PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO, TEIKIMO ORGANIZAVIMO,Mokėjimo už ASMENINĘ PAGALBĄ IR PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ ASMENINEI PAGALBAI TEIKTI IR ADMINISTRUOTI APSKAITYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO
2024 m. sausio 16 d. Nr. PE-17
Plungė
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašo 3 punktu, Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“ (2023 m. gruodžio 7 d. įsakymo Nr. A1-804 redakcija):
1. T v i r t i n u:
1.1. Plungės rajono savivaldybės asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, teikimo organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą tvarkos aprašą (1 priedas);
2. N u s t a t a u asmeninės pagalbos valandinį įkainį – 11,14 Eur/val., kurio ne mažiau nei 75 procentai valandinio įkainio sudaro asmeninę pagalbą teikiančių darbuotojų darbo užmokestis (įskaitant ir valstybinio socialinio draudimo įmokas, darbdavių socialinę paramą pinigais).
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. rugsėjo 23 d. įsakymą Nr. DE-1062 „Dėl Plungės rajono savivaldybės asmeninės pagalbos teikimo, mokėjimo už asmeninę pagalbą ir Plungės rajono savivaldybės valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti apskaitymo ir naudojimo tvarkos aprašų patvirtinimo“.
4. P a v e d u:
4.1. Plungės rajono socialinių paslaugų centrui teikti asmeninę pagalbą Plungės rajono savivaldybės gyventojams, užtikrinant teikiamos paslaugos kokybę;
4.2. Plungės rajono savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, apskaityti valstybės biudžeto lėšas asmeninei pagalbai teikti ir administruoti;
5. N u r o d a u šį potvarkį paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt.
Šis potvarkis gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Plungės rajono savivaldybės
mero 2024 m. sausio 16 d.
potvarkio Nr. PE-17
1 priedas
PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO,TEIKIMO ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, teikimo organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, teikimo organizavimo tvarką, asmens su negalia, turinčio teisę gauti asmeninę pagalbą (toliau – asmuo), mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymą, asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimą (toliau – asmens finansinių galimybių vertinimas), asmens pajamas, jų apskaičiavimą ir kitas sąlygas.
2. Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tikslas – atsižvelgiant į asmens individualiuosius pagalbos poreikius, suteikti jam individualią pagalbą atliekant darbus ir vykdant veiklas, kurių dėl negalios jis negali atlikti savarankiškai ir kurie būtini siekiant gyventi savarankiškai ir veikti visose gyvenimo srityse.
3. Asmeninės pagalbos teikimo laikas ir trukmė (dienų, valandų skaičius) nustatomi atsižvelgiant į asmens individualiuosius pagalbos poreikius. Asmeninė pagalba negali būti teikiama tuo pačiu laiku, kai teikiamos socialinės priežiūros arba socialinės globos paslaugos namuose arba kai asmuo atlieka darbo funkcijas ar dalyvauja užimtumo ir ugdymo veiklose (t. y. asmeninis asistentas nepadeda atlikti darbo funkcijų, užimtumo ir ugdymo veiklų), taip pat asmens miego ir (ar) poilsio metu, kuris su kiekvienu asmeniu suderinamas individualiai.
4. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašu (toliau – Teikimo aprašas) ir Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašu (toliau – Mokėjimo aprašas), patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“.
5. Asmeninės pagalbos teikimą Plungės rajono savivaldybėje administruoja ir jos kokybę užtikrina Plungės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius). Asmeninę pagalbą teikia ir organizuoja Plungės socialinių paslaugų centras (toliau – Paslaugų centras), ir (ar) asmens ar vieno iš jo tėvų (įtėvių) ar globėjų (rūpintojų), ar pilnamečių vaikų (įvaikių), ar aprūpintojo, ar asmens sutuoktinio, ar asmens įgalioto kito asmens (toliau – asmens atstovas) pasiūlytas pasitelkti asmens poreikius atitinkantis asmeninis asistentas, atitinkantis Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus.
6. Asmeninės pagalbos valandinis įkainis negali viršyti Savivaldybės tarybos nustatyto maksimalaus pagalbos į namus išlaidų finansavimo savivaldybės gyventojams dydžio (t. y. valandos kainos vienam asmeniui).
7. Asmeninės pagalbos teikimas finansuojamas iš valstybės biudžeto lėšų, kurias Savivaldybei paskiria Asmens su negalia teisių apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra).
II SKYRIUS
ASMENYS, TURINTYS TEISĘ GAUTI ASMENINĘ PAGALBĄ
9. Teisę gauti asmeninę pagalbą turi asmenys su negalia (toliau – asmuo), kurių funkcijos, veikla, dalyvumas dėl negalios yra apriboti (negali savarankiškai orientuotis, nuvykti iš taško A į tašką B ir (ar) tvarkyti asmeninio ir (ar) socialinio gyvenimo) ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba.
Asmeninės pagalbos poreikis nevertinamas ir asmeninė pagalba neteikiama asmenims, kurie gauna slaugos ar paliatyviosios pagalbos paslaugas gydymo įstaigoje, arba socialines paslaugas stacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje.
10. Pirmumo teisę gauti asmeninę pagalbą turi asmenys, kurie:
10.2. dirba arba ieško darbo, naudodamiesi Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) teikiamomis pagalbos įsidarbinant paslaugomis;
III SKYRIUS
ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMAS, TEIKIMO ORGANIZAVIMAS, atsiskaitymas IR KONTROLĖ
11. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas kreipiasi pagal gyvenamąją vietą į Savivaldybės administracijos struktūrinį teritorinį padalinį (toliau – Seniūnija), Skyrių ar Paslaugų centrą ir pateikia Teikimo aprašo 8 punkto papunkčiuose nurodytus dokumentus.
12. Skyriuje, Seniūnijoje ar Paslaugų centre gauti Aprašo 8 punkte nurodyti dokumentai ir (ar) kita informacija užregistruojami, suteikiant jiems registracijos numerį ir ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo jų užregistravimo dienos perduodami Paslaugų centro socialiniam darbuotojui (toliau – socialinis darbuotojas).
13. Asmeninės pagalbos poreikį asmeniui nustato socialinis darbuotojas, vadovaudamasis Teikimo aprašo IV skyriaus nuostatomis, ir Skyriui raštu arba el. paštu pateikia Teikimo aprašo 2 priedą. Jei, įvertinus asmens asmeninės pagalbos poreikį, paaiškėja, kad asmeninės pagalbos asmeniui neužtenka, arba asmuo yra įrašytas į Savivaldybės ar valstybės eilę trumpalaikei ar ilgalaikei socialinei globai gauti, socialinis darbuotojas asmeniui ar asmens atstovui bei Skyriui pateikia rekomendaciją dėl socialinių paslaugų poreikio vertinimo (nurodomas asmens vardas ir pavardė, gyvenamosios vietos adresas, rekomendacija dėl konkrečių socialinių paslaugų poreikio vertinimo ir teikimo organizavimo), išskyrus atvejus, kai asmuo jau įrašytas į eilę socialinėms paslaugoms gauti.
14. Sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo tikslingumo (netikslingumo) (toliau – Sprendimas) Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo priima per 5 (penkias) darbo dienas nuo socialinio darbuotojo gautos išvados ir rekomendacijos dėl asmeninės pagalbos skyrimo Skyriuje dienos. Sprendimo projektą parengia Skyriaus atsakingas specialistas. (Teikimo aprašo 3 priedas). Skyriaus atsakingas specialistas ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos asmens prašyme nurodytu būdu informuoja asmenį ar asmens atstovą apie priimtą sprendimą ir pateikia sprendimo kopiją, taip pat sprendimo kopiją el. paštu pateikia Paslaugų centrui.
15.Priėmus sprendimą, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, atliekamas asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimas ir asmuo ar asmens atstovas ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos su Savivaldybės administracija, Paslaugų centru pasirašo Asmeninės pagalbos teikimo sutartį (Teikimo aprašo 4 priedas) (toliau – sutartis), kurioje turi būti nurodytas asmens vardas, pavardė, gimimo data, asmeninės pagalbos teikimo asmeniui tvarka ir sąlygos, Savivaldybės administracijos, asmeninės pagalbos teikėjo – Paslaugų centro, asmeninio asistento ir asmens ar asmens atstovo teisės bei pareigos (atsakomybės), asmens veiklos rūšys, kurias vykdant bus teikiama asmeninė pagalba, jų apibūdinimas, šios pagalbos teikimo laikas ir trukmė, asmeninio asistento keitimo sąlygos ir tvarka, mokėjimo už asmeninę pagalbą tvarka ir terminai, pakartotinio asmeninės pagalbos poreikio vertinimo dėl pasikeitusių asmens gyvenimo aplinkybių, pakartotinio asmens finansinių galimybių vertinimo dėl pasikeitusių asmens pajamų asmeninės pagalbos gavimo laikotarpiu sąlygos ir tvarka, kita svarbi informacija, galinti turėti įtakos asmeninės pagalbos teikimui konkrečiam asmeniui (informacija apie asmens negalios pobūdį galimas krizines situacijas ir veiksmus, būtinus asmeninio asistento pagalbos teikimui užtikrinti). Jei sutarties dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, dėl asmens ar asmens atstovo ligos, traumos, išvykimo iš šalies ir pan.) neįmanoma pasirašyti per nurodytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą dar 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo skirto termino pasirašyti sutartį pasibaigimo dienos. Asmeninė pagalba asmeniui pradedama teikti tik visoms šalims pasirašius sutartį. Paslaugų centro paskirtas asmeninis asistentas, prieš pradėdamas asmeniui teikti asmeninę pagalbą, su sutartimi supažindinamas pasirašytinai.
16. Jei sutartis nepasirašoma per 40 (keturiasdešimt) darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos, Savivaldybės administracijos priimtas sprendimas pripažįstamas netekusiu galios. Jei asmuo pageidauja gauti asmeninę pagalbą ar asmens atstovas pageidauja, kad asmeniui tokia pagalba būtų teikiama, jis (arba asmens atstovas) turi iš naujo kreiptis į Skyrių, Seniūniją ar Paslaugų centrą Teikimo aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.
17. Jei asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, bet einamaisiais metais skirtų valstybės biudžeto lėšų neužtenka, Skyriaus specialistas asmenį įrašo į asmenų, pageidaujančių gauti asmeninę pagalbą, sąrašą (nurodomas asmens, pageidaujančio gauti asmeninę pagalbą, vardas, pavardė, gimimo data, prašymo pateikimo data, pirmumo teisė gauti asmeninę pagalbą), jam pasiūlo kitas paslaugas (pavyzdžiui, pagalbą į namus, socialinės reabilitacijos asmenims su negalia paslaugas) (asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimas atliekamas ir sutartis pasirašoma tik atėjus asmens eilei gauti asmeninę pagalbą).
18. Asmuo ar asmens atstovas turi teisę Paslaugų centrui siūlyti teikiant asmeninę pagalbą pasitelkti asmens poreikius atitinkantį asmeninį asistentą (Savivaldybės administracijos sprendimu – kelis asmeninius asistentus), atitinkantį Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje ir 27 straipsnio 2 dalyje asmeniniam asistentui nustatytus reikalavimus ir galintį teikti asmeniui asmeninę pagalbą, nurodydamas jo vardą, pavardę, telefono ryšio numerį ir (ar) elektroninio pašto adresą. Tokiu atveju sutartį pasirašo Savivaldybės administracija, Paslaugų centras, asmuo ar asmens atstovas ir asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas. Ši sutartis gali būti keičiama tik Savivaldybės administracijos, asmens ar asmens atstovo, Paslaugų centro ir (ar) asmens ar asmens atstovo pasiūlyto pasitelkti asmeninio asistento rašytiniu sutarimu.
19. Jei asmuo ar asmens atstovas nesutinka su sprendimu, jis turi teisę šį sprendimą apskųsti pagal Teikimo aprašo 23 punktą.
20. Sprendimą dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo Skyriaus atsakingo specialisto teikimu priima Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo Teikimo apraše numatytais atvejais ir nustatytais terminais. Teikimo aprašo 45.2, 45.4, 45.5 ir 45.7 papunkčiuose nurodytais atvejais ir tvarka asmeninės pagalbos teikimą asmeniui sustabdo Paslaugų centras ir apie tai raštu ar el. paštu informuoja Skyrių. Dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo asmuo ar asmens atstovas kreipiasi į Paslaugų centrą.
21. Asmeninis asistentas Paslaugų centro atsakingam asmeniui pasibaigus ketvirčiui iki einamojo ketvirčio 3 dienos pateikia Paslaugų centro nustatytą ir pavirtintą Asmeninės pagalbos teikimo ketvirtinę ir pasibaigus Sutarties terminui per 10 (dešimt) d. d. – Asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą. Asmeninio asistento ataskaitoje asmeninis asistentas nurodo savo vardą ir pavardę, asmens, kuriam buvo teikiama asmeninė pagalba, vardą ir pavardę, asmeninės pagalbos teikimo datą, laiką, trumpai apibūdina suteiktos asmeninės pagalbos pobūdį, jei reikia, pateikia kitą informaciją, turėjusią įtakos teikiamos asmeninės pagalbos kokybei ir (ar) apimčiai. Asmeninio asistento ataskaitoje išvadą apie asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybę pateikia ir pats asmuo ar asmens atstovas, nurodydamas savo vardą ir pavardę. Ataskaitą pasirašo asmuo ar asmens atstovas bei asmeninis asistentas.
22. Paslaugų centras Skyriui kas ketvirtį, bet ne vėliau kaip iki einamojo ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., raštu arba elektroniniu paštu pateikia Asmeninės pagalbos teikimo ketvirtinę ataskaitą (Tvarkos aprašo 1 priedas), pasibaigus metams iki kitų metų sausio 15 d. – Asmeninės pagalbos teikėjo metinę ataskaitą (Tvarkos aprašo 2 priedas). Skyrius, atsižvelgdamas į Agentūrai reikalingą informaciją, gali pateikti Paslaugų centrui užpildyti ir kitas ataskaitų formas. Skyriaus prašymu Paslaugų centras pateikia ir asmeninių asistentų ataskaitas.
23. Skyrius, koordinuodamas ir kontroliuodamas asmeninės pagalbos teikimą Savivaldybės teritorijoje, vertina, ar:
IV SKYRIUS
ASMENS MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ PAGRINDAI IR SĄLYGOS
24. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydį nustato Skyriaus atsakingas specialistas, vadovaudamasis Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymu ir Mokėjimo aprašu.
25. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis nustatomas pinigine išraiška. Asmuo moka tik už valandas, kuriomis asmeninė pagalba jam faktiškai buvo teikiama, išskyrus atvejį, kai asmuo ar vienas iš jo tėvų, įtėvių, pilnamečių vaikų (įvaikių), ar globėjas (rūpintojas), ar aprūpintojas ar asmens įgaliotas kitas asmuo (toliau – asmens atstovas) atsisako asmeninės pagalbos teikimo, Sutartyje nustatyta tvarka informuodamas apie tai asmeninį asistentą ar Paslaugų centrą, likus mažiau kaip 12 valandų iki jos teikimo pradžios. Tokiu atveju asmuo moka kaip už vieną dieną teiktos asmeninės pagalbos valandas.
26. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis kiekvienam asmeniui nustatomas individualiai, įvertinus jo finansines galimybes mokėti už asmeninę pagalbą ir (ar) asmeniui (šeimai) teikiamas socialines paslaugas. Socialinių paslaugų rūšys nustatytos Socialinių paslaugų įstatyme, o jų turinys pagal rūšis ir socialinių paslaugų įstaigų tipus apibrėžtas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
27. Asmeniui, kurio pajamos yra mažesnės negu 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžiai, asmeninė pagalba teikiama nemokamai.
28. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio.
29. Skyrius, gavęs asmens ar asmens atstovo pateiktą prašymą atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą ir Mokėjimo aprašo 12.1–12.2 papunkčiuose nurodytus faktus patvirtinančias pažymas ar kitus dokumentus, patvirtinančius papildomas išlaidas, patirtus nuostolius ar aplinkybes (pavyzdžiui, draudimo bendrovės nuostolių ar žalos aktas, patvirtinantis, kad įvykis nėra draudžiamasis, Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažyma apie gaisrą ar kitos pažymos apie ištikusias nelaimes, pažyma iš policijos apie vagystės atvejį ar kiti dokumentai, patvirtinantys papildomas išlaidas ar patirtus nuostolius), Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu turi teisę atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą dėl:
30. Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą Mokėjimo aprašo 12.1–12.2 papunkčiuose nurodytais pagrindais galioja 6 (šešis) mėnesius nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Asmeninės pagalbos teikimo išlaidos šiuo laikotarpiu finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Savivaldybei asmeninei pagalbai teikti.
V SKYRIUS
ASMENS MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ DYDŽIO NUSTATYMAS
31. Mokėjimo už asmeninę pagalbą, jei asmeniui paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą, dydis neturi viršyti asmeniui mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydžio.
32. Jeigu asmeniui nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio ir 20 procentų asmens pajamų. Mokėjimo už asmeninę pagalbą, kai asmeniui neskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, dydį Skyriaus specialistas apskaičiuoja vertindamas tik to asmens, kuriam numatoma teikti asmeninę pagalbą, pajamas, vadovaudamasis šiomis nuostatomis:
32.1. asmens, kurio pajamos yra 2 VRP dydžiai arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų;
32.2. asmens, kurio pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;
32.3. asmens, kurio pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų;
VI SKYRIUS
MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ, JEI ASMENIUI TEIKIAMOS SPECIALIOSIOS SOCIALINĖS PASLAUGOS, DYDŽIO NUSTATYMAS
33. Asmuo, turintis teisę gauti asmeninę pagalbą, turi teisę gauti ir specialiąsias socialines paslaugas, išskyrus socialinės globos paslaugas, teikiamas stacionariojoje globos įstaigoje.
34. Jei asmeniui, kuriam paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir specialiąsias socialines paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti jam mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydžio, nesvarbu, kiek jis moka už specialiąsias socialines paslaugas.
35. Jei asmeniui, kuriam nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir specialiąsias socialines paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 32 punktu, atskaičius teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuotą asmens mokėjimo už specialiąsias socialines paslaugas dydį.
VII SKYRIUS
ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS
36. Asmens finansinių galimybių vertinimas – asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą šaltinių nustatymas ir jo gaunamų pajamų dydžio įvertinimas. Asmens finansinės galimybės mokėti už asmeninę pagalbą vertinamos tik priėmus teigiamą sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo.
37. Asmens finansinių galimybių vertinimas atliekamas, jei:
37.1 asmeniui paskirtos ir mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydis yra mažesnis negu 2 VRP dydžiai. Šiuo atveju asmens finansinės galimybės vertinamos nustatant, ar visos jo gaunamos pajamos didesnės nei 2 VRP dydžiai. Jeigu, įvertinus asmens finansines galimybes, nustatoma, kad jo pajamos yra didesnės nei 2 VRP dydžiai, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 31 arba 34 punktu;
37.2. asmeniui neskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija. Šiuo atveju asmens finansinės galimybės vertinamos nustatant, ar jo gaunamos pajamos didesnės nei 2 VRP dydžiai. Jeigu, įvertinus asmens finansines galimybes, nustatoma, kad jo pajamos yra didesnės nei 2 VRP dydžiai, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 32 arba 35 punktu;
38. Asmens finansinės galimybės nevertinamos, jei:
38.1. asmeniui paskirtos ir mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydis yra didesnis negu 2 VRP dydžiai. Šiuo atveju asmens mokėjimas už asmeninę pagalbą apskaičiuojamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 31 arba 34 punktu;
39. Pasikeitus asmens pajamoms ar asmeniui nustačius didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, asmuo ar asmens atstovas Sutartyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo asmens pajamų pasikeitimo dienos arba didesnio ar mažesnio asmeniui teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičiaus nustatymo dienos raštu apie tai praneša Paslaugų centrui, o šis – Skyriui.
40. Skyrius, gavęs informaciją apie pasikeitusias asmens pajamas ar apie asmeniui nustatytą didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, ne vėliau kaip per 2 (du) mėnesius nuo šios informacijos gavimo dienos iš naujo atlieka asmens finansinių galimybių vertinimą (vertinant pajamas skaičiuojamos to mėnesio, kurį gauta informacija apie pasikeitusias asmens pajamas arba apie asmeniui nustatytą didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, pajamos arba po jo einančio mėnesio pajamos). Naujai apskaičiuotas mokėjimas asmeniui taikomas nuo jo finansinių galimybių įvertinimo dienos.
41. Kilus įtarimui arba gavus kitų institucijų pranešimą apie tai, kad asmeninę pagalbą gaunantis asmuo ar asmens atstovas pateikė neteisingus duomenis, galinčius turėti įtakos asmens finansinių galimybių vertinimui, Skyrius turi teisę pareikalauti iš asmens ar asmens atstovo papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir savo ar asmeninės pagalbos teikėjo iniciatyva iš naujo įvertinti asmens finansines galimybes.
42. Plungės rajono savivaldybės administracija užtikrina gautų asmens duomenų konfidencialumą. Asmens duomenys tvarkomi atsižvelgiant į 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), nuostatas. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
43. Plungės rajono savivaldybės administracija ir Paslaugų centras viešina informaciją savo interneto svetainėje ir (ar) žiniasklaidos priemonėse apie teikiamą asmeninę pagalbą, sąlygas gauti asmeninę pagalbą, kitą su asmeninės pagalbos gavimu ir teikimu susijusią informaciją, neskelbdamos asmenų, kuriems teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovų, ar asmeninių asistentų asmens duomenų.
44. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.
45. Asmuo, kuriam teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovas turi teisę iš Savivaldybės administracijos ir (ar) Paslaugų centro gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama asmenine pagalba.
46. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
Plungės rajono savivaldybės
mero 2024 m. sausio 16 d.
potvarkio Nr. PE-17
2 priedas
PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ ASMENINEI PAGALBAI TEIKTI IR ADMINISTRUOTI APSKAITYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Plungės rajono savivaldybės valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti apskaitymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmeninei pagalbai teikti ir administruoti skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – lėšos) apskaitymo ir naudojimo tvarką.
2. Aprašas taikomas apskaitant ir naudojant Plungės rajono savivaldybės administracijai (toliau – Savivaldybės administracija) paskirtas lėšas asmeninei pagalbai teikti ir administruoti, asmeninės pagalbos teikėjui – Plungės socialinių paslaugų centrui – (toliau – Paslaugų centras) atsiskaitant už lėšų asmeninei pagalbai teikti naudojimą.
3. Aprašas parengtas vadovaujantis Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu (toliau – Lėšų naudojimo aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“ (2023 m. gruodžio 7 d. įsakymo Nr. A1-804 redakcija).
II SKYRIUS
LĖŠŲ APSKAITYMAS, NAUDOJIMAS
4. Lėšas atitinkamiems biudžetiniams metams asmeninei pagalbai teikti ir administruoti paskirstomos Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) direktoriaus įsakymu. Lėšas, skirtas asmeninei pagalbai teikti, naudoja Paslaugų centras.
6. Savivaldybės administracija organizuoja lėšų pervedimo sutarties (toliau – Sutartis) sudarymą su Paslaugų centru. Pagal Sutartį Savivaldybės administracija perveda Paslaugų centrui lėšas, skirtas asmeninei pagalbai teikti. Sutartyje nurodoma lėšų, skirtų asmeninei pagalbai teikti, pervedimo, grąžinimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarka.
7. Paslaugų centras, suderinęs su Savivaldybės administracija, pateikia Programos sąmatą (toliau – Sąmata), prireikus tikslina ją.
8. Savivaldybės administracija, gavusi Sąmatą, pagal Paslaugų centro pateiktą paraišką perveda lėšas, skirtas asmeninei pagalbai teikti, į Paslaugų centro nurodytą banko sąskaitą.
9. Pervedusi lėšas asmeninei pagalbai teikti, Savivaldybės administracija apskaitoje registruoja kaip perduotą finansavimą viešojo sektoriaus subjektams; Paslaugų centras, gavęs šias lėšas, savo apskaitoje registruoja, kaip nemokamai gautą finansavimą.
10. Paslaugų centras atsiskaito už lėšų asmeninei pagalbai teikti naudojimą, Savivaldybės administracijai pateikdamas nustatytos formos ataskaitas:
11. Lėšos asmens ar asmens atstovo pasiūlyto pasitelkti asmens poreikius atitinkančio asmeninio asistento, kuris teikia asmeninę pagalbą, teikiamai asmeninei pagalbai apmokėti pervedamos Paslaugų centrui, su kuriuo asmeninis asistentas yra sudaręs Asmeninės pagalbos teikimo sutartį. Pagal lėšų pervedimo sutartį gautas asmeninei pagalbai teikti skirtas lėšas Paslaugų centras naudoja faktiškai suteiktos asmeninės pagalbos išlaidoms apmokėti, vadovaudamasis Lėšų naudojimo aprašo 19 punktu.