Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2010 M. LAPKRIČIO 10 D. NUTARIMO NR. 1613-7 „DĖL NACIONALINĖS CIVILINĖS AVIACIJOS SAUGUMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. gruodžio 4 d. Nr. 1234

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. lapkričio 10 d. nutarimą
Nr. 1613-7 „Dėl Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo programos patvirtinimo“ ir preambulę išdėstyti taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 40 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 17 priedo 3.1.1 papunktį ir įgyvendindama 2008 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 300/2008 dėl civilinės aviacijos saugumo bendrųjų taisyklių ir panaikinantį Reglamentą (EB) Nr. 2320/2002 (OL 2008 L 97, p. 72), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. sausio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 18/2010 (OL 2010 L 7, p. 3), 2009 m. balandžio 2 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 272/2009, kuriuo papildomi Reglamento (EB) Nr. 300/2008 Europos Parlamento ir Tarybos priede nustatyti bendrieji pagrindiniai civilinės aviacijos saugumo standartai (OL 2009
L 91, p. 7), su paskutiniais pakeitimais, padarytais
2013 m. kovo 19 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 245/2013 (OL 2013 L 77, p. 5), 2015 m. lapkričio 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2015/1998, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės (OL 2015 L 299, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. sausio 23 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2019/103 (OL 2019 L 21, p. 13), 2015 m. lapkričio 16 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimą, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės, kuriose pateikiama Reglamento (EB) Nr. 300/2008 18 straipsnio a papunktyje nurodyta informacija (pranešta dokumentu
Nr. C(2015) 8005), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. sausio 23 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu (pranešta dokumentu Nr. C(2019) 132), 2011 m. spalio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 1035/2011, kuriuo nustatomi bendrieji oro navigacijos paslaugų teikimo reikalavimai ir iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 482/2008 ir (ES) Nr. 691/2010 (OL 2011 L 271, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. gegužės 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 448/2014 (OL 2014 L 132, p. 53), I priedo 4 dalį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
“.

2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Nacionalinę civilinės aviacijos saugumo programą:

2.1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1. Nacionalinė civilinės aviacijos saugumo programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymu, įgyvendinant 2008 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 300/2008 dėl civilinės aviacijos saugumo bendrųjų taisyklių ir panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 2320/2002 (OL 2008 L 97, p. 72) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. sausio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 18/2010 (OL 2010 L 7, p. 3) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 300/2008), 2009 m. balandžio 2 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 272/2009, kuriuo papildomi Reglamento (EB) Nr. 300/2008 Europos Parlamento ir Tarybos priede nustatyti bendrieji pagrindiniai civilinės aviacijos saugumo standartai (OL 2009 L 91, p. 7), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. kovo 19 d. Komisijos reglamentu (ES)
Nr. 245/2013 (OL 2013 L 77, p. 5)
(toliau – Reglamentas (EB) Nr. 272/2009), 2009 m. gruodžio
18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1254/2009, kuriuo nustatomi kriterijai, kurių laikydamosi valstybės narės gali netaikyti bendrųjų pagrindinių civilinės aviacijos saugumo standartų ir imtis alternatyvių saugumo priemonių (OL 2009 L 338, p. 17), su paskutiniais pakeitimas, padarytais 2016 m. lapkričio 30 d. Komisijos reglamentu (ES) 2016/2096 (OL 2016 L 326, p. 7) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1254/2009), 2015 m. lapkričio 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2015/1998, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės (OL 2015 L 299, p. 1),
su paskutiniais pakeitimais, padarytais
2019 m. sausio 23 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2019/103 (OL 2019 L 21, p. 13) (toliau – Reglamentas (ES) 2015/1998), 2011 m. spalio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 1035/2011, kuriuo nustatomi bendrieji oro navigacijos paslaugų teikimo reikalavimai ir iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 482/2008 ir (ES) Nr. 691/2010 (OL 2011 L 271, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. gegužės 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 448/2014 (OL 2014 L 132, p. 53) (toliauReglamentas (ES) Nr. 1035/2011), I priedo 4 dalies, 2015 m. lapkričio 16 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimo, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės, kuriose pateikiama Reglamento (EB) Nr. 300/2008 18 straipsnio a papunktyje nurodyta informacija (pranešta dokumentu
Nr. C(2015) 8005), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. sausio 23 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu (pranešta dokumentu Nr. C(2019) 132) (toliau – Sprendimas C(2015) 8005), nuostatas
ir atsižvelgiant į Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 17 priedą, Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) 8973 dokumentą, ICAO 9985 dokumentą ir Europos civilinės aviacijos konferencijos (toliau – ECAC) 30 dokumentą.“

2.2. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2Programos tikslas – nustatyti civilinės aviacijos saugumo užtikrinimo priemones ir apibrėžti atsakomybę už Reglamento (EB) Nr. 300/2008 4 straipsnyje nurodytų bendrųjų pagrindinių standartų įgyvendinimą, taip pat aprašyti priemones, kurias tuo tikslu turi taikyti oro uostai, oro navigacijos paslaugas teikiančios įmonės (toliau – oro navigacijos paslaugų teikėjai), oro vežėjai ir subjektai, taikantys aviacijos saugumo priemones ir veikiantys oro uosto teritorijoje ar už jos ribų ir tiekiantys prekes arba teikiantys paslaugas oro uostuose ar per juos (toliau – subjektai).“

2.3. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3. Programa netaikoma Lietuvos Respublikos oro uostams ir jų dalims, naudojamiems išimtinai kariniais tikslais, oro uostų atribotose zonose esantiems Lietuvos valstybės orlaiviams ir užsienio šalių valstybės orlaiviams, turintiems krašto apsaugos ministro ar jo įgalioto asmens teikimu Užsienio reikalų ministerijos išduotą leidimą, o ypač skubiais atvejais – krašto apsaugos ministro ar jo įgalioto asmens išduotą leidimą, ir orlaiviams, kurių skrydžiui Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka yra suteiktas specialusis statusas, taip pat šiais orlaiviais vykstantiems oficialių delegacijų nariams, apie kurių atvykimą ir išvykimą Lietuvos Respublikos institucija, organizuojanti oficialios delegacijos vizitą, iš anksto raštu praneša oro uosto valdytojui ir Užsienio reikalų ministerijai.“

2.4. Pakeisti 5.1.1.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.1.1.2. nustato oro uostų, oro navigacijos paslaugų teikėjų, oro vežėjų ir subjektų aviacijos saugumo ir aviacijos saugumo mokymo programų rengimo reikalavimus ir derina oro uostų aviacijos saugumo komisijų nuostatus;“.

2.5. Pakeisti 5.1.1.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.1.1.3. teikia už aviacijos saugumo priemonių įgyvendinimą atsakingoms institucijoms, oro uostų valdytojams, oro navigacijos paslaugų teikėjams, oro vežėjams ir (ar) subjektams pasiūlymus dėl aviacijos saugumo funkcijų paskirstymo;“.

2.6. Pripažinti netekusiais galios 5.1.1.5 ir 5.1.1.6 papunkčius.

2.7. Pakeisti 5.1.1.8 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

5.1.1.8. teikia oro uostams, oro navigacijos paslaugų teikėjams, oro vežėjams, subjektams ir Agentūrai duomenis apie Aviacijos įstatymo 41 straipsnio 7 dalies 3 punkte nurodytas aplinkybes, susijusias su asmenimis, kurie:“.

2.8. Pakeisti 5.1.1.8.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.1.1.8.5. pateikia oro navigacijos paslaugų teikėjams prašymą išduoti leidimus nelydimiems patekti į oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamą zoną;“.

2.9. Pakeisti 5.1.2.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.1.2.5. prižiūri, kad oro uostų, oro vežėjų, oro navigacijos paslaugų teikėjų ir subjektų aviacijos saugumo programos ir aviacijos saugumo mokymo programos atitiktų Programoje nustatytus reikalavimus, ir stebi, kaip jos įgyvendinamos, kad būtų užtikrinamas jų veiksmingumas;“.

2.10. Pakeisti 5.1.2.13 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.1.2.13. skelbia informaciją apie Lietuvos Respublikos reguliuojamus orlaivių atsargų tiekėjus, reguliuojamus subjektus, žinomus siuntėjus Agentūros interneto svetainėje;“.

2.11. Pripažinti netekusiu galios 5.1.2.14 papunktį.

2.12. Pakeisti 5.1.2.15 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.1.2.15. vykdo Reglamento (ES) 2015/1998 priedo 11.2.3.1–11.2.3.5 papunkčiuose nustatytas užduotis atliekančių asmenų atestavimą;“.

2.13. Pripažinti netekusiais galios 5.1.2.16–5.1.2.18 papunkčius.

2.14. Pripažinti netekusiais galios 5.1.2.25 ir 5.1.2.26 papunkčius.

2.15. Pakeisti 5.2.1.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.2.1.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, oro uostų valdytojų, oro navigacijos paslaugų teikėjų, oro vežėjų, subjektų ir kitų asmenų informaciją, pažymas ir dokumentus, susijusius su aviacijos saugumo užtikrinimu;“.

2.16. Pakeisti 5.2.2.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.2.2.2. nurodyti oro uostams, oro navigacijos paslaugų teikėjams, oro vežėjams ir subjektams taikyti papildomas aviacijos saugumo priemones, kurių prašo kita valstybė. Agentūra, sužinojusi apie kitos valstybės civilinės aviacijos objektams kylančią grėsmę, skubiai apie tai praneša šiai valstybei.“

2.17. Pripažinti netekusiu galios 5.6.5 papunktį.

2.18. Pakeisti 5.7 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

5.7. Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos teikia oro uostams, oro navigacijos paslaugų teikėjams, oro vežėjams, subjektams ir Agentūrai duomenis apie Aviacijos įstatymo 41 straipsnio 7 dalies 1, 2 ir 4 punktuose nurodytas aplinkybes, susijusias su asmenimis, kurie:“.

2.19. Pakeisti 10 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

10. Oro uosto aviacijos saugumo komisija koordinuoja oro uostuose savo veiklą vykdančių subjektų ir institucijų veiksmus. Šią komisiją sudaro oro uosto valdytojo vadovas, oro uosto saugumo, priešgaisrinės ir gelbėjimo tarnybų, policijos įstaigos, VSAT užkardos, oro uosto fizinę apsaugą vykdančio VST struktūrinio padalinio, muitinės posto, VSD, oro navigacijos paslaugų teikėjų ir prireikus kitų subjektų atstovai. Galutinę personalinę komisijos sudėtį tvirtina oro uosto valdytojo vadovas. Oro uosto aviacijos saugumo komisija atlieka šias funkcijas:“.

2.20. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. LTSA, Agentūra, oro uostų valdytojai, oro navigacijos paslaugų teikėjai, oro vežėjai ir subjektai skiria atstovą bendrauti su žiniasklaida civilinės aviacijos saugumo klausimais.

2.21. Pakeisti 35 punktą ir jį išdėstyti taip:

35. Oro uosto valdytojas statutiniams valstybės tarnautojams ir kariams, kurie nuolat savo funkcijas atlieka oro uosto riboto patekimo zonoje, išduoda pažymėjimus, suteikiančius teisę nelydimiems patekti į oro uosto riboto patekimo zoną, neatlikdamas šių asmenų reputacijos patikrinimo pagal Reglamento (ES) 2015/1998 priedo 11.1.3 papunktį, jeigu atitinkamos institucijos vadovas (rinktinės vadas) raštu pateikia oro uosto valdytojui duomenis (nurodo vardą, pavardę, pareigas ir funkcijas, kurias atliks oro uosto riboto patekimo zonoje) apie statutinius valstybės tarnautojus, karius, kuriems reikia šių leidimų, ir patvirtina, kad jie atitinka visus nepriekaištingos reputacijos kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 41 straipsnio 7 dalyje (duomenys atnaujinami kas 2 metus).“

2.22. Pakeisti 39.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

39.4. Sprendimo C(2015) 8005 priedo 1.4.1, 1.4.2 ir 1.4.3 papunkčiuose;“.

2.23. Pakeisti 41 punktą ir jį išdėstyti taip:

41. Reikalavimai, kurių oro uostų valdytojai turi laikytis atribotosiose oro uosto zonose, nustatyti Reglamento (EB) Nr. 300/2008 priedo 2 skyriuje, išskyrus atvejus, kai, vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1254/2009, taikomos alternatyvios saugumo priemonės.“

2.24. Pakeisti 46.6.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

46.6.1. įsitikinta, kad asmuo atitinka nepriekaištingos reputacijos kriterijus, numatytus Aviacijos įstatymo 41 straipsnio 7 dalyje;“.

2.25. Pakeisti 46.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

46.7. kad asmeniui, kuris nebeatitinka nepriekaištingos reputacijos kriterijų, numatytų Aviacijos įstatymo 41 straipsnio 7 dalyje, oro navigacijos paslaugų teikėjo leidimas būtų nedelsiant panaikintas;“.

2.26. Pakeisti 47 punktą ir jį išdėstyti taip:

47. Jeigu keleiviai ir jų rankinis bagažas atvyksta iš Europos Sąjungos valstybės narės, į kurią orlaivis atskrido tranzitu iš trečiosios šalies, neįtrauktos į Reglamento (ES) 2015/1998 priedo 4-B priedėlio sąrašą, arba iš Europos Sąjungos oro uosto, jeigu atitinkama valstybė narė nukrypsta nuo Reglamento (ES) Nr. 1254/2009 1 straipsnyje nustatytų bendrųjų standartų, orlaivio naudotojas iš anksto apie tokius keleivius ir jų rankinį bagažą informuoja Lietuvos Respublikos oro uostą, į kurį atvyksta orlaivis, ir praneša, ar šie keleiviai ir jų rankinis bagažas buvo patikrinti tranzitiniame oro uoste.

2.27. Pakeisti 48.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

48.3. Reglamento (ES) 2015/1998 priedo 4.0.2 – 4.0.6 ir 4.1.1 papunkčiuose;“.

2.28. Pakeisti 57 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

57. Potencialiai pavojingų keleivių vežimo oro transportu reikalavimai, kurių turi laikytis šiuos keleivius siunčiančios institucijos, nustatyti:“.

2.29. Pakeisti 58.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

58.3. užtikrina Programos priedo 9 punkte nustatytų reikalavimų įgyvendinimą;“.

2.30. Papildyti 58.4 papunkčiu:

58.4. užtikrina, kad būtų laikomasi Reglamento (ES) 2015/1998 priedo 4.3.2 papunkčio reikalavimų.“

2.31. Pakeisti 60 punktą ir jį išdėstyti taip:

60. Oro vežėjas gali atsisakyti vežti orlaiviu potencialiai pavojingą asmenį, jeigu, jo nuomone, asmuo gali kelti grėsmę skrydžio saugumui. Oro vežėjas ne vėliau kaip prieš
5 valandas iki numatomo potencialiai pavojingo keleivio įlaipinimo į orlaivį turi raštu pranešti institucijai, siunčiančiai potencialiai pavojingą keleivį oro transportu, apie atsisakymo vežti priežastis.“

2.32. Pakeisti 61 punktą ir jį išdėstyti taip:

61. Jeigu bagažo skyriuje vežamas bagažas atvežamas iš Europos Sąjungos valstybės narės, į kurią orlaivis atskrido tranzitu iš trečiosios šalies, neįtrauktos į Reglamento (ES) 2015/1998 priedo 5-A priedėlio sąrašą, arba iš Europos Sąjungos oro uosto, jeigu atitinkama valstybė narė nukrypsta nuo Reglamento (ES) Nr. 1254/2009 1 straipsnyje nustatytų bendrųjų standartų, orlaivio naudotojas iš anksto apie tokį bagažo skyriuje vežamą bagažą informuoja Lietuvos Respublikos oro uostą, į kurį atvyksta orlaivis, ir praneša, ar šis bagažo skyriuje vežamas bagažas buvo patikrintas tranzitiniame oro uoste.

2.33. Pakeisti 62.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

62.3. Reglamento (ES) 2015/1998 priedo 5.0.2– 5.0.6 ir 5.1 papunkčiuose;“.

2.34. Pakeisti 62.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

62.4Sprendimo C(2015) 8005 priedo 5.1 bei 5.3.3–5.3.5 papunkčiuose.“

2.35. Pakeisti 66.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

66.2. Reglamento (ES) 2015/1998 priedo 5.3.1–5.3.3 papunkčiuose;“.

2.36. Pakeisti 66.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

66.3. Sprendimo C(2015) 8005 priedo 5.3.1, 5.3.2 ir 5.3.6 papunkčiuose;“.

2.37. Pripažinti netekusiais galios 66.4 ir 66.5 papunkčius.

2.38. Pakeisti 67 punktą ir jį išdėstyti taip:

67. Oro uostų valdytojai užtikrina, kad į oro uosto riboto patekimo vietas būtų įleidžiami tik kroviniai, gaunami iš galiojantį reguliuojamo subjekto pažymėjimą turinčių asmenų, kurių duomenys paskelbti Agentūros interneto svetainėje arba Europos Sąjungos tiekimo grandinės saugumo duomenų bazėje.“

2.39. Pakeisti 75 punktą ir jį išdėstyti taip:

75. ACC3 vežėjas turi laikytis reikalavimų, kurie nustatyti Reglamento (ES) 2015/1998 priedo 6.8.3 papunktyje.“

2.40. Pakeisti 82 punktą ir jį išdėstyti taip:

82. Oro uostų valdytojai užtikrina, kad prieš įleidžiant į oro uosto riboto patekimo vietas orlaivio atsargas, kai orlaivio atsargų saugumo kontrolę atliko oro vežėjas, kuris pristato jas į savo orlaivį, arba atsargų saugumo kontrolę atliko reguliuojamas orlaivio atsargų tiekėjas, įsitikinama, kad šios atsargos yra gaunamos iš atitinkamo oro vežėjo ar reguliuojamo orlaivio atsargų tiekėjo, kurių duomenys yra paskelbti Agentūros interneto svetainėje.“

2.41. Pakeisti 97 punktą ir jį išdėstyti taip:

97. LTSA pagal Reglamento (ES) Nr. 300/2008 II priedo reikalavimus rengia Nacionalinę civilinės aviacijos saugumo kokybės kontrolės programą, ją tvirtina ir kontroliuoja jos įgyvendinimą.

3. Šis nutarimas įsigalioja 2020 m. sausio 2 d.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

Susisiekimo ministras                                                                      Jaroslav Narkevič