais) gali būti tik juridiniai asmenys. Partnerio įtraukimo į projektą būtinumas turi būti pagrįstas paraiškoje. Partneriams keliami tie patys reikalavimai kaip ir pareiškėjui. Atsakomybė už projekto įgyvendinimą tenka pareiškėjui.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

14. Projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.

15. Projektas turi atitikti Veiksmų plano nuostatas.

16. Teikiamų pagal Aprašą projektų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo, tačiau įgyvendinant projektą atskirais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti teikdamas paraišką, projekto įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas.  

17. Tinkamos projekto tikslinės grupės yra gabūs ir talentingi mokslui vaikai (mokiniai), švietimo įstaigų darbuotojai (pedagoginis ir nepedagoginis švietimo įstaigų personalas, t. y. mokytojai, švietimo pagalbos specialistai ir kiti darbuotojai).

18. Projektas, kuriuo įgyvendinama Aprašo 9 punkte numatoma finansuoti veikla, turi siekti visų žemiau išvardytų stebėsenos rodiklių, kurių aprašai pateikti šio Aprašo 2 priede, ir pasiekti toliau nurodytas minimalias jų reikšmes:

18.1. produkto rodiklio „Mokiniai, kuriems pagal veiksmų programą ESF lėšomis buvo suteikta švietimo pagalba“ (rodiklio kodas P.S.383-09.2.2-ESFA-V-707). Minimali rodiklio reikšmė – 3600 mokinių;

18.2. produkto rodiklio „Švietimo įstaigų darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ (rodiklio kodas P.S.384-09.2.2-ESFA-V-707). Minimali rodiklio reikšmė – 1700 švietimo įstaigų darbuotojų;

18.3. rezultato rodiklio „Dalis ESF lėšomis švietimo pagalbą gavusių mokinių, kurie buvo perkelti į kitą klasę ar baigė formaliojo švietimo programą“ (rodiklio kodas R.N.701-09.2.2-ESFA-V-707). Minimali rodiklio reikšmė – 80 procentų;

18.4. rezultato rodiklio „Asmenų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis“ (rodiklio kodas R.N.702-09.2.2-ESFA-V-707). Minimali rodiklio reikšmė – 90 procentų.

19. Reikalavimai projekto parengtumui nėra taikomi.

20. Projekte negali būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.           

21. Projekte neturi būti numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

22. Pagal šį Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, neteikiama.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

23. 2014–2020 m. rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams paskelbtos ES struktūrinių fondų svetainėje.

24. Projekto išlaidų atitiktį išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimams vertina ir nustato Įgyvendinančioji institucija, vertindama pareiškėjų paraiškas, tikrindama projektų vykdytojų teikiamus mokėjimo prašymus ir atlikdama kitus priežiūros ir kontrolės veiksmus. Tinkamos finansuoti išlaidos privalo atitikti šiuos bendruosius reikalavimus:

24.1. išlaidos turi būti būtinos projektams įgyvendinti, t. y. prisidėti prie projekto tikslų, uždavinių ir rezultatų pasiekimo, ir turi būti numatytos projekto sutartyje;

24.2. išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos tinkamu finansuoti laikotarpiu, t. y.:

24.2.1. nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d., su sąlyga, kad projekto veiklos nėra baigtos iki pareiškėjui pateikiant paraišką;

24.2.2. kiekvienam projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje;

24.3. išlaidos turi būti patirtos projekto vykdytojo ir (arba) partnerio (-ių), išskyrus trečiųjų šalių projekto veiklose dalyvaujančių asmenų naudai išmokėtas išmokas ar atlyginimus, kai įgyvendinami iš ESF bendrai finansuojami projektai;

24.4. išlaidos turi būti faktiškai patirtos, t. y. skirtos:

24.4.1. už patiektas prekes, suteiktas paslaugas, atliktus darbus sumokėti ar priskaičiuotų palūkanų subsidijoms apskaičiuotam darbo užmokesčiui ir kitoms teisės aktuose nustatytoms išmokoms (pavyzdžiui, dienpinigiams, stipendijoms) išmokėti;

24.4.2. iš anksto sumokėti rangovui, prekių tiekėjui ar paslaugų teikėjui pagal su juo sudarytą sutartį ir vadovaujantis pateiktomis išankstinio apmokėjimo sąskaitomis (arba sutartimi, jeigu joje nustatyta išankstinio mokėjimo galimybė, didžiausias išankstinio mokėjimo dydis ir išmokėjimo terminai), jeigu projekto vykdytojas pateikia iš rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos sutarties įvykdymo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą dėl ne mažesnės nei išankstinio mokėjimo sumos, kuriame naudos gavėju nurodytas projekto vykdytojas ir (arba) partneris (-iai);

24.4.3. supaprastintai apmokamoms išlaidoms, t. y. pagal fiksuotuosius projekto išlaidų vieneto įkainius (toliau – fiksuotasis įkainis), fiksuotąsias projekto išlaidų sumas (toliau – fiksuotoji suma) ar fiksuotąją projekto išlaidų normą (toliau – fiksuotoji norma) apmokamoms išlaidoms, nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudoms, apdovanojimams ir nepiniginiam įnašui, jeigu tokios išlaidos galimos finansuoti ir apskaičiuotos pagal šį Aprašą.

24.5. išlaidos turi būti tinkamai dokumentuotos, t. y. visos įgyvendinant projektą patirtos išlaidos, išskyrus pagal fiksuotąją normą apmokamas projekto išlaidas, turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, kurių atsekamumas turi būti užtikrintas. Patirtos išlaidos turi būti įtrauktos į apskaitą vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais;

24.6. išlaidos turi atitikti ESF finansavimo sritis. Kryžminis finansavimas netaikomas;

24.7. apmokant išlaidas negali būti pažeisti ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimą reglamentuojančių ES teisės aktų reikalavimai, taip pat valstybės pagalbos, reglamentų, schemų ar ad hoc sprendimų, viešųjų pirkimų, aplinkos apsaugos ir kitų taikytinų horizontalaus lygio sričių ES reikalavimai;

24.8. išlaidos turi atitikti šiame Apraše ir kituose teisės aktuose išdėstytus reikalavimus ir Įgyvendinančiosios institucijos pripažintos atitinkančiomis šiuos reikalavimus.

25. Projekto veiklos turi būti vykdomos Veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje, t. y. Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, jei jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai. Jeigu projektų veiklos vykdomos ne ES valstybėse narėse, tokių veiklų išlaidos neturi viršyti 3 procentų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SPECIALIEJI PROJEKTŲ IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI

 

26. Įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos atitinka finansavimo reikalavimus šiais atvejais:

26.1. šiam turtui įsigyti nebuvo naudojamos viešosios (įskaitant ir kitų šalių) lėšos, dėl kurių būtų pažeistas šio Aprašo 35.11 papunktis;

26.2. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos apskaičiuotos pagal projekto vykdytojo patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus, parengtus vadovaujantis projekto vykdytojo veiklai taikomais teisės aktais;

26.3. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų dydis pagrindžiamas apskaičiuotos nusidėvėjimo (amortizacijos) sumos patvirtinimo dokumentais;

26.4. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos patirtos projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu.

27. Projekto lėšų panaudojimo patikrinimo paslaugų, turto vertinimo paslaugų, finansų įstaigų ar draudimo įmonių suteiktų garantijų arba laidavimo ar laidavimo draudimo paslaugų, materialiojo turto, kuriam įsigyti ar sukurti skirta parama, draudimo (tik projekto įgyvendinimo laikotarpiu) išlaidos, kredito įstaigos mokesčiai už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą yra tinkamos finansuoti išlaidos, jeigu jos susijusios su šio Aprašo arba Įgyvendinančiosios institucijos paraiškos vertinimo ar projekto įgyvendinimo metu nustatytų reikalavimų įgyvendinimu.

28. Žemės pirkimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

29. Nekilnojamojo turto, t. y. jau pastatytų pastatų, kitų statinių ir patalpų, pirkimo išlaidos laikomos netinkamos finansuoti.

30. Finansinės nuomos (lizingo) įmokos už įsigyjamą daiktą vertei, nurodytai finansinės nuomos (lizingo) sutartyje, dengti atitinka finansavimo reikalavimus, jei finansinės nuomos (lizingo) sutartyse numatyta didžiausia suma, atitinkanti finansavimo reikalavimus, neviršija išnuomoto turto rinkos vertės lizingo (finansinės nuomos) sutarties sudarymo momentu. Kitos su finansinės nuomos (lizingo) sutartimi susijusios išlaidos (sutarties dokumentų parengimo, sutarties sąlygų keitimo mokesčiai bei mokesčiai už įgaliojimus, pažymas, skolų sureguliavimo dokumentus, hipotekos mokesčiai, transportavimo ir muitinės išlaidos ir kt.) nėra tinkamos finansuoti.

31. Sudarant nuomos sutartį, nuomos įmokos yra tinkamos finansuoti proporcingai projekto veiklos, kurią įgyvendinant naudojamas nuomotas turtas, laikotarpiui.

32. Darbo užmokesčio išlaidos gali apimti apskaičiuotą darbo užmokestį, darbdavio mokamas socialinio draudimo įmokas, taip pat įmokas į Garantinį fondą, kitus su darbo santykiais susijusius įsipareigojimus ir yra tinkamos finansuoti, jeigu yra apskaičiuotos ir išmokėtos už darbo vykdant projektą laiką. Netinkamos finansuoti yra išeitinės išmokos, įmokos į pensijų ir kitus fondus (išskyrus privalomąsias įmokas). Projekto dalyvių darbo užmokesčio išlaidos tinkamos finansuoti tik kaip projekto vykdytojo ir (arba) partnerio (-ių) nuosavas įnašas.

33. Nepiniginis projekto vykdytojo ir (ar) partnerio įnašas laikomas netinkamomis finansuoti išlaidomis.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

34. Įgyvendinant projektus, visais atvejais netinkamomis finansuoti išlaidomis laikoma:

34.1. skolos palūkanos;

34.2. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo, bei PVM, kurį sumokėjo užsienio apmokestinamasis asmuo (kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos Pridėtinės vertės mokesčio įstatyme);

34.3. naudoto turto įsigijimo išlaidos, išskyrus atvejus, kai perkamas nekilnojamasis turtas ar kultūros vertybės, kai mokymo (-si) tikslais perkama įranga ar kitas turtas, kurie bus naudojami ne pagal pirminę savo paskirtį, ar kai dėl paveldosaugos reikalavimų teisės aktuose nustatytais atvejais negalima naudoti naujų medžiagų;

34.4. teigiami skirtumai dėl valiutos kurso pasikeitimo;

34.5. baudos, nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

34.6. transporto priemonių (išskyrus tikslines transporto priemones, būtinas projekto uždaviniams įgyvendinti) pirkimo išlaidos;

34.7. išlaidos, patirtos vykdant sutartis (jų dalį), sudarytas su tarpininkais ar konsultantais, kuriose darbų ar paslaugų kaina siejama su išlaidų dydžiu, nepagrįstu faktine atlikto darbo ar suteiktų paslaugų verte:

34.8. išlaidos, kurios padidina projekto sąnaudas, proporcingai nesukurdamos pridėtinės vertės;

34.9. nepagrįstai didelės išlaidos (Įgyvendinančioji institucija turi teisę atlikusi rinkos kainų analizę nekompensuoti tos išlaidų dalies, kuri viršija analizės išvadoje nurodytą konkrečiai investicijai nustatytą didžiausią rinkos kainą);

34.10. išlaidos, patirtos iš projekto vykdytojo įsigyjant prekes, paslaugas (įskaitant trumpalaikio ir ilgalaikio turto, taip pat nekilnojamojo turto nuomą) ar darbus.

34.11. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, ir kurioms apmokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų, jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą

35. Be šio Aprašo 35 punkte nurodytų išlaidų, ESF finansavimo reikalavimų neatitinkančiomis taip pat laikomos:

35.1. infrastruktūros, žemės ir kito nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos;

35.2. pastatų, kitų statinių ir patalpų statybos, rekonstravimo, remonto ir panašios išlaidos.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

KITI REIKALAVIMAI IŠLAIDOMS

 

36. Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 1 448 100,00 Eur (vienas milijonas keturi šimtai keturiasdešimt aštuoni tūkstančiai vienas šimtas eurų 00 ct). Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 97 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

37. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 3 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne nei reikalaujama lėšų suma.

38. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (arba) partnerio (-ių) lėšų. 

39. Pagal šį Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

 

1.

2.

3.

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

 

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti

 

5.

Projekto vykdymas

Tinkama finansuoti.

Projekto veikloms vykdyti reikalingos kuro ir viešojo transporto (toliau – transporto) išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius. Įkainiai nustatyti vadovaujantis 2013 m. gruodžio 3 d. atliktu Fiksuotojo įkainio, apmokant projektų vykdančiojo personalo ir dalyvių komandiruočių ir kelionių metu patiriamas transporto išlaidas, nustatymo tyrimu (toliau – Tyrimas). Tyrimas skelbiamas interneto svetainėje http://www.esparama.lt/2007-2013/lt/fiksuotojo-ikainio.

Maksimalus transporto fiksuotasis įkainis yra 0,10 Eur su PVM vienam kilometrui (0,02 Eur be PVM). Pareiškėjas gali paraiškoje nurodyti ir mažesnius transporto fiksuotųjų įkainių dydžius (pvz., vadovaudamasis faktiniais dydžiais pareiškėjo arba partnerio institucijoje). Projekte visoms transporto išlaidoms turi būti taikomas vienodas transporto fiksuotasis įkainis.

Įgyvendinant projektą, projekto vykdytojas, deklaruodamas vykdančiojo personalo transporto išlaidas, turi pateikti projektą vykdančio personalo kelionių ir komandiruočių išlaidų suvestinę pažymą (toliau – Pažyma vykdančiajam personalui) (Tyrimo 5 priedas). Jei deklaruojamos kelionių ir komandiruočių išlaidos, Pažymoje vykdančiajam personalui turi būti nurodomas maršrutas ir transporto fiksuotasis įkainis pagal Tyrimo 3 priedą arba Tyrimo 4 priedą, atsižvelgiant į tai, ar deklaruojamas PVM yra tinkamos finansuoti išlaidos. Jei taikomas mažesnis įkainis nei nustatytas maksimalus, įkainis dauginamas iš Tyrimo 7 priede nurodyto atstumo. Jei Tyrimo 3, 4 ar 7 priede nėra tinkamų maršrutų, tai pildant Tyrimo 5 priedą nurodomas faktiškai nuvažiuotų kilometrų skaičius ir apskaičiuojama patirta išlaidų suma pritaikant nustatytą fiksuotąjį įkainį.

Įgyvendinant projektą projekto vykdytojas, deklaruodamas dalyvių transporto išlaidas, turi pateikti Dalyvių kelionių, komandiruočių ir dalyvavimo renginiuose išlaidų suvestinę pažymą (toliau – Pažyma dalyviams) (Tyrimo 6 priedas). Pažymoje dalyviams turi būti nurodomas maršrutas ir transporto fiksuotasis įkainis pagal Tyrimo 3 priedą arba Tyrimo 4 priedą, atsižvelgiant į tai, ar deklaruojamas PVM yra tinkamos finansuoti išlaidos. Jei taikomas mažesnis transporto įkainis nei nustatytas maksimalus, įkainis dauginamas iš Tyrimo 7 priede nurodyto atstumo. Jei Tyrimo 3, 4 ar 7 priede nėra tinkamų maršrutų, tai pildant Tyrimo 6 priedą nurodomas faktiškai nuvažiuotų kilometrų skaičius ir apskaičiuojama patirta išlaidų suma pritaikant nustatytą fiksuotąjį įkainį.

Įgyvendinančioji institucija turi teisę paprašyti pateikti ir kitus dokumentus.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamos finansuoti tik privalomos informavimo apie projektą priemonės, nurodytos Aprašo 78 punkte.

 

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti kaip nurodyta Aprašo 40 punkte.

 

 

Lentelė pildoma vadovaujantis 2014–2020 m. rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patalpintomis svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams

 

40. Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 10 priedą.

41. Įgyvendinant projektų veiklas patirtos transporto išlaidos apmokamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą vadovaujantis Aprašo 40 punkto lentelės 5 dalimi.

42. Išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, turi atitikti šias nuostatas:

42.1. pagal fiksuotuosius įkainius apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisykles;

42.2. projektų, kuriems išlaidas numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, išlaidos apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas projekto kiekybinis rezultatas. Dokumentai, reikalingi pateikti dėl fiksuotųjų įkainių kiekybinių rezultatų pasiekimo, bus iš anksto nurodyti projekto sutartyje.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PROJEKTO PAJAMOS

 

43. Iš ESF bendrai finansuojamų projektų tinkamos finansuoti išlaidos ne vėliau kaip su galutiniu mokėjimo prašymu turėtų būti sumažintos grynųjų pajamų, kurios buvo tiesiogiai gautos projekto įgyvendinimo metu ir į kurias nebuvo atsižvelgta skiriant finansavimą, suma. Kai tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinka ne visos projekto išlaidos, gaunamos grynosios pajamos proporcingai paskirstomos tarp tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinkančių ir jų neatitinkančių išlaidų dalių. Šis punktas netaikomas, jeigu projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 50 000,00 Eur (penkiasdešimties tūkstančių eurų 00 ct), jeigu projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), taip pat fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendrojo veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas.

44. Netesybos, baudos ar kitos projekto vykdytojo iš trečiųjų šalių gautos pajamos dėl sutarčių nevykdymo ar kitų priežasčių nėra laikomos projekto pajamomis.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

45. Galimi pareiškėjai turi pateikti Ministerijai projektinį pasiūlymą pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo 1 priede. Projektinis pasiūlymas turi būti pateiktas iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos.

46. Ministerijai įvertinus projektinius pasiūlymus, Laikinosios tvarkos aprašo 5 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai bus įtraukti į valstybės projektų sąrašą (-us) ir įgis teisę teikti paraišką projektui finansuoti.

47. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios forma nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 3 priede. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

47.1. Partnerio (-ių) deklaraciją (-os) (prie paraiškos turi būti pridedama kiekvieno partnerio pasirašyta deklaracija, kad visi partneriai yra susipažinę su teikiamu projektu, savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą);

47.2. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų .

48. Įgyvendinančioji institucija teikia pareiškėjams informaciją dėl paraiškos pildymo iki paskutinės valstybės projektų sąraše nustatytos paraiškų pateikimo Įgyvendinančiajai institucijai dienos. Informacija apie konkrečius Įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta Įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

49. Paraiškos ir jų el. versijos teikiamos Įgyvendinančiajai institucijai iki valstybės projektų sąraše paraiškos pateikimui nustatyto termino pabaigos Įgyvendinančiosios institucijos adresu, nurodytu Įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą. Pareiškėjui praleidus valstybės projektų sąraše paraiškos pateikimui nustatytą terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis, priima Įgyvendinančioji institucija.

50. Įgyvendinančioji institucija ne ilgiau kaip per 60 dienų nuo paraiškos gavimo atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą pagal šio Aprašo 1 priede Tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje nustatytus reikalavimus.

51. Tinkamumo finansuoti vertinimą Įgyvendinančioji institucija turi organizuoti kaip derybas su pareiškėju, t. y. Įgyvendinančiajai institucijai pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties bendriesiems reikalavimams, pareiškėjui leidžiama paraišką patikslinti.

52. Jei paraiška neatitinka bent vieno Aprašo 1 priede nustatyto bendrojo projektų reikalavimo, Įgyvendinančioji institucija turi priimti sprendimą atmesti paraišką, išskyrus šio Aprašo 56 punkte nustatytus atvejus.

53. Įgyvendinančioji institucija turi užtikrinti, kad vertinant paraiškas bus laikomasi šių principų:

53.1. lygiateisiškumo – visoms pagal kiekvieną valstybės projektų sąrašą pateiktoms paraiškoms turi būti taikomi vienodi vertinimo principai;

53.2. skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės – ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms turi būti sudaromos sąlygos nustatyti vertinimą atlikusius ir sprendimą priėmusius asmenis; visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą ir būti supažindinti su savo funkcijomis ir atsakomybe atliekant vertinimą;

53.3. profesionalumo ir efektyvumo – vertinimui atlikti turi būti pasitelkiami tinkamos kompetencijos specialistai; vertinimo procesas turi būti tinkamai organizuojamas; iš pareiškėjo tos pačios informacijos neturi būti prašoma daugiau nei vieną kartą, jei tokią informaciją pareiškėjas jau yra pateikęs, siekdamas gauti ES struktūrinių fondų finansavimo lėšas, taip pat kitų valstybės institucijų viešiesiems registrams;

53.4. konfidencialumo – turi būti užtikrintas paraiškoje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas vertinimo proceso metu. Įgyvendinančiosios institucijos teikia kitoms ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms informaciją apie pareiškėją, partnerius ir rangovus, prekių tiekėjus, paslaugų teikėjus ir projekto įgyvendinimą, siekdamos užtikrinti efektyvią ES struktūrinių fondų lėšų skyrimo ir panaudojimo kontrolę ir sumažinti dvigubo tų pačių išlaidų finansavimo riziką.

54. Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai ir (ar) informacija vertinimui atlikti arba, jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos, trūkstamų dokumentų, Įgyvendinančioji institucija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi raštu paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis ir dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų. Terminas gali būti pratęstas, jei pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as). Į pareiškėjo prašymą pratęsti terminą Įgyvendinančioji institucija atsako kuo operatyviau, bet ne vėliau kaip per 7 dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos. Jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, Įgyvendinančioji institucija turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką.

55. Vertintojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas su prašymu pateikti papildomą informaciją apie pareiškėją ir paraišką ir, vertindami pareiškėjo pateiktus duomenis ir informaciją, naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.

56. Paraiškų vertinimo metu Įgyvendinančioji institucija savo vidaus procedūrose nustatyta tvarka gali kviesti pareiškėjus pokalbio, taip pat prireikus kitais būdais įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta. Pokalbis su pareiškėju turi būti protokoluojamas ir (arba), apie tai įspėjus pokalbio dalyvius, įrašomas.

57. Tais atvejais, kai pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as) arba kai pareiškėjas turi įvykdyti viešąjį pirkimą, Įgyvendinančioji institucija gali priimti sprendimą baigti paraiškos vertinimą su išlyga, kad konkretūs veiksmai bus atlikti arba reikiamas dokumentas ar informacija bus pateikti iki sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo dienos, projekto sutarties pasirašymo dienos arba kito projekto sutartyje konkrečiu atveju Įgyvendinančiosios institucijos nustatyto termino. Pareiškėjui nepateikus reikiamo dokumento ar informacijos iki nustatyto termino, projekto sutartis nepasirašoma arba sudaryta projekto sutartis gali būti nutraukiama. Visais atvejais turi būti užtikrinamas šio Aprašo 54 punkte išdėstytų principų laikymasis.

58. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, Įgyvendinančioji institucija turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus, papildomos informacijos, duomenų ir dokumentų nepateikimo aplinkybes ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė Įgyvendinančiosios institucijos vidaus procedūrų, jei tai turėjo ar galėjo turėti įtakos vertinimo rezultatams.

59. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką, Įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas raštu pateikia pareiškėjui sprendimą dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodomos paraiškos atmetimo priežastys, paraiškos atmetimo teisinis pagrindas ir šio sprendimo apskundimo tvarka.

60. Jeigu Įgyvendinančiosios institucijos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta didžiausia projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti projektui finansavimo lėšų dydis yra mažesni už paraiškoje nurodytą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomą projektui skirti finansavimo lėšų dydį, Įgyvendinančioji institucija turi raštu apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti su pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą gavęs nustatyto dydžio skiriamų finansavimo lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas nesutinka, paraiška atmetama.

61. Atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, Įgyvendinančioji institucija raštu teikia Ministerijai išvadą apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus (ar projektas tinkamas finansuoti iš ES fondų lėšų, ar netinkamas finansuoti) ir nurodo didžiausią leistiną projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti projektui finansuoti lėšų dydį.

62. Įgyvendinančioji institucija, gavusi paraišką ir atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, ne vėliau kaip per 7 dienas ES struktūrinių fondų svetainėje paskelbia informaciją apie gautas ir įvertintas paraiškas – nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, prašomą skirti projektui finansuoti lėšų sumą, paraiškos gavimo arba paraiškos vertinimo pabaigos datą ir pateikia trumpą projekto aprašymą.

63. Jeigu vertindama projekto tinkamumą finansuoti Įgyvendinančioji institucija nustato, kad PVM netinkamas finansuoti, toks projektų netinkamas finansuoti PVM, tenkantis skiriamo finansavimo lėšų daliai, gali būti apmokėtas iš Europos Sąjungos fondų ir Europos investicijų banko lėšų bendrai finansuojamų projektų netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame finansų ministro 2010 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-203 „Dėl iš Europos Sąjungos fondų ir Europos investicijų banko lėšų bendrai finansuojamų projektų netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka, jeigu atitinka jame nustatytas sąlygas.

64. Jei Įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu arba po sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo nustato, kad pareiškėjas nesilaikė viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų, vadovaujamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

65. Jei, baigus paraiškos vertinimą ir atranką arba priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, iki projekto sutarties sudarymo Įgyvendinančioji institucija įtaria arba gauna informacijos, turinčios įtakos paraiškos vertinimo rezultatams, ji apie tai raštu informavusi Ministeriją atlieka pakartotinį paraiškos vertinimą. Iki pakartotinio paraiškos vertinimo priimti sprendimai prireikus gali būti pakeisti, atsižvelgiant į pakartotinio paraiškos vertinimo rezultatus.

66. Ministerija priima sprendimą dėl projekto finansavimo Laikinosios tvarkos apraše nustatyta tvarka.

67. Ministerija priėmusi sprendimą dėl projekto finansavimo, ne vėliau kaip per 7 dienas elektroninę šio dokumento versiją paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje.

68. Šiame Apraše nustatyta tvarka atrinkti projektai, vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 16 punktu, gali būti pradėti įgyvendinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Biudžeto taisyklės), nustatyta tvarka.

69. Įgyvendinus Laikinosios tvarkos aprašo 1 punkte nustatytą privalomą sąlygą:

69.1. jeigu projekto atrankos procesas nebaigtas, tai yra nepriimtas sprendimas dėl projekto finansavimo, tolesni veiksmai, atliekami vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 17.1. papunkčiu.

69.2. jeigu projekto atrankos procesas baigtas ir priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo, Ministerija pakeičia Aprašą ir valstybės projektų sąrašą Laikinosios tvarkos aprašo 17.1.2 ir 17.1.3 papunkčiuose nustatyta tvarka, o Įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi pakeistu Aprašu, prieš sudarydama projekto sutartį, Laikinosios tvarkos aprašo 17.1.5 papunktyje nustatyta tvarka patikrina projekto tinkamumą finansuoti. Apie šio vertinimo rezultatus Įgyvendinančioji institucija praneša Ministerijai Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka. Ministerija pakeičia sprendimą dėl projekto finansavimo, nurodydama Veiksmų programos priemonės pavadinimą ir projekto kodą, taip pat jeigu vertinimo metu pasikeičia didžiausia galima projektui skirti lėšų suma. Apie atliktus veiksmus Ministerija ir Įgyvendinančioji institucija paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

70. Jeigu projektas buvo pradėtas finansuoti Laikinosios tvarkos aprašo 16 punkte nustatyta tvarka iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete Ministerijai patvirtintų asignavimų, sudarius projekto sutartį, Įgyvendinančioji institucija toliau administruoja projektą Laikinosios tvarkos aprašo 18.1 papunktyje ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

71. Jeigu atliekant šio Aprašo 69 ir (ar) 70 punktuose nurodytus veiksmus bus nustatyta, kad projektas ar jo dalis nėra tinkami finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų, Ministerija turės padengti iš 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų lėšų apmokėtas projekto iš ES struktūrinių fondų lėšų netinkamas finansuoti išlaidas.  

72. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, Įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo dienos raštu pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

73. Įgyvendinančioji institucija parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties (kai ji jau gali būti sudaryta) projektą bei nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 dienų. Pareiškėjui per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į Įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.

74. Projekto sutartis susideda iš projekto sutarties sąlygų ir nustatytos formos priedų. Atsižvelgiant į Apraše nustatytus reikalavimus projektų įgyvendinimui, į projektų sutarčių sąlygas gali būti įtraukiamos papildomos sąlygos, kurias Įgyvendinančioji institucija suderina su Ministerija.

75. Pareiškėjas gali raštu kreiptis į Ministeriją dėl Įgyvendinančiosios institucijos sprendimų dėl paraiškų atmetimo tais atvejais, kai jie susiję su projekto atitiktimi specialiesiems arba prioritetiniams atrankos kriterijams arba Apraše nustatytiems reikalavimams, detalizuojantiems bendruosius reikalavimus, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie šiuos sprendimus. Jeigu pareiškėjas nesutinka su Ministerijos sprendimu dėl projekto finansavimo, jis gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMUI

 

76. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus. Projektui taip pat taikomi reikalavimai, nustatyti šiame Apraše.

77. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas teikia Įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie projekto dalyvius, pradėjusius dalyvauti projekto veiklose iki mokėjimo prašymo ataskaitinio laikotarpio pabaigos, pagal ES struktūrinių fondų svetainėje paskelbtą dalyvio anketos formą (http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/projekto-dalyvio-apklausos-anketa).

78. Pasirašius projekto sutartį projekto vykdytojas privalo įgyvendinti informavimo apie projektą priemones, t. y.:

78.1. interneto svetainėje (jei projekto vykdytojas tokią turi) paskelbti informaciją apie įgyvendinamą projektą, apibūdinti jo tikslus, rezultatus ir informuoti apie finansavimą iš ESF lėšų;

78.2. projekto įgyvendinimo pražioje pakabinti bent vieną plakatą (ne mažesnį kaip A3 formato), kuriame turi būti pateikta informacija apie įgyvendinamą projektą ir finansavimą iš ESF lėšų. Plakatas turi būti pakabintas visuomenei gerai matomoje vietoje (pavyzdžiui, prie įėjimo į pastatą).

78.3. kai organizuojami mokymai ar vykdomos kitos panašios projekto veiklos, užtikrinti, kad projektą įgyvendinantiems asmenims, projekto tikslinėms grupėms, projekto rezultatais besinaudojantiems asmenims būtų pranešta apie projekto finansavimą iš ESF ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Dokumentuose, skirtuose visuomenei ar projekto dalyviams informuoti, įskaitant dalyvavimo renginiuose patvirtinimo dokumentus ar kitus pažymėjimus, turi būti naudojamas ES 2014–2020 metų struktūrinių fondų ženklas ir informuojama apie finansavimą iš ESF.

                                                                               

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

79. Aprašo keitimo tvarka yra nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 11 skirsnyje.

 

____________________________

 

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.2.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti anksti iš švietimo sistemos pasitraukusių ir bendrojo ugdymo programos nebaigusių asmenų skaičių“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

1 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

 

(Ši lentelė pildoma kiekvienam projektui individualiai)

Paraiškos kodas

(įrašomas paraiškos kodas) (Kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, šis laukas nepildomas)

Pareiškėjo pavadinimas

(įrašomas pareiškėjo pavadinimas)

Projekto pavadinimas

(įrašomas projekto pavadinimas)

Projektą planuojama įgyvendinti:

 

 su partneriu (-iais)               be partnerio (-ių)

 

 PIRMINĖ               PATIKSLINTA

 

(Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui)

 

 

 

Bendrasis reikalavimas

Bendrojo reikalavimo vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Bendrojo reikalavimo detalizavimas

(jei taikoma)

(Ministerija gali pildyti ir tikslinti informaciją, esančią šiame stulpelyje)

Bendrojo reikalavimo aspekto vertinimas

Taip / Ne / Netaikoma / Taip su išlyga

Komentarai (Šiame stulpelyje pagrindžiamas kiekvieno bendrojo reikalavimo aspekto įvertinimas).

1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent vieno veiksmų programos prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatoma finansuoti veikla.

1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą.

(Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija, vadovaujančioji institucija – kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, arba Regiono plėtros tarybos sekretoriatas prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės arba regiono projektų sąrašą.) 

Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.2.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti anksti iš švietimo sistemos pasitraukusių ir bendrojo ugdymo programos nebaigusių asmenų skaičių.“

 

 

1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų.

Projekto tikslai, uždaviniai ir veikla turi atitikti Aprašo 9 ir 10 punktus.

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Netaikoma Turi atitikti Aprašo 20 – 21 punktą.

 

 

2. Projektas atitinka  strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

(Ministerija projektų finansavimo sąlygų apraše nurodo, prie kurių strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo turi būti prisidedama projektais, t. y. nurodo specialųjį atrankos kriterijų, kuris turi būti patvirtintas Veiksmų programos stebėsenos komiteto. Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam reikalavimui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija, vadovaujančioji institucija – kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, arba Regiono plėtros tarybos sekretoriatas prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės arba regiono projektų sąrašą.

Vietos plėtros projektai turi atitikti Vietos plėtros strategiją, taip pat kitus dokumentus, jei taip nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše.)

Projektas turi atitikti Veiksmų planą. 

 

 

2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos (toliau – ES BJRS) tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane numatytą prioritetinę sritį ar horizontalųjį veiksmą arba bus įgyvendinama dalis ES BJRS veiksmų plane numatytų prioritetinių projektų.

(Taikoma tik tais atvejais, kai toks reikalavimas nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše.)

Netaikoma

 

 

3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių.

3.1. Projektu prisidedama prie bent vieno projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato stebėsenos rodiklio pasiekimo.

Projektas turi siekti stebėsenos rodiklių ir minimalių jų siektinų reikšmių, nurodytų šio Aprašo 18 punkte.

 

 

3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą.

 

 

 

3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, aiški veiklų pradžios ir pabaigos data.

 

 

 

4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei lyčių lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis.

4.1. Projekte nėra numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui:

 

 

 

4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.);

(Vertinant, ar įgyvendinant projektą bus atsižvelgiama į aplinkos apsaugos reikalavimus, tikrinama:

- ar, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, būtinas poveikio aplinkai vertinimas;

- jei būtinas poveikio aplinkai vertinimas, ar jis yra atliktas;

- ar planuojama ūkinė veikla (arba planų ar programų įgyvendinimas) susijusi (-ęs) su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka;

jei taip, ar atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms

„Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis.

Vertinant techninės paramos projektus ir iš Europos socialinio fondo (toliau – ESF) bendrai finansuojamus projektus, šis vertinimo aspektas netaikomas.)

Netaikoma

 

 

 

4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas);

 

 

 

4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas);

 

 

 

4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas);

 

 

 

4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje.

(Taikoma tik tais atvejais, kai toks reikalavimas nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše.)

 

 

 

4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektu skatinamas darnaus vystymosi principo įgyvendinimas.
(Pavyzdžiui, numatytos projekto veiklos, kurios paremtos naujomis mažo anglies dioksido kiekio technologijomis, skatinančiomis racionalų išteklių naudojimą; atsižvelgiama į aplinkos apsaugos reikalavimus, mažinamas teršalų, atliekų kiekis ir numatomos prevencinės biologinės įvairovės nykimo mažinimo priemonės; prisidedama prie žaliųjų technologijų ir gamybos metodų vystymo; prisidedama prie vartojimo būdų kaitos ir vartotojų švietimo, gerinama gyventojų gyvenimo kokybė ir kuriama šiuolaikiška žiniomis ir mokslu pagrįsta žalioji ekonomika ir pan.)

(Taikoma tik tais atvejais, kai toks reikalavimas nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše. Ministerija detalizuoja šį vertinimo aspektą, įrašydama konkrečius reikalavimus, nurodytus projektų finansavimo sąlygų apraše.)

Netaikoma

 

 

4.3. Projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

 

 

 

 

4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties,  tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas. (Pavyzdžiui, į projektų finansavimo sąlygų aprašą ministerija, atlikusi tikslinės grupės poreikių analizę, gali įrašyti konkrečius reikalavimus dėl universalaus dizaino, t. y. kūrimo tokių produktų (gaminių, paslaugų, aplinkos), kuriais gali naudotis visi žmonės kuo platesniu mastu nepriklausomai nuo jų funkcinių galimybių, principo, numatyto 2014–2020 metų nacionalinėje pažangos programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 „Dėl 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos patvirtinimo“, taikymo. Tokiais atvejais, vertinant nediskriminavimo dėl negalios aspektą, būtina patikrinti, ar yra numatyti konkretūs projekto veiksmai dėl universalaus dizaino principo taikymo.)

(Taikoma tik tais atvejais, kai toks reikalavimas nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše. Ministerija detalizuoja šį vertinimo aspektą, įrašydama konkrečius reikalavimus, nurodytus projektų finansavimo sąlygų apraše.)

Netaikoma

 

 

4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis:

4.5.1. teikiama parama neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai (taikoma, jei projektui teikiama de minimis pagalba. Pildomas projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapas); arba

4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų (taikoma, jei projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą. Pildomas projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapas); arba

4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo (taikoma, jei projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyta, kad pagal jį valstybės pagalba ir (ar) de minimis pagalba nėra teikiama. Pildomas patikros lapas dėl valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo).

(Vertinant techninės paramos projektus šių metodinių nurodymų 4.5 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas netaikomas.)

 

 

 

5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus.

5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys.

 

 

 

5.2. Pareiškėjas ir partneris (-iai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše.

Tinkamų pareiškėjų (partnerių) sąrašas yra nurodytas šio Aprašo 12 punkte.

 

 

5.3. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.

(Taikoma tais atvejais, kai nacionaliniuose teisės aktuose yra nustatyti reikalavimai turėti teisinį pagrindą vykdyti numatytą projekto veiklą.)

 

 

 

5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

 

 

 

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams)  nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms);

 

 

 

 

 

 

 

 

5.4.2. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

 

 

 

 

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjo ir partnerio (-ių) vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata nėra taikoma);

 

 

 

 

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jis (jie) yra įmonė (-ės), perkėlusi (-ios) gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

 

 

 

 

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

 

 

 

 

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

 

 

 

 

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui).

Vertinant techninės paramos projektus šis vertinimo aspektas vertinamas pagal galimų techninės paramos gavėjų pateiktuose sutikimuose įgyvendinti techninės paramos projektą esančią informaciją.

 

 

 

 

5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą.

 

 

 

 

5.6. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

(Kai projektai atrenkami valstybės arba regionų planavimo būdu, šį vertinimo aspektą vertina ministerija arba Regiono plėtros tarybos sekretoriatas prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės arba regiono projektų sąrašą, taip pat įgyvendinančioji institucija paraiškų vertinimo metu. Kai projektai atrenkami projektų konkurso arba tęstinės projektų atrankos būdu, šį vertinimo aspektą vertina įgyvendinančioji institucija. Vertinant techninės paramos projektus šis vertinimo aspektas  netaikomas.)

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

5.7. Partnerystė įgyvendinant projektą yra pagrįsta ir teikia naudą.

(Šis vertinimo aspektas vertinamas tik tais atvejais, jei pareiškėjas numato įgyvendinti projektą kartu su partneriu (-iais).)

 

 

 

 

6. Projekto išlaidų finansavimo šaltiniai aiškiai nustatyti ir užtikrinti.

6.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas įnašo finansavimas.

(Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jei paraiškoje numatytas nuosavas įnašas ir (arba) nuosavas įnašas privalomas pagal projektų finansavimo sąlygų aprašo reikalavimus.)

 

 

 

6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.

(Vertinant techninės paramos projektus ir iš ESF bendrai finansuojamus projektus, taip pat tais atvejais, kai įgyvendinant visuotinės dotacijos priemonę pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą negali būti netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų, šis vertinimo aspektas netaikomas.)

Netaikoma

 

 

6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas.

(Šis vertinimo aspektas netaikomas iš ESF bendrai finansuojamiems projektams ir techninės paramos projektams, taip pat įgyvendinant visuotinės dotacijos priemonę, kai pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą nėra reikalavimo užtikrinti projekto veiklų tęstinumą.)

Netaikoma

 

 

7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

(Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regiono plėtros tarybos sekretoriatas prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės arba regiono projektų sąrašą, vadovaudamiesi vadovaujančiosios institucijos rengiama Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, kuriai pritaria Veiksmų programos valdymo komitetas ir kuri skelbiama svetainėje www.esinvesticijos.lt.

Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams, taip pat projektams, kai išimtys nustatytos Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodikoje.

Šis vertinimo aspektas netaikomas projekto įgyvendinimo metu.)

Netaikoma

 

 

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

Netaikoma

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

Netaikoma

 

 

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

Netaikoma

 

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes;

Netaikoma

 

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.

Netaikoma

 

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu.

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems netaikomas šių metodinių nurodymų 7.1 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas.

Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regiono plėtros tarybos sekretoriatas prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės arba regiono projektų sąrašą, vadovaudamiesi vadovaujančiosios institucijos rengiama Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, kuriai pritaria Veiksmų programos valdymo komitetas ir kuri skelbiama svetainėje www.esinvesticijos.lt.

Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams, taip pat projektams, kai išimtys nustatytos Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodikoje.

Šis vertinimo aspektas netaikomas projekto įgyvendinimo metu.)

Netaikoma

 

 

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės, taip pat joms įgyvendinti reikalingi ištekliai

 

 

 

 

7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai.

 

 

 

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Projekto įgyvendinimo trukmė / terminas ir vieta turi atitikti šio Aprašo 16 ir 25 punktuose nustatytus reikalavimus.

 

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus

(Taikomas tik tais atvejais, jeigu paraiškoje numatytas kryžminis finansavimas)

Netaikoma

 

 

 

7.7. Teisingai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai ir (ar) fiksuotosios projekto išlaidų sumos (taikoma tik tais atvejais, jei paraiškoje yra numatyta taikyti šiuos supaprastintus išlaidų apmokėjimo būdus)

 

 

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto;

– gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti.

(Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai iš ERPF ar SF bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija

1 000 000 eurų, kai iš ESF bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 50 000 eurų, kai projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendro veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas, taip pat techninės paramos projektams, taip pat jeigu pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 61 str. 3 dalies a punktą ūkio sektoriui taikoma grynųjų pajamų fiksuotoji norma, išreikšta pajamų procentais.)

 

 

 

 

8. Projekto veiklos vykdomos veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje.

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

a) iš ERPF ir SF  bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos;

b) iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

- ES teritorijoje;

- ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

c) vykdomos techninės paramos projektų veiklos.

 

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti šio Aprašo 25 punkte nustatytus  reikalavimus.

 

 

 

Galutinė bendrųjų reikalavimų vertinimo išvada:

 

 

-  Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės projektų sąrašą?

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

(Jei paraiškoje atlikti esminiai pakeitimai, žymima „Ne“, komentaro laukelyje nurodomi, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti ir paraiška atmetama. Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu paraiškoje yra atlikti neesminiai pakeitimai, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodomi, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti, paraiška neatmetama. Šis punktas taikomas, jei valstybės projektų projektiniai pasiūlymai teikiami po Aprašo patvirtinimo).

 

 

–    Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus:

 

 Taip                                                    Ne                                                    Taip su išlyga

Komentarai: ______________________________________________________________

 

–  Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

 

 Taip                                                    Ne

Komentarai: ______________________________________________________________

 

 

Pastabos:

(Šiame laukelyje vertinimą atlikusi institucija pateikia informaciją apie išlygas, nustatytas paraiškos vertinimo metu, taip pat informaciją, į kurią turi būti atsižvelgta rengiant projekto sutartį)

 

 

 

 

___________________________________________ ______________________                                ___________________________

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo

asmens pareigų pavadinimas)                                                                              (data)                 (vardas ir pavardė, parašas)

 

__________________________

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.2.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti anksti iš švietimo sistemos pasitraukusių ir bendrojo ugdymo programos nebaigusių asmenų skaičių“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

2 priedas

STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠAS

 

Rodiklio kodas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Sąvokų apibrėžimai

Skaičiavimo tipas

Apskaičiavimo būdas

Duomenų šaltinis

Pasiekimo momentas

Atsakinga institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Produkto rodikliai

P.S.383-09.2.2-ESFA-V-707

Mokiniai, kuriems pagal veiksmų programą ESF lėšomis buvo suteikta švietimo pagalba

Skaičius

Mokinio apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

Švietimo pagalbos apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

 

Apskaičiuojamasis

Sumuojami mokiniai, kuriems buvo suteikta švietimo pagalba (informacinė, psichologinė, socialinė pedagoginė, specialioji pedagoginė ir specialioji pagalba bei sveikatos priežiūra mokykloje).

 

Tas pats asmuo, kuriam buvo suteikta švietimo pagalba, skaičiuojamas vieną kartą.

Pirminiai informacijos šaltiniai:

mokinių, kuriems buvo suteikta švietimo pagalba, sąrašai, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu asmuo įtraukiamas į mokinių, kuriems suteikta švietimo pagalba, sąrašą.

Projekto vykdytojas

P.S.384-09.2.2-ESFA-V-707

Švietimo įstaigų darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas

Skaičius

Švietimo įstaigos apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

Švietimo įstaigų darbuotojų sąvoka apima pedagoginį ir nepedagoginį švietimo įstaigų personalą, atsižvelgiant į numatytas finansuoti veiklas.

 

Neformaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

Mokymų pagal neformaliojo švietimo programą trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 8 akademinės valandos.

 

Apskaičiuojamasis

Sumuojami švietimo įstaigų darbuotojai, kurie dalyvavo mokymuose pagal neformaliojo švietimo programas.

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.

Pirminiai informacijos šaltiniai:

mokymų dalyvių sąrašai, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu asmuo įtraukiamas į asmenų, dalyvaujančių mokymuose, sąrašą.

Projekto vykdytojas

Rezultato rodikliai

R.N.701-09.2.2-ESFA-V-707

Dalis ESF lėšomis švietimo pagalbą gavusių mokinių, kurie buvo perkelti į kitą klasę ar baigė formaliojo švietimo programą

Procentas

Mokinio apibrėžimas pateiktas  Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

Švietimo pagalbos  apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

Formaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

Apskaičiuojamasis

F = P/B *100 %

 

Pirminiai informacijos šaltiniai:

ESF lėšomis gavusių švietimo pagalbą mokinių, kurie buvo perkelti į kitą klasę ar baigė formaliojo švietimo programą, sąrašai, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

 

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo pabaigoje

ar pasibaigus mokslo metams (jeigu projekto laikotarpis neapima mokslo metų pabaigos momento) asmuo perkeliamas į kitą klasę ar baigia formaliojo švietimo programą ir yra įtraukiamas į sąrašą.

Projekto vykdytojas

R.N.701-09.2.2-ESFA-V-707-1

Bazinis rodiklis (susietasis):

mokiniai, kuriems ESF lėšomis buvo suteikta švietimo pagalba (B)

Skaičius

 

 

Rodiklio pasiekimo reikšmė automatiškai nurodoma iš produkto rodiklio „Mokiniai, kuriems pagal veiksmų programą ESF lėšomis buvo suteikta švietimo pagalba“ (P.S.383-09.2.2-ESFA-V-707).

 

 

 

R.N.701-09.2.2-ESFA-V-707-2

Pokyčio (kintamasis):

ESF lėšomis švietimo pagalbą gavę mokiniai, kurie buvo perkelti į kitą klasę ar baigė formaliojo švietimo programą (P)

Skaičius

 

 

Sumuojami ESF lėšomis švietimo pagalbą gavę mokiniai, kurie buvo perkelti į kitą klasę ar baigė formaliojo švietimo programą.

 

 

 

R.N.702-09.2.2-ESFA-V-707

Asmenų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

Procentai

Asmenų grupė apima švietimo įstaigų darbuotojus, kurie projekto metu projekto lėšomis dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas.

 

Švietimo įstaigų darbuotojų sąvoka apima pedagoginį ir nepedagoginį švietimo įstaigų personalą, atsižvelgiant į numatytas finansuoti veiklas.

 

Neformaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

Mokymų pagal neformaliojo švietimo programą trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 8 akademinės valandos.

 

Apskaičiuojamasis

F = P/B *100 %

Pirminiai informacijos šaltiniai: pažymėjimų registracijos žurnalai, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu asmuo gauna neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimą ir pažymėjimas yra užregistruojamas pažymėjimų registracijos žurnale.

 

 

Projekto vykdytojas

R.N.702-09.2.2-ESFA-V-707-1

 

 

 

 

 

Bazinis rodiklis (susietasis):

švietimo įstaigų darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas (B)

Skaičius

 

 

Reikšmė nurodoma iš produkto rodiklio „Švietimo įstaigų darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ (rodiklio kodas P.S.384-09.2.2-ESFA-V-707).

 

 

 

R.N.702-09.2.2-ESFA-V-707-2

Pokyčio (kintamasis):

šveitimo įstaigų darbuotojai, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus (P)

Skaičius

 

 

Sumuojami asmenys, kurie po dalyvavimo ESF veiklose gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________