Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, menas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOKINIO SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMO, UGDYMO PRITAIKYMO IR (AR) REIKALINGOS ŠVIETIMO PAGALBOS SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 30 d. Nr. V-928

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 14 straipsnio 3 dalimi:

1. T v i r t i n u Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymą Nr. V- 1775 „Dėl Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

2.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. rugpjūčio 9 d. įsakymą Nr. ISAK-1233 „Dėl kalbos įvertinimo kortelių formų patvirtinimo“.

3. Į p a r e i g o j u Lietuvos įtraukties švietime centrą atnaujinti, kurti, įsigyti, adaptuoti ir aprobuoti reikiamus vertinimo instrumentus ir metodikas.

4. N u s t a t a u, kad:

4.1. šis įsakymas įsigalioja 2024 m. rugsėjo 1 d.;

4.2. iki šio įsakymo įsigaliojimo priimti prašymai atlikti specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą nagrinėjami, pradėtos specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo procedūros baigiamos pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusių teisės aktų nuostatas ir pažymos dėl specialiojo ugdymosi ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo kopijos įkeliamos į Mokinių registrą;

4.3. Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo formos (šiuo įsakymu tvirtinamo Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimo tvarkos aprašo 2 priedas) II skyriaus 2.3 papunktyje nurodyta informacija, pateikiama Nacionalinės švietimo agentūros Nacionalinių egzaminų centralizuotai informacinei sistemai NECIS,  atitinka kituose teisės aktuose nurodytą pedagoginės psichologinės tarnybos pažymą dėl pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir valstybinių brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                              Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir

sporto ministro 2024 m. rugpjūčio 30 d.

įsakymu Nr. V-928

 

 

Mokinio SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMO, UGDYMO PRITAIKYMO IR (AR) REIKALINGOS ŠVIETIMO PAGALBOS SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pirminio ugdymosi poreikių vertinimo (toliau – Pirminis ugdymosi poreikių vertinimas), specialiųjų ugdymosi poreikių pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais vertinimo (toliau – Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas) (toliau kartu – Vertinimas) ir ugdymo pritaikymo ir (ar) specialiosios pedagoginės, psichologinės, socialinės pedagoginės, specialiosios pagalbos (toliau – švietimo pagalba) skyrimo vaikams nuo gimimo ir mokiniams iki 21 metų, atskirais atvejais iki 23 m., jei mokyklą lankė su pertraukomis, tvarką.

2. Vertinimo tikslas – nustatyti individualias mokinio švietimo pagalbos ir paslaugų, ugdymo ar profesinio mokymo (toliau kartu – ugdymas) procese reikmes, atliekant Pirminį ugdymosi poreikių vertinimą ir skiriant reikiamą švietimo pagalbą, taip sudarant sąlygas ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui įveikti ugdymosi sunkumus; atliekant mokinio Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą, teikti rekomendacijas dėl ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo, formaliojo profesinio mokymo programų, neformaliojo vaikų švietimo programų (toliau – programa) pritaikymo, individualaus ugdymo plano rengimo, specialiųjų mokymo ir techninės pagalbos priemonių, skirtų ugdymui, ugdymosi aplinkos pritaikymo (toliau – ugdymo pritaikymas), taip sudarant sąlygas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui pagal gebėjimus mokytis, įgyti išsilavinimą ir kvalifikaciją.

3. Pirminį ugdymosi poreikių vertinimą koordinuoja Vaiko gerovės komisija (toliau – Komisija) arba mokyklos, įgyvendinančios ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bei pirminio profesinio mokymo programas (toliau kartu – Mokykla), vadovo įgaliotas asmuo, Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą – pedagoginė psichologinė tarnyba (toliau – Tarnyba).

4. Vertinimą atlieka:

4.1. pirminį ugdymosi poreikių vertinimą atlieka Komisija Mokyklose. Remdamasis Komisijos rekomendacijomis švietimo pagalbą skiria Mokyklos vadovas;

4.2. specialiuosius ugdymosi poreikius vertina:

4.2.1. Tarnyba;

4.2.2. Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras;

4.2.3. Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras.

5. Ugdymo pritaikymą ir (ar) reikalingą švietimo pagalbą skiria Tarnybos vadovas. Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo ir ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo duomenys fiksuojami Mokinių registre.

6. Vertinimas atliekamas ir pateiktos rekomendacijos ugdymui įgyvendinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais bendraisiais ugdymo planais, šiuo Aprašu bei kitais teisės aktais. Rekomendacijos ugdymui pradedamos įgyvendinti ne vėliau nei per 60 kalendorinių dienų nuo jų pateikimo Mokinių registre datos.

 

 

II SKYRIUS

MOKINIO PIRMINIS UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMAS, UGDYMO PRITAIKYMO IR (AR) REIKALINGOS ŠVIETIMO PAGALBOS SKYRIMAS

 

7. Mokinio Pirminis ugdymosi poreikių vertinimas atliekamas, kai:

7.1. Mokyklos specialistams prevencijos tikslais atlikus mokinių atranką su turimais atrankiniais vertinimo instrumentais, išryškėja galimi ugdymosi sunkumai (pvz., logopedų pirminė atranka naudojant kalbos korteles ir psichologų atrankos testą skaitymo ir rašymo sunkumams atpažinti);

7.2. mokytojas (-ai) arba (ir) klasės auklėtojas (-ai) pastebi mokiniui kylančius ugdymo(si) sunkumus ir teikiamos mokymosi pagalbos nepakanka jiems įveikti.

8. Komisiją apie mokiniui kylančius arba galinčius kilti ugdymosi sunkumus informuoja mokytojas, klasės auklėtojas arba švietimo pagalbos specialistas. Į Komisiją dėl mokiniui kylančių ugdymosi sunkumų gali kreiptis mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai) ir (arba) pilnametis mokinys, pateikdami Komisijai prašymą raštu.

9. Komisija:

9.1. organizuoja pasitarimą su mokinį ugdančiais mokytojais, švietimo pagalbos specialistais, mokiniu ir jo tėvais (globėjais, rūpintojais), aptaria mokiniui kylančius ar (ir) galinčius kilti ugdymosi sunkumus;

9.2. priima sprendimą dėl Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo ir apie tai informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus), pilnametį mokinį. Nusprendus neatlikti Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo, Komisijos posėdžio protokolo nutariamojoje dalyje pateikiami sprendimą pagrindžiantys argumentai;

9.3. įpareigoja mokinį ugdančius mokytojus ir švietimo pagalbos specialistus:

9.3.1. sutartais aspektais pildyti Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos I ir II dalis (1 priedas);

9.3.2. atrinkti mokinio darbus ar jų kopijas, kuriuose galima nustatyti mokinio mokymosi pažangą ar sunkumus, fiksuotus vertinant skirtingais vertinimo įrankiais ir daugiau nei vienu vertinimo būdu, arba stebėti mokymosi pažangą;

9.3.3. surinktą reikiamą informaciją ir pagal kompetenciją užpildytas Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos I ir II dalis (1 priedas) pateikti Komisijai.

10. Komisija, gavusi pradėtą pildyti Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formą (1 priedas):

10.1. susipažįsta su pateikta informacija;

10.2. išklauso mokytoją (-us), švietimo pagalbos specialistus apie mokinio patiriamas sėkmes mokantis ir sunkumus, kaip jis jaučiasi vienoje ar kitoje situacijoje, kas kelia iššūkių mokiniui ir padėtų mokantis, siekiant geresnių mokymosi rezultatų, dalyvauti pamokose ir (arba) kitose ugdymo veiklose;

10.3. organizuoja pokalbį su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir (arba) su pilnamečiu mokiniu, siekdama surinkti būtiną informaciją apie mokinio raidos ir ugdymosi istoriją, sveikatą, sunkumus ir sėkmes kasdienoje ir kitą svarbią informaciją ugdymosi poreikiams nustatyti;

10.4. siekdama suformuoti tikslesnę išvadą apie mokinio ugdymosi poreikius bei švietimo pagalbos skyrimą, gali prašyti tėvų (globėjų, rūpintojų) pateikti turimus mokinio sveikatos vertinimo dokumentų išrašus, individualų ankstyvosios reabilitacijos planą (jeigu toks yra sudarytas ir vykdomas), sudarytą vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugas teikiančių specialistų;

10.5. priima sprendimą arba dėl siūlymo Mokyklos vadovui (ne) skirti švietimo pagalbą, ir (arba) kreiptis (nesikreipti) į Tarnybą dėl Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, arba dėl pakartotinio Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo ir pildo Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos III dalį (1 priedas);

10.6. su Pirminiu ugdymosi poreikių vertinimu pasirašytinai supažindina mokinio tėvus (globėjus, rūpintojus) arba pilnametį mokinį, pateikia užpildytą Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formą (1 priedas) ir informuoja apie apeliacijos galimybę;

10.7. supažindina Mokyklos vadovą su teikiamomis išvadomis Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formoje (1 priedas).

11. Mokyklos vadovas, atsižvelgdamas į pateiktas Komisijos išvadas, skiria švietimo pagalbą ir įpareigoja švietimo pagalbos specialistus rengti pagalbos planą mokiniui pagal Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formoje (1 priedas) teikiamas išvadas, paveda Komisijai stebėti pagalbos plano įgyvendinimą, teikiamos pagalbos veiksmingumą mokinio ugdymuisi. Komisija, remdamasi stebėsenos rezultatais, gali rekomenduoti Mokyklos vadovui tęsti švietimo pagalbos teikimą arba atlikti mokinio Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą Tarnyboje.

12. Komisija nusprendusi, kad mokiniui yra reikalingas ugdymo pritaikymas ir švietimo pagalba dėl Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, kreipiasi į Tarnybą, kurios veiklos teritorijoje yra Mokykla, arba, kai savivaldybės teritorijoje nėra veikiančios Tarnybos, į kitos savivaldybės, su kuria savivaldybės vykdomoji institucija yra sudariusi sutartį dėl Tarnybos paslaugų teikimo, Tarnybą.

 

III SKYRIUS

MOKINIO SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMAS

 

13. Mokinio Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas atliekamas Tarnybos, kai į ją kreipiasi Mokykla, tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys, pateikdami:

13.1. prašymą;

13.2. Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos (1 priedas) kopiją;

13.3. Komisijos posėdžio išrašą apie Pirminį ugdymosi poreikių vertinimą ar neatliktą vertinimą (kai kreipiasi tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys, neturėdami Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos);

13.4. mokinio individualaus ugdymo planą, mokinio rašto darbus, piešinius;

13.5. pagal poreikį Tarnybos prašomą papildomą informaciją.

14. Tarnyba:

14.1. susipažįsta su Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formoje (1 priedas) Komisijos pateikta informacija;

14.2. susipažįsta su pateiktų mokinio sveikatos būklės vertinimo dokumentų informacija, arba informuoja mokinio tėvus (globėjus, rūpintojus), pilnametį mokinį ir prašo juos pateikti;

14.3. atlikdama mokinio, turinčio klausos sutrikimą (arba kochlearinį implantą), Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą, privalo kreiptis į Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centrą ir Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą atlieka Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro specialistai kartu su Tarnybos specialistais;

14.4. atlikdama mokinio, turinčio regos sutrikimą, Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą privalo kreiptis į Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centrą ir Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą  atlieka Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro specialistai kartu su Tarnybos specialistais;

14.5. atlikdama Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą pildo Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo formą (2 priedas). Joje teikia rekomendacijas ir išvadas dėl nustatytų mokiniui specialiųjų ugdymosi poreikių;

14.6. atlieka Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą per 30 darbo dienų nuo prašymo gavimo datos. Jei Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą atlikti vėluojama, darbinio posėdžio protokole nurodoma vėlavimo priežastis (-ys).

15. Atlikus Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą, jį atlikę specialistai rezultatus aptaria su tėvais (globėjais, rūpintojais), pilnamečiu mokiniu ir supažindina su Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo forma (2 priedas).

16. Supažindinus tėvus (globėjus, rūpintojus) ar pilnametį mokinį, Tarnybos vadovas skiria mokiniui ugdymo pritaikymą ir (ar) švietimo pagalbą, patvirtindamas Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo formą (2 priedas), kurioje nurodomas:

16.1. ugdymo pritaikymas:

16.1.1. bendrųjų ugdymo programų pritaikymas ar individualizavimas;

16.1.2. ugdymo proceso pritaikymas / individualizavimas, ugdymo programos dalykų, profesinio mokymo programų turinio įgyvendinimo ypatumai, mokymo metodai, padedantys šalinti mokymosi sunkumus, besiremiantys mokymosi stiprybėmis ir mokymosi būdais ir t. t.;

16.1.3. mokymo(si) aplinkų pritaikymas, reikmė kitoms aplinkoms, padedančioms nurimti / sureguliuoti emocinę būseną ir atgauti / atkurti motyvaciją mokytis (individualios mokymosi vietos, sensoriniai kambariai ir t. t.) ir kt.;

16.1.4. mokytis galinčios padėti mokymosi priemonės, specialiosios mokymo priemonės, techninės pagalbos priemonės, skirtos ugdymui ir ugdymo procesui užtikrinti;

16.1.5. kita informacija, kuri padėtų mokytojui teikti ugdymą atliepiant mokinio individualius ugdymosi poreikius;

16.2. švietimo pagalba:

16.2.1. psichologinė pagalba;

16.2.2. specialioji pedagoginė pagalba;

16.2.3. socialinė pedagoginė pagalba;

16.2.4. specialioji pagalba (mokinio padėjėjas, gestų kalbos vertėjas ir kt.);

16.3. švietimo pagalbos teikimo intensyvumas ir trukmė:

16.3.1. trumpalaikė švietimo pagalba – kai specialisto pagalba teikiama 1–2 kartus per savaitę ir ne ilgiau nei vienas ugdymosi pusmetis;

16.3.2. intensyvi švietimo pagalba – kai specialisto pagalba teikiama 3 ir daugiau kartų per savaitę ir ne ilgiau nei vienas ugdymosi trimestras (3 mėn.);

16.3.3. individualiai nustatytos trukmės ir intensyvumo švietimo pagalba – kai pagalba turėtų būti teikiama kitokiu intensyvumu ir trukme, nei nustatyta Aprašo 16.3.1 ir 16.3.2 papunkčiuose.

17. Tarnybos vadovas arba jo įgaliotas asmuo pasirašytinai supažindina tėvus (globėjus, rūpintojus), pilnametį mokinį su Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo formoje (2 priedas) teikiamomis Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo išvadomis ir rekomendacijomis, informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus), pilnametį mokinį apie apeliacijos galimybę.

18. Tarnybos vadovo įgaliotas asmuo įkelia Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo formos (2 priedas) kopiją į Mokinių registrą, informuoja Mokyklą apie atliktą mokinio Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą.

19. Ugdymo pritaikymas gali būti nuolatinis ar laikinas. Jei Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo išvadoje (2 priedas) nėra nurodoma, kad būtina atlikti pakartotinį Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą, laikoma, kad yra skirtas nuolatinis ugdymo pritaikymas. Jei nurodoma pakartotinio Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo data, ugdymo pritaikymas yra skirtas laikinai.

20. Prireikus, kai Mokykla neturi švietimo pagalbos specialisto, Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo rezultatus dėl ugdymo pritaikymo ir švietimo pagalbos teikimo Tarnybos specialistai pristato švietimo pagalbą teikiantiems asmenims ir mokinį ugdantiems mokytojams, konsultuoja dėl individualaus ugdymo plano rengimo.

 

IV skyrius

VAIKO, NEUGDOMO MOKYKLOJE, SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMAS

 

21. Tėvai (globėjai, rūpintojai), kuriems kyla vaiko ugdymo sunkumų (kalbos, bendravimo, elgesio ir kitų) namuose, gali kreiptis į Tarnybą, kurios veiklos teritorijoje yra Mokykla, arba, kai savivaldybės teritorijoje nėra veikiančios Tarnybos, į kitos savivaldybės, su kuria savivaldybės vykdomoji institucija yra sudariusi sutartį dėl Tarnybos paslaugų teikimo, Tarnybą dėl Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, pateikdami Tarnybos vadovui prašymą raštu, vaiko piešinius ar kitokius darbus, vaiko sveikatos būklės vertinimo dokumentų kopijas, individualų ankstyvosios reabilitacijos planą (jeigu toks yra sudarytas ir vykdomas), sudarytą vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugas teikiančių specialistų.

22. Tarnybos specialistai atlieka Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą per 30 darbo dienų nuo prašymo gavimo datos, pildo Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo formą (2 priedas).

23. Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo rezultatai aptariami su tėvais (globėjais, rūpintojais), jiems pristatoma parengta Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo forma (2 priedas), tėvai (globėjai, rūpintojai) konsultuojami dėl vaiko ugdymo, švietimo pagalbos teikimo, aptariant tėvų (globėjų, rūpintojų) galimybes ją užtikrinti, prireikus informuojami dėl reikmės vaikui teikti institucinį ikimokyklinį ugdymą.

24. Tarnybos vadovas arba jo įgaliotas asmuo, pasirašytinai supažindina tėvus (globėjus, rūpintojus) su Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo formoje (2 priedas) teikiamomis Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo išvadomis ir rekomendacijomis, informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) apie apeliacijos galimybę.

25. Jei buvo teikta rekomendacija dėl privalomo ikimokyklinio ugdymo ir (ar) švietimo pagalbos teikimo vaikui, bet tėvai (globėjai, rūpintojai) nesutiko su Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo išvadomis ir rekomendacijomis, Tarnyba informuoja savivaldybės vaiko gerovės komisiją ar savivaldybės administracijos švietimo padalinį, atsakingą už privalomą ikimokyklinį ugdymą savivaldybėje, apie atliktą Vertinimą ir teiktą rekomendaciją dėl poreikio teikti privalomą ikimokyklinio ugdymą.

 

V skyrius

PAKARTOTINIS VERTINIMAS

 

26. Vertinimai, atliekami po Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo ar Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, yra pakartotiniai Vertinimai.

27. Pakartotiniai Vertinimai atliekami ne anksčiau nei po metų po paskutinio mokiniui atlikto Vertinimo arba prireikus, jei pasikeitė mokinio mokymosi pasiekimų raida, sveikatos būklė ir dėl to pasikeitė mokinio gebėjimai ugdytis ar (ir) švietimo pagalbos poreikiai.

28. Dėl pakartotinio Vertinimo gali kreiptis mokinio mokytojas (-ai), tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys, Komisija.

29. Tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys kreipiasi:

29.1. į Komisiją dėl pakartotinio Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo;

29.2. į Tarnybą dėl pakartotinio Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, ugdymo pritaikymo ir (arba) švietimo pagalbos skyrimo.

30. Mokykla kreipiasi į Tarnybą dėl pakartotinio Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, kai:

30.1. Tarnybos rekomenduota atlikti pakartotinį Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą;

30.2. Komisijos sprendimu reikia patikslinti Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo išvadą ir (ar) rekomendaciją dėl ugdymo pritaikymo ir (arba) švietimo pagalbos, specialiųjų ugdymosi poreikių grupės, lygio.

31. Pakartotiniam Vertinimui pateikiama atnaujinta Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo forma (1 priedas) per laikotarpį nuo paskutinio Vertinimo Komisijoje ar Tarnyboje, kurią užpildo mokytojas (-ai), švietimo pagalbos specialistai, remdamiesi individualaus ugdymo planu ir Aprašo II skyriumi.

32. Komisija arba Tarnyba atlieka pakartotinį Vertinimą, atnaujina Vertinimo išvadą ir (ar) rekomendacijas Aprašo II arba III skyriuje nustatyta tvarka arba nutraukia ugdymo pritaikymą ir (arba) švietimo pagalbos teikimą Aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

APELIACIJA DĖL VERTINIMO

 

33. Tėvai (globėjai, rūpintojai) arba pilnametis mokinys per 5 darbo dienas nuo pristatytos Vertinimo išvados gali teikti apeliaciją Tarnybai, kurios veiklos teritorijoje yra Mokykla, arba kai savivaldybės teritorijoje nėra veikiančios Tarnybos, į kitos savivaldybės, su kuria savivaldybės vykdomoji institucija yra sudariusi sutartį dėl Tarnybos paslaugų teikimo, Tarnybai.

34. Tarnybos vadovo paskirti atsakingi asmenys per 30 kalendorinių dienų nuo apeliacijos pateikimo datos:

34.1. išanalizuoja apeliacijai pateiktus argumentus ir, atsižvelgdami į juos, peržiūri ir įvertina Vertinimo dokumentus (1 ir (ar) 2 priede nurodytas formas) ir Vertinimo metu taikytas procedūras;

34.2. išnagrinėjus skundžiamą Vertinimo išvadą ar jos dalį, priima sprendimą dėl Vertinimo išvados ar jos dalies tikslinimo ir informuoja apie tai Tarnybos vadovą. Tarnybos vadovas priima galutinį sprendimą, atsižvelgdamas į paskirtų atsakingų asmenų pateiktas apeliacijos išvadas.

35. Tarnybos vadovas supažindina tėvus (globėjus, rūpintojus) arba pilnametį mokinį su apeliacijos  nagrinėjimo rezultatais.

36. Tėvai (globėjai, rūpintojai) arba pilnametis mokinys per 10 darbo dienų nuo supažindinimo su Tarnybos apeliacijos nagrinėjimo rezultatais gali teikti apeliaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliotai institucijai (toliau – įgaliota institucija) dėl apeliacijos nagrinėjimo Tarnyboje.

37. Apeliacijai nagrinėti įgaliotos institucijos vadovas:

37.1. tvirtina apeliacinę komisiją, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, turintys kompetencijų vertinti Vertinimo procedūras, taikytų Vertinimo instrumentų / metodikų tinkamumą, teikiamas Vertinimo išvadas ir rekomendacijas, jų pagrįstumą ir užtikrinti apeliacijos nagrinėjimo konfidencialumą;

37.2. nustato apeliacinės komisijos darbo reglamentą, kuriame nurodoma:

37.2.1. apeliacijos nagrinėjimo trukmė;

37.2.2. sprendimo priėmimo tvarka;

37.2.3. supažindinimo su sprendimu tvarka.

38. Tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys, teikdami apeliaciją įgaliotai institucijai, kartu pateikia Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo formos (2 priedas) kopiją, prideda Tarnybos apeliacijos dėl pateikto Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo nagrinėjimo išvadą.

39. Su įgaliotos institucijos apeliacinės komisijos sprendimu ir teikiama išvada pasirašytinai supažindinami tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys, kopija siunčiama Tarnybai.

 

VII SKYRIUS

UGDYMO PRITAIKYMO IR (AR) ŠVIETIMO PAGALBOS NUTRAUKIMAS

 

40. Mokiniui padarius pažangą ir pasiekus bendrosiose programose numatytą patenkinamą pasiekimų lygį, Komisija argumentuotu raštu kreipiasi į Mokyklos vadovą ar Tarnybą dėl švietimo pagalbos ir (arba) ugdymo pritaikymo nutraukimo, kartu pateikdama tėvų (globėjų, rūpintojų) pritarimą ir atnaujintą Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formą (1 priedas) ar jos dalį. Mokyklos vadovas, Tarnyba, išnagrinėjusi Komisijos pateiktus dokumentus, Mokyklos arba Tarnybos vadovo sprendimu nutraukia švietimo pagalbos teikimą ir (arba) ugdymo pritaikymą arba atlieka pakartotinį Vertinimą, atnaujina informaciją Mokinių registre.

41. Tėvams (globėjams, rūpintojams), pilnamečiui mokiniui pateikus Mokyklos vadovui argumentuotą prašymą raštu iki einamųjų metų rugsėjo pirmosios dienos dėl ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos teikimo nutraukimo mokiniui, Mokyklos vadovas įsakymu priima sprendimą dėl ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos teikimo stabdymo 3 mėnesių laikotarpiui. Sustabdžius ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos teikimą, Komisija vertina mokinio mokymosi pasiekimų raidą. Jei mokinio mokymosi pasiekimai atitinka bendrosiose programose numatytus atitinkamo klasių koncentro mokymosi pasiekimus, Mokyklos vadovas raštu informuoja Tarnybą apie ugdymo pritaikymo ir (arba) švietimo pagalbos nutraukimą, mokyklos vadovo įsakymu išbraukia mokinį iš švietimo pagalbą gaunančių arba turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių sąrašo, atnaujina informaciją Mokinių registre. Jei mokinio pasiekimų raida neatitinka programoje numatytų mokymosi pasiekimų, Mokykla informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) apie būtiną poreikį tęsti ugdymo pritaikymą ir (arba) teikti švietimo pagalbą.

 

 

 

VIII skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Jei mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai), nebendradarbiauja su Mokykla ir (arba) Tarnyba dėl mokiniui reikalingos švietimo pagalbos užtikrinimo ir pritaikius visas motyvavimo ir kitas mokiniui ir jo tėvams (globėjams, rūpintojams) skirtas priemones situacija dėl švietimo pagalbos mokiniui užtikrinimo nesikeičia, Mokyklos vadovas informuoja Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ar jos įgaliotą teritorinį skyrių dėl vaiko teisių užtikrinimo ir jo teisėtų interesų gauti reikalingą pagalbą. Jei su Mokykla nebendradarbiauja pilnametis mokinys, su juo aptariamos tolesnio mokymosi galimybės arba mokymosi sutarties nutraukimas.

43. Mokiniui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, išvykus į kitą Mokyklą, jo Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo ir ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo dokumentai, esantys Mokinių registre, patikslinami, jais remiantis sudaroma nauja mokymosi sutartis, joje numatant ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos skyrimą.

44. Subjektai, vykdantys Vertinimą, ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos skyrimą, privalo laikytis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Apraše nurodytų registrų veiklą reglamentuojančių, duomenų valdytojų patvirtintų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą, reikalavimų.

 

________________

 

 

Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo,

ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingos švietimo

pagalbos skyrimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

__________________________________________________________________________

(Mokykla)

 

PIRMINIO UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMO FORMA

20 m. __________________ d.

________________

(sudarymo vieta)

 

Mokinio vardas, pavardė ____________________________________________________________

Gimimo data____________

Klasė / grupė _______

Kalba, kuria kalba namie _______

Kalba, kuria mokosi _____________________________

Vertinimas: (įrašyti: pirminis / pakartotinis)________________.

Jeigu mokinys vertinamas pakartotinai, paskutinio vertinimo data__________________

 

 

Eil. Nr.

Stebima veiklos sritis

Trumpas aprašas, pagrindimas, pildo mokytojas, klasės auklėtojas ir švietimo pagalbos specialistas

I dalis. Pildo ugdantis (-ys) mokytojas (-ai), klasės auklėtojas, pagal poreikį (sritis, kuri neaktuali Vertinimo išvadai teikti – nepildoma).

1.

Informacija apie vaiko mokymosi pasiekimus ………………………………..(įrašyti konkretų dalyką ir / arba vertinti visus dalykus)  

 

Kokie mokinio pasiekimai ugdymo srityse (besimokantiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas), dalyko (-ų) pasiekimai, atitiktis pasiekimų lygiui? Klasė, kurios bendrųjų programų reikalavimus atitinka mokinio gebėjimai ir pasiekimai? Kas mokiniui sekasi, kokių sunkumų, iššūkių kyla ugdymo procese? Kokie mokymo būdai ir metodai, mokymo priemonės naudoti ugdymo procese įveikiant sunkumus?

Ar mokinys daro pažangą ir kokią (pildoma pakartotinai vertinamam vaikui)? Ir kita informacija apie mokinio pasiekimus.

2.

Pažintiniai gebėjimai

Trumpai aprašyti suvokimo, dėmesio, atminties, mąstymo, motyvacijos, refleksijos, kūrybiškumo, kalbos vartojimo ypatumus, galinčius turėti įtakos mokinio ugdymosi pasiekimams ar ugdymosi sunkumams.

 

 

2.1.

Suvokimas

Kokiu būdu pateiktą informaciją mokinys suvokia geriau: pateiktą vaizdu, garsu, paremta praktine patirtimi, lytėjimu, judesiu? Kaip lengviau mokinys supranta instrukcijas ir užduotis? Ir / ar pan.

 

2.2.

Dėmesys

Ar mokinys geba atsiriboti nuo pašalinių trukdžių pamokoje? Ar lengvai išsiblaško? Ar lengvai perkelia dėmesį nuo vienos užduoties prie kitos? Ar išsiblaškęs geba greitai grįžti prie užduoties? Kiek ilgai geba susikaupti ties užduotimis? Ar geba tuo pačiu metu atlikti skirtingas užduotis, pvz., klausytis mokytojo ir užsirašinėti? Ir / ar pan.

 

2.3.

Atmintis

Ar mokinys lengvai įsimena pamokos medžiagą: užduotis, instrukcijas, pateiktą informaciją? Ar ilgam išlaiko atminty tai, ko mokėsi / mokosi? Kokią (kokio pobūdžio) informaciją mokiniui lengviau atsiminti? Ir / ar pan.

 

2.4.

Mąstymas

Ar mokinys geba analizuoti pamokos medžiagą, ją taikyti užduotims spręsti arba praktiškai? Ar geba argumentuotai pateikti savo nuomonę, kritiškai vertinti informacijos įvairovę ir jos patikimumą? Ar geba formuluoti ir užduoti su tema susijusius klausimus? Ir / ar pan.

 

2.5.

Motyvacija

Kas motyvuoja mokinį mokantis: išoriniai (pažymys, konkurencija, noras gauti pritarimą ar pagyrimą, įvairūs paskatinimai ir kt.) ar vidiniai (mokymosi prasmės matymas, praktinė mokymosi nauda, malonumas mokytis ir kt.)? Ir / ar pan.

 

2.6.

Refleksija

Ar mokinys geba reflektuoti savo mokymąsi ir pasiekimus? Kaip priima atgalinį ryšį? Ar geba mokytis iš savo klaidų? Ar gali įvardinti savo mokymosi stiprybes, silpnybes, spragas? Ar žino, kaip (kokiais būdais) jam geriausiai sekasi mokytis? Ir / ar pan.

 

2.7.

Kūrybiškumas

Ar patinka kūrybiškumo reikalaujančios užduotys? Ar geba kūrybiškai atlikti, pateikti užduotis, atrasti neįprastus ryšius tarp dalykų? Ar yra smalsus? Ar domisi sričių įvairove? 

Kuriose srityse pasireiškia vaiko kūrybiškumas? Ir / ar pan.

 

2.8.

Kalba

Ar mokinys gerai supranta žodžiu, raštu pateikiamą informaciją? Ar mokinio žodynas skiriasi nuo bendraamžių? Ar taisyklingai, rišliai, aiškiai ir logiškai mokinys formuluoja mintis? Kokie jo skaitymo, rašymo, pasakojimo gebėjimai? Ir pan.

 

2.9.

Kita (svarbūs, mokiniui būdingi pažintiniai gebėjimai, ypač tie, kurie yra jam saviti, lyginant su bendraamžiais)

 

 

3.

Socialiniai gebėjimai

Trumpai aprašyti bendravimo su bendraamžiais ir suaugusiaisiais, bendradarbiavimo gebėjimus, galinčius turėti įtakos ugdymosi pasiekimams / sėkmei ar ugdymosi sunkumams.

 

 

3.1.

Bendravimas su bendraamžiais

Kiek mokinys yra linkęs bendrauti su bendraamžiais? Kiek jis yra įsitraukęs į veiklas su bendraamžiais? Ar geba užmegzti santykius su naujais bendraamžiais? Kiek lankstus bendraujant su bendraamžiais? Ir / ar pan.

 

3.2.

Bendravimas su suaugusiaisiais

Ar mokinys lengvai mezga santykį su suaugusiaisiais? Kaip geba bendrauti su mokytojais, tėvais, kitais suaugusiaisiais? Ir / ar pan.

 

3.3.

Bendradarbiavimas

Ar mokinys geba dirbti komandoje? Kaip jaučiasi bendradarbiaudamas su kitais? Ar geba dalintis atsakomybėmis bendradarbiaudamas? Ar atsakingai prisideda prie bendros veiklos? Ir / ar pan.

3.4.

Kita (svarbūs, mokiniui būdingi socialiniai aspektai, ypatingai tie, kurie yra jam saviti, lyginant su bendraamžiais)

 

4.

Elgesio ir emociniai gebėjimai 

 

4.1.

Emocijų pažinimas

Ar mokinys geba atpažinti, parodyti paveikslėlyje, įvardinti, kaip jaučiasi? Kiek platus yra jo emocinis žodynas?

4.2.

Emocinė savireguliacija

Mokinio gebėjimas reguliuoti savo emocijas: ar nėra linkęs pasiduoti kylantiems impulsams? Kaip mokinys elgiasi, kai supyksta, yra liūdnas, nerimauja ir kt.? Ar mokinys moka nurimti, kiek tinkamai reiškia įvairias emocijas? Ar linkęs kreiptis pagalbos, kai nesusitvarko su savo emocijomis? Kiti paminėtini aspektai, susiję su emocine savireguliacija.

4.3.

Empatija

Ar mokinys geba atpažinti, kaip jaučiasi kiti? Ar gali įsijausti į kito žmogaus būseną? Ar mokinys yra geras ir jautrus kitiems? Ar atpažįsta, kada kitam reikia pagalbos ir ar ją pasiūlo? Ir / ar pan.

 

4.4.

Kita (svarbūs, mokiniui būdingi emociniai aspektai, ypač tie, kurie yra jam saviti, lyginant su bendraamžiais)

II dalis. Pildo švietimo pagalbos specialistai.

 

5.

Psichologo vertinimas:

 

Vertina mokinio asmenybės ir ugdymosi galias, sunkumus ir problemas, susijusias su ugdymo(si) kontekstu, pagalbos poreikį.

5.1.

Vertinimo instrumentai

Kokie instrumentai ir metodai buvo naudojami vertinant mokinį?

 

5.2.

Su ugdymo procesu susijusios galios

Kokiomis galiomis pasižymi mokinys šiose srityse: pažintinė, elgesio, emocinė, socialinė? Kaip galios padeda mokiniui ugdytis, megzti santykius mokykloje? Ir / ar pan.

 

 

5.3.

Su ugdymo procesu susiję iššūkiai

Su kokiais iššūkiais susiduria mokinys šiose srityse: pažintinė, elgesio, emocinė, socialinė? Kaip šie iššūkiai veikia mokinio ugdymąsi, santykių kūrimą mokykloje? Ir / ar pan.

 

Psichologo vertinimo išvada:

Dėl ko ir kokia pagalba reikalinga

6.

Logopedo vertinimas

Vertinama vaiko / mokinio tartis, foneminė klausa, žodynas, rišlioji kalba, rašymas, skaitymas, pagalbos poreikis.

6.1.

Galios

(nurodomi kalbėjimo ir kalbos gebėjimai)

6.2.

Kalbos supratimas

(nurodomas gebėjimas suprasti ir interpretuoti kalbą, pažinimas kalbos ir kalbėjimo kontekstų, struktūrų, sąvokų)

6.3.

Kalbinė raiška

(gebėjimas reikšti savo mintis ir idėjas, jų aiškumas, įtaigumas ir kt., atitiktis amžiaus tarpsniui)

6.4.

Skaitymas

(gebėjimas perskaityti tekstą, tempas, gebėjimas suprasti skaitomą tekstą, pagrindinę mintį ir kt.)

6.5.

Rašymas

(gebėjimas rašyti, grafinis raidžių atvaizdavimas, taisyklingumas ir kt.)

6.6.

Sunkumai

(nurodomi vaiko kalbėjimo ir kalbos mokymosi sunkumai)

Logopedo vertinimo išvada:

Dėl ko ir kokia pagalba reikalinga?

7.

Specialiojo pedagogo vertinimas

Vertina mokinio ugdymosi galias ir sunkumus, svarbius ugdymosi aplinkos veiksnius, ugdymosi sunkumų pobūdį ir dėl to kylantį pagalbos poreikį.

7.1.

Mokymosi pasiekimų ir sunkumų ypatumai (galios ir sunkumai)

Mokinio skaitymo, rašymo, skaičiavimo pasiekimai ir įgūdžiai, sunkumai įsisavinant mokymosi medžiagą ir naujus veiklos būdus. Kaip mokinys mokosi, kiek jis moka susirasti, pasinaudoti teikiama pagalba, koks informacijos iš aplinkos ar patirties suvokimas, kokios savarankiškos veiklos, bendros mokėjimo mokytis kompetencijos ir pan.?

7.2.

Mokymosi aplinkos

Kokioje mokymosi aplinkoje mokinys geriausiai demonstruoja savo gebėjimus, kokia mokymosi aplinka kelia mokiniui iššūkių?

7.3.

Mokymosi priemonės ir sprendimai, kuriomis naudojasi mokinys ir kurios padeda ir kurios trukdo jam mokytis

 

Specialiojo pedagogo vertinimo išvada

Dėl ko ir kokia pagalba reikalinga?

8.

Socialinio pedagogo vertinimas

Vertina mokinio adaptaciją mokykloje, mokymosi aplinką, socialines emocines kompetencijas, pagalbos reikmes.

8.1.

Adaptacija mokykloje, klasėje

Pvz., atvirumas naujoms patirtims, susipažinimas su kitais, draugystė, aktyvumas pamokose / veiklose, laikymasis režimo, rutinos susikūrimas.

8.2.

Mokyklos lankymas

Pvz., praleistos pamokos, jų pateisinimas, priežastys, reguliarumas, vėlavimas į pamokas, pasiruošimas veikloms, ar turi visas mokymo priemones ir pan.

8.3.

Socialinės emocinės kompetencijos

Pvz., bendravimas, dalyvavimas, konfliktų sprendimas, empatija, kompromisų radimas ir kt.

8.4.

Iššūkius keliantys veiksniai

Jei turi informacijos, nurodo: socialinė edukacinė aplinka, elgesys, emocijų valdymas, priklausomybės, poreikis emociniam palaikymui ir kt.

Socialinio pedagogo vertinimo išvada

Dėl ko ir kokia pagalba reikalinga?

9.

Kitų švietimo pagalbą teikiančių specialistų vertinimas

Pildoma, jei tokia pagalba teikiama.

 

Pildo kiekvienas atskirai

 

Kitų specialistų vertinimo išvada

 

III dalis. Pildo Komisijos pirmininkas (nurodo švietimo pagalbos poreikį)

 

Išvada

Nurodomas siūlymas skirti (neskirti) švietimo pagalbą, ugdymosi poreikių vertinimo išvados galiojimo laikotarpis (švietimo pagalbos teikimo terminas), pakartotinio ugdymosi poreikių vertinimo data (jei toks poreikis būtų), siūlymas kreiptis į pedagoginę psichologinę tarnybą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių  vertinimo

 

Mokyklos vadovui

Papildoma mokymosi pagalba

Pagal Bendruosius ugdymo planus arba teikiant visos dienos mokyklos paslaugą, neformaliojo švietimo veiklose.

Specialioji pedagoginė pagalba

 

Specialioji pagalba

 

Psichologinė pagalba

 

Socialinė pedagoginė

 

Koordinuotai teikiamos paslaugos

 

Visos dienos ugdymas

 

 

 

Mokyklos Vaiko gerovės komisijos pirmininkas

 

 

 

 

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

 

 

 

 

Mokyklos Vaiko gerovės komisijos nariai

 

 

 

 

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

 

 

 

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

 

 

SUPAŽINDINIMAS SU VERTINIMU IR TEIKIAMA IŠVADA

 

Susipažinau. Esu informuotas apie apeliacijos galimybes.

 

___________________________________________________________________

(vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) arba pilnamečio mokinio parašas, vardas, pavardė, susipažinimo data)

 

 

Pastaba. Vaiko teisė – ugdytis pagal galias ir gebėjimus, gauti reikiamą švietimo pagalbą.(Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 14 straipsnio 1 dalis)

 

_________________

 

 

Mokinio specialiųjų ugdymosi

poreikių vertinimo,

ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingos švietimo

pagalbos skyrimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Vertinimo forma)

 

__________________________________________________________________________

(Pedagoginė psichologinė tarnyba)

 

SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMO FORMA 

 

_______________________________

(data ir registracijos numeris)

_________________________

(vieta)

 

I.          VERTINIMAS

I dalis. Bendra informacija apie mokinį

1.   Mokinio vardas ir pavardė

 

2. Gimimo data

 

3. Kontaktinė informacija (adresas, telefono numeris, el. paštas)

 

4. Mokykla

 

5. Klasė / grupė

 

6. Kalba, kuria mokosi

 

7. Kalba, kuria kalba namie

 

8. Vertinimų atliekamas pirmą kartą ar pakartotinis

 

II dalis. Vertinimą atliekančių specialistų įrašai

1. Psichologo vertinimas:

 

 

1.1. Taikyti vertinimo instrumentai ir metodai

 

1.2. Galios

 

(nurodomos mokinio (vaiko) pažinimo, veiklos organizacijos, elgesio, asmenybės ir kt. stipriosios sritys, palyginti su teorinės normos standartais ir mokinio (vaiko) individualiais gebėjimais)

1.3. Sunkumai

(nurodomos mokinio (vaiko) pažinimo, veiklos organizavimo, elgesio, asmenybės ir kt. silpnosios sritys, palyginti su teorinės normos standartais ir mokinio (vaiko) individualiais gebėjimais)

Pildo ir tęsia pagal poreikį

 

Psichologo vertinimo išvada:

 

 

2. Logopedo vertinimas:

2.1. Taikyti vertinimo instrumentai ir metodai

 

2.2. Galios

(nurodomi vaiko kalbėjimo ir kalbos gebėjimai)

2.3. Sunkumai

(nurodomi vaiko kalbėjimo ir kalbos sutrikimai ir sunkumai)

Pildo ir tęsia pagal poreikį.

 

Logopedo vertinimo išvada:

 

 

3.Specialiojo pedagogo vertinimas:

 

3.1. Taikyti vertinimo instrumentai ir metodai

 

3.2. Galios

 

3.3. Sunkumai

 

Pildo ir tęsia pagal poreikį.

 

Specialiojo pedagogo vertinimo išvada:

 

 

4. Socialinio pedagogo vertinimas

4.1. Taikyti vertinimo instrumentai ir metodai

 

4.2. Galios

 

4.3. Sunkumai

 

Pildo ir tęsia pagal poreikį.

 

Socialinio pedagogo vertinimo išvada:

 

 

Kitų specialistų vertinimas

Ergoterapeuto, šeimos gydytojo, gydytojo neurologo, gydytojo psichiatro.

Pildo ir tęsia pagal poreikį.

(nurodomi vaiko savirūpai reikalingą pagalbą, saugios ir bet kuriuo metu prieinamos vietos atlikti savipriežiūros veiksmus poreikis, teikiančius specialistus, gebėjimų ugdymas ir pan.)

Pildo ir tęsia pagal poreikį.

 

Kitų specialistų vertinimo išvada:

Nurodyti pagalbos intensyvumą, rekomenduojamą trukmę ir kokių tikslų turėtų siekti specialistas, teikiantis šią pagalbą.

III dalis. Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo išvada

3.1. Specialiųjų ugdymosi poreikių grupė::

 

Grupė

Pažymėti (X)

Priskiriamas grupei dėl (įrašyti konkrečius pavadinimus ir priežastis dėl ko):

Negalia

 

 

Kompleksinė negalia

 

 

Mokymosi sunkumai

 

 

Sutrikimai

 

 

Kompleksiniai sutrikimai

 

 

3.2. Specialiųjų ugdymosi poreikių lygis:

Nedideli

Pažymėti (X)

Vidutiniai

Pažymėti (X)

Dideli

Pažymėti (X)

Labai dideli

Pažymėti (X)

3.3. Išvada dėl ugdymosi pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos teikimo:

Nurodomas specialiųjų ugdymosi poreikių išvados galiojimo laikotarpis ( ugdymo pritaikymo ir švietimo pagalbos teikimo terminas), pakartotinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo data (jei toks poreikis būtų)

 

II.   REKOMENDACIJOS MOKYKLAI DĖL UGDYMO PRITAIKYMO IR ŠVIETIMO PAGALBOS TEIKIMO

Reikiamus pažymėti (X)

Pagalbos sritis

Komentaras

2.1.Ugdymo pritaikymas

 

2.1.1.   Ugdymo turinio pritaikymas:

 

Pažymėti (X)

2.1.1. bendrųjų ugdymo programų / pirminio profesinio mokymo programų pritaikymas

 

Pažymėti (X)

2.1.2. bendrųjų ugdymo programų individualizavimas

 

Pažymėti (X)

2.1.3. bendrųjų ugdymo / profesinio mokymo planų įgyvendinimas

 

Pažymėti (X)

2.1.4. mokymosi pagalba

 

Pažymėti (X)

2.1.5. individualaus ugdymo plano pritaikymo individualiems mokinio poreikiams būdai ir prioritetai (išskyrus ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą)

Pvz., rekomenduotina trukmė, ugdymosi tikslai ir kt.

Pažymėti (X)

2.1.6. mokymo būdai ir metodai

Pvz., nurodyti mokymo būdus, padėsiančius gerinti mokymosi pasiekimus,  skatinti ir palaikyti mokymosi motyvaciją.

Pažymėti (X)

2.1.7. kita pagalba mokymo procese

 

 

2.1.8. Pildo ir tęsia pagal poreikį.

 

2.2. Mokymosi pasiekimų vertinimo pritaikymas ugdymo procese (rekomenduojama, kad derėtų su pastaboje2 ir pastaboje3 nurodytų dokumentų numatytais pritaikymais):

 

Pažymėti (X)

2.2.1. ugdymo organizavimo pritaikymas

 

Pažymėti (X)

2.2.2. užduočių formos ir lygmens pritaikymas

 

Pažymėti (X)

2.2.3. vertinimo instrukcijos pritaikymas

 

 

2.2.4. taikyti individualius vertinimo sprendimus

 

2.3. Nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo  ir valstybinių brandos egzaminų vykdymo pritaikymas (pastaba1)

 

Gavus mokinio ar jo tėvų prašymą dėl nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ar valstybinių brandos egzaminų vykdymo pritaikymo, atitinkamos 2.3 papunkčio dalys perkeliamos į Nacionalinės švietimo agentūros Nacionalinių egzaminų centralizuotą informacinę sistemą (NECIS).

Pažymėti (X)

Nacionaliniai mokinių pasiekimų patikrinimai (4 klasės)

(pastaba3)

1. Užduoties formos pritaikymai:

q užduotys pateikiamos 14 dydžio Verdana šriftu;

q užduotys pateikiamos padidintu šriftu, nurodyti________________;

q užduočių iliustracijose (piešiniuose, nuotraukose ir kt.) naudojamos skirtingo storio, tipų linijos, kontūrai ir didesnis esančių detalių kontrastingumas;

q užduotys pateikiamos Brailio raštu kompaktiniame diske ar kitoje laikmenoje WORD formatu;

q vietoj užduotyse pateikiamų piešinių ar brėžinių, kuriais būtina naudotis atliekant užduotį ir kurių dėl galimų esančių smulkių detalių negalima pateikti iškiliuoju būdu, pateikiami maketai arba piešinių, brėžinių žodiniai apibūdinimai;

q tekstai teksto suvokimo užduočiai trumpinami ne daugiau kaip trečdaliu. Sutrumpinus tekstus pagal tai adaptuojami klausimai;

q teksto kūrimo užduotyse pateikiama įvestis ir (ar) planas, ir (ar) nukreipiamieji klausimai.

2. Vykdymo pritaikymai:

q užduočių atlikimo laikas pratęsiamas 50 procentų nustatyto laiko (laiką skaičiuojant nuo užduoties atlikimo pradžios);

q leidžiama organizuoti atskiroje patalpoje ir naudotis kompiuteriu, kuriame neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q leidžiama turėti fizinio aktyvumo pertraukas;

q leidžiama turėti sensorines pertraukas, kurių trukmė (nurodyti) __________ir dažnumas (nurodyti) _________ ;

q leidžiama naudotis FM sistema (imtuvą turi mokinys, o siųstuvą su mikrofonu vykdytojas, supažindinantis su atitinkamo patikrinimo vykdymo instrukcija);

q leidžiama organizuoti atskiroje patalpoje, jei naudojama Brailio rašto mašinėlė ar kompiuteris, kuriame įdiegta įgarsinimo programa (JAWS ar NVDA), bet neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q leidžiama naudotis mobilia didinimo priemone (optine ar elektronine), kompiuteriu su įgarsinimo programa (JAWS ar NVDA), bet neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q tinkamai apšviečiama darbo vieta;

q vykdytoju skiriamas gestų kalbos vertėjas;

q vykdytoju skiriamas švietimo pagalbą teikiantis specialistas;

q vykdyti įprastoje ir mokinių poreikiams pritaikytoje patalpoje, kurioje buvo teikiamas ugdymas ir pagalba, numatyta mokinio Individualaus ugdymo plane (nurodyti) _____________ ;

q leidžiama turėti ir naudoti garsą slopinančias ausines ar ausų kištukus;

q leidžiama naudotis papildomomis vaizdinėmis priemonėmis (schemomis, lentelėmis, grafikais, diagramomis), kuriomis mokinys naudojosi ugdymosi procese.

3. Vertinimo instrukcijų pritaikymas (reikiamą pažymėti):

q Brailio rašto techninės klaidos nelaikomos klaidomis;

q nepritaikyta Brailio raštui užduotis ar jos dalis nevertinama, o bendras įvertinimas skaičiuojamas, taikant Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtintą koeficientą;

q raidžių rašysenos netikslumai nelaikomi klaidomis;

q klaidomis nelaikomas akustiškai panašias fonemas žyminčių raidžių painiojimas, nurodyti:_____________________________________

______________________________________________________;

q    klaidomis nelaikomas grafiškai panašių raidžių painiojimas, veidrodinis raidžių rašymas, nurodyti:                                                            .

Pažymėti (X)

Nacionaliniai mokinių pasiekimų patikrinimai (8 klasės)

(pastaba3)

1. Užduoties formos pritaikymai:

q užduotys pateikiamos 14 dydžio Verdana šriftu;

q užduotys pateikiamos padidintu šriftu, nurodyti_________________;

q užduočių iliustracijose (piešiniuose, nuotraukose ir kt.) naudojamos skirtingo storio, tipų linijos, kontūrai ir didesnis esančių detalių kontrastingumas;

q užduotys pateikiamos Brailio raštu kompaktiniame diske ar kitoje laikmenoje WORD formatu;

q vietoj užduotyse pateikiamų piešinių ar brėžinių, kuriais būtina naudotis atliekant užduotį ir kurių dėl galimų esančių smulkių detalių negalima pateikti iškiliuoju būdu, pateikiami maketai arba piešinių, brėžinių žodiniai apibūdinimai;

q tekstai teksto suvokimo užduočiai trumpinami ne daugiau kaip trečdaliu. Sutrumpinus tekstus pagal tai adaptuojami klausimai;

q teksto kūrimo užduotyse pateikiama įvestis ir (ar) planas, ir (ar) nukreipiamieji klausimai.

2. Vykdymo pritaikymai:

q užduočių atlikimo laikas pratęsiamas 50 procentų nustatyto laiko (laiką skaičiuojant nuo užduoties atlikimo pradžios);

q leidžiama organizuoti atskiroje patalpoje ir naudotis kompiuteriu, kuriame neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q leidžiama turėti fizinio aktyvumo pertraukas;

q leidžiama turėti sensorines pertraukas, kurių trukmė (nurodyti) __________ir dažnumas (nurodyti) _________ ;

q leidžiama naudotis FM sistema (imtuvą turi mokinys, o siųstuvą su mikrofonu vykdytojas, supažindinantis su atitinkamo patikrinimo vykdymo instrukcija);

q leidžiama organizuoti atskiroje patalpoje, jei naudojama Brailio rašto mašinėlė ar kompiuteris, kuriame įdiegta įgarsinimo programa (JAWS ar NVDA), bet neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q leidžiama naudotis mobilia didinimo priemone (optine ar elektronine), kompiuteriu su įgarsinimo programa (JAWS ar NVDA), bet neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q tinkamai apšviečiama darbo vieta;

q vykdytoju skiriamas gestų kalbos vertėjas;

q vykdytoju skiriamas švietimo pagalbą teikiantis specialistas;

q vykdyti įprastoje ir mokinių poreikiams pritaikytoje patalpoje, kurioje buvo teikiamas ugdymas ir pagalba, numatyta mokinio Individualaus ugdymo plane (nurodyti) _____________ ;

q leidžiama turėti ir naudoti garsą slopinančias ausines ar ausų kištukus;

q leidžiama naudotis papildomomis vaizdinėmis priemonėmis (schemomis, lentelėmis, grafikais, diagramomis), kuriomis mokinys naudojosi ugdymosi procese.

3. Vertinimo instrukcijų pritaikymas (reikiamą pažymėti):

q Brailio rašto techninės klaidos nelaikomos klaidomis;

q nepritaikyta Brailio raštui užduotis ar jos dalis nevertinama, o bendras įvertinimas skaičiuojamas, taikant Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtintą koeficientą;

q raidžių rašysenos netikslumai nelaikomi klaidomis;

q klaidomis nelaikomas akustiškai panašias fonemas žyminčių raidžių painiojimas, nurodyti:___________________________

______________________________________________________;

q    klaidomis nelaikomas grafiškai panašių raidžių painiojimas, veidrodinis raidžių rašymas, nurodyti:                                             .              

Pažymėti (X)

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas

(pastaba2)

1. Užduoties formos pritaikymai:

q užduotys pateikiamos 14 dydžio Verdana šriftu;

q užduotys pateikiamos padidintu šriftu, nurodyti _____________________________;

q užduočių iliustracijose (piešiniuose, nuotraukose ir kt.) naudojamos skirtingo storio, tipų linijos, kontūrai ir didesnis esančių detalių kontrastingumas;

q užduotys pateikiamos Brailio raštu kompaktiniame diske ar kitoje laikmenoje  WORD formatu;

q vietoj užduotyse pateikiamų piešinių ar brėžinių, kuriais būtina naudotis atliekant užduotį ir kurių dėl galimų esančių smulkių detalių negalima pateikti iškiliuoju būdu, pateikiami maketai arba piešinių, brėžinių žodiniai apibūdinimai;

q tekstai teksto suvokimo užduočiai trumpinami ne daugiau kaip trečdaliu. Sutrumpinus tekstus pagal tai adaptuojami klausimai;

q teksto kūrimo užduotyse pateikiama įvestis ir (ar) planas ir (ar) nukreipiamieji klausimai;

q kuriamo teksto apimtis – ne mažiau kaip 150 žodžių.

2. Vykdymo pritaikymai:

q užduočių atlikimo laikas pratęsiamas 25 procentais nustatyto laiko (laiką skaičiuojant nuo užduoties atlikimo pradžios) mokyklos vadovo sprendimu;

q užduočių atlikimo laikas pratęsiamas 50 procentų nustatyto laiko (laiką skaičiuojant nuo užduoties atlikimo pradžios) mokyklos vadovo sprendimu;

q kalbėjimo dalies / žodžiu laikas gali būti pratęsiamas iki 100 procentų skirto laiko mokyklos vadovo sprendimu;

q leidžiama organizuoti atskiroje patalpoje ir naudotis kompiuteriu, kuriame neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q leidžiama turėti fizinio aktyvumo pertraukas;

q leidžiama turėti sensorines pertraukas, kurių trukmė (nurodyti) __________ir dažnumas (nurodyti) _________;

q leidžiama naudotis FM sistema (imtuvą turi mokinys, o siųstuvą su mikrofonu – vykdytojas, supažindinantis su egzamino vykdymo instrukcija);

q leidžiama organizuoti atskiroje patalpoje, jei naudojama Brailio rašto mašinėlė ar kompiuteris, kuriame įdiegta įgarsinimo programa (JAWS ar NVDA), bet neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q leidžiama naudotis mobilia didinimo priemone (optine ar elektronine), kompiuteriu su įgarsinimo programa (JAWS ar NVDA), bet neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q tinkamai apšviečiama darbo vieta;

q neperkėlus atsakymų į atsakymų lapą, vertinami užduočių sąsiuviniuose pateikti atsakymai;

q vykdytoju skiriamas gestų kalbos vertėjas;

q vykdytoju skiriamas švietimo pagalbą teikiantis specialistas;

q leidžiama vykdyti įprastoje ir jų poreikiams pritaikytoje patalpoje, kurioje buvo teikiamas ugdymas ir pagalba, numatyta mokinio Individualaus ugdymo plane (nurodyti) _____________ ;

q pasirinkus dalyvauti patikrinimuose ne atskiroje patalpoje, leidžiama turėti ir naudoti garsą slopinančias ausines ar ausų kištukus;

q patikrinimus organizuoti atskiroje patalpoje, o užduotis ir užduoties turinys, pateiktos raštu, vykdytojo perskaitomos ar įgarsinamos, naudojant informacines technologijas;

q kalbėjimo dalis (dialogas) vykdoma parenkant pašnekovu mokytoją ar švietimo pagalbos specialistą;

q leidžiama naudotis papildomomis vaizdinėmis priemonėmis (schemomis, lentelėmis, grafikais, diagramomis), kuriomis mokinys naudojosi ugdymosi procese.

3. Vertinimo instrukcijų pritaikymas (reikiamą pažymėti):

q Brailio rašto techninės klaidos nelaikomos klaidomis;

q nepritaikyta Brailio raštui užduotis ar jos dalis nevertinama, o bendras įvertinimas skaičiuojamas, taikant Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtintą koeficientą;

q raidžių rašysenos netikslumai nelaikomi klaidomis;

q atleisto nuo lietuvių kalbos ir literatūros, gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo dalies žodžiu, šiai daliai skirti taškai dauginami iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtinto koeficiento;

q dėl sklandaus kalbėjimo (ritmo), nerimo spektro (selektyviojo mutizmo) sutrikimų, atleisto nuo lietuvių kalbos ir literatūros, gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo dalies žodžiu, šioms dalims skirti taškai dauginami iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtinto koeficiento;

q už kalbos pažinimo ir vartojimo gebėjimams patikrinti skirtas užduotis neįskaitomi taškai, skirti leksinėms / stilistinėms ir retorinėms raiškos priemonėms pažinti ir (ar) tikslingam vartojimui įvertinti, o surinktų taškų suma dauginama iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtinto koeficiento;

q klaidomis nelaikomas akustiškai panašias fonemas žyminčių raidžių painiojimas, nurodyti:                                                               ;

q klaidomis nelaikomas grafiškai panašių raidžių painiojimas, veidrodinis raidžių rašymas, nurodyti:                                                     ;

q neįskaitomi taškai, skirti tarčiai, kirčiavimui ir intonacijai vertinti, o surinktų taškų suma dauginama iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtinto koeficiento;

q kalbėjimo sklandumo trūkumai nelaikomi klaidomis;

q lietuvių kalbos ir literatūros vertinamo teksto apimtis – 150 žodžių;

q taikyti Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus įsakymu nustatytą indeksavimo koeficientą dėl nurodyti:                                   .

Pažymėti (X)

Valstybiniai brandos egzaminai

(pastaba2)

1. Užduoties formos pritaikymai:

q užduotys pateikiamos 14 dydžio Verdana šriftu;

q užduotys pateikiamos padidintu šriftu, nurodyti_____________________________ ;

q užduočių iliustracijose (piešiniuose, nuotraukose ir kt.) naudojamos skirtingo storio, tipų linijos, kontūrai ir didesnis esančių detalių kontrastingumas;

q užduotys pateikiamos Brailio raštu kompaktiniame diske ar kitoje laikmenoje WORD formatu;

q vietoj užduotyse pateikiamų piešinių ar brėžinių, kuriais būtina naudotis atliekant užduotį ir kurių dėl galimų esančių smulkių detalių negalima pateikti iškiliuoju būdu, pateikiami maketai arba piešinių, brėžinių žodiniai apibūdinimai;

q tekstai teksto suvokimo užduočiai trumpinami ne daugiau kaip trečdaliu. Sutrumpinus tekstus pagal tai adaptuojami klausimai;

q teksto kūrimo užduotyse pateikiama įvestis ir (ar) planas, ir (ar) nukreipiamieji klausimai;

q kuriamo teksto apimtis – ne mažiau kaip 250 žodžių.

2. Vykdymo pritaikymai:

q užduočių atlikimo laikas pratęsiamas 25 procentais nustatyto laiko (laiką skaičiuojant nuo užduoties atlikimo pradžios);

q užduočių atlikimo laikas pratęsiamas 50 procentų nustatyto laiko (laiką skaičiuojant nuo užduoties atlikimo pradžios);

q kalbėjimo dalies / žodžiu laikas gali būti pratęsiamas iki 100 procentų skirto laiko;

q leidžiama organizuoti atskiroje patalpoje ir naudotis kompiuteriu, kuriame neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q leidžiama turėti fizinio aktyvumo pertraukas;

q leidžiama turėti sensorines pertraukas, kurių trukmė (nurodyti) __________ir dažnumas (nurodyti) _________;

q leidžiama naudotis FM sistema (imtuvą turi mokinys, o siųstuvą su mikrofonu – egzamino vykdytojas, supažindinantis su egzamino vykdymo instrukcija);

q leidžiama organizuoti atskiroje patalpoje, jei naudojama Brailio rašto mašinėlė ar kompiuteris, kuriame įdiegta įgarsinimo programa (JAWS ar NVDA), bet neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q leidžiama naudotis mobilia didinimo priemone (optine ar elektronine), kompiuteriu su įgarsinimo programa (JAWS ar NVDA), bet neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa;

q tinkamai apšviečiama darbo vieta;

q neperkėlus atsakymų į atsakymų lapą, vertinami užduočių sąsiuviniuose pateikti atsakymai;

q vykdytoju skiriamas gestų kalbos vertėjas;

q vykdytoju skiriamas švietimo pagalbą teikiantis specialistas;

q valstybinius brandos egzaminus leidžiama vykdyti savo mokykloje jiems įprastoje ir jų poreikiams pritaikytoje patalpoje, kurioje buvo teikiamas ugdymas ir pagalba, numatyta mokinio Individualaus ugdymo plane (nurodyti) _____________ ;

q pasirinkus laikyti brandos egzaminus ne atskiroje patalpoje, leidžiama turėti ir naudoti garsą slopinančias ausines ar ausų kištukus;

q egzaminus organizuoti atskiroje patalpoje, o užduotis ir užduoties turinys, pateiktos raštu, vykdytojo perskaitomos ar įgarsinamos, naudojant informacines technologijas;

q kalbėjimo dalis (dialogas) vykdoma parenkant pašnekovu mokytoją ar švietimo pagalbos specialistą;

q leidžiama naudotis papildomomis vaizdinėmis priemonėmis (schemomis, lentelėmis, grafikais, diagramomis), kuriomis mokinys naudojosi ugdymosi procese.

3. Vertinimo instrukcijų pritaikymas (reikiamą pažymėti):

q Brailio rašto techninės klaidos nelaikomos klaidomis;

q nepritaikyta Brailio raštui užduotis ar jos dalis nevertinama, o bendras egzamino įvertinimas skaičiuojamas, taikant Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtintą koeficientą;

q raidžių rašysenos netikslumai nelaikomi klaidomis;

q atleisto nuo užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) brandos egzamino klausymo ir (ar) kalbėjimo dalies, užsienio kalbos brandos egzamino kandidato darbą, neįskaitomi taškai, skirti kalbos supratimui iš klausos įvertinti, o surinktų taškų suma dauginama iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtinto koeficiento;

q atleisto nuo lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, gimtosios kalbos (baltarusių, rusų, vokiečių) brandos egzamino I dalies, šiai daliai skirti taškai dauginami iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtinto koeficiento;

q egzamino surinktų taškų suma dauginama iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtinto koeficiento konkrečiam dalykui;

q dėl sklandaus kalbėjimo (ritmo), nerimo spektro (selektyviojo mutizmo) sutrikimų, atleisto nuo užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) valstybinio brandos egzamino kalbėjimo dalies, šiai daliai skirti taškai dauginami iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtinto koeficiento;

q už kalbos pažinimo ir vartojimo gebėjimams patikrinti skirtas užduotis neįskaitomi taškai, skirti leksinėms / stilistinėms ir retorinėms raiškos priemonėms pažinti ir (ar) tikslingam vartojimui įvertinti, o surinktų taškų suma dauginama iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtinto koeficiento;

q klaidomis nelaikomas akustiškai panašias fonemas žyminčių raidžių painiojimas, nurodyti: _________________________________________;

q klaidomis nelaikomas grafiškai panašių raidžių painiojimas, veidrodinis raidžių rašymas, nurodyti: _________________________________________;

q neįskaitomi taškai, skirti tarčiai, kirčiavimui ir intonacijai vertinti, o surinktų taškų suma dauginama iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtinto koeficiento;

q kalbėjimo sklandumo trūkumai nelaikomi klaidomis;

q lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino darbo vertinamo teksto apimtis – 250 žodžių;

q taikyti Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus įsakymu nustatytą indeksavimo koeficientą dėl nurodyti_____________________________________.

2.4. Mokymo(si) aplinkų pritaikymas:

 

 

Pažymėti (X)

2.4.1. fizinės aplinkos

Pvz., Klasės / mokyklos aplinkos pritaikymas / modifikavimas universalūs sprendimai, mobilūs sprendimai, kitų aplinkų reikmė, individualios mokymosi vietos, sensoriniai kambariai ir t. t.

Pažymėti (X)

2.4.2. informacinės aplinkos

Pvz., informacijos pateikimas lengvai suprantama kalba, iliustracijomis ir pan.

 

Pildo ir tęsia pagal poreikį.

 

2.5.Mokymo(si) priemonės:

 

Pažymėti (X)

2.5.1. girdimąjį, regimąjį, kinestetinį, pažintinį suvokimą gerinančios priemonės

Pvz., edukacinės programėlės, iliustracijos, diagramos, lentelės ir vaizdo įrašai, padedančios turintiems skaitymo, teksto suvokimo sunkumų, taktilinės priemonės, įgarsinti tekstai ar perskaitomi tekstai (programėlių įgarsintos ar mokinio padėjėjo perskaitomos, vertimas į lietuvių gestų kalbą), šriftas, jo dydis, poreikis naudoti programinę įrangą ir kt. ir kt.

Pažymėti (X)

2.5.2. individualios, kompensuojančios priemonės

Pvz., vežimėliai, klausos aparatai, kėdutės ir kt.

Pažymėti (X)

2.5.3. kitos priemonės

Pvz., spausdintos informacijos prieinamumas; teksto supaprastinimas, vizualinės informacijos prieinamumas, vaizdo ir garso įrašų prieinamumas. informacijos asmenims su negalia teikimo būdai ir formos.

Pažymėti (X)

2.5.4. IKT: speciali įranga

Pvz., Specialios mokymo priemonės, aplinkos, mokymosi platformos, kurios leidžia individualizuoti mokymo procesą.

Pažymėti (X)

2.5.5. pastoliavimo, mokymąsi remiančios priemonės

Pvz., žaidimai, aplinkos, programėlės, kurios skatina ir  palaiko mokinio mokymosi procesą ir pan.

 

Pildo ir tęsia pagal poreikį.

 

2.6.                Techninės pagalbos priemonės:

 

Pažymėti (X)

2.6.1. FM sistemos

 

 

2.6.2. skaitymui

Pvz., kompiuteris su ekrano skaitymo programa, silpnaregiams – didinimo stiklai, žiūronas, skaitmeninis didintuvas

Pažymėti (X)

2.6.3. kitos priemonės

Išvardinti konkrečiai, pvz., specialios darbo kėdutės, specialios atramos, stovynės, vaikštynės ir kt.

2.7. Komunikacijos būdai:

 

 

2.7.1. gestų kalba

Lietuvių gestų kalbos vertimas, teksto rinkimas, aprašomojo teksto pateikimas, vizualizacija ir pan.

 

2.7.2. augmentinės ir alternatyviosios komunikacijos priemonės

Simboliai ar gestų sistemos naudojimas, PECS ir kt. metodai, komunikatoriai ir kt.

 

2.7.3. Brailio raštas

 

 

2.7.4. lengvai suprantama kalba

 

2.8. Švietimo pagalba:

 

Pažymėti (X)

2.8.1. psichologinė pagalba;

 

Pažymėti (X)

2.8.1.1.trumpalaikė

 

Pažymėti (X)

2.8.1.2. intensyvi

 

Pažymėti (X)

2.8.1.3. individualiai nustatytos trukmės ir intensyvumo

(Įrašyti trukmę ir intensyvumą)

Pažymėti (X)

2.8.2. Specialioji pedagoginė pagalba

(vardinti konkretaus specialisto: logopedo, spec. pedagogo, tiflopedagogo, surdopedagogo)

Pažymėti (X)

2.8.2.1. trumpalaikė

 

Pažymėti (X)

2.8.2.2. intensyvi

 

Pažymėti (X)

2.8.2.3. nustatytos trukmės ir intensyvumo

(Įrašyti trukmę ir intensyvumą)

Pažymėti (X)

2.8.3. socialinė pedagoginė pagalba

 

Pažymėti (X)

2.8.3.1. trumpalaikė

 

Pažymėti (X)

2.8.3.2. intensyvi

 

Pažymėti (X)

2.8.3.3. individualiai nustatytos trukmės ir intensyvumo

(Įrašyti trukmę ir intensyvumą)

Pažymėti (X)

2.8.4. specialioji pagalba  (mokinio padėjėjas, gestų kalbos vertėjas, skaitovas ir kt):

(Įrašyti trukmę ir intensyvumą)

Pažymėti (X)

2.8.4.1. trumpalaikė

 

Pažymėti (X)

2.8.4.2. intensyvi

 

Pažymėti (X)

2.8.4.3. individualiai nustatytos trukmės ir intensyvumo

(Įrašyti trukmę ir intensyvumą)

2.9.                Kita pagalba ir paslaugos mokiniui:

 

Pažymėti (X)

2.9.1. stiprinti teigiamas nuostatas apie įtrauktį mokyklos bendruomenėje

 

Pažymėti (X)

2.9.2. plėtoti mokytojų, mokytojų padėjėjų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijas

 

Pažymėti (X)

2.9.3. rekomenduoti privalomą ikimokyklinį ugdymą

 

Pažymėti (X)

2.9.4. (tęsti pagal poreikį)

 

 

Pastaba:

1.  Pažymimi artimiausiems patikrinimams, kuriuose dalyvaus mokinys, pritaikyti.

2.  Nustatomi pagal Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir valstybinių brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo mokiniams, buvusiems mokiniams ir eksternams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2012 m. vasario 13 d. įsakymu Nr. V-258 „Dėl Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir valstybinių brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo mokiniams, buvusiems mokiniams ir eksternams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarkos aprašo ir Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo mokiniams, buvusiems mokiniams ir eksternams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarkos aprašo 2023–2024 mokslo metams patvirtinimo“.

3.  Nustatomi pagal Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2017 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. V-6 „Dėl Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4.  Kompetencijų kvalifikacijai įgyti vertinimas organizuojamas vadovaujantis Asmens įgytų kompetencijų vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. V-15 „Dėl Asmens įgytų kompetencijų vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

Tarnybos vadovas

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

 

Specialistai:

(Parašas)

 

(Parašas)

 

(Parašas)

 

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

 

(Vardas ir pavardė)

 

(Vardas ir pavardė)

 

(Vardas ir pavardė)

 

SUPAŽINDINIMAS SU VERTINIMU IR TEIKIAMA IŠVADA

 

Susipažinau. Esu informuotas apie apeliacijos galimybes.

 

 

___________________________________________________________________

(vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) arba pilnamečio mokinio parašas, vardas, pavardė, susipažinimo data)

 

 

Pastaba. Vaiko teisė – ugdytis pagal galias ir gebėjimus, gauti reikiamą švietimo pagalbą (Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 14 straipsnio 1 dalis).

 

 

____________________________________________